Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζημιά 2,7 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο από το Ελληνικό Φεστιβάλ

Το κτίριο του Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260

ΕUROKINISSI

Ζημιά 2,7 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο από το Ελληνικό Φεστιβάλ

  • A-
  • A+

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι το Ελληνικό Φεστιβάλ έχει χρεώσει το ελληνικό Δημόσιο με 2.700.000 ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους/Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων, για το χρονικό διάστημα 16/12/2013 έως 13/6/2014.

Οπως προκύπτει από το πόρισμα της ελεγκτικής ομάδας, προμηθευτές του Φεστιβάλ φαίνεται να έχουν πληρωθεί εις διπλούν... Κι όταν μάλιστα οι προμηθευτές αυτοί είναι εταιρείες που παρέχουν δαπανηρό φως και ήχο για όλες τις παραστάσεις του Φεστιβάλ στην Πειραιώς 260, στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο, τότε τα ποσά είναι μεγάλα... Οπως μεγάλη είναι και η ευθύνη εκείνων που υπογράφουν τα σχετικά τιμολόγια...

Ομως πώς και γιατί μπορεί να έχει συμβεί όλο αυτό; Ορισμένοι προμηθευτές του Ελληνικού Φεστιβάλ προκειμένου να αποκτήσουν ρευστότητα, δανείζονταν από τράπεζες και ως ενέχυρο εκχωρούσαν σ' αυτές απαιτήσεις τους από το Ελληνικό Φεστιβάλ, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του Ν.Δ. της 17/7/1923 «Περί ειδικών διατάξεων επί ανωνύμων εταιρειών» (ΦΕΚ Α 224/13-8-1923).

Αν και τόσο από το νομοθετικό διάταγμα όσο και από τις επί μέρους συμβάσεις ενεχυριάσεως-εκχωρήσεως απαιτήσεων προβλέπεται ότι αποκλειστικός δικαιούχος αυτών των απαιτήσεων καθίσταται η τράπεζα-εκδοχέας, τρεις προμηθευτές (ENTTECH A.E., AUDIO CONTROL A.E. και YPSILON LIVE A.E.) προέβαιναν σε εκχώρηση των απαιτήσεών τους και το Ελληνικό Φεστιβάλ εξακολουθούσε να εξοφλεί αυτούς αντί για τις τράπεζες. Οι προμηθευτές αυτοί εισέπρατταν χωρίς να δικαιούνται τα οφειλόμενα ποσά, με αποτέλεσμα οι τράπεζες-εκδοχείς να στραφούν κατά του Ελληνικού Φεστιβάλ το οποίο αναγκάστηκε να προβεί σε διπλές πληρωμές.

ΕUROKINISSI / ΕΥΗ ΦΥΛΑΚΤΟΥ

Το λογιστήριο του Φεστιβάλ δεν καταχώριζε τις εκχωρήσεις στα λογιστικά βιβλία του με αποτέλεσμα να προκύπτει η εικόνα ότι εξακολουθεί να χρωστάει προς τους προμηθευτές αντί για τις τράπεζες. Στο πόρισμα σημειώνεται ότι λόγω της ελλιπούς διοικητικής οργάνωσης του Φεστιβάλ και της ανυπαρξίας εσωτερικού ελέγχου δεν έγινε δυνατόν να αποτραπεί ή τουλάχιστον δεν μπόρεσε να περιοριστεί η ζημιά από τον κακό χειρισμό της υπόθεσης.

Τα ποσόν της τελικής ζημιάς του Φεστιβάλ ανέρχεται στα 2.735.762 ευρώ. Κι αυτό γιατί συνέβαινε το εξωφρενικό οι προμηθευτές να πληρώνονται και από τις τράπεζες και από το Φεστιβάλ για το ίδιο έργο! Οι τράπεζες που δεν εξοφλούνταν διεκδίκησαν τις απαιτήσεις τους από το Φεστιβάλ -είτε με αγωγές είτε με εξωδικαστικό συμβιβασμό- και εξοφλήθηκαν στο σύνολό τους! Το Φεστιβάλ υπέβαλε αγωγές που βρίσκονται σε εκκρεμότητα κατά των συγκεκριμένων προμηθευτών διεκδικώντας τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά προς αυτούς.

Το πόρισμα καταλήγει επισημαίνοντας ότι για τον εντοπισμό των υπευθύνων της ζημιάς απαιτείται η διενέργεια ανακριτικών πράξεων (ένορκες ή ανωμοτί καταθέσεις), οι οποίες δεν διενεργήθηκαν από την ελεγκτική ομάδα του υπουργείου Οικονομικών, δεδομένου ότι δεν έχουν την αρμοδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου.

Η υπόθεση έχει πάρει, έστω και καθυστερημένα, τον δρόμο προς τη Δικαιοσύνη και το αδίκημα θεωρείται κακούργημα και επισείει ποινή φυλάκισης 2-3 ετών για τους υπευθύνους. Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν μπορούσε να έχει οικονομική εικόνα του Φεστιβάλ Αθηνών όλα αυτά τα χρόνια, με πλήθος παραστάσεων ελληνικών και ξένων. Ούτε στη «Διαύγεια» υπάρχει το Φεστιβάλ ούτε οικονομικοί έλεγχοι γίνονταν. Η απίστευτη αυτή ιστορία δημιουργεί πολλά ερωτήματα.

Το λιγότερο που μπορεί κανείς να ισχυριστεί είναι ότι πρόκειται για εγκληματική αμέλεια, εμφανέστατη κακοδιαχείριση του Φεστιβάλ και μια διάθεση συγκάλυψης του σκανδάλου. Ο Γιώργος Λούκος θα μπορούσε την κρίσιμη στιγμή να ενημερώσει το υπουργείο Πολιτισμού, να διενεργήσει ΕΔΕ, να κάνει κάτι. Γιατί τόσο γιγαντιαία λάθη είναι δύσκολο να μην αποκαλυφθούν.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργος Λούκος ερωτηθείς σχετικά απάντησε τα εξής: «Σε σχέση με την εξόφληση συγκεκριμένων τιμολογίων που εκδόθηκαν από αντισυμβαλλόμενες εταιρείες, η εταιρεία "ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε." έχει ασκήσει, ήδη από το 2014, αγωγές ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με τις οποίες ζητά την καταβολή των ποσών που της οφείλονται λόγω παράνομης και υπαίτιας συμπεριφοράς των αντισυμβαλλομένων εταιρειών, και αναμένεται η εκδίκαση αυτών».

Ομως το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών -αντί αγωγών- δεν έχει καταθέσει μηνύσεις εναντίον των υπευθύνων των εταιρειών για απάτη και μάλιστα στην κακουργηματική της εκδοχή, συνδυασμένη με τον νόμο περί καταχραστών του Δημοσίου.

 

ART - ΝΕΑ
Υπέρ Λούκου, ξεχνώντας τα 2,7 εκατ. ευρώ
Εκατόν δεκαοκτώ ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί και σκηνογράφοι αποσιωπούν το πόρισμα που αποκαλύπτει τρύπα 2,7 εκατομμυρίων στο Φεστιβάλ και ζητούν από τον Αριστείδη Μπαλτά να «σταθεί με ευαισθησία απέναντι...
Υπέρ Λούκου, ξεχνώντας τα 2,7 εκατ. ευρώ
ART - ΝΕΑ
Πουλώντας ήχο και φως άλλαξαν τα φώτα στο Φεστιβάλ
Το πόρισμα που αποκάλυψε η «Εφ.Συν.» δρομολογεί εξελίξεις. Το θέμα κακοδιοίκησης στον οργανισμό θα φτάσει στη Βουλή. Ο υπουργός Πολιτισμού περιμένει ακόμα να του αποσταλεί από το Φεστιβάλ η έκθεση της...
Πουλώντας ήχο και φως άλλαξαν τα φώτα στο Φεστιβάλ
ART - ΝΕΑ
«Ονειρεύομαι μια ωραία συμπυκνωμένη περιπέτεια»
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος παρέδωσε, η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανέλαβε και υποσχέθηκε πως σε μια δεύτερη συνάντηση θα ανακοινώσει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ και τις σκέψεις της γι' αυτόν τον «θρυλικό θεσμό με τον...
«Ονειρεύομαι μια ωραία συμπυκνωμένη περιπέτεια»
ART - ΝΕΑ
«Το 2018 και 2019, τα πιο δυναμικά φεστιβάλ της θητείας μου»
Εχοντας πλάι του τον Βέλγο σκηνοθέτη Ιβο βαν Χόβε, ο απερχόμενος διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, παρουσίασε τα πεπραγμένα της φετινής, τελευταίας του διοργάνωσης.
«Το 2018 και 2019, τα πιο δυναμικά φεστιβάλ της θητείας μου»
ART - ΝΕΑ
«Ανοιγμα στην πόλη» για όλους
Για τρίτη χρονιά το «Ανοιγμα στην πόλη», ένα μίνι φεστιβάλ μέσα στο Φεστιβάλ, ξεκινάει τον Ιούνιο, επικεντρωμένο στην Αθήνα και τον Πειραιά. Μια ποικιλία εκδηλώσεων με θέατρο, συναυλίες, χορό, φιλοσοφικούς...
«Ανοιγμα στην πόλη» για όλους
ART - ΝΕΑ
Κορυφώνεται η κόντρα με τη Μυρσίνη Ζορμπά
O Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος θα μείνει στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου. Τι θα γίνει μετά δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, καθώς η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά προτίθεται να...
Κορυφώνεται η κόντρα με τη Μυρσίνη Ζορμπά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας