• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.8°C / 30.2°C
    3 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.7°C / 28.6°C
    2 BF
    66%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.0°C / 30.5°C
    2 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 19.2°C / 23.9°C
    1 BF
    50%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    61%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 21.0°C / 25.5°C
    3 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 21.2°C
    1 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 26.5°C / 26.5°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 27.7°C
    4 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.2°C / 26.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.8°C / 28.4°C
    3 BF
    42%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 26.8°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 25.1°C
    2 BF
    60%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 27.8°C
    3 BF
    56%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 28.8°C
    2 BF
    48%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 30.4°C
    2 BF
    31%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 24.3°C / 27.1°C
    3 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.5°C / 28.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    82%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια ολόκληρη «Νέα Πόλη» χτισμένη σ' ένα δωμάτιο καραντίνας

  • A-
  • A+
Το νέο οπτικοακουστικό εγχείρημα, με καινούργια ηλεκτρονική μουσική και πρωτότυπα βίντεο του Νίκου Πατρελάκη, το οποίο ξεκίνησε να γράφεται τις πρώτες, δύσκολες μέρες της πανδημίας, κάνει απόψε πρεμιέρα στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Μια «νέα πόλη», ένας νέος τόπος συνάντησης, ένα έργο - αποτέλεσμα δύο χρόνων πειραματισμού, ηχογραφήσεων και κινηματογράφησης. Ενα κοινό όνειρο δύο μουσικών συνοδοιπόρων να μοιραστούν την αμοιβαία τους αγάπη για την ηλεκτρονική μουσική. Ενα αναπόφευκτο ταξίδι στη δεκαετία του ’80 αλλά και μια ποιητική περιήγηση στην Ελλάδα.

Δύο χρόνια μετά την επιτυχημένη συνεργασία τους στο έργο «Ο κόσμος είναι ένας», με θέμα τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο, ο Κωνσταντίνος Βήτα και ο Νίκος Πατρελάκης επανέρχονται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, για να μας αποκαλύψουν το νέο τους έργο «Neapoly». Ενα νέο οπτικοακουστικό εγχείρημα, με καινούρια ηλεκτρονική μουσική και πρωτότυπα βίντεο για τέσσερις μοναδικές συναυλίες απόψε, αύριο και το Σαββατοκύριακο.

Μια βόλτα εξερεύνησης και πειραματισμού στην electronica ντυμένη με εικόνες που προέκυψαν από ένα συναρπαστικό «road movie». Οι αμέτρητοι συνδυασμοί και οι φόρμες του ορχηστρικού ήχου «μέσα» σε πλάνα από τη φύση και τις πόλεις της χώρας, τα βουνά, τους ουρανούς και τις θάλασσες, τους ανθρώπους και την καθημερινότητά τους.

«Το Neapoly είναι ένα εγχείρημα που ξεκινήσαμε με τον Νίκο Πατρελάκη πριν από δύο χρόνια. Μέσα από μια τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια διαδικτυακή συναυλία με καινούργια κομμάτια», μας λέει ο Κ. Βήτα, λίγο πριν από την πρεμιέρα τους. «Αρχίσαμε να γράφουμε μουσική και, κάποια στιγμή το προηγούμενο καλοκαίρι, βάλαμε μπροστά τις μίξεις του ήχου, φιλοδοξώντας να προχωρήσουμε σε ένα βινύλιο ή compact disc. Είναι ένα έργο που θα κυκλοφορήσει μετά τις παραστάσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες».

 Πώς θα ήταν η ιδανική «νέα πόλη» για σας;

Μέσα σε μια πόλη υπάρχουν οι πάντες και τα πάντα, δεν είμαι μάγος και ούτε ήθελα ποτέ να είμαι ώστε να σβήσω ή να εξαφανίσω κάτι που με ενοχλεί. Για μένα δεν υπάρχει ιδανική πόλη, απλά υπάρχει αυτό που υπάρχει, μαγικά και φαντασιώσεις δεν κάνω. Δέχομαι τη ζωή με τα άσχημα και τα όμορφα. Ζούμε μια δύσκολη ζωή, σε μια απίστευτη ακρίβεια, σε δύσκολες συνθήκες, σε μια απάνθρωπη πραγματικότητα, λόγω του πολέμου.

 Τι βλέπουμε στα πρωτότυπα βίντεο που συνοδεύουν τους ήχους;

Είναι βίντεο που τράβηξε και έφτιαξε ο Νίκος Πατρελάκης με το συνεργείο του, εικόνες από διάφορα μέρη της Ελλάδας και την πόλη της Αθήνας.

 Το έργο ξεκίνησε να γράφεται την άνοιξη του 2020, στις δύσκολες πρώτες μέρες της πανδημίας. Πώς κύλησε για σας εκείνη η περίοδος;

Οπως ήταν για όλο τον κόσμο, έτσι ήταν νομίζω και για μας. Στην πρώτη πανδημία βρέθηκα απομονωμένος στο χωριό μου, για ένα διάστημα, και μετά στην Αθήνα, λόγω της οικογένειας. Ηταν μια δύσκολη περίοδος, χωρίς δουλειά, αλλά ήταν και μια εμπειρία… Προσπάθησα να οργανωθώ, ενώ, παράλληλα με τη μουσική, άρχισα να φτιάχνω τελάρα και να ζωγραφίζω αδιάκοπα κάθε μέρα.

 Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο;

Μέσα στην πανδημία, πολλά ήταν δύσκολα, έπρεπε να βοηθώ συγγενείς μου που ήταν ηλικιωμένοι, να προσέχω διαρκώς, να είμαι δυνατός για την οικογένειά μου, να δίνω καθημερινά σε όλους κουράγιο. Επίσης, η απομόνωση... το γεγονός ότι δεν μπορούσες να δεις τους φίλους σου, τον άνθρωπό σου...

 Αν ξεκινούσατε σήμερα τη «Νέα πόλη» -που φαίνεται πως βγαίνουμε σιγά σιγά από τη συνθήκη της πανδημίας-, θα είχε διαφορετική αφετηρία;

Μια καινούργια ημέρα είναι διαφορετική από την προηγούμενη, αυτό που έκανες χθες στο επίπεδο της σύνθεσης, το βλέπεις διαφορετικά την επόμενη μέρα. Επειτα από αρκετό διάστημα, όλα αλλάζουν, θέλεις να επέμβεις, να το κάνεις διαφορετικά, γιατί και ο νους μας τρέχει. Ισως, λοιπόν, να ήταν κάπως διαφορετική η Πόλη, αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι, έτσι είναι η ροή των πραγμάτων. Τώρα είναι αυτό που είναι.

 Στρέφοντας το βλέμμα στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 και στις αρχικές αναφορές της electronica, πώς σας φάνηκε αυτή η επιστροφή στο παρελθόν;

Οταν ξεκινήσαμε τη Neapoly, είχαμε πει στην αρχή να στηριχτούμε στα arpegiator, ώστε να έχουμε κάτι κοινό σαν βάση. Τα κυκλώματα arpeggiator εμφανίστηκαν σε κάποια αναλογικά συνθεσάιζερ, τέλη δεκαετίας του '60, και ελάχιστα γκρουπ της εποχής άρχισαν να τα χρησιμοποιούν, ώστε να αποκτήσουν μουσικές ακολουθίες, που ήταν αδύνατο να παιχτούν με το χέρι. Είναι μια μορφή sequencer, πολύ διαδεδομένη στη μουσική σκηνή. Οταν προχωρήσαμε τη σύνθεση, στην πορεία, μπήκαν κι άλλα στοιχεία και κάπως δημιουργήθηκε κάτι που μας πήγε μακριά από αυτό που είχαμε σχεδιάσει. Ομως, τα arpegiator υπάρχουν. Είναι ένας μουσικός δρόμος που δεν ξεπεράστηκε ποτέ στην ηλεκτρονική μουσική, παραμένει πάντα έμπνευση.

 Βρίσκετε, σήμερα, τη μουσική της δεκαετίας του ’80 το ίδιο γοητευτική όπως ήταν για σας τότε;

Δεν μπορείς να αποφύγεις τις μουσικές αυτές, παίζονται πάντα και παντού, δεν νιώθω κάτι ιδιαίτερο όταν τις ακούω, θυμάμαι ανθρώπους -κυρίως φίλους που χάθηκαν εκείνη τη δεκαετία. Ηταν κι αυτή μια δύσκολη δεκαετία, με κάποια όμορφα τραγούδια και πολύ ωραία γκρουπ, αλλά κάθε εποχή έχει την ομορφιά της.


📍 Info: Neapoly- Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ– ΚΠΙΣΝ 17, 18, 19, 20 Μαρτίου στις 20.30 (Κυριακή: 19.30). Τιμές εισιτηρίων: €10- €20. Προπώληση: Ταμεία ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ, www.ticketservices.gr

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Λαμπερά πρόσωπα με ανήσυχη σκέψη
Ιζαμπέλ Ιπέρ, Μαργιάν Σατραπί, Αδωνις, Μπράιαν Ινο, Pussy Riot, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Ματάνα Ρόμπερτς, Ζερόμ Μπελ ξεχωρίζουν ανάμεσα στους πολλούς καλεσμένους. Θέατρο, χορός, μουσική, διαλέξεις, εικαστικά,...
Λαμπερά πρόσωπα με ανήσυχη σκέψη
ART - ΝΕΑ
Χατ τρικ για τη Λυρική Σκηνή
Η «Μήδεια» του Κερουμπίνι είναι η πρώτη συμπαραγωγή της ΕΛΣ με τη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης.
Χατ τρικ για τη Λυρική Σκηνή
ART - ΝΕΑ
Οταν η σύγχρονη τέχνη γίνεται viral στο TikTok
Σύγχρονοι εννοιολογικοί καλλιτέχνες με έργο που έχει χαρακτηριστεί από «αριστούργημα» έως «αμφιλεγόμενο» και «προκλητικό» οι Sun Yuan και Peng Yu από το Πεκίνο έχουν αναστατώσει συχνά την καλλιτεχνική ή τη...
Οταν η σύγχρονη τέχνη γίνεται viral στο TikTok
ART - ΝΕΑ
Προτάσεις για εξόδους και δώρα απολύτως... υποκειμενικές!
Οσα προτείνουμε για μεγάλους και παιδιά αρέσουν πρώτα σ’ εμάς, είναι συνεπώς λίγα απ’ όσα μπορεί να ανακαλύψει κάποιος αυτές τις μέρες στο γοητευτικό «καλειδοσκόπιο» των χριστουγεννιάτικων επιλογών.
Προτάσεις για εξόδους και δώρα απολύτως... υποκειμενικές!
ART - ΝΕΑ
Λόρδος Μπάιρον, ένας ρομαντικός σούπερ σταρ σ’ ένα γκόθικ Μεσολόγγι
Στο νέο μουσικοθεατρικό έργο «Σκιές στον Αδη» του Αλέξανδρου Μούζα περιγράφεται η κατάβαση του Μπάιρον στο υγρό και δυστοπικό περιβάλλον του Μεσολογγίου.
Λόρδος Μπάιρον, ένας ρομαντικός σούπερ σταρ σ’ ένα γκόθικ Μεσολόγγι
ART - ΝΕΑ
«Μουσικές Αιχμές» από την ΚΟΑ
Το Κοντσέρτο για βιολί του Ιγκόρ Στραβίνσκυ είναι ένα από τα τρία που συμπληρώνουν τη βραδιά με τίτλο «Μουσικές Αιχμές» που παρουσιάζει στις 5 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
«Μουσικές Αιχμές» από την ΚΟΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας