Ενας μεγάλος διεθνής Ελληνας. Ενας ακάματος δημιουργός, που εμπνεύστηκε από τον γενέθλιο τόπο του για να μεταδώσει το φως του παντού. Πρωτοπόρος στους προβληματισμούς του αν αναλογιστεί κανείς ότι το πολυσήμαντο έργο «Οταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά» για τον φόβο της πυρηνικής απειλής γυρίστηκε το 1967. Τολμηρός στις αναζητήσεις του καθώς αναμετρήθηκε με τους πρωταίτιους του Κυπριακού στο βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Αττίλας ‘74» όταν ακόμη ήταν νωπή η εισβολή.
Σκηνοθέτης του εμβληματικού έργου που έκανε γνωστή τη χώρα μας σε όλο τον κόσμο: «Αλέξης Ζορμπάς». Δημιουργός των διεθνών προδιαγραφών στο σινεμά που μετουσίωσε την αρχαία ελληνική γραμματεία σε παγκόσμια κληρονομιά: «Ηλέκτρα», «Τρωάδες», «Ιφιγένεια». Σχολιαστής επίσης της πραγματικότητας και οραματιστής της κοινωνικής χειραφέτησης, κάτι που υπαινίσσεται η επίσης βραβευμένη ταινία του στο Φεστιβάλ Κανών, «Στέλλα».
Για τον Μιχάλη Κακογιάννη ο λόγος, τον άνθρωπο που σκηνοθέτησε στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου αλλά και στις φτωχογειτονιές της Αθήνας: με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του το Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης εγκαινίασε χθες τη σημαντική έκθεση με τίτλο «Ο κόσμος του - Ο κόσμος μας», παρουσιάζοντάς μας τον μεγάλο δημιουργό μέσα από τον κινηματογράφο, το θέατρο, τη ζωγραφική, τα κείμενά του και φυσικά την καθημερινότητά του.
Στην έκθεση για το έργο του, που επιμελείται ο εικαστικός και σκηνογράφος Κωνσταντίνος Ζαμάνης, με τη συμβολή του μοναδικού Διονύση Φωτόπουλου, θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον κόσμο του Κακογιάννη, από την κάμερα που κινηματογραφούσε μέχρι το γραφείο του, τεκμήρια από το αρχείο του αλλά και τον κόσμο των λαμπρών δημιουργημάτων του καθώς θα εκτεθούν κοστούμια, σκηνικά, φωτογραφίες από γυρίσματα ταινιών όπως η «Στέλλα», το «Κορίτσι με τα μαύρα», η «Ιφιγένεια», η «Ηλέκτρα», ο «Ζορμπάς». Και σ’ ένα από τα παράξενα παιχνίδια της ζωής όλα αυτά τα ντοκουμέντα, αρκετά εκ των οποίων αφορούν εκ των πραγμάτων και τη «μούσα» του Κακογιάννη, την Ειρήνη Παπά, παρουσιάζονται ελάχιστα μετά και από τον δικό της «αποχαιρετισμό».
Η έκθεση προσεγγίζει την πολυσχιδή καλλιτεχνική φύση του Κακογιάννη καθώς δεν σκηνοθετούσε μόνο αλλά έγραφε και ζωγράφιζε, ενώ στον χώρο θα παρουσιαστούν και τα στάδια από την πραγματοποίηση του ονείρου ζωής που ήταν για τον ίδιο η δημιουργία του ιδρύματος ως παρακαταθήκη στην τέχνη, στον πολιτισμό και σε όλους μας από έναν άνθρωπο που κατέχει μια θέση στον παγκόσμιο κινηματογράφο και στην ιστορία του ελληνικού σινεμά.
«Η έκθεση προσπαθεί με έναν απλό τρόπο να καταδείξει το εύρος σε χρόνο και θεματικές των αναζητήσεών του... Θελήσαμε να δώσουμε στον επισκέπτη το έναυσμα να αναστοχαστεί, να ξαναγνωρίσει και να εμπνευστεί από το έργο ενός άνδρα πολυσχιδούς, εμπνευσμένου και ακούραστου», συνοψίζει ο επιμελητής της Κ. Ζαμάνης.
Η έκθεση έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Διαρκεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206 (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος. Ωρες λειτουργίας καθημερινά και Σαββατοκύριακα 6-10 μ.μ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας