Την ακύρωση της συναυλίας του Ρώσου βιρτουόζου του πιάνου Γκριγκόρι Σοκολόφ, που επρόκειτο να εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 14 Απριλίου, μας κατήγγειλε με επιστολή του ο πιανίστας Πάνος Γαλανόπουλος. Και ο ίδιος πληροφορήθηκε την ακύρωση όταν τηλεφωνώντας στο Μέγαρο Μουσικής για να ενημερωθεί για την προπώληση, έλαβε από την υπάλληλο την απάντηση ότι «το ρεσιτάλ του Σοκολόφ έχει απενεργοποιηθεί από το σύστημα μέχρι νεωτέρας, ύστερα από απόφαση της υπουργού Πολιτισμού, εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και της κατάστασης που επικρατεί». Ο κ. Γαλανόπουλος επισημαίνει ότι το χθεσινό ρεσιτάλ του Σοκολόφ στη Νυρεμβέργη δεν ακυρώθηκε, την Κυριακή 13 Μαρτίου εμφανίζεται κανονικά στη Βιέννη και την Παρασκευή 18 Μαρτίου στην Οστράβα της Τσεχίας.
Ακολουθεί η επιστολή όπως τη λάβαμε:
«Τον Νοέμβριο έπεσα πάνω στο δελτίο Τύπου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με τίτλο “Εναρξη του 2022 με μεγάλα ονόματα της μουσικής και του χορού”, στο οποίο μεταξύ άλλων γράφονται τα εξής: “Οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ της Ανοιξης συνεχίζονται τον Απρίλιο [...] με τον Ρώσο βιρτουόζο του πιάνου Γκριγκόρι Σοκολόφ [...]”.
Στην επίσημη σελίδα του Γκριγκόρι Σοκολόφ, το πρόγραμμά του αναφέρει ότι στις 14 Απριλίου θα εμφανιστεί στην Αθήνα και στις 16 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη. Χθες, πέντε εβδομάδες πριν από το ρεσιτάλ του στην Αθήνα, το πρόγραμμα του Μεγάρου για τις 14 Απριλίου είναι κενό! Τηλεφώνησα στο Μέγαρο για πληροφορίες σχετικά με το πότε θα αρχίσει η προπώληση εισιτηρίων και πήρα την απάντηση ότι “το ρεσιτάλ του Σοκολόφ έχει απενεργοποιηθεί από το σύστημα μέχρι νεωτέρας, ύστερα από απόφαση της υπουργού Πολιτισμού, εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και της κατάστασης που επικρατεί”.
Το χθεσινό ρεσιτάλ του Σοκολόφ στη Νυρεμβεργη δεν ακυρώθηκε, την Κυριακή 13 Μαρτίου εμφανίζεται κανονικά στη Βιέννη και την Παρασκευή 18 Μαρτίου στην Οστράβα της Τσεχίας. Στην επίσημη σελίδα του έχει βάλει και μια διακριτική μικρή καρδιά στα χρώματα της σημαίας της Ουκρανίας.
Οπως δείχνουν τα πράγματα, η απόφαση για την αναβολή της εμφάνισής του δεν βασίζεται σε κάποια από τις διεθνείς κυρώσεις, καθώς οι συναυλίες του πραγματοποιούνται χωρίς ακυρώσεις και αναβολές στην Ευρώπη. Στην περίπτωση του Μεγάρου, η “απενεργοποίηση από το σύστημα” βασίζεται στις αποφάσεις των διοικούντων του έθνους-κράτους του φρέντο εσπρέσο. Προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, τους, ούτως ή άλλως απαράδεκτους, πολιτιστικούς αποκλεισμούς της Δύσης, προσπαθώντας να ανεβούν ένα ακόμη βάθρο προς το πρώτο βραβείο του περιούσιου τσάτσου του πλανήτη. Σπεύδουν να αναβάλουν οτιδήποτε έχει σχέση με τον ρωσικό πολιτισμό.
Ο Γκριγκόρι Σοκολόφ, για μένα σίγουρα ο μεγαλύτερος πιανίστας της εποχής μας, οι αξεπέραστες ερμηνείες του, η μουσική του, η ταπεινότητά του, η συνειδητή απόστασή του από τα φώτα της δημοσιότητας και η ειλικρινέστατη τέχνη του ανήκουν στον ίδιο και στον παγκόσμιο μουσικό πολιτισμό. Δεν μπορεί κανείς επί της ουσίας να αποκλείσει την τέχνη του Σοκολόφ, ειδικά αυτοί οι τόσο φθηνοί πολιτικάντηδες.
Ο Σοκολόφ δεν έχει ανάγκη να εμφανιστεί στην Ελλάδα, αντιθέτως εμείς έχουμε ανάγκη να τον ακούμε, μπας και καταφέρουμε να αντιληφθούμε ένα μόνο μικρό μέρος του μεγαλείου του.
Περαστικά μας!»
Πάνος Γαλανόπουλος, πιανίστας-κοινωνικός ανθρωπολόγος
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας