Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το ροζ γουρούνι των Pink Floyd ξαναπετάει

Ο Νικ Μέισον έξω από το V&A

AP PHOTO

Το ροζ γουρούνι των Pink Floyd ξαναπετάει

  • A-
  • A+

Aπό την ώρα που φούσκωσε το πελώριο ροζ γουρούνι, το σύνθημα δόθηκε. Το σήμα κατατεθέν των Pink Floyd ίπταται πάνω από το λονδρέζικο Mουσείο Βικτόρια και Αλμπερτ, υπενθυμίζοντας και στους πλέον ανυποψίαστους πως σε λίγους μήνες στις αίθουσές του θα ξετυλίγεται μία από τις πιο συναρπαστικές μουσικές ιστορίες του περασμένου αιώνα.

Μετά τον Ντέιβιντ Μπάουι και τη φαντασμαγορική ρετροσπεκτίβα του εκεί, το μυθικό συγκρότημα παίρνει τη σκυτάλη για να μας ξεναγήσει στο παρελθόν του. Η έκθεση έχει τίτλο «The Pink Floyd Exhibition: Their Mortal Remains», εγκαινιάζεται στις 13 Μαΐου 2017 (θα διαρκέσει ώς την 1η Οκτωβρίου) και υπόσχεται ότι θα περιλαμβάνει περισσότερα από 350 αντικείμενα, που κυρίως προέρχονται από τις δεκαετίες του ’60 και του ’70.

Μπορεί όσες φορές τούς τέθηκε η ερώτηση για επανένωση να την απέρριψαν χωρίς δεύτερη κουβέντα, ωστόσο οι επιζώντες Pink Floyd (Νικ Μέισον, Ρότζερ Γουότερς, Ντέιβιντ Γκίλμορ) φαίνεται πως αυτό το διάστημα αφήνουν κατά μέρος τις διαφορές τους για να δείξουν στον πλανήτη ολόκληρο πόσο πρωτοπόροι ήταν.

Οι φήμες οργιάζουν πως για να το καταφέρουν τόσο οι ίδιοι όσο και οι κληρονόμοι τους έκαναν τους τελευταίους μήνες επιδρομή στις σοφίτες τους για να ξετρυπώσουν τα καλύτερα αναμνηστικά τους.

«Μετά την παγκόσμια επιτυχία με την έκθεση-αφιέρωμα στον Ντέιβιντ Μπάουι, το μουσείο είναι απολύτως έτοιμο για ακόμα μια μεγάλη διοργάνωση» δήλωσε στην «Γκάρντιαν» η επιμελήτρια Βικτόρια Μπροκς.

«Οι Pink Floyd κατέλαβαν τον πειραματικό χώρο, εργάστηκαν με συνέπεια με στόχο να διευρύνουν τα καλλιτεχνικά όρια και δημιούργησαν μερικές από τις πιο εμβληματικές εικόνες στην ποπ κουλτούρα».

Το ερώτημα βεβαίως παραμένει: Θα χωρέσουν άραγε σε μια έκθεση η μαγεία, ο πειραματισμός, οι μουσικές τους μεταλλάξεις, οι τομές και η ταύτισή τους με μια νέα αισθητική για τη μουσική, η επιρροή τους στο ψυχεδελικό κίνημα, ο σουρεαλισμός τους, η αδιανόητη επιτυχία τους που μετριέται σε περισσότερα από 250 εκατομμύρια πωλήσεις των άλμπουμ τους;

Κανείς δεν ξέρει, αν και οι υπεύθυνοι δηλώνουν πως είναι όλα έτσι σχεδιασμένα που θα μοιάζουν με ένα «καθηλωτικό, θεατρικό ταξίδι το οποίο θα αγγίζει όλες τις αισθήσεις» και πως η ηχητική εμπειρία θα είναι μοναδική.

Καθόλου τυχαία εν τω μεταξύ η χρονική συγκυρία της έκθεσης συμπίπτει με τη συμπλήρωση 50 χρόνων από τη στιγμή που οι Βρετανοί κυκλοφόρησαν το πρώτο τους σινγκλ «Arnold Layne».

«Αν μου έλεγε κανείς το 1967 ότι θα εξακολουθούσαμε να υπάρχουμε έστω και τέσσερα χρόνια μετά τη δημιουργία μας, δεν θα το χωρούσε το μυαλό μου.

Σκεφτείτε πόσο μεγάλη είναι η έκπληξη για μένα που μπορούμε να κάνουμε πράγματα μαζί πέντε δεκαετίες μετά» δήλωσε ο Νικ Μέισον.

«Σήμερα πραγματικά νιώθω σαν κομμάτι του National Trust» (οργανισμός που ασχολείται με τη διατήρηση των ιστορικών κτιρίων και μνημείων στη Βρετανία).

Τα εισιτήρια έχουν αρχίσει ήδη να διατίθενται, «ψίθυροι» που ακούγονται για τα εγκαίνια μιλούν για ένα ανεπανάληπτο σόου από λέιζερ και συγκλονιστικές προβολές ανέκδοτου υλικού, αλλά οι πληροφορίες για το πώς ακριβώς στήθηκε η έκθεση δίνονται με το σταγονόμετρο.

Ωστόσο δεν μπορεί να λείπουν εικόνες και στιγμιότυπα από τα ιστορικά τους άλμπουμ «Dark Side of the Moon», «The Wall», «Wish You Were Here» και «Ummagumma», τα μαγικά γραφιστικά σχέδια του περίφημου Τζέραλντ Σκαρφ που έγιναν ορόσημο για το γκρουπ, μεγάλης κλίμακας κατασκευές που θα παραπέμπουν στα θέματα των εξωφύλλων τους, χαρακτικά και αφίσες, υλικό από συναυλίες τους, αρχιτεκτονικά σχέδια από το στήσιμο αυτών των συναυλιών.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον θα έχουν επίσης οι αίθουσες όπου θα χρησιμοποιηθούν οι τελευταίες τεχνολογίες για να τις μετατρέψουν σε «underground ψυχεδελικές σκηνές» της δεκαετίας του ’60.

Οπως χαρακτηριστικά λένε οι επιμελητές: «Αν έχετε δει μία φορά τους Pink Floyd, ελάτε να τους ξαναδείτε.

»Εάν είστε πάρα πολύ νέοι και δεν έχετε ιδέα για το συγκρότημα, ελάτε να διαπιστώσετε πώς αισθάνεται κανείς την πρώτη φορά. Και αν νομίζετε ότι ξέρετε τα πάντα για αυτούς, ελάτε να σας δοκιμάσουμε...»

 

ART - ΝΕΑ
Η εικόνα του Βασιλιά της Ποπ
​Ηταν ο Βασιλιάς της Ποπ ή μήπως ο Μικρός Πρίγκιπάς της; Του άρεσε ο εαυτός του ή προτιμούσε τον τρόπο που τον κοιτούσαν οι άλλοι; Καθόρισε και μέχρι ποιο σημείο τους εικαστικούς που γνώρισε; Λίγο πριν...
Η εικόνα του Βασιλιά της Ποπ
ART - ΝΕΑ
Τι ήταν ο Ντέιβιντ Μπάουι;
Ακούγοντας συνέχεια μουσικές, σπάνια ντοκουμέντα, η έκθεση «David Bowie Is» στο Brooklyn Museum έμοιαζε με βουτιά σε ένα συναρπαστικό σύμπαν όπου δίπλα σου περνούσαν περισσότερα από 400 αντικείμενά του: τα...
Τι ήταν ο Ντέιβιντ Μπάουι;
ART - ΝΕΑ
«Είναι όλα ψέματα»
«Είμαι βαθιά συγκλονισμένη και πληγωμένη διαβάζοντας ειδήσεις απολύτως ψευδείς. Ποτέ δεν είχα καμία σεξουαλική σχέση με τον Μπένετ». Αυτή είναι η πρώτη αντίδραση της Αζια Αρτζέντο μετά την αποκάλυψη των Νew...
«Είναι όλα ψέματα»
ART - ΝΕΑ
Virtual πτήσεις πάνω από την Αθήνα
Μετά τους ηχητικούς περιπάτους στις γειτονιές του κέντρου, η ομάδα Medea Electronique αναπλάθει το αληθινό περιβάλλον και μεταφέρει το υλικό που συνέλεξε στο υπόγειο της Στέγης. Στιγμές από την καθημερινότητα...
Virtual πτήσεις πάνω από την Αθήνα
ART - ΝΕΑ
Ενας αιώνας Σουφραζέτες
Σε λίγους μήνες συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ημέρα που οι Σουφραζέτες -που πάλεψαν για το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες- είδαν τον αιματηρό τους αγώνα να δικαιώνεται. Ήρθε η στιγμή να μάθουν κι όσοι δεν...
Ενας αιώνας Σουφραζέτες
ART - ΝΕΑ
Στο μουσείο οι επαναστάτες του ήχου και της εικόνας
Εδώ και μερικές μέρες το πιο διάσημο γουρούνι της μουσικής πετά πάνω από το Μουσείο Victoria & Albert. Ενώ, στις αίθουσές του ένα συγκρότημα-σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής διηγείται την ιστορία του κι «εξηγεί»...
Στο μουσείο οι επαναστάτες του ήχου και της εικόνας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας