ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 19 Ιανουαρίου, 2025
Jesse Leroy Smith
Jesse Leroy Smith | Φωτ.: Χρίστος Σιμάτος
Artists Against Genocide & Artwashing

Διευκρινίσεις για την παρέμβαση έξω από το Μέγαρο Σλήμαν-Μελά

Το ελληνικό τμήμα του διεθνούς κινήματος ενάντια στην παλαιστινιακή γενοκτονία αλλά και το gentrification, εξηγεί με δελτίο Τύπου γιατί οργάνωσε τη συγκεκριμένη δράση στις 24 Νοεμβρίου

Για τη δράση-παρέμβασή τους ενάντια στην παλαιστινιακή γενοκτονία αλλά και το gentrification, που έγινε στις 24 Νοεμβρίου, στην Πανεπιστημίου, έξω από το Μέγαρο Σλήμαν-Μελά, την τελευταία μέρα της εικαστικής έκθεσης «Wanderlust-All Passports», με τη συμμετοχή καλλιτεχνών και ακτιβιστών, πληροφορεί με σχετικό δελτίο Τύπου το ελληνικό τμήμα του διεθνούς κινήματος Artists Against Genocide & Artwashing (Καλλιτέχνες ενάντια στη Γενοκτονία και το Artwashing, όπου με το τελευταίο αναφέρονται στο «ξέπλυμα μέσω της τέχνης, πρακτική που κάνουν καθεστώτα, εταιρείες και οντότητες που πραγματοποιούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις αποπροσανατολίζοντας την προσοχή της κοινωνίας από τις αποικιοκρατικές και γενοκτονικές πολιτικές τους»).

Στην ανακοίνωσή τους συστήνουν καταρχάς το κίνημά τους ως «διαθεματικό: είναι ένας αγώνας για πολιτικά δικαιώματα» και «ταυτόχρονα φεμινιστικός, ταξικός, ενάντια στον “εξευγενισμό” και την ανεξέλεγκτη κερδοφορία εις βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας. Η εποικιστική αποικιοκρατία (και ο εκτοπισμός αυτόχθονων λαών) συνδέεται με τον “εξευγενισμό” (gentrification) και τον αποκλεισμό λαϊκών τάξεων από τμήματα της πόλης. Το κίνημα ενάντια στη γενοκτονία της Γάζας, συνδέει την αλληλεγγύη στα δικαιώματα του Παλαιστινιακού λαού με τα εγχώρια αιτήματα για δικαιοσύνη για την κοινωνική πλειοψηφία, αγώνας για την πόλη και τα δικαιώματα σε αυτήν (…)».

Διευκρινίζουν έτσι ότι η παρέμβαση τους έξω από το Μέγαρο Σλήμαν-Μελά, με την παρουσία τότε της αστυνομίας, είχε διττή αποστολή: ενάντια στη γενοκτονία αλλά και ενάντια στον “εξευγενισμό" της Αθήνας. Αν ο ένας λόγος που επέλεξαν το συγκεκριμένο σημείο είναι η πρόσφατη μνήμη του «Ιντεάλ» και η διαμαρτυρία για τον «εξευγενισμό» στ΄όνομα του τουρισμού, ο άλλος ήταν-όπως έχουμε γράψει στην ΕφΣυν- η έκθεση ««Wanderlust-All Passports» :

«Αρχικά στους χορηγούς της εικαστικής έκθεσης περιλαμβανόταν η ισραηλινή πρεσβεία, το λογότυπο της οποίας αφαιρέθηκε μετά από διαμαρτυρίες συλλογικών φορέων του πολιτισμού (ΕΕΤΕ), του BDS Greece και πολλών ανθρώπων της τέχνης. Ωστόσο εξακολουθούν να περιλαμβάνονται εταιρείες παραγωγής όπλων (EFA Groups και THEON) και εταιρεία που προμηθεύει καύσιμα στο Ισραήλ (Island Oil Holdings). Η EFA Group είναι αποκλειστικός προμηθευτής της αιματοβαμμένης Elbit America σε εξοπλισμό νυχτερινής όρασης, και η Elbit είναι η κυριότερη εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που τροφοδοτεί τον κατοχικό στρατό του Ισραήλ. Οι χορηγίες αυτές τοποθετούν την έκθεση αυτή ως παράδειγμα ξεπλύματος μέσω της τέχνης (artwashing)», γράφουν. Και επισημαίνουν πως την επιμέλεια και διοργάνωση της έκθεσης είχε αναθέσει η εταιρεία Mitsis Hotel Groups, του ομίλου που πλέον μισθώνει για τα επόμενα 35-45 χρόνια το Μέγαρο Σλήμαν-Μελά και πρόκειται να το μετατρέψει σε πολυτελές ξενοδοχείο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διευκρινίσεις για την παρέμβαση έξω από το Μέγαρο Σλήμαν-Μελά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας