Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις ο Jo Di (Δημήτρης Ιωακειμίδης), ο οποίος, με αιχμηρό κι εύστοχο χιούμορ, σχολιάζει την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα: είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε τις συγκλονιστικές αφίσες για τις διαδηλώσεις για την τραγωδία των Τεμπών, τα βιντεάκια με τους καυστικούς στίχους του κυκλοφορούν παντού («Μέσα σ’ ένα τρένο βάλτε Αδωνι και Πορτοσάλτε», «Ομάδα αλητείας», «ΑΙ σιχτίρ» κ.ά.), ενώ στις ευρωεκλογές υπήρξε υποψήφιος με την ομάδα του Γιάνη Βαρουφάκη.
Εφτασε η ώρα που εκτίθεται... σε αίθουσα τέχνης ο οδοντίατρος από τη Νέα Ιωνία Μαγνησίας, ο οποίος πλέον ζει στη Χάγη με τον σύντροφό του και είναι υπεύθυνος της οδοντιατρικής κλινικής επειγόντων περιστατικών του νοσοκομείου της πόλης, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται μέσω του ανεξάρτητου εγχειρήματος Jo Di Graphics. O Λόφος Art Project (Βελβενδού 39, Κυψέλη) παρουσιάζει μέχρι τις 8 Μαΐου την πρώτη ανασκόπηση των ψηφιακών έργων του δημοφιλούς ψηφιακού δημιουργού-content creator, σε μια πρωτοποριακή έκθεση με θέμα «Μεταξύ πραγματικότητας και διαδικτύου» που αναδεικνύει τη σύγκλιση τέχνης, τεχνολογίας και πολιτισμού του διαδικτύου.
Ο Jo Di, που αφήνει το αποτύπωμά του με το ανατρεπτικό χιούμορ, τα κοινωνικά σχόλια και την πρωτοτυπία του, μεταμορφώνεται από διαδικτυακό trend σε καλλιτέχνη της ψηφιακής εποχής. Η έκθεση περιλαμβάνει ψηφιακές αφίσες και εικονικά έργα που σχολιάζουν την κοινωνική πραγματικότητα, την πολιτική και την popular κουλτούρα.
«Η τέχνη του Jo Di δεν είναι μόνο καλλιτεχνικά αιχμηρή - είναι καθρέφτης μιας γενιάς που μεγάλωσε με το ίντερνετ», αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης Φαίη Τζανετουλάκου. «Αυτή η έκθεση ερευνά τη δημιουργικότητα που γεννιέται από τα social media, θέτοντας ερωτήματα για την αυθεντικότητα, την ψηφιακή ταυτότητα και τη δύναμη του περιεχομένου να διαμορφώνει κοινωνική συνείδηση».
Ταυτόχρονα, στον υπόγειο χώρο του Λόφου παρουσιάζεται η ενότητα «Jo Di – Τέμπη: Το δυστύχημα και οι ψηφιακές αντιστάσεις». Μέσα από τη δημοφιλή σειρά των ψηφιακών αφισών για τις πανεθνικές και παγκόσμιες κινητοποιήσεις, ο Jo Di καταγράφει τη συλλογική οργή, τη θλίψη και την απαξίωση που ακολούθησαν το δυστύχημα. Η ενότητα εστιάζει σε σημεία όπως: «28/2»: Μια ψηφιακή αφίσα που μετατρέπει τα στατιστικά σε εικόνες αντίστασης. «Hashtag Πένθος»: Προβολή των viral hashtags (#ΔΕΝ_ΕΧΩ_ΟΞΥΓΟΝΟ, #ΜΕΧΡΙ_ΤΕΛΟΥΣ) ως μνημείων μνήμης. «Κραυγές στον Αιθέρα»: Βίντεο-αρτ με οπτικοακουστικό υλικό από τις διαδηλώσεις με τα βιντεοκλίπ του Jo Di στα social media.
«Η τέχνη του Jo Di μεταφράζει τον πόνο σε ψηφιακή οπτική γλώσσα», σχολιάζει η Φαίη Τζανετουλάκου. «Αυτά τα έργα δεν είναι μόνο αντιδράσεις - είναι αρχείο μιας κοινωνίας που αρνείται να λησμονήσει και απαιτεί αλλαγή».
Η έκθεση είναι αφιερωμένη στα θύματα των Τεμπών και στις οικογένειές τους, ενώ στον Σύλλογο Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών θα δοθούν τα καθαρά έσοδα της σατιρικής μουσικής παράστασης «για γέλια και για κλάματα» που θα δώσει ο Jo Di την Κυριακή 11 Μαΐου (8 μ.μ.) στο «Κύτταρο» (Ηπείρου 48 και Αχαρνών), με ερμηνεύτρια τη Χριστίνα Κουλάκου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας