• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 25.9°C / 30.8°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.2°C / 29.8°C
    3 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.1°C / 29.4°C
    1 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    1 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    0 BF
    47%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.2°C / 29.0°C
    2 BF
    46%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 25.9°C
    1 BF
    44%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    2 BF
    67%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 26.5°C
    4 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.8°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 25.5°C
    4 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 26.7°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.2°C / 28.9°C
    3 BF
    39%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.3°C / 27.5°C
    2 BF
    54%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.7°C / 31.0°C
    1 BF
    29%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.3°C / 27.7°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 29.7°C
    3 BF
    74%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    1 BF
    52%
Φωτ.: Αλέξανδρος Σταματίου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ζωή κερδίζει τον «ζωγράφο της απελπισίας»

  • A-
  • A+
Την έκθεση του Νίκου Κασκούρα φιλοξενεί η γκαλερί «ΑΛΜΑ» μέχρι τις 2 Απριλίου.

Η ανθρώπινη φιγούρα δοξάζεται. Μοναχική ή ζευγαρωτά ξεπροβάλλει μέσα από πυκνές γραμμές. Εντονο χρώμα ανάμεσα στο άσπρο και το μαύρο. Μινιμαλισμός, αφαίρεση και παραστατικότητα την ίδια στιγμή στον καμβά και στις φόρμες των γλυπτών του Νίκου Κασκούρα.

Αοκνος καλλιτέχνης-χειρώνακτας, εμπνέεται από την απελπισία και τον κερδίζει η ζωή. Τριάντα ζωγραφικά έργα και μικρά γλυπτά, των τελευταίων πέντε χρόνων, παρουσιάζονται στην ατομική του έκθεση «Μια ζωγραφική τού χθες για σήμερα» που φιλοξενεί η γκαλερί «ΑΛΜΑ» μέχρι τις 2 Απριλίου.

Η ανθρώπινη μορφή βρίσκεται στο επίκεντρο της αναζήτησης του καλλιτέχνη, ο οποίος εμπνέεται από τους καθημερινούς άθλους του ανθρώπου και την αέναη υπαρξιακή αναζήτηση. Το ζωγραφικό ιδίωμα του Nίκου Κασκούρα είναι επηρεασμένο από τη λιτότητα και την εκφραστική δύναμη των κυκλαδικών ειδωλίων και τη σύγχρονη αφαίρεση του αμερικανικού αφηρημένου εξπρεσιονισμού και τη χειρονομιακή ζωγραφική του Μπασκιά και του Μπάζελιτς.

«Θα έλεγα ότι δουλεύω το ίδιο θέμα εδώ και χρόνια. Τα κοινωνικά προβλήματα πάντα με απασχολούσαν. Δεν τα ξεχωρίζω σε προσφυγικό, πείνα, πανδημία, πόλεμο. Αισθάνομαι ότι ζούμε μια άσχημη και αμήχανη κατάσταση και το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα. Αυτό υπάρχει στην έκθεση. Μέσα στα έργα υπάρχουν όσα μας απασχολούν ως κοινωνία. Προσεγγίζω τα θέματα με κοινωνικοπολιτική ματιά», λέει στην «Εφ.Συν.», παρ’ ότι δεν του αρέσει να μιλάει ο ίδιος για το έργο του.

Ο Μάνος Στεφανίδης γράφει ότι είναι «ο ζωγράφος της απελπισίας. Είναι ο μινιμαλιστής των μεγάλων θεμάτων κι εκείνος που επιστρέφει συνειδητά στις απαρχές, στα ελάχιστα πράγματα, στο τίποτε που μπορεί όμως να μιλήσει για το παν». Επιμελήθηκε την έκθεση μαζί με τη Νιόβη Κρητικού, η οποία αναφέρει: «Μας φέρνει αντιμέτωπους με στοιχεία υπαρξιακού προβληματισμού, καθώς οι γρήγορες μορφές του αιχμαλωτίζουν το εφήμερο και το φευγαλέο μέσα σ’ ένα αέναο παιχνίδι επανάληψης.

Διαφαίνονται ανθρωποκεντρικές απεικονίσεις που μιλούν για λεπτές πτυχές συναισθημάτων. Οι μορφές του είναι νωχελικές και οι κινήσεις τους υπαινικτικές. Η σταυροειδής γραφή του θυμίζει πλέγμα ύφανσης, που άλλοτε μπλέκεται επ’ άπειρο κρατώντας μας αιχμάλωτους και άλλοτε λύνεται αφήνοντας ένα διάφανο πέπλο αναπνοής. Τα χρώματά του κινούνται στις διαβαθμίσεις του άσπρου-μαύρου, ενώ συχνά κάποιο έντονο επαναστατικό χρώμα συμμετέχει για να σπάσει τη «μονοτονία». Τα γλυπτά του είναι έντονα δομικά, προσπαθώντας να αποτυπώσουν σαν μονοκοντυλιά την ουσία των μορφών.

Η ματιά του Ν. Κασκούρα γίνεται βαθιά συμπονετική προς τις κοινωνικοπολιτικές κακουχίες που βιώνουν οι άνθρωποι, του περιθωρίου και όχι μόνο. Το βλέμμα του αγκαλιάζει και ενοποιεί. Υποφώσκοντα σύμβολα, όπως ο κύκλος, αποκαλύπτουν ακριβώς την προβληματική που τον απασχολεί, αφήνοντας εννοιολογικές προεκτάσεις στο βλέμμα του θεατή».


📌 Info: Γκαλερί «ΑΛΜΑ» Υψηλάντου 24, Κολωνάκι Διάρκεια έως 2/4/22 Τρ., Πέμ. & Παρ. 11.00-20.00 Τετ. & Σάββ. 11.00-15.00

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Στο Α' Νεκροταφείο η πολιτική κηδεία του Χρόνη Μπότσογλου
Συγκίνηση στον τελευταίο αποχαιρετισμό του κορυφαίου ζωγράφου, χαράκτη και γλύπτη της μεταπολεμικής γενιάς, από ανθρώπους της τέχνης και από την οικογένειά του.
Στο Α' Νεκροταφείο η πολιτική κηδεία του Χρόνη Μπότσογλου
ART - ΝΕΑ
Πέθανε ο Χρόνης Μπότσογλου, κορυφαίος ζωγράφος της μεταπολεμικής γενιάς
Ο επίσης χαράκτης και γλύπτης πέθανε σήμερα το πρωί. Ήταν 81 ετών και έπασχε τα τελευταία χρόνια από ανίατη ασθένεια.
Πέθανε ο Χρόνης Μπότσογλου, κορυφαίος ζωγράφος της μεταπολεμικής γενιάς
ART - ΝΕΑ
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
Στην έκθεση δίνεται έμφαση σε θέματα που ο Χαλεπάς επέλεξε να δουλέψει σε όλη του τη ζωή: παρουσιάζονται μαζί και οι Μήδειες, δέκα από τους 12 Σάτυρους και Ερωτα και το Παραμύθι της Πεντάμορφης.
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
ART - ΝΕΑ
Κομψή, ολομόναχη και αυτοεξόριστη την εποχή της καραντίνας
Η έκθεση της Μαργαρίτας Μαυρομιχάλη περιλαμβάνει φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στους εσωτερικούς χώρους ενός αστικού διαμερίσματος, με κεντρικό πρόσωπο - μοντέλο την ίδια την καλλιτέχνη.
Κομψή, ολομόναχη και αυτοεξόριστη την εποχή της καραντίνας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας