• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.9°C / 34.0°C
    4 BF
    24%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 30.2°C / 35.5°C
    3 BF
    41%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    35°C 35.0°C / 38.2°C
    2 BF
    21%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.9°C / 34.9°C
    1 BF
    29%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    4 BF
    29%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 29.6°C / 35.0°C
    3 BF
    39%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 27.6°C / 31.4°C
    2 BF
    27%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    35°C 35.2°C / 35.2°C
    0 BF
    16%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 30.4°C
    5 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 31.2°C
    4 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.8°C
    4 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.5°C / 29.7°C
    2 BF
    37%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 33.9°C
    2 BF
    36%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 32.3°C / 34.9°C
    3 BF
    21%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.2°C / 34.4°C
    2 BF
    28%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.2°C / 28.8°C
    5 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.1°C / 32.7°C
    3 BF
    19%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.3°C / 30.5°C
    2 BF
    43%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.3°C / 35.5°C
    3 BF
    54%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.0°C / 28.0°C
    1 BF
    57%
Φωτ.: Nicoletta Menti
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκθεση και έκδοση για να μην ξεχάσουμε μία ιστορική γκαλερί

  • A-
  • A+
Από σήμερα η διπλή αφορμή να θυμηθούμε όσα συνέβησαν, όσα μάθαμε και όσους φιλοξενήθηκαν από το 1979 έως το 2017 στη Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης.

Εικοσάχρονο κορίτσι ήταν η Μαρία Δημητριάδη όταν το 1980 άνοιξε την καλαίσθητη και φιλόξενη γκαλερί «Μέδουσα», στην οδό Ξενοκράτους, στο Κολωνάκι. Μια γυναίκα γοητευτική, χαρισματική, πρωτοποριακή στις επιλογές της, ζωντάνεψε τα εικαστικά όνειρα νέων καλλιτεχνών, μύησε κοινό και συλλέκτες στην απόλαυση της τέχνης για σχεδόν 40 χρόνια, μέχρι τον πρόωρο θάνατό της, μόλις 57 ετών, το 2017.

Ομως ακόμα κι όταν το τέλος πλησίαζε είχε το θάρρος να φροντίσει με κάθε λεπτομέρεια για ένα διπλό, εκδοτικό και εκθεσιακό εγχείρημα και να το αναθέσει σε στενούς φίλους και συνεργάτες της: όρισε εκτελεστές της διαθήκης της τον γλύπτη Νάκη Ταστσιόγλου, την επί σειρά ετών υπεύθυνη της Μέδουσας Αίθουσας Τέχνης (1999-2017) Πηνελόπη Ταράτσα, καθώς και τον ζωγράφο Μίλτο Μιχαηλίδη. Επίσης, όρισε επιμελήτρια της έκθεσης και της έκδοσης την ιστορικό τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, ενώ ανέθεσε τον σχεδιασμό της έκδοσης στη γραφίστρια Μαρία Βεϊοπούλου.

Ηρθε λοιπόν το πλήρωμα του χρόνου και σήμερα ανοίγει για το κοινό στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς η έκθεση με τίτλο «Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης (1979-2017)» και κυκλοφορεί ένας πλήρης τόμος για την πολύχρονη πορεία της ιστορικής γκαλερί. Η έκθεση περιλαμβάνει το σύνολο σχεδόν της προσωπικής συλλογής έργων τέχνης της Μαρίας Δημητριάδη που δωρήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη και εξιστορεί τη δράση της «Μέδουσας» μέσα από έργα που εκτέθηκαν για πρώτη φορά εκεί.

Συνολικά παρουσιάζονται 230 έργα των: Αλέξη Ακριθάκη, Anton, Ειρήνης Απέργη, Αννίτας Αργυροηλιοπούλου, Νίκου Βλάχου, Μαρίας Γρηγοριάδη, Γιώργου Γυπαράκη, Ελένης Ζούνη, Γιώργου Καζάζη, Μαριγώς Κάσση, Γιάννη Κονταράτου, Κώστα Κουλεντιανού, Γιώργου Λαζόγκα, Γιάννη Λασηθιωτάκη, Τάσου Μαντζαβίνου, Κατερίνας Μαρούδα, Βούλας Μασούρα, Μίλτου Μιχαηλίδη, Βάλλυς Νομίδου, Αννίτας Ξάνθου, Αιμιλίας Παπαφιλίππου, Ναυσικάς Πάστρα, Μάριου Πράσινου, Πάνου Ραϋμόνδου, Γιώργου Ρόρρη, Πέπης Σβορώνου-Κοκκινίδου, Ασπας Στασινοπούλου, Μαριάννας Στραπατσάκη, Takis, Νάκη Ταστσιόγλου, Γιάννη Τζερμιά, Νίκου Τζιώτη, Ελένης Φιλιπποπούλου, Αχιλλέα Χρηστίδη κ.ά.

Μέσα από μια χαλαρή χρονολογική πορεία και πλούσιο φωτογραφικό και αρχειακό υλικό, αλλά κυρίως μέσω μιας αλληλουχίας ενοτήτων που βασίζεται στις εκλεκτικές συγγένειες των καλλιτεχνών και των έργων τους, η έκθεση προβάλλει την ιστορική εξέλιξη της Μέδουσας Αίθουσας Τέχνης.

Επίσης, αναδεικνύεται ο -ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα- πρωτοποριακός χαρακτήρας των επιλογών της Μαρίας Δημητριάδη, ενώ συγχρόνως εγείρονται σκέψεις και ερωτήματα γύρω από έναν ολόκληρο κύκλο ζωής των ελληνικών αιθουσών τέχνης από τα χρόνια της Μεταπολίτευσης μέχρι σήμερα. Μέσα από όλη αυτή τη διαδρομή αναδύεται και η ξεχωριστή προσωπικότητα της Μαρίας Δημητριάδη, που άφησε έντονο το στίγμα της στην σύγχρονη αθηναϊκή εικαστική σκηνή.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Εναλλακτική Μπιενάλε σε κυκλαδίτικο σκηνικό
Η Ανάφη υποδέχεται αυτές τις μέρες ένα πρόγραμμα καλλιτεχνικής φιλοξενίας με διεθνή χαρακτήρα, το «Phenomenon», το οποίο στοχεύει στη δημιουργική συνεύρεση, στη σύνδεση και τη συνεργασία μεταξύ καλλιτεχνών.
Εναλλακτική Μπιενάλε σε κυκλαδίτικο σκηνικό
ART - ΝΕΑ
Ισχυρό στίγμα από τη νέα διευθύντρια
Με στόχο τον εμπλουτισμό της εμπειρίας της επίσκεψης και τη συνολικότερη σχέση του μουσείου με το κοινό γίνονται οι στοχευμένες παρεμβάσεις σύμφωνα με τη διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης,...
Ισχυρό στίγμα από τη νέα διευθύντρια
ART - ΝΕΑ
Βουτιά στο υπέροχο, cult σύμπαν του «Ελληνα μπίτνικ» εικαστικού
Πληθωρικός και ανήσυχος, ξεχωριστός, ιδιόμορφος και αντισυμβατικός, ο Πάνος Κουτρουμπούσης έρχεται ξανά στο προσκήνιο με την αναδρομική έκθεση «Ο Πάνος Κουτρουμπούσης στην αγκαλιά του Κρισγιαούρτι».
Βουτιά στο υπέροχο, cult σύμπαν του «Ελληνα μπίτνικ» εικαστικού
ART - ΝΕΑ
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
Στην έκθεση δίνεται έμφαση σε θέματα που ο Χαλεπάς επέλεξε να δουλέψει σε όλη του τη ζωή: παρουσιάζονται μαζί και οι Μήδειες, δέκα από τους 12 Σάτυρους και Ερωτα και το Παραμύθι της Πεντάμορφης.
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
ART - ΝΕΑ
Και ψηφιακή και «παραδοσιακή»
Διπλή επιστροφή κάνει η Art Athina, η δημοφιλής φουάρ των γκαλερί, υβριδική φέτος και προσαρμοσμένη στην εποχή Covid καθώς συνδυάζει τον ψηφιακό κόσμο με την πραγματικότητα.
Και ψηφιακή και «παραδοσιακή»
ART - ΝΕΑ
Το «θαύμα» μέσα στο ανθρώπινο σώμα
Η συναρπαστική έκθεση «Body Worlds» που πρωτοεμφανίστηκε στο Τόκιο το 1995 έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από 140 πόλεις σε Αμερική, Αφρική, Ασία, Ευρώπη.
Το «θαύμα» μέσα στο ανθρώπινο σώμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας