• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.2°C / 31.2°C
    3 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.6°C / 31.4°C
    2 BF
    40%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.5°C / 30.4°C
    3 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 29.2°C
    1 BF
    42%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    4 BF
    47%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 26.8°C / 31.0°C
    0 BF
    43%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.6°C / 28.1°C
    0 BF
    28%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.0°C / 28.3°C
    5 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.7°C / 27.9°C
    1 BF
    42%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 26.8°C
    2 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.7°C
    2 BF
    39%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.5°C / 30.9°C
    0 BF
    33%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 26.5°C / 32.2°C
    2 BF
    30%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    4 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.5°C / 31.4°C
    2 BF
    24%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 25.3°C
    3 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.7°C / 30.0°C
    3 BF
    60%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.5°C
    1 BF
    37%

Adrián Villar Rojas, Untitled (από τη σειρά «What Fire Has Brought To Me»), 2008-11. Ευγενική παραχώρηση της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στους δρόμους της Αθήνας, «σαν άλλοτε»

  • A-
  • A+
Η έκθεση μας προσκαλεί να περιπλανηθούμε «σαν άλλοτε» στους δρόμους της Αθήνας, να ταξιδέψουμε στην Ιστορία της, στις ρωγμές του χρόνου.

Aν μέσα στη συνθήκη της πανδημίας, του παγκόσμιου εγκλεισμού και στην ατμόσφαιρα της απειλής του θανάτου, προσπαθούμε να ξεφύγουμε στις σκέψεις και στα όνειρα, μια έκθεση με τίτλο «Ειδύλλια Οδός», με έργα 33 σημαντικών καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, η οποία φιλοξενείται μέχρι τις 6 Μαρτίου στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, μας προσκαλεί να περιπλανηθούμε «σαν άλλοτε» στους δρόμους της Αθήνας, να ταξιδέψουμε στην Ιστορία της, στις ρωγμές του χρόνου.

Περνάμε από τα μονοπάτια του Λυκαβηττού, τη Ρωμαϊκή Αγορά, τα Αναφιώτικα, πεντάμορφα χωρίς περαστικούς. Δρόμοι σημερινοί, δρόμοι 25 αιώνων. Οδός Παναθηναίων, Τριπόδων, Λεωκορίου, Διπύλου, Ειδύλλια. Ενα πέρασμα προς τον Πειραιά, την Ελευσίνα, προς τα προάστια της πόλης, από τις Ηριες Πύλες ή την Ιερά Οδό. Φανταστείτε πως εδώ περπατούν και συζητούν πολίτες αλλά και δούλοι φορτωμένοι, καθώς και ζώα και άμαξες που μεταφέρουν την καθημερινή βρώση και την ένδυση, τα προϊόντα του εμπορίου που θα αποθηκευτούν στα λιμάνια έως ότου βρεθούν στη θάλασσα.

«Μια στιγμή στον χρόνο που δημιουργεί την ανάγκη της επαναπροσέγγισης σ’ ό,τι αποκαλούμε συλλογική μνήμη της ομάδας. Η τέχνη, όπως πάντα, συντροφεύει και ενίοτε τολμά αναζητώντας νέους δρόμους μέσα από τη συγκρουσιακή ατμόσφαιρα, στα ζητήματα της τέχνης και της κοινωνίας», επισημαίνει η Μαρία Μαραγκού, κριτικός τέχνης και διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, η οποία είχε την ιδέα και την επιμέλεια της έκθεσης.

«Η Ειδύλλια Οδός ακουμπά ή έστω επιθυμεί να ακουμπήσει ένα κομμάτι της Ιστορίας, των ανθρώπων και του επέκεινα διά μέσου του χρόνου, αναντικατάστατου υλικού της Ιστορίας και της μνήμης», συνεχίζει η ίδια. Οι καλλιτέχνες και τα έργα «συνομιλούν με το παρόν του παρελθόντος μας, δίχως νοσταλγία, μέσα από τη χειραγώγηση των υλικών που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη: χώμα, μαλλί, καλάμια, υφάσματα, μάρμαρο, άχυρα, κλωστές και βελόνες, αργαλειοί».

Οι 33 καλλιτέχνες χειρίζονται πολλά και διαφορετικά μέσα, υπερασπιζόμενοι τη βασική ιδέα ότι ο καλλιτέχνης αντανακλά την προσωπική του ματιά στο περιβάλλον στο οποίο ζει. Η ποικιλομορφία του μέσου που χρησιμοποιεί ο καθένας τους αντικατοπτρίζει τις τεχνικές και λεπτομέρειες που συνιστούν κοινό τόπο. Η πόλη της Αθήνας ως τοπόσημο και η μακραίωνη ιστορία της συνδέονται με μια πληθώρα εφαρμοσμένων, πρώτων υλών. Ο κατάλογος αυτών μπορεί να εμπεριέχει: το χώμα που μετουσιώνεται σε πηλό, τη σκληρότητα του μαρμάρου, κλωστές και υφάνσεις, υλικά της γης και της φύσης, το κεντίδι, το χαρτί, το κομψοτέχνημα.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Ν. Αλεξίου, Δ. Αντωνίτσης, Ε. Αποστόλου, Α. Βολανάκης, L. Benglis, Ζ. Γαϊτανίδου, Β. Γουνελά, Μ. Ιγνατάκη, Α. Ιωάννου, Η. Κοέν, Θ. Κυριακίδης [Blind Adam], Κ. Λεμού, Β. Λευκαδίτη, Ε. Λύρα, Δ. Μεϊμάρογλου, Μ. Μιχαηλίδης, Ε. Μιχαηλίδου, Κ. Παλαιολόγος, Μ. Παναγιωτίδη, Α. Παπαδημητρίου, Ραϋμόνδος, Δ. Ρεντούμης, A.V. Rojas, Ε. Σπύρου, Δ. Στράτου, Μ. Ταμμάμ, Ν. Ταστσιόγλου, N. Tsuchiya, Π. Φαμέλης, Μ. Φασουλή, Σ. Φατούρος, Δ. Φλέσσα, Π. Χανδρής.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Βουτιά στο υπέροχο, cult σύμπαν του «Ελληνα μπίτνικ» εικαστικού
Πληθωρικός και ανήσυχος, ξεχωριστός, ιδιόμορφος και αντισυμβατικός, ο Πάνος Κουτρουμπούσης έρχεται ξανά στο προσκήνιο με την αναδρομική έκθεση «Ο Πάνος Κουτρουμπούσης στην αγκαλιά του Κρισγιαούρτι».
Βουτιά στο υπέροχο, cult σύμπαν του «Ελληνα μπίτνικ» εικαστικού
ART - ΝΕΑ
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
Στην έκθεση δίνεται έμφαση σε θέματα που ο Χαλεπάς επέλεξε να δουλέψει σε όλη του τη ζωή: παρουσιάζονται μαζί και οι Μήδειες, δέκα από τους 12 Σάτυρους και Ερωτα και το Παραμύθι της Πεντάμορφης.
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
ART - ΝΕΑ
Κομψή, ολομόναχη και αυτοεξόριστη την εποχή της καραντίνας
Η έκθεση της Μαργαρίτας Μαυρομιχάλη περιλαμβάνει φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στους εσωτερικούς χώρους ενός αστικού διαμερίσματος, με κεντρικό πρόσωπο - μοντέλο την ίδια την καλλιτέχνη.
Κομψή, ολομόναχη και αυτοεξόριστη την εποχή της καραντίνας
ART - ΝΕΑ
Στον δικό της κόσμο, πολιτισμός και πολιτική υπήρξαν εγκάρδιες πράξεις
Προσωπικά αντικείμενα, κοστούμια. αφίσες και υλικό από παραστάσεις και ταινίες θα έχει τη δυνατότητα να δει το κοινό στην νέα έκθεση με τίτλο «Μελίνα Μερκούρη: Να με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς».
Στον δικό της κόσμο, πολιτισμός και πολιτική υπήρξαν εγκάρδιες πράξεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας