Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν χάθηκε ούτε ένα ευρώ»

Ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης και η πρόεδρος του ΤΑΠ Ασπασία Λούβη σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

«Δεν χάθηκε ούτε ένα ευρώ»

  • A-
  • A+

«Ούτε γάτα ούτε ζημιά» στο πωλητήριο του αρχαιολογικού χώρου στην Κνωσό. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν τα πορίσματα των ελέγχων που διενήργησαν, τόσο το κλιμάκιο του ΤΑΠ όσο και η προανακριτική εξέταση της ΚΓ' Εφορίας του υπουργείου Πολιτισμού.

«Μετά βεβαιότητος δεν προκύπτουν κρούσματα φοροδιαφυγής. Σε αυτήν τη διαπίστωση συγκλίνουν και τα δύο πορίσματα που μας παραδόθηκαν», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» η Ασπασία Λούβη, πρόεδρος του ΤΑΠ, η οποία συμμετείχε χθες σε ευρεία σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Πολιτισμού, παρουσία στελεχών του.

«Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε το πόρισμα της ΥΕΔΔΕ (Υπηρεσία Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων), η οποία και διενήργησε τον έλεγχο στις 5 Αυγούστου. Αυτό το πόρισμα θα μας αποκαλύψει τι δεν έγινε σωστά. Το δικό μας κλιμάκιο δεν μπορούσε να κάνει τον οικονομικό έλεγχο, αφού έχουν κατασχεθεί τα πάντα. Ο δικός μας έλεγχος αφορούσε τα αντικείμενα που έστειλε η κεντρική υπηρεσία στο συγκεκριμένο πωλητήριο, πόσα από αυτά πωλήθηκαν και τι εισπράχθηκε. Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία δεν προκύπτει ότι χάθηκε ούτε ένα ευρώ. Δεν έγινε κλοπή, ούτε φοροδιαφυγή», μας δήλωσε σε όλους τους τόνους η κ. Λούβη.

«Να δω το πόρισμα»

Σε ερώτησή μας σχετικά με τις 500 και πλέον αποδείξεις που δεν κόπηκαν, σύμφωνα με τον έλεγχο που διενήργησε επί τόπου το οικονομικό κλιμάκιο, η κ. Λούβη μάς απάντησε: «Πρέπει να έρθει γραπτώς το πόρισμα, αλλιώς δεν μπορούμε να πούμε τι συμβαίνει. Το πόρισμα θα μας πει τι παραπτώματα έγιναν και τι μέτρα πρέπει να παρθούν στο μέλλον. Δεν μπορώ να μιλάω επί πραγμάτων που δεν έχω γραπτώς. Εχουν σπιλωθεί άνθρωποι που ενδέχεται να μη φταίνε καθόλου. Δεν μπορώ να πω τίποτα παραπάνω, αν δεν δω το πόρισμα της ΥΕΔΔΕ. Αυτή είναι η αλήθεια. Μπορεί το σύστημα του ΤΑΠ να είναι απαρχαιωμένο, αλλά με αυτό γίνεται ο δικός μας έλεγχος και αυτό δεν δείχνει πουθενά ούτε κλοπή ούτε φοροδιαφυγή».

Η ίδια πάντως κατά τη συνομιλία μας αναρωτήθηκε: «Στην προφορική ενημέρωση που είχα από το κλιμάκιο του οικονομικού ελέγχου με ενημέρωσαν για Α πράγματα. Ωστόσο αυτά που διάβασα και άκουσα ήταν Α επί τέσσερα. Αναρωτιέμαι πού τα ξέρουν όσα έγραψαν, καθώς τέτοια καταγραφή δεν υπάρχει πουθενά».

«Σοβαρό παράπτωμα»

Αλλη ωστόσο φαίνεται να είναι η άποψη στελεχών της ΥΕΔΔΕ του υπουργείου Οικονομικών, που θεωρούν κατ' αρχάς σοβαρό παράπτωμα την παράνομη, αδήλωτη ταμειακή μηχανή που βρέθηκε στον χώρο.

Στο πόρισμά τους αναμένεται να κάνουν λόγο και για φορολογικές παραβάσεις, αφού διαπιστώθηκε ότι δεν κόβονταν αποδείξεις (έστω χειρόγραφες), αλλά απλά χαρτάκια που ήταν για εσωτερική κατανάλωση και δεν ήταν θεωρημένα.

Με την παράδοση του πορίσματός θα δοθεί προθεσμία, για να εκφραστούν οι αντιρρήσεις. Αγνωστος παραμένει ο χρονικός ορίζοντας παράδοσής του, αν και το υπουργείο Πολιτισμού πιέζει να γίνει όσο γρηγορότερα γίνεται.

Με τη δημοσιοποίησή του, θα διαλευκανθεί η υπόθεση ή θα έχουμε σύγκρουση ανάμεσα στα δύο υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού, αν τα πορίσματα είναι εκ διαμέτρου αντίθετα;

Στην ανακοίνωση πάντως που βγήκε από το υπουργείο Πολιτισμού την περασμένη Παρασκευή, ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Νίκος Ξυδάκης, δήλωνε με σκληρή γλώσσα: «Αναμένουμε και επισήμως το πόρισμα των φορολογικών αρχών, για να κινήσουμε τάχιστα την πειθαρχική διαδικασία. Μηδενική ανοχή για όσους δημοσίους υπαλλήλους δεν υπερασπίζονται το δημόσιο συμφέρον».

«Βιάστηκε να καταδικάσει»

Σε χθεσινή της ανακοίνωση, η Πανελλήνια Ενωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ) στηλιτεύει την άποψη του υπουργού, λέγοντας: «Θεωρούμε ότι ο κ. υπουργός βιάστηκε να καταδικάσει και να σπιλώσει οικογένειες και εργαζόμενους. Θα τον παρακαλέσουμε να ενημερώνεται πρώτα καλύτερα και μετά να προβαίνει σε τέτοιου είδους δηλώσεις».

Στην αρχή της ανακοίνωσης, το συνδικαλιστικό όργανο εκφράζει την «έκπληξή του για τα δημοσιεύματα που μιλούν για “Το Κράτος που κλέβει το κράτος” και για “Οργιο φοροδιαφυγής στο πωλητήριο της Κνωσού”», τα οποία θεωρεί ότι «δεν είναι κατανοητά και εξηγήσιμα».

Χαρακτηρίζει το ΤΑΠ «αναπτυξιακό εργαλείο του υπουργείου Πολιτισμού», σημειώνοντας: «Δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται εκσυγχρονισμό και παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία του».

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το ΤΑΠ δουλεύει με ελλιπή ελεγκτικό μηχανισμό μόλις τριών ατόμων και χωρίς λογιστή.

Επίσης, δεν καταβάλει ΦΠΑ για τα δικά του αντικείμενα που διακινεί στα πωλητήρια μουσείων και αρχαιολογικών χώρων όλης της χώρας, παρά μόνο για τα πωλητέα αντικείμενα τρίτων, ο οποίος φόρος καταβάλλεται κάθε τρεις μήνες.

Τέλος, οι αποδείξεις που κόβονται παντού είναι χειρόγραφες. Οι μόλις εφτά ταμειακές μηχανές, οι οποίες και είναι θεωρημένες από την Εφορία, βρίσκονται τέσσερις στην Ακρόπολη, μία στο υποκατάστημα του ΤΑΠ στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και από μία στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

ART - ΝΕΑ
Εξώδικο στο ΥΠΠΟ για την παραχώρηση μνημείων στο Υπερταμείο
Εξώδικο προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, δηλαδή, την υπουργό Μυρσίνη Ζορμπά, τον υφυπουργό Κώστα Στρατή και τη γενική γραμματέα Μαρία Ανδρεαδάκη Βλαζάκη απέστειλε ο Ενιαίος Σύλλογος...
Εξώδικο στο ΥΠΠΟ για την παραχώρηση μνημείων στο Υπερταμείο
ART - ΝΕΑ
Αυξήθηκαν επισκέπτες και εισπράξεις το 2017
Αυξητική η πορεία των επισκεπτών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους για τον Οκτώβριο 2017, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αύξηση επισκεπτών σημειώνεται για όλο...
Αυξήθηκαν επισκέπτες και εισπράξεις το 2017
ART - ΝΕΑ
Δεν «ενοχλούν» όλους τους επενδυτές τα αρχαία
Το ΚΑΣ έδωσε ομόφωνα το πράσινο φως καθώς η εταιρεία έκανε δεκτούς τους όρους για την προστασία των ευρημάτων. «Η ανάδειξη των αρχαιοτήτων είναι στις προθέσεις τους, καθώς δίνουν υπεραξία στο έργο», τόνισαν οι...
Δεν «ενοχλούν» όλους τους επενδυτές τα αρχαία
ART - ΝΕΑ
Κλειστό το πωλητήριο και αίθουσες
Οι χειρόγραφες ανακοινώσεις επικολλώνται έξω από την πόρτα του πωλητηρίου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, το οποίο διαχειρίζεται το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ), όπως και όλα τα έσοδα που προκύπτουν...
Κλειστό το πωλητήριο και αίθουσες
ART - ΝΕΑ
Ευρωπαϊκή ζωγραφική από την προϊστορική Θήρα
Γυναίκες που μαζεύουν κρόκο, νεαροί με ξυρισμένα κεφάλια, σκυμμένοι κωπηλάτες, φοινικόδεντρα και άγρια θηρία... Εντυπωσιακές εικόνες από τις εξαιρετικές τοιχογραφίες του Ακρωτηρίου, που δεν εκτίθενται στο...
Ευρωπαϊκή ζωγραφική από την προϊστορική Θήρα
ART - ΝΕΑ
Εκθεση για το Ναυάγιο των Αντικυθήρων
Το χάλκινο δόρυ που ήρθε ατόφιο στην επιφάνεια κατά την ενάλια ανασκαφή του Ιουνίου, λάγυνοι, τμήματα ξύλου από το κέλυφος του αρχαίου πλοίου, οινοχόες, μαρμάρινα τμήματα αγαλμάτων, ένα χρυσό δαχτυλίδι... Όλα...
Εκθεση για το Ναυάγιο των Αντικυθήρων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας