• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.2°C / 32.0°C
    4 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    34°C 32.2°C / 35.9°C
    2 BF
    29%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.0°C / 34.3°C
    1 BF
    34%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    1 BF
    25%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 33.0°C
    5 BF
    29%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    33°C 31.8°C / 33.2°C
    3 BF
    29%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.4°C / 29.5°C
    2 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.1°C / 34.1°C
    3 BF
    15%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 30.4°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 30.7°C
    2 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 28.3°C
    4 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.7°C
    4 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 34.9°C
    1 BF
    24%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.2°C / 32.9°C
    2 BF
    21%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.2°C / 33.8°C
    3 BF
    25%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.2°C / 28.8°C
    3 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.5°C / 32.2°C
    5 BF
    23%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.6°C / 33.3°C
    4 BF
    32%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 29.7°C / 33.9°C
    3 BF
    30%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 26.4°C / 26.4°C
    2 BF
    30%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εικαστικό «Πέρασμα» στις ανεξίτηλες ιστορικές μνήμες

  • A-
  • A+
Εγκαινιάστηκε το Σάββατο στη Χώρα της Ανδρου η έκθεση με έργα 20 σύγχρονων καλλιτεχνών, η οποία γίνεται στο πλαίσιο του εικαστικού θεσμού «Πλόες», διαρκεί έως τις αρχές Οκτωβρίου και είναι αφιερωμένη στα εκατό χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Εργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, κεραμικής, εγκαταστάσεις και ψηφιδωτά είκοσι σύγχρονων καλλιτεχνών, τα οποία επικεντρώνονται στο «Πέρασμα» των Ελλήνων της Μικράς Ασίας και του Πόντου στην Ελλάδα μετά την ήττα του ελληνικού εκστρατευτικού σώματος και τα τραγικά γεγονότα που ακολούθησαν το 1922, παρουσιάζονται στους χώρους του Ιδρύματος Πέτρου & Μαρίκας Κυδωνιέως στην Ανδρο.

Η 28η διοργάνωση του εικαστικού θεσμού «Πλόες», που έχει ριζώσει για τα καλά και θεωρείται από τις δημοφιλείς διοργανώσεις του καλοκαιριού, εστιάζει στην εκατονταετηρίδα της Μικρασιατικής Καταστροφής, εξ ου και ο τίτλος «Το Πέρασμα». Παράλληλα αφιερώνεται στη μνήμη του Νίκου Σιγάλα, προέδρου του Δ.Σ. του Ιδρύματος, ο οποίος αφοσιώθηκε με πάθος στην εδραίωση του θεσμού και έφυγε ξαφνικά από τη ζωή φέτος τον Φεβρουάριο.

Ολα τα έργα εμπνέονται από τον ξεριζωμό των Ελλήνων και των Ποντίων από τις εστίες τους και παράλληλα εστιάζουν στη συμβολή των προσφύγων στη διαμόρφωση της κουλτούρας, του σύγχρονου πολιτισμού και της ταυτότητας του Νεοέλληνα, παρότι αντιμετωπίστηκαν με καχυποψία από μεγάλο μέρος των Ελλαδιτών όταν έφτασαν ταλαιπωρημένοι στη μητέρα πατρίδα.

«Το Ιδρυμα Πέτρου και Μαρίκας Κυδωνιέως, που παρακολουθεί τα τεκταινόμενα της ζωής, δεν μπορεί να παρακάμψει ένα τόσο σημαντικό γεγονός, όπως είναι η επέτειος από τη Μικρασιατική Καταστροφή» είπε η ιστορικός Τέχνης & Θεωρίας του Πολιτισμού (ΕΚΠΑ) Αθηνά Σχινά η οποία επιμελήθηκε την έκθεση και τον κατάλογο που τη συνοδεύει. Δική της εξάλλου ήταν η ιδέα για την αφιερωματική διοργάνωση και τον τίτλο της. Μαζί με τον νέο πρόεδρο Δημήτριο Σιγάλα, ο οποίος δεσμεύτηκε να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο το «έργο των τριών σχεδόν δεκαετιών, κατά τη διάρκεια των οποίων, όπως αποδείχτηκε, το Ιδρυμα Π. και Μ. Κυδωνιέως συνέβαλε στην ανάδειξη και στην πολιτισμική αναβάθμιση της Ανδρου, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και πέρα από τα σύνορα της χώρας μας», και τον αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Ανδρου Δημήτριο Γιαννίση παρουσίασαν διαδικτυακά την έκθεση η οποία εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο (30/7).

«Ηθελα να στρέψω τα φώτα της προσοχής σ’ αυτές τις μνήμες. Θεωρώ ότι οι ιστορικοί πρέπει να ερευνούν τις πηγές, αλλά οι καλλιτέχνες πρέπει να τις αναζητούν, να διαμορφώνουν τα ερμηνευτικά κλειδιά μέσα από την εποχή μας για να συγκινούν τους σημερινούς ανθρώπους. Οι θεατές είναι σύγχρονοι. Δεν έχουν βιώματα άμεσα. Και αυτό είναι μια δυσκολία» είπε η κ. Σχινά και παρουσίασε αναλυτικά το έργο των 20 καλλιτεχνών.

Υπογράμμισε ότι στόχος τους είναι «να δώσουν το απόσταγμα της ευαισθησίας που αφορά μια πραγματικότητα, όχι τόσο εκείνων των τραγικών ημερών, όσο του Περάσματος». [...] Το Πέρασμα είναι με όλες τις έννοιες και όλους τους τρόπους. Από τη ζωή στον θάνατο, από τον θάνατο στη ζωή, από το παρελθόν στο παρόν και αντίστροφα. Είναι μια χωροχρονική διασταύρωση που πάντα μας τροφοδοτεί» κατέληξε η κ. Σχινά.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι: Βλάσης Αγτζίδης, Γιάννης Αδαμάκος, Χρήστος Αντωναρόπουλος, Γιάννης Αριστοτέλους, Βαγγέλης Γκόκας, Ελένη Ζούνη, Κωνσταντίνος Κανταρτζής (ΚΑΝΤ), Βλάσης Κότιος, Γιάννης Κυριακίδης, Γιάννης Μακρίδης, Κωνσταντίνα και Κλειώ Μπολιεράκη, Βαγγέλης Παππάς, Κική Περιβολάρη (Kiki), Γιώργος Σαλταφέρος, Νίκος Σκλαβενίτης, Γιώργος Σταματάκης, Μαριάννα Στραπατσάκη, Εφη Φουρίκη, Θάλεια Χιώτη.Β.ΤΖ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Βουτιά στο υπέροχο, cult σύμπαν του «Ελληνα μπίτνικ» εικαστικού
Πληθωρικός και ανήσυχος, ξεχωριστός, ιδιόμορφος και αντισυμβατικός, ο Πάνος Κουτρουμπούσης έρχεται ξανά στο προσκήνιο με την αναδρομική έκθεση «Ο Πάνος Κουτρουμπούσης στην αγκαλιά του Κρισγιαούρτι».
Βουτιά στο υπέροχο, cult σύμπαν του «Ελληνα μπίτνικ» εικαστικού
ART - ΝΕΑ
Μια Σφίγγα ταξιδεύει για πρώτη φορά εκτός του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
Το Μουσείο Μελβούρνης ανακοίνωσε την καινούργια περιοδική έκθεση «Ανοιχτοί Ορίζοντες: Αρχαία ελληνικά ταξίδια και διασυνδέσεις».
Μια Σφίγγα ταξιδεύει για πρώτη φορά εκτός του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
ART - ΝΕΑ
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
Στην έκθεση δίνεται έμφαση σε θέματα που ο Χαλεπάς επέλεξε να δουλέψει σε όλη του τη ζωή: παρουσιάζονται μαζί και οι Μήδειες, δέκα από τους 12 Σάτυρους και Ερωτα και το Παραμύθι της Πεντάμορφης.
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
ART - ΝΕΑ
Κομψή, ολομόναχη και αυτοεξόριστη την εποχή της καραντίνας
Η έκθεση της Μαργαρίτας Μαυρομιχάλη περιλαμβάνει φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στους εσωτερικούς χώρους ενός αστικού διαμερίσματος, με κεντρικό πρόσωπο - μοντέλο την ίδια την καλλιτέχνη.
Κομψή, ολομόναχη και αυτοεξόριστη την εποχή της καραντίνας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας