• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.2°C / 24.5°C
    1 BF
    70%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.3°C / 24.6°C
    2 BF
    57%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.0°C / 23.2°C
    1 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 13.9°C / 16.1°C
    1 BF
    92%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    2 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 23.2°C
    3 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.8°C / 19.5°C
    3 BF
    48%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 24.8°C
    1 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.9°C / 23.9°C
    2 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.8°C
    5 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    69%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    52%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    73%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.4°C / 24.9°C
    2 BF
    56%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.3°C / 22.7°C
    2 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.4°C / 23.9°C
    2 BF
    72%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    1 BF
    72%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από τους καλλιτέχνες που άναβε στα μάτια τους «μια πραγματική σπίθα»

  • A-
  • A+
Ο Παντελής Βούλγαρης αποχαιρέτησε τον ηθοποιό, συνεργάτη του σε πολλές από τις ταινίες του, ο κόσμος των τεχνών αποχαιρέτησε μία πολύπλευρη καλλιτεχνική προσωπικότητα, δραστήρια και στα κοινά κι εμείς αποχαιρετάμε, μεταξύ άλλων, και τον πατέρα της καλής μας συναδέλφου Ιωάννας Κλεφτόγιαννη.

Θλίψη προκάλεσε στον καλλιτεχνικό κόσμο -και όχι μόνο- ο θάνατος, χθες, του ηθοποιού Κώστα Κλεφτόγιαννη, στα 75 του χρόνια, καθώς η χρόνια ασθένειά του τον κατέστησε εξαιρετικά ευάλωτο στην πανδημία.

Για μας η θλίψη είναι ακόμη βαθύτερη, καθώς, εκτός από μία πολύπλευρη καλλιτεχνική προσωπικότητα, πρόκειται και για τον πατέρα της καλής μας συναδέλφου από τον καιρό της Ελευθεροτυπίας, Ιωάννας Κλεφτόγιαννη (δεν θα ξεχάσουμε τις επισκέψεις στα γραφεία τότε του Κώστα Κλεφτόγιαννη, τις κουβέντες για το θέατρο και το σινεμά αλλά και το... τσιγάρο που το απεχθανόταν).

Ο Κλεφτόγιαννης πρωτοεμφανίστηκε στη σκηνή περισσότερα από 50 χρόνια πριν, το 1970, στο έργο του Νότη Περγιάλη «Το Νυφιάτικο Τραγούδι». Είχαν προηγηθεί σπουδές Δραματικής στη σχολή του Πέλου Κατσέλη και σεμινάρια θεάτρου στη Νέα Υόρκη.

Στην πλούσια καριέρα του, διακρίθηκε για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους που είχε στο θέατρο, σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, σε κορυφαίους ρόλους σε αρχαίες τραγωδίες αλλά και σε έργα τόσο κλασσικά όσο και από το ελληνικό ρεπερτόριο.

Στον κινηματογράφο συνεργάστηκε κυρίως με τον Παντελή Βούλγαρη, συμμετέχοντας στις ταινίες «Πέτρινα Χρόνια», «Φανέλα με το 9», «Ψυχή Βαθιά» (κρατάμε την εξαιρετική του ερμηνεία στον κόντρα ρόλο στην προσωπικότητα και τα πιστεύω του, ως ταξίαρχου του Εθνικού Στρατού, Τσαγκλή/Τσακαλώτου), «Μικρά Αγγλία».

Στην τηλεόραση είχε εμφανιστεί και στο θέατρο της Δευτέρας.

Στενή ήταν η συνεργασία του με τον ζωγράφο Γιάννη Τσαρούχη. Το 1986, παρακινούμενος από τον μεγάλο ζωγράφο, μαζί με την επίσης ηθοποιό σύζυγό του Αταλάντη Κλαπάκη δημιούργησαν, στο Μαρούσι, το Αθμόνιο Θέατρο, στο οποίο, μαζί με διακεκριμένους συνεργάτες -τον σκηνοθέτη Διαγόρα Χρονόπουλο και τον συνθέτη Χρήστο Λεοντή ανάμεσα σε άλλους- παρουσίασαν σε σκηνογραφία Τσαρούχη την «Τύχη της Μαρούλας» του Κορομηλά, τη «Γυναικοκρατία» του Βυζάντιου και το «Γενικό Γραμματέα» του Καπετανάκη. Με την Αταλάντη Κλαπάκη ο ζωγράφος σκηνοθέτησε και σκηνογράφησε για το Αθμόνιο Θέατρο την «Στέλλα Βιολάντη» (1986-1989).

Το 2000, ανθολογούσε κείμενα του Γιάννη Τσαρούχη για την ΕΡΑ ως παραγωγός και παρουσιαστής της ραδιοφωνικής εκπομπής «Αγαθόν το Εξομολογείσθαι», ενώ συνέγραψε το βιβλίο «Τσαρούχης», με έργα, μαρτυρίες και ντοκουμέντα από τη στενή συνεργασία του με τον μεγάλο ζωγράφο.

Οι συνδημότες του είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν ως ενεργό πολίτη που συμμετείχε στα κοινά, υπηρετώντας τον πολιτισμό: διετέλεσε αντιπρόεδρος και καλλιτεχνικός διευθυντής στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αμαρουσίου, διοργάνωσε θερινά φεστιβάλ στο θέατρο Αναβρύτων, μετέτρεψε τον Δήμο σε υπαίθρια γλυπτοθήκη, για να τιμήσει τον Μαρουσιώτη ολυμπιονίκη Σπύρο Λούη, ενώ επιμελήθηκε έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη με τίτλο «11 Ελληνες ζωγράφοι δημιουργούν για το Μαρούσι του 2004 και την ολυμπιακή Ιδέα», στην οποία συνέπραξαν κορυφαίοι εικαστικοί.

Πολύπλευρη προσωπικότητα, υπήρξε μαραθωνοδρόμος με διακρίσεις και ο ίδιος, αγαπούσε την ασπρόμαυρη φωτογραφία, ενώ άφησε ανολοκλήρωτη μια μονογραφία για τον πρωτοπόρο αεροπόρο, λαογράφο κι ελληνευρέτη, Θάνο Μούραη Βελλούδιο.

Αποχαιρετώντας τον φίλο και συνεργάτη του, ο Παντελής Βούλγαρης σημείωσε ανάμεσα σε άλλα: «Ωραίος άνθρωπος, ήπιος, σεμνός. Θαύμασα την ποιότητά του στη σκηνή του με τον Θανάση Βέγγο. Ημασταν στα βουνά της Καστοριάς, στο Μάνκοβιτς, μεσ’ το κρύο και την αγωνία για το γύρισμα.

Στα μάτια του Κλεφτόγιαννη, λατρεία και σεβασμός για τον Θανάση. Οταν συναντώνται στ’ αλήθεια τα βλέμματα των καλλιτεχνών, ανάβει μια πραγματική σπίθα. Την είδαμε όσοι ήμασταν εκεί, συνεργείο, κομπάρσοι και κόσμος που είχε ανεβεί από την πόλη για να παρακολουθήσει γύρισμα».

Τα θερμά της συλλυπητήρια στους οικείους του εξέφρασε σε ανακοίνωσή της η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, κάνοντας λόγο για έναν δημιουργό που συνέβαλε, μαζί με άλλους, στην ανανέωση του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στη συνεργασία του «με το Εθνικό Θέατρο, τον Γιάννη Τσαρούχη, τον Λευτέρη Βογιατζή –πόσο σπουδαία ήταν αλήθεια η ερμηνεία του στον ρόλο του Πλατόν Μιχαΐλοβιτς Μπόριτς, στο «Συμφορά από το πολύ μυαλό» του Αλεξάντρ Γκριμπογέντοφ, που ανέβασε ο Λευτέρης Βογιατζής στο Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων–, το πάθος του για τη φωτογραφία και την αγάπη του για τα κοινά».

Συλλυπητήρια ανακοίνωση εξέδωσε και το ΚΚΕ, κάνοντας ειδική μνεία στην καλλιτεχνική πορεία του εκλιπόντος και εκφράζοντας τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια, τους φίλους και τους συνεργάτες του.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ART - ΝΕΑ
Εζησε πολλές ζωές όπως επέλεξε ο ίδιος
Ο Κωνσταντίνος Τζούμας υπήρξε μία προσωπικότητα έντονη και διαφορετική όπως επέλεγε εκείνος κάθε φορά στο θέατρο, τον κινηματογράφο και το ραδιόφωνο που άφηνε τη σφραγίδα του.
Εζησε πολλές ζωές όπως επέλεξε ο ίδιος
ART - ΝΕΑ
Με το ταμπεραμέντο μιας «Μαρκορά» με αριστερή συνείδηση
Σπουδαία ηθοποιός από μαθητεία και θητεία σε σπουδαίους ρόλους. Aντισυμβατική, ελεύθερη και αφοπλιστικά ειλικρινής. Κομψή εκ φύσεως, ιδιοσυγκρασιακή και έντονη εκ γενετής - φαινόταν ακόμα κι απ’ την τόσο...
Με το ταμπεραμέντο μιας «Μαρκορά» με αριστερή συνείδηση
ΘΕΑΤΡΟ
Μία καριέρα, δύο γάμοι και δύο ζωές
Η πρώτη εμφάνιση του Κώστα Καζάκου στη σκηνή ήταν στη «Μικρή μας πόλη», το 1954, ενώ η μεγάλη στιγμή στο θέατρο μαζί με την Καρέζη ήταν σίγουρα το «Μεγάλο μας Τσίρκο» του Καμπανέλλη.
Μία καριέρα, δύο γάμοι και δύο ζωές
ART - ΝΕΑ
«Έφυγε» η μεγάλη ηθοποιός Γκέλυ Μαυροπούλου
Άλλη μία απώλεια μετράει σήμερα ο καλλιτεχνικός χώρος, καθώς πέθανε σε ηλικία 89 ετών η ηθοποιός Γκέλυ Μαυροπούλου. Την είδηση έκανε γνωστή ο Σπύρος Μπιμπίλας με ανάρτησή του στο Facebook.
«Έφυγε» η μεγάλη ηθοποιός Γκέλυ Μαυροπούλου
ART - ΝΕΑ
Πώς ένας τόπος γίνεται άτομο...
Η Μ. Μαστραντώνη επιχειρεί να εξετάσει τον «τόπο» όπου οι άνθρωποι και οι ιστορίες τους διασταυρώνονται μέσα από τη νέα της περφὀμανς με τίτλο «How a place becomes a person».
Πώς ένας τόπος γίνεται άτομο...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας