• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.8°C / 27.3°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.7°C / 24.4°C
    1 BF
    72%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 25.0°C
    2 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 22.9°C
    1 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 18.4°C
    1 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.8°C
    3 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    4 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.9°C / 25.7°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    64%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.8°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 21.2°C
    2 BF
    73%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.8°C
    2 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.1°C / 26.0°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 24.5°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    91%

Επισκόπηση Επιδαύριων - Πρεμιέρα για το φεστιβάλ

  • A-
  • A+

Η εξωστρέφεια χαρακτηρίζει τη φετινή διοργάνωση του φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου καθώς δίνει έμφαση στο διεθνή χαρακτήρα της.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα συνολικά οκτώ έργα που θα φιλοξενήσει το αρχαίο αργολικό θέατρο και θα καλύψουν τα Σαββατοκύριακα από 1η Ιουλίου μέχρι 20 Αυγούστου, τα δύο είναι παγκόσμιες πρεμιέρες που αποτελούν διεθνείς συμπαραγωγές και υλοποιούν σύγχρονοι Ευρωπαίοι σκηνοθέτες, γνωστοί ως πρωτοπόροι στο είδος τους. Έτσι με ένα ρεπερτόριο που κινείται από το δράμα, το σατυρικό δράμα αλλά και την κωμωδία δια χειρός Μποστ, τα φετινά Επιδαύρια υπογραμμίζουν τη σύγχρονη προσέγγιση στην αρχαία δραματουργία, με έντονη συνομιλία με ζωντανά μουσικά στοιχεία σε παραστάσεις ξενόγλωσσες και ελληνικές όπου συνυπάρχουν τα μεγάλα ονόματα με τη νεότερη γενιά ηθοποιών.

Η πρώτη παγκόσμια πρεμιέρα είναι και η εναρκτήρια παράσταση του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο, πάνω στην Άλκηστη του Ευρυπίδη (1-2 Ιουλίου) που σκηνοθετεί ο πρωτοπόρος 76χρονος Ολλανδός Γιόχαν Σίμονς, ιδρυτής του Theater Hollandia. Πρόκειται για ένα έργο που έχει χαρακτηριστεί "αλλόκοτο": σύμφωνα με το σατυρικό δράμα του Ευρυπίδη, η ηρωΐδα θυσιάζει τη ζωή της για να σώσει τον άνδρα της, θυσία που συγκινεί τους θεούς και στέλνει τον Ηρακλή στον Άδη για να την φέρει πίσω, μόνο που τούτη τη φορά είναι μια ξένη. Στη συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με το Schauspielhaus Bochum theater, ο Σίμονς που είναι γνωστός για τη μουσική προσέγγιση και τη μινιμαλιστική αισθητική του, σκηνοθετεί για πρώτη φορά στην Επίδαυρο αν και είχαν προηγηθεί συνεργασίες του με την κορυφαία πολιτιστική μας διοργάνωση, στις Βάκχες του Ευρυπίδη το 2002 και στο Καζιμίρ και Καρολίνα του Χόρβατ το 2009. Στην Άλκηστη το μουσικό όχημα που χρησιμοποιεί για τη μεταγραφή του είναι η ομώνυμη όπερα του Γκλουκ ενώ τη θέση του Χορού καταλαμβάνουν τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο.

Η δεύτερη παγκόσμια πρεμιέρα σε συμπαραγωγή με το Rezidenztheater είναι ο Αγαμέμνων του Αισχύλου (22-23 Ιουλίου). Το πρώτο αιματηρό κεφάλαιο της αισχύλειας τριλογίας που αφορά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα όταν επιστρέφει στην πατρίδα του από τον Τρωϊκό πόλεμο σκηνοθετεί ο 53χρονος Γερμανός Ούλριχ Ράσε που έχει εντυπωσιάσει με τη σκηνική του γλώσσα καθώς χρησιμοποιεί μηχανοκίνητες περιστρεφόμενες σκηνές σε ένα συνδυασμό κειμένου, κίνησης και ρυθμού με ζωντανή μουσική υπόκρουση.

Για πρώτη φορά θα κάνει πρεμιέρα στην Επίδαυρο και η Μήδεια ως...κωμωδία (8-9 Ιουλίου). Στην παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου ο Γιάννης Καλαβριανός σκηνοθετεί την παρωδία της σύγχρονης πραγματικότητας που έγραψε το 1993 ο Μέντης Μποσταντζόγλου ή Μποστ, σε μία σπαρταριστή γλώσσα που αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστικούς συντελεστές της παράστασης: ένα δεκαπεντασύλλαβο "κέντημα" πάνω στο αρχαίο δράμα που επιθυμεί να "επικρίνει τους επικριτάς, να προβληματίσει τους κριτάς και να ελευθερώσει τους θεατάς", στο οποίο η ηρωΐδα την οποία ενσαρκώνει η Γαλήνη Χατζηπασχάλη, σκοτώνει τα παιδιά της απογοητευμένη από την κοσμία διαγωγή τους.

Ακολουθούν οι Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά (πρεμιέρα 15-16 Ιουλίου) ο οποίος δίπλα σε καταξιωμένους ηθοποιούς -ενδεικτικά Ρ.Πιττακή, Λούλης, Γάλλος, Μ.Οικονόμου, κ.α, φέρνει στη σκηνή εθελοντές από την Ελευσίνα και την Αργολίδα επιχειρώντας να θέσει ερωτήματα πίστης, ύπαρξης, συνύπαρξης, κοινωνίας και συμπερίληψης πολιτών σε έναν συντετριμμένο κόσμο. Αυτή η πρεμιέρα είναι μια συμπαραγωγή με την Εταιρεία το Θέατρο-2023 ΕΛΕVSIS Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Η πρώτη κάθοδος του Αργύρη Ξάφη ως σκηνοθέτη στην Επίδαυρο (29-30 Ioυλίου), είναι με την τραγωδία του Σοφοκλή Αίας, που γράφτηκε ενώ επωαζόταν ο Πελοποννησιακός Πόλεμος. Σαν μια παραβολή για τον χρόνο μιλά για έναν ήρωα που αδυνατεί να συμβαδίσει με το πνεύμα της νέας εποχής και εξιστορεί τη μεταθάνατον αποκατάστασή του.

Ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί και την ηρωΐδα την οποία τιμά το φετινό φεστιβάλ κάνοντας πρεμιέρα 5-6 Αυγούστου. Πρόκειται για την Αντιγόνη του Σοφοκλή, επιχειρώντας μια σύγχρονη μεταφορά της τραγωδίας για την ανυπάκουη Αντιγόνη που θέτει ερωτήματα για την τυραννία και την αντίσταση που θα ζωντανέψει η Έλλη Τρίγγου πλαισιωμένη από καταξιωμένους ηθοποιούς αλλά και συναδέλφους τους της νεότερης γενιάς.

Τη θυσία των νέων από μια κοινωνία σε παρακμή που ετοιμάζεται για έναν ακόμη μάταιο πόλεμο εκπροσωπεί η Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευρυπίδη. Τα ερωτήματα/κατηγορώ μεταφέρει στην Επίδαυρο ο Θέμης Μουμουλίδης (πρεμιέρα 19-20 Αυγούστου) σε αυτήν την συμπαραγωγή ανάμεσα σε άλλους φορείς του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου στηρίζοντας την παράσταση στη νέα μετάφραση της Παναγιώτας Πανταζή και συνομιλώντας με την μουσική αφήγηση του συνθέτη Σταύρου Γασπαράτου.

'Ενα ακόμη έργο του Ευρυπίδη, λιγότερο γνωστό, που οι πυρκαγιές δεν άφησαν να συναντήσει το κοινό του στο αργολικό θέατρο πέρσι είναι το σατυρικό δράμα Ελένη που σκηνοθετεί ο Βασίλης Παπαβασιλείου (12-13 Αυγούστου): ο Ευρυπίδης δίνει τη δική του εκδοχή για την βασική ηρωΐδα που απέχει από την ομηρική εκδοχή περνώντας αντιπολεμικά μηνύματα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Από Ιβο βαν Χόβε μέχρι Μαξ Ρίχτερ και Πάτι Σμιθ
Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου είναι πλούσιο σε διεθνείς προσωπικότητες του χώρου της μουσικής αλλά και σε πρωτότυπες παραστάσεις χορού και αρχαίου δράματος.
Από Ιβο βαν Χόβε μέχρι Μαξ Ρίχτερ και Πάτι Σμιθ
ART - ΝΕΑ
«Το 2018 και 2019, τα πιο δυναμικά φεστιβάλ της θητείας μου»
Εχοντας πλάι του τον Βέλγο σκηνοθέτη Ιβο βαν Χόβε, ο απερχόμενος διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, παρουσίασε τα πεπραγμένα της φετινής, τελευταίας του διοργάνωσης.
«Το 2018 και 2019, τα πιο δυναμικά φεστιβάλ της θητείας μου»
ART - ΝΕΑ
Δυναμικό ξεκίνημα για το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα στοιχεία για τις παραγωγές που ξεκίνησε ήδη η προπώληση των εισιτηρίων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Φεστιβάλ, τόσο οι μεγάλες συναυλίες στο Ηρώδειο, όσο και οι παραστάσεις αρχαίου...
Δυναμικό ξεκίνημα για το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
ART - ΝΕΑ
Οι γονείς στο θέατρο, τα παιδιά σε εργαστήρια
Πέτυχε, μας διαβεβαιώνουν από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το πιλοτικό πρόγραμμα της πρώτης Δημιουργικής Απασχόλησης για Παιδιά στην Επίδαυρο. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά 4-12 ετών και σκοπό έχει...
Οι γονείς στο θέατρο, τα παιδιά σε εργαστήρια
ART - ΝΕΑ
«Νεανικό και περισσότερο πολιτικό Φεστιβάλ»
Ξεκινά και επισήμως το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, το οποίο σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του, έχει στίγμα νεανικό και περισσότερο πολιτικό. Όπως τονίζει, για την υλοποίησή του έγινε ένας πραγματικός...
«Νεανικό και περισσότερο πολιτικό Φεστιβάλ»
ART - ΝΕΑ
Ο Φαμπρ έφυγε, ο Θεοδωρόπουλος έρχεται
Ο Φαμπρ παραιτήθηκε, αφού κρίθηκε persona non grata από τους Ελληνες συναδέλφους του, με το υπουργείο Πολιτισμού να ευθύνεται για σωρεία παραλείψεων, λαθών και κακών χειρισμών. Και τώρα πάλι από την αρχή. Χθες...
Ο Φαμπρ έφυγε, ο Θεοδωρόπουλος έρχεται

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας