• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 9.6°C / 12.3°C
    3 BF
    81%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.9°C / 11.2°C
    2 BF
    68%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 13.3°C
    4 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 5.9°C / 8.3°C
    1 BF
    60%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.7°C
    3 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.0°C / 9.3°C
    1 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 3.4°C / 5.6°C
    2 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    2 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.2°C / 14.1°C
    2 BF
    87%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 12.3°C
    1 BF
    87%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 12.2°C / 15.4°C
    3 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.5°C / 13.5°C
    5 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.3°C / 14.3°C
    3 BF
    73%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 8.4°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.8°C / 10.1°C
    2 BF
    81%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    1 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 12.1°C
    0 BF
    80%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    2 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.7°C / 11.2°C
    1 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 5.4°C
    1 BF
    89%

Ο Τιμ Πέιτζ τον Νοέμβριο του 1991 φωτογραφίζεται με παιδιά στην Καμπότζη

AP Photo/Jeff Widener, File

Πέθανε ο Τιμ Πέιτζ, ο θρυλικός φωτορεπόρτερ του Πολέμου του Βιετνάμ

  • A-
  • A+
«Κάθε φωτογραφία του πολέμου είναι μία φωτογραφία κατά του πολέμου», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του

Ο Τιμ Πέιτζ, ο θρυλικός φωτορεπόρτερ που έγινε γνωστός από τις συγκλονιστικές φωτογραφίες του από τον Πόλεμο του Βιετνάμ, πέθανε στην Αυστραλία σε ηλικία 78 ετών από καρκίνο.

Ο Άγγλος Τομ Πέιτζ κάλυψε αναρίθμητα γεγονότα για περισσότερο από μισό αιώνα και οι παλιοί του συνάδελφοι αποτίουν φόρο τιμής σε έναν «μέντορα», ένα «εξαιρετικό ταλέντο».

Με μία φωτογραφική μηχανή Leica στο χέρι και ένα τσιγάρο στο στόμα, ο Τιμ Πέιτζ πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 1960 διασχίζοντας από άκρη σε άκρη τη χερσόνησο της Ινδοκίνας, απαθανατίζοντας εικόνες που επρόκειτο να σημαδέψουν τον πόλεμο, αλλά και μια ολόκληρη εποχή.

«Κάθε φωτογραφία του πολέμου είναι μία φωτογραφία κατά του πολέμου», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του μισό αιώνα αργότερα. «Η δημοσιογραφική κάλυψη επηρέασε την κοινή γνώμη».

Αξιαγάπητος και χαρισματικός, ο Τιμ Πέιτζ ήταν το σύμβολο μιας γενιάς φωτορεπόρτερ «gonzo», ατρόμητων και αντισυμβατικών. Άλλωστε στον Τιμ Πέιτζ βασίστηκε ο χαρακτήρας που ερμηνεύει ο Ντένις Χόπερ στην ταινία «Αποκάλυψη Τώρα».

Το Βιετνάμ επηρέασε τόσο την προσωπική του ζωή όσο και την επαγγελματική του καριέρα, καθώς χρειάστηκε  περισσότερο από μία δεκαετία για να συνέλθει από τα τραύματα του πολέμου και αργότερα θα ομολογήσει ανοικτά ότι πάσχει από μετατραυματικό στρες.

Σύμφωνα με τον φίλο του, Λουκ Χαντ, ο Τιμ Πέιτζ ως άνθρωπος «δεν άρεσε σε όλο τον κόσμο», αλλά ήταν πολύ ανοικτός και αποτελούσε μέντορα για πολλούς νέους φωτογράφους που ήθελαν να ακολουθήσουν τα ίχνη του. «Ήταν χαρισματικός συγγραφέας, ένα εξαιρετικό ταλέντο», τόνισε.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο Τιμ Πέιτζ εγκαταστάθηκε στην Καμπότζη, όπου εργάσθηκε για πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Αργότερα αφιερώθηκε στην διατήρηση της ειρήνης και στην απόδοση τιμής στην μνήμη των δημοσιογράφων που έχασαν την ζωή τους στα μέτωπα του πολέμου, αναζητώντας επί χρόνια να διαλευκάνει την εξαφάνιση των φίλων του Σον Φλιν (Sean Flynn) και Ντάνα Στόουν (Dana Stone), που θεωρείται ότι σκοτώθηκαν από τους Ερυθρούς Χμερ.

Το 1997, συμμετέχει στην συγγραφή του βιβλίου «Requiem», που ακολουθεί τα ίχνη 135 φωτορεπόρτερ που έχασαν την ζωή τους στον Πόλεμο της Ινδοκίνας και στην συνέχεια στον Πόλεμο του Βιετνάμ.

«Το έκανε σχεδόν σκοπό της ζωής του. Στο τέλος, κατάφερε να τους αποτίσει φόρο τιμής», δηλώνει ο φίλος του Μαρκ Ντοντ (Mark Dodd) που περιγράφει τον Τιμ Πέιτζ ως παθιασμένο «μελετητή της ανθρώπινης συνθήκης».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ART - ΝΕΑ
«Οταν ήμουν πια ανήμπορος παρατηρητής, έβγαζα φωτογραφίες»
Στην Αθήνα παρουσιάζεται η έκθεση του, βραβευμένου με το διεθνές βραβείο φωτορεπορτάζ «Γιάννης Μπεχράκης», Darrin Zammit Lupi που αποτυπώνει την πορεία της ασθένειας της κόρης του και τον αγώνα που έκανε για...
«Οταν ήμουν πια ανήμπορος παρατηρητής, έβγαζα φωτογραφίες»
ART - ΝΕΑ
Σε Ουκρανό φωτορεπόρτερ το βραβείο Yannis Behrakis 2022
Ο Evgeniy Maloletka κατά την βράβευσή του για το «War in Mariupol» μίλησε για τη σημασία της διάδοσης της δουλειάς του ώστε να γνωρίζει ο κόσμος τι συμβαίνει στη χώρα του.
Σε Ουκρανό φωτορεπόρτερ το βραβείο Yannis Behrakis 2022
ART - ΝΕΑ
Ξεπέρασε τα 12,4 εκατ. η φωτογραφία του Μαν Ρέι «Le Violon d'Ingres»
Η πιο ακριβή μαυρόασπρη φωτογραφία που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία είναι το περίφημη «Βιολί του Ινγκρές» («Le Violon d'Ingres»), του Αμερικανού σουρεαλιστή φωτογράφου Μαν Ρέι. Πουλήθηκε αντί 12,4 εκατ....
Ξεπέρασε τα 12,4 εκατ. η φωτογραφία του Μαν Ρέι «Le Violon d'Ingres»
ART - ΝΕΑ
«Εφυγε» ένας αφοσιωμένος επιστήμονας, ένας φωτισμένος δάσκαλος
Ο καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιάννης Πίκουλας πέθανε χθες σε ηλικία 66 ετών.
«Εφυγε» ένας αφοσιωμένος επιστήμονας, ένας φωτισμένος δάσκαλος
ART - ΝΕΑ
Τα τρία «όχι» του Γιώργου Τουρκοβασίλη
Ο Γιώργος Τουρκοβασίλης άφησε πίσω του ένα έργο που θα εξακολουθεί να μιλά και να ανασαίνει στα χρόνια που έρχονται, αρκεί να τύχει της φροντίδας, της προβολής που του αξίζει.
Τα τρία «όχι» του Γιώργου Τουρκοβασίλη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας