Ο Αύγουστος του Σεφέρη
Με την παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη «Φονικό στην εκκλησιά» συνεχίζεται σήμερα (21.00) στις φυλακές του φρουρίου Καβάλας το 59ο Φεστιβάλ Φιλίππων.
Είναι η πρώτη εκδήλωση της ενότητας του Φεστιβάλ που ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Θοδωρής Γκόνης αφιέρωσε στον Γιώργο Σεφέρη.
Η σκηνοθέτρια Ιόλη Ανδρεάδη και ο συνεργάτης της Αρης Ασπρούλης επιμελήθηκαν το θεατρικό έργο του νομπελίστα Τ. Σ. Ελιοτ «Murder in the Cathedral», γραμμένο το 1935, που ο Σεφέρης μετέφρασε λίγους μήνες πριν πάρει το δικό του Νόμπελ (1963), και το παρουσιάζουν σε μια εκδοχή για δύο ηθοποιούς (Μαρία Κανελλοπούλου, Νεκτάριος Σμυρνάκης).
Το έργο αναφέρεται στη δολοφονία του Τόμας Μπέκετ, αρχιεπισκόπου του Καντέρμπουρι, το 1710 μέσα στην ίδια του την εκκλησία.
Ασκενάζι και υιός
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υποδέχεται στο Ηρώδειο ένα πρωταγωνιστικό «ντουέτο» με το ίδιο διάσημο επίθετο: Ασκενάζι.
Από τους διεθνείς, κορυφαίους μαέστρους, ο Βλαντιμίρ Ασκενάζι διευθύνει την Ορχήστρα σε έργα των Μπετόβεν, Τσαϊκόφσκι και Μότσαρτ. Σολίστ στο τελευταίο έργο, ο γιος του, διακεκριμένος κλαρινετίστας, Ντμίτρι Ασκενάζι. Απόψε, στις 21.00.
Ο «Πλούτος» πάει Μεσσήνη
Ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη παρουσιάζεται απόψε (21.00) στο Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, σκηνοθεσία-διασκευή Γιώργου Κιμούλη. Παίζουν: Γιώργος Κιμούλης (Πλούτος & Πενία), Γιάννης Μπέζος (Χρεμύλος), Πέτρος Φιλιππίδης (Καρίων) κ.ά.
Η παράσταση επικεντρώνει την ερμηνεία αυτής της αριστοφανικής κωμωδίας σε ένα γεγονός που σχεδόν τις περισσότερες φορές παραβλέπεται:
Ο ποιητής στο τέλος του έργου εγκαθιστά τον Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίνοντας έτσι στους πολίτες τη δυνατότητα, απ’ τη στιγμή που όλα τα αναγκαία αγαθά θα είναι δημόσια, να αναζητήσουν τον πραγματικό πλούτο στις ιδέες και τις αξίες, που ίσως έχουν ξεχάσει.
ΣΙΝΕΜΑ Επιλογές
Επιμέλεια: Λήδα Γαλανού ([email protected])
«Ghostbusters»
του Πολ Φιγκ. Με τις Μελίσα ΜακΚάρθι, Κρίστεν Γουίγκ, Κέιτ ΜακΚίνον, Λέσλι Τζόουνς, Κρις Χέμσγουερθ. Μεταφυσική δραστηριότητα κάνει σποραδικές, επικίνδυνες εμφανίσεις σε περιστατικά στη Νέα Υόρκη. Σε ποιον θα τηλεφωνήσεις; Στις Ghostbusters, μια ομάδα 4 γυναικών που αναλαμβάνουν να σώσουν την πόλη -και τον κόσμο- από τα φαντάσματα. Ο ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης αμερικανικής κωμωδίας φρεσκάρει τη γοητεία του κλασικού.
VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, COOL ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ, ODEON STARCITY, STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ, ΟΝΑΡ, ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ, ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ, ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΩΡΩΠΟΣ
«Funny Face»
Του Στάνλεϊ Ντόνεν. Με τους Οντρεϊ Χέπμπορν, Φρεντ Αστέρ.
Στην μποέμ πλευρά του Παρισιού στα τέλη του ’50, μια πανέμορφη αλλά συνεσταλμένη βιβλιοθηκονόμος γίνεται, χωρίς να το πολυθέλει, η νέα μούσα της μόδας. Τέσσερις οσκαρικές υποψηφιότητες, η αμερικανική αφέλεια απέναντι στον ευρωπαϊκό κυνισμό, η εύθραυστη Οντρεϊ και ο ώριμος αλλά τόσο χαριτωμένος Φρεντ, ο υπαρξισμός ενάντια στον ποδόγυρο, τα ρούχα της Ιντιθ Χεντ, η κλασική ιστορία του Πυγμαλίωνα, το κόκκινο φόρεμα μπροστά στη Νίκη της Σαμοθράκης. Ενα εμβληματικό μιούζικαλ που διατηρεί πεισματικά το κέφι του, σε φρέσκια, ψηφιακή κόπια.
ΘΗΣΕΙΟ, ΡΙΒΙΕΡΑ
«Σε ρηχά νερά»
του Γιάουμε Κολέτ-Σέρα. Με την Μπλέικ Λάιβλι. Ο,τι θα περιμέναμε από μια ταινία τρόμου όπου μια πανέμορφη και ζουμερή ξανθιά κοπέλα με μπικίνι αναμετριέται μόνη της για μιάμιση ώρα μ’ έναν μεγάλο λευκό καρχαρία που θέλει να την καταπιεί. Επιπλέον, στιλ, ένταση, σεβασμός στην παράδοση των b-movies, μια εθιστική πρωταγωνίστρια κι ένας σκηνοθέτης που γνωρίζει τέλεια πώς να πυροδοτεί την αγωνία.
ODEON STARCITY, STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ, ΠΑΝΘΕΟΝ, ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ, ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
«Η Μάγκι έχει σχέδιο»
της Ρεμπέκα Μίλερ. Με τους Γκρέτα Γκέργουιγκ, Ιθαν Χοκ, Τζούλιαν Μουρ. Τα πάνω και τα κάτω, η χαρά κι η μελαγχολία, ενός ερωτικού τριγώνου στη Νέα Υόρκη: γουντιαλενική ψυχογραφία, έστω και με λιγότερο πετυχημένο χιούμορ.
ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ, ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΝΕΣΙΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΛΙΛΑ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ, ΡΙΒΙΕΡΑ, ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΧΛΟΗ ΚΗΦΗΣΙΑ, ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
«Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι»
του Βιμ Βέντερς. Με τους Αρτουρ Μπράους, Κάι Φίσερ, Ερικα Πλούχαρ, Λίμπγκαρτ Σβαρτς. Ο τερματοφύλακας Γιόζεφ Μπλοκ ζει μια κακή στιγμή της καριέρας του και την αντιμετωπίζει περιπλανώμενος στην πόλη του αγώνα και διαπράττοντας, φαινομενικά χωρίς κανένα λόγο, ένα τρομερό έγκλημα. Η ταινία που επέβαλε το όνομα του Βιμ Βέντερς στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη, εμπνέεται από το ύφος, την ψυχαναλυτική ενδοσκόπηση και το αριστοτεχνικό στιλ του Χίτσκοκ. Χαρακτηριστικό δείγμα του «νέου γερμανικού κινηματογράφου» αλλά κι από τις πιο εγκεφαλικές, τρυφερές και διακριτικές ταινίες του Βέντερς, προς ανακάλυψη ξανά, σε νέες κόπιες.
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΛΑΪΣ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ
«Ποιος κλέβει ποιον;»
του Ντάνιελ Καλπαρσόρο. Με τους Λουίς Τοσάρ, Ροντρίγκο ντε λα Σέρνα, Ραούλ Αρέβαλο. Μια συμμορία ληστεύει τραπεζικές θυρίδες, αλλά εγκλωβίζεται στη σήραγγα διαφυγής όταν αυτή πλημμυρίζει νερό. Πολιτικό σχόλιο, νουάρ ατμόσφαιρα, γρήγορο και πυκνό θρίλερ.
VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, ΑΘΗΝΑΙΑ ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΚΡΑΝ ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ ΚΗΦΙΣΙΑ, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΦΛΟΙΣΒΟΣ Π. ΦΑΛΗΡΟ, ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΦΛΕΡΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX ΠΑΤΗΣΙΩΝ, ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ
«Τσεκούρι από κόκαλο»
του Σ. Κρεγκ Ζάλερ. Με τους Κερτ Ράσελ, Πάτρικ Γουίλσον, Μάθιου Φοξ, Ρίτσαρντ Τζένκινς. Τέσσερις άντρες αναλαμβάνουν να σώσουν μια γιατρό από τα χέρια κανίβαλων στην άγρια Δύση. Γουέστερν τρόμου, ένα συναρπαστικό σκηνοθετικό ντεμπούτο που δεν θα μας επιτρέψει να ξεχάσουμε το όνομα του δημιουργού του.
ΒΟΧ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας