Η FERA, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σκηνοθετών, είναι ο πρώτος διεθνής φορέας τέτοιου βεληνεκούς που αντιδρά δυναμικά υπέρ των Ελλήνων καλλιτεχνών.
Στην επιστολή που συνέταξε με πρωτοβουλία του μέλους του Δ.Σ. της και εκπροσώπου της ΕΕΣ, σκηνοθέτιδας Τζένης Αρσένη κι απευθύνει στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον πρωθυπουργό, στις υπουργούς Παιδείας και Πολιτισμού, στον υφυπουργό Πολιτισμού και στους Ελληνες βουλευτές, η ομοσπονδία καταγγέλλει εξ ονόματος των 35 χωρών και των 49 οργανισμών που εκπροσωπεί, το Προεδρικό Διάταγμα, στηρίζοντας απόλυτα τους Ελληνες σκηνοθέτες. Η επιστολή έχει ως εξής:
«Η FERA, η Ομοσπονδία Ευρωπαίων Σκηνοθετών, συγκεντρώνει ως μέλη 49 εθνικούς οργανισμούς από 35 χώρες. Μιλάμε εξ ονόματος περισσότερων από 20.000 Ευρωπαίους σκηνοθέτες Κινηματογράφου, Τηλεόρασης, Streaming, εκπροσωπώντας τα πολιτιστικά, δημιουργικά και οικονομικά συμφέροντά τους σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης αναγνωρίζει τον σκηνοθέτη ως κύριο δημιουργό του οπτικοακουστικού έργου. Ο μέσος Ευρωπαίος δημιουργός οπτικοακουστικού έργου έχει λάβει εκπαίδευση πανεπιστημιακού επιπέδου, η οποία αντιπροσωπεύει το βάθος της σκέψης και της κατανόησης του κόσμου και απαιτεί μια εξαιρετικά συντονισμένη καλλιτεχνική και πνευματική ευαισθησία. Το να είσαι σκηνοθέτης είναι δύσκολο και απαιτεί μαεστρία σε συνδυασμό με ανώτερη εκπαίδευση. Η διδασκαλία από έμπειρους επαγγελματίες, με υψηλή εκπαίδευση, οι οποίοι δουλεύουν στην “Οπτικοακουστική Βιομηχανία” είναι θεμελιώδης για τους μελλοντικούς σκηνοθέτες, και το 53% των σκηνοθετών διδάσκει ή δίνει σεμινάρια για να ενισχύσει το μέσο εισόδημά του που κυμαίνεται στα 19.000 ευρώ ως δημιουργού ώστε να φτάσει στα 25.000 συνολικά. Ως Οργανισμός, ο οποίος εκπροσωπεί τους Ευρωπαίους σκηνοθέτες στο σύνολό τους, γράφουμε για να εκφράσουμε την ολοκληρωτική και απόλυτη αντίθεσή μας στο Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο άδικα υποβαθμίζει τα πτυχία των Ελλήνων σκηνοθετών και χιλιάδων Ελλήνων καλλιτεχνών εν γένει, με το να τα εξισώσει με τα απολυτήρια Λυκείου, παρόλο που οι Ελληνες σκηνοθέτες και καλλιτέχνες έχουν αποφοιτήσει από σχολές που ήδη είχαν κατηγοριοποιηθεί από το ελληνικό κράτος ως ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης. Παράλληλα, υποστηρίζουμε τους Ελληνες δημιουργούς, οι οποίοι εδώ και πενήντα χρόνια αιτούνται τη δημιουργία πανεπιστημιακού επιπέδου Δημόσιας Σχολής Οπτικοακουστικών Τεχνών, ως βασικού φορέα ίσων ευκαιριών και ποικιλομορφίας. Οι Ελληνες σκηνοθέτες και οι Ελληνες καλλιτέχνες γενικά έχουν καθιερωθεί μεταξύ των φωνών του ευρωπαϊκού καλλιτεχνικού κόσμου. Η υποτίμησή τους οδηγεί σε υποτίμηση της κοινής μας ευρωπαϊκής πολιτισμικής ταυτότητας και της πολιτιστικής ποικιλομορφίας».
Την επιστολή υπογράφουν οι:
Επίτιμη πρόεδρος: Jasmila ŽBANIĆ (Βοσνία Ερζεγοβίνη), πρέσβεις: Marco BELLOCCHIO (Ιταλία), Isabel COIXET (Ισπανία), Agnieszka HOLLAND (Πολωνία), Michaël R. ROSKAM (Βέλγιο), Charles STURRIDGE (Ηνωμένο Βασίλειο), István SZABÓ (Ουγγαρία). Διοικητικό Συμβούλιο: Bill ANDERSON (Ηνωμένο Βασίλειο), πρόεδρος: Elisabet GUSTAFSSON (Σουηδία), επίτιμη ταμίας; Eugenia ARSENIS (Ελλάδα), Klemen DVORNIK (Σλοβενία), Ida GRØN (Δανία), Lou JEUNET (Γαλλία), Chiara SAMBUCHI (Γερμανία), Salvador SIMÓ BUSOM (Ισπανία), Martijn WINKLER (Ολλανδία)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας