Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Bραβεία Mies Van Der Rohey: Υποψήφια πέντε ελληνικά έργα

Bραβεία Mies Van Der Rohey: Υποψήφια πέντε ελληνικά έργα

  • A-
  • A+

Το αρχαιολογικό πάρκο στις Αστικές Πύλες του Πειραιά (φωτ.) και άλλα τέσσερα ιδιωτικά έργα θα εκπροσωπήσουν την ελληνική δημιουργία στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό για τα βραβεία Mies van der Rohe για το 2017, το ανά διετία κορυφαίο «ραντεβού» της αρχιτεκτονικής παραγωγής στη «γηραιά ήπειρο».

Παρά τη δύσκολη περίοδο που διάγει η αρχιτεκτονική στη χώρα μας λόγω της οικονομικής κρίσης, υποβλήθηκαν 14 έργα τα οποία έχουν υλοποιηθεί την τελευταία διετία. Η επιλογή των πέντε καλύτερων έγινε από εννιαμελή επιτροπή του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρχιτεκτόνων.

Ξεχωρίζει η μελέτη για τις «κακοποιημένες» Πύλες του αρχαίου Πειραιά, που εκπονήθηκε από πολυμελή ομάδα μηχανικών με υπεύθυνο τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Βασίλη Γκανιάτσα και έχει ήδη μπει στη φάση υλοποίησης.

Η οργάνωση και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου απορρίπτει τα στεγανά και φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ανοιχτό «παράθυρο» επικοινωνίας ανάμεσα στην πόλη του χθες και του σήμερα.

Τα υπόλοιπα τέσσερα έργα που επιλέχθηκαν από την επιτροπή του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων καλύπτουν όλες τις πλευρές της σύγχρονης παραγωγής και περιλαμβάνουν: τη διαμόρφωση ενός καταστήματος οπτικών στη Χαλκίδα, που υλοποιήθηκε από την ομάδα «Αρχιτέκτονες 314 Architecture Studio», μια εξοχική κατοικία στη Σύρο με την αναγνωρίσιμη υπογραφή της Κατερίνας Τσιγαρίδα, μια κτηνιατρική κλινική στην Αγία Παρασκευή από την ομάδα ΑΚΚΜ, η οποία έχει αποσπάσει πολλές διακρίσεις σε ελληνικούς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, και το «Μονόχορδο», μια κατοικία στην Αγριά του Πηλίου με την υπογραφή του καθηγητή Αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Ζήση Κοτιώνη, ο οποίος έχει εκπροσωπήσει δύο φορές την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας, ενώ διαθέτει πλούσιο αρχιτεκτονικό και ερευνητικό έργο.

 

ART - ΝΕΑ
Πρωτιά για το «Θηρίο» του Αμστερνταμ
Μια πρωτοτυπία, με αρκετό συμβολισμό, έκρυβαν τα φετινά ευρωπαϊκά βραβεία αρχιτεκτονικής που απονέμουν ανά διετία το ίδρυμα Mies van der Rohe και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Την πρωτιά κέρδισε το έργο...
Πρωτιά για το «Θηρίο» του Αμστερνταμ
ART - ΝΕΑ
Πέθανε στα 65 της η αρχιτέκτονας Ζάχα Χαντίντ
Η εμβληματική αρχιτέκτονας, εκπρόσωπος της σχολής της αποδόμησης, Ζάχα Χαντίντ, πέθανε σε ηλικία 65 ετών. Συνδύαζε τις καμπύλες με τη γεωμετρική προοπτική, δημιουργώντας έργα γεμάτα πλαστικότητα και δυναμισμό.
Πέθανε στα 65 της η αρχιτέκτονας Ζάχα Χαντίντ
ART - ΝΕΑ
Τρία βραβεία Εuropa Nostra για την Ελλάδα
Η υποδειγματική ανακαίνιση ενός αρχοντικού στη Χίο, η δυναμική επιστροφή των ανεμόμυλων στο οροπέδιο Λασιθίου και η ψηφιοποίηση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς στην Ερμούπολη αποτελούν τα τρία βραβεία που...
Τρία βραβεία Εuropa Nostra για την Ελλάδα
ART - ΝΕΑ
Ευρωπαϊκό Βραβείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς στα Μονοπάτια Πολιτισμού
Ανακοινώθηκαν την Τρίτη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη Europa Nostra οι νικητές των ευρωπαϊκών Βραβείων για την Πολιτιστική Κληρονομιά / Βραβείων Europa Nostra 2019. Στους νικητές των Βραβείων 2019 τα...
Ευρωπαϊκό Βραβείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς στα Μονοπάτια Πολιτισμού
Αράκα Ισοζάκι - αρχιτέκτονας
ART - ΝΕΑ
Στον Ιάπωνα Αράτα Ισοζάκι το μεγαλύτερο βραβείο Αρχιτεκτονικής
Το βραβείο Pritzker, που θεωρείται ισοδύναμο με Νόμπελ Αρχιτεκτονικής, απέσπασε για το 2019 ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας Αράτα Ισοζάκι, που έχει φτιάξει κτίρια όπως το Palau Sant Jordi για τους Ολυμπιακούς Αγώνες...
Στον Ιάπωνα Αράτα Ισοζάκι το μεγαλύτερο βραβείο Αρχιτεκτονικής
ART - ΝΕΑ
Πενήντα χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου Πικιώνη
Συμπληρώνονται σήμερα 50 χρόνια από τον θάνατο του Δημήτρη Πικιώνη, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες αρχιτέκτονες του 20ου αιώνα και μιας από τις εμβληματικές φυσιογνωμίες της «Γενιάς του '30». Η επαφή με...
Πενήντα χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου Πικιώνη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας