• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.2°C / 22.9°C
    2 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.5°C / 22.6°C
    2 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.0°C / 22.7°C
    1 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    1 BF
    55%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 18.0°C
    1 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 17.9°C / 23.2°C
    2 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.4°C / 19.5°C
    1 BF
    44%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    1 BF
    59%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 19.3°C
    4 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 16.2°C / 20.9°C
    1 BF
    49%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.8°C / 21.4°C
    1 BF
    32%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    2 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.0°C / 19.9°C
    2 BF
    49%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 16.5°C / 19.5°C
    1 BF
    49%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 21.8°C
    1 BF
    48%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 22.7°C
    2 BF
    51%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.3°C / 20.5°C
    3 BF
    53%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.6°C / 23.9°C
    2 BF
    90%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    2 BF
    48%
MOTION TEAM

«Επιμορφωτικά σεμινάρια» αναθέσεων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Καταπέλτης είναι η ανάρτηση της προέδρου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινας Κουτσούμπα, μετά την εκδίκαση της κύριας προσφυγής ασφαλιστικών μέτρων που άσκησαν πέντε σύλλογοι αρχαιολόγων της χώρας και η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης εναντίον της μελέτης απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. 

Στην ανάρτηση αποκαλύπτονται πολλά –άγνωστα μέχρι σήμερα– στοιχεία για τον τρόπο που έγινε η ανάθεση και το κόστος της μελέτης, με την κ. Κουτσούμπα να επισημαίνει τις... πρωτοποριακές αιτιάσεις της Αττικό Μετρό. 

Συγκεκριμένα, η η κ. Κουτσούμπα κάνει λόγο για «μια επιμορφωτική μέρα στο Συμβούλιο της Επικρατείας...», σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως «για έργο 3,5 εκατ. ευρώ από δημόσιο χρήμα, που έχουν περάσει από τη Βουλή, που τις κάνει ο Κύριος του Έργου (η Αττικό Μετρό), παρακάμπτουν τον 4412, δεν δημοσιεύουν διαγωνισμό, δεν κάνουν τίποτα από τα προβλεπόμενα, αλλά κάνουν απευθείας ανάθεση, από τον εργολάβο στον... εργολάβο κι ένα φίλο του. Ο οποίος εργολάβος, εκτός που ανέθεσε στον εαυτό του, θα πάρει και 18% εργολαβικό κέρδος (από δημόσιο χρήμα, μην ξεχνιόμαστε) καθώς αυτές τις εργασίες τις πληρώνεται "απολογιστικά"....». 

Τονίζει επίσης ότι δικηγόρος της Αττικό Μετρό «είπε σήμερα στο ΣτΕ το αδιανόητο: ότι η ΑΚΤΩΡ δώρισε τη Μελέτη στο ελληνικό δημόσιο! Ότι την πλήρωσε με τα δικά του χρήματα». Προσθέτει πως «την ώρα που τα έλεγε αυτά, είχαμε στα χέρια την 4η συμπληρωματική σύμβαση της Αττικό Μετρό με την Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ για το Μετρό Θεσσαλονίκης (45 εκατ.+ΦΠΑ), χρήματα του ΠΔΕ που θα πάνε για αρχαιολογικές εργασίες, και συγκεκριμένα για τη Μελέτη και τις εργασίες απόσπασης. Αυτές δηλαδή που μας κάνει "δώρο" ο ΑΚΤΩΡ. Που πληρώνεται 3.480.000 ευρώ συν 18% εργολαβικό κέρδος».

Σύμφωνα με την κ. Κουτσούμπα ακούστηκαν «και άλλα πολλά ωραία» στο ΣτΕ, «ότι το ΠΔ "Μελέτη και Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων" δεν εφαρμόζεται στην απόσπαση επανατοποθέτηση, ότι η ΚΥΑ που ορίζει τα επίπεδα των Μελετών (Προμελέτη-Οριστική Μελέτη-Μελέτη Εφαρμογής) δεν εφαρμόζεται επίσης, γιατί η απόσπαση-επανατοποθέτηση δεν είναι έργο επί μνημείου (μη με ρωτήσετε τι είναι, δεν το είπαν, μόνο τι δεν είναι είπαν), ότι η "Μελέτη Εφαρμογής" είναι απλώς μια εφαρμόσιμη μελέτη (όσοι μηχανικοί διαβάζετε, παρακαλώ μη σκίσετε τα πτυχία σας), ότι οι 6 σελίδες Μελέτη Επανατοποθέτησης για τον πιο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της βυζαντινής κοσμικής Θεσσαλονίκης, εμβαδού 1300 τμ, προφανώς και μπορεί να αποτελεί "Οριστική Μελέτη Εφαρμογής" (φίλοι μηχανικοί, συνιστώ ξανά ψυχραιμία!).».

Η ίδια τονίζει πως τα παραπάνω και άλλα πολλά «θα ήταν πολύ αστεία», αν δεν επρόκειτο για την τύχη του σημαντικού βυζαντινού αρχαιολογικού χώρου του σταθμού Βενιζέλου, για δημόσιο χρήμα αρχαιολογικών εργασιών, για την ταλαιπωρία της Θεσσαλονίκης που θα συνεχιστεί επ' άπειρον.

Όλη η ανάρτηση της κ. Κουτσούμπα

«Μια επιμορφωτική μέρα στο Συμβούλιο της Επικρατείας...»

Σήμερα στο ΣτΕ έμαθα πολλά πράγματα, που καλό είναι να τα μοιραστώ μαζί σας, για να γίνετε όλοι καλύτεροι άνθρωποι και καλύτεροι υπάλληλοι. Γιατί, καθώς φαίνεται, κάπως λάθος τους εφαρμόζουμε τους νόμους τόσον καιρό και καλό θα ήταν να ακολουθούμε αυτά που λένε οι δικηγοροι της Αττικό Μετρό, του ΥΠΠΟΑ (ΝΣΚ), του Δήμου Θεσσαλονίκης και λοιπών φορέων που όσο να πεις, θα ξέρουν καλύτερα.

-Μέχρι τώρα ξέραμε ότι όταν είναι να ανατεθεί μια Μελέτη/εργασία από το δημόσιο, με λεφτά του δημοσίου, τότε εφαρμόζονται οι διαδικασίες του Ν. 4412 (διαγωνισμοί, διεθνείς διαγωνισμοί κλπ). Αμ δε! Ακούστε πώς γίνεται: θες να αναθέσεις σε συγκεκριμένη εταιρεία μια Μελέτη/εργασία ύψους 3.480.000 ευρώ; Με βάση τις διατάξεις του Ν. 4412 αυτό απαιτεί να κάνεις διεθνή διαγωνισμό. Ε και; Αν είσαι η Αττικό Μετρό, αντί να κάνεις διεθνή διαγωνισμό με τις προδιαγραφές που πρέπει (γιατί είναι η μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου, άρα θέλει ειδικές και αυστηρές προδιαγραφές για τα στάδια της Μελέτης και για τα παραδοτέα), κάνεις κάτι πιο απλό: αναθέτεις στην Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ (τον ανάδοχο του Μετρό δηλαδή), να κάνει η εταιρεία τον διαγωνισμό και να επιλέξει την καλύτερη προσφορά και να στη φέρει. Η ιδιωτική εταιρεία κάνει τον διαγωνισμό (δηλαδή παίρνει 3 προσφορές, λες και ψάχναμε να βγάλουμε φωτοτυπίες!) και από αυτές επιλέγει ως "καλύτερη" την προσφορά της σύμπραξης εταιρειών ΑΚΤΩΡ-Κορρές (καλέ, ποιος να το περίμενε, ήταν ανέλπιστο!). Έτσι ανατίθεται το έργο από την Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ στην ΑΚΤΩΡ-Κορρές και εκτελείται -με τις ευλογίες της Αττικό Μετρό, του ΥΠΠΟΑ και με πληρωμή από δημόσιο χρήμα.

Για να το καταλάβουμε: για έργο 3,5 εκ. ευρώ από δημόσιο χρήμα (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), που έχουν περάσει από τη Βουλή γιατί είναι δημόσιο χρήμα που δίνεται σε αρχαιολογικές (και μόνο) εργασίες, που τις κάνει ο Κύριος του Έργου (η Αττικό Μετρό), ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΥΝ τον 4412, δεν δημοσιεύουν διαγωνισμό, δεν κάνουν τίποτα από τα προβλεπόμενα, αλλά  κάνουν απευθείας ανάθεση, από τον εργολάβο στον... εργολάβο κι ένα φίλο του. Ο οποίος εργολάβος, εκτός που ανέθεσε στον εαυτό του, θα πάρει και 18% εργολαβικό κέρδος (από δημόσιο χρήμα, μην ξεχνιόμαστε) καθώς αυτές τις εργασίες τις πληρώνεται "απολογιστικά" (δηλαδή παίρνει ό,τι ξοδεύει βάσει παραστατικών συν εργολαβικά 18%). Γιάννης κερνά Γιάννης πίνει, Γιάννης τρώει και τον πληρώνουμε κι από πάνω. 

Όλα αυτά μας είπαν οι δικηγόροι της Αττικό Μετρό είναι εντελώς νόμιμα (Ο,ΤΙ ΝΑ ΝΑΙ). Κι ότι θα έπρεπε να προσβάλουμε την απόφαση της ανάθεσης του έργου, αν θέλαμε, αλλιώς να μην μιλάμε για αυτό γιατί δεν μας αφορά. Βέβαια, ο (τάχα μου)"διαγωνισμός", οι (τάχα μου) "προσφορές" η (τάχα μου) "ανάθεση" του έργου, αφού έγιναν από μια ιδιωτική εταιρεία, ούτε αποτελούν διοικητικές πράξεις, ούτε δημοσιεύτηκαν ποτέ και πουθενά, για να μπορεί ο οποιοσδήποτε να τις προσβάλλει. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες, σημασία έχει ότι δεν δικαιούστε να ομιλείτε για το τι διαδρομές κάνει το δημόσιο χρήμα, ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΦΟΡΑ. Και τι θα πει να υπάρχει διαφάνεια; Η Κοινοπραξία που ανέλαβε να κάνει τον διαγωνισμό είναι ΙΔΙΩΤΗΣ. Δεν υποχρεούται σε διαφάνεια. ΑΡΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΦΟΡΑ. Μα τα λεφτά είναι του δημοσίου. Ε και; Ξαναγυρίστε στο κουτάκι 1.

-Κι άμα δεν σας φτάνουν τα προηγούμενα επιχειρήματα, πάρτε κι άλλο ένα. Ο δικηγόρος της Αττικό Μετρό είπε σήμερα στο ΣτΕ το αδιανόητο: ότι η ΑΚΤΩΡ ΔΩΡΙΣΕ τη Μελέτη στο ελληνικό δημόσιο! Ότι την πλήρωσε με τα ΔΙΚΑ ΤΟΥ χρήματα. Οπότε τι διαφάνειες και διαγωνισμοί και τρέχα γύρευε, σου λέμε μας έκανε ΔΩΡΕΑ τη Μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων. 

Θα αναφωνούσαμε μαζί με τον έμμισθο δικηγόρο της Αττικό Μετρό "ευχαριστούμε, ω, εταιρεία", μόνο που υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι: ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΝΤΙΠ ΑΣΧΕΤΟΙ. Και την ώρα που τα έλεγε αυτά, είχαμε στα χέρια (και την κουνάγαμε, αλλά δεν τον ένοιαξε τον κύριο δικηγόρο) την 4η συμπληρωματική σύμβαση της Αττικό Μετρό με την Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ για το Μετρό Θεσσαλονίκης (45 εκ.+ΦΠΑ), χρήματα του ΠΔΕ που θα πάνε για αρχαιολογικές εργασίες, και συγκεκριμένα για τη Μελέτη και τις εργασίες απόσπασης. Αυτές δηλαδή που μας κάνει "δώρο" ο ΑΚΤΩΡ. Που πληρώνεται 3.480.000 ευρώ συν 18% εργολαβικό κέρδος. Δηλαδή πληρώνουμε το "δώρο" που μας έκανε (ενώ δεν του το ζητήσαμε) και του πληρώνουμε και πανωτόκι. Αφήστε που "τα δικά του λεφτά" που δήθεν έβαλε είναι τα λεφτά της 3ης συμπληρωματικής σύμβασης (το λέει η Αττικό Μετρό στην "εντολή" της προς τον Ανάδοχο), που επίσης είναι για αρχαιολογικές εργασίες, άρα ούτε καν το λογαριασμό του δεν άνοιξε ο γενναιόδωρος ΑΚΤΩΡ! Ωραίο δώρο ρε παιδιά! Θα πάω σήμερα κιόλας στις φίλες μου που γιόρταζαν χτες να τους προτείνω έναν διακανονισμό δώρου, να τους δώσω σήμερα 100 ευρώ για τη γιορτή τους (από δικό τους λογαριασμό όμως) και να είναι υποχρεωμένες αύριο κιόλας να μου επιστρέψουν 118 ευρώ. Καλό ντιλ ε; 

Να σημειώσω ότι τα παραπάνω τα είπε ο δικηγόρος της Αττικό Μετρό, και όχι ο δικηγόρος της Κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ. Δηλαδή ο επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας μιας ΔΗΜΟΣΙΑΣ εταιρείας, που  θα πρεπε να λειτουργεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Φανταστείτε δηλαδή με τι νομικές συμβουλές δουλεύει η ΑΕ στην οποία προεδρεύει ο Ταχιάος και βγάλτε συμπέρασμα.

Και άλλα πολλά ωραία ακούσαμε στο ΣτΕ, ότι το ΠΔ "Μελέτη και Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων" δεν εφαρμόζεται στην απόσπαση επανατοποθέτηση, ότι η ΚΥΑ που ορίζει τα επίπεδα των Μελετών (Προμελέτη-Οριστική Μελέτη-Μελέτη Εφαρμογής) δεν εφαρμόζεται επίσης, γιατί η απόσπαση-επανατοποθέτηση δεν είναι έργο επί μνημείου (μη με ρωτήσετε τι είναι, δεν το είπαν, μόνο τι δεν είναι είπαν), ότι η "Μελέτη Εφαρμογής" είναι απλώς μια εφαρμόσιμη μελέτη (όσοι μηχανικοί διαβάζετε, παρακαλώ μη σκίσετε τα πτυχία σας), ότι οι 6 σελίδες Μελέτη Επανατοποθέτησης για τον πιο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της βυζαντινής κοσμικής Θεσσαλονίκης, εμβαδού 1300 τμ, προφανώς και μπορεί να αποτελεί "Οριστική Μελέτη Εφαρμογής" (φίλοι μηχανικοί, συνιστώ ξανά ψυχραιμία!). 

Έμαθα επίσης σήμερα ότι κάθε άρθρο του Αρχαιολογικού Νόμου δεν ανήκει σε ένα σύνολο (τον Αρχαιολογικό Νόμο), αλλά είανι έτσι μόνο του, υπάρχει στο σύμπαν, δεν κρέμεται από κάπου, κι όταν λέει Μελέτη το άρθρο 42 δεν είναι μελέτη έργου επί αρχαίου, άρα δεν εφαρμόζεται η ΚΥΑ για τις Μελέτες επί μνημείων, γιατί αυτή βγήκε με βάση το άρθρο 40 του Αρχαιολογικού Νόμου (δεν έχει συνοχή ο Αρχαιολογικός Νόμος, δεν έχει αλληλεπίδραση στα άρθρα, τίποτα, κάθε άρθρο είναι από μοναχό του και κρέμεται στο σύμπαν έτσι σκέτο. Ωραία ιδέα, να την εφαρμόσουμε στη δουλειά μας να σχιζοφρενιάσουμε κι εμείς και οι πολίτες).

Και βέβαια είδαμε και ακούσαμε και πάλι τους δικηγόρους των "φορέων" (Δήμος, Περιφέρεια, Εμπορικό Επιμελητήριο) να μας λένε πόσο υποφέρει η πόλη. Περίεργο που οι φορείς αυτοί, που όντως υποφέρουν, δεν έχουν ζητήσει από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό αναλυτικό χρονοδιάγραμμα για το έργο -που δεν έχει δώσει- αλλά ισχυρίζονται ότι το έργο θα επιταχυνθεί, ενώ τους εξηγούμε με ΚΑΘΕ δυνατό τρόπο ότι το "4 μήνες απόσπαση-3 μήνες ανασκαφή", για 1300 τμ αρχαιοτήτων, που έλεγε ο Ταχιάος τον Ιούλιο ήταν ένα αδιανόητο ψέμα -κι έχουμε φτάσει Δεκέμβριο και αποδεικνύεται ότι ήταν ένα ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΨΕΜΑ, μαζί με το "το μετρό θα παραδοθεί το 2023". Περίεργο που οι ηγεσίες των φορέων της πόλης, που θέλουν το μετρό (και καλά κάνουν), κυνηγάνε τις αιτήσεις μας στο ΣτΕ, αντί να κυνηγάνε την Αττικό Μετρό γιατί από τον Σεπτέμβριο του 2019 ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ όλο το έργο και πλήρωνε αποζημίωση 1 εκ. ευρώ το μήνα (από λεφτά όλων μας) για να κάθεται ο εργολάβος και να μην κάνει τίποτα σε 13 σταθμούς, εκ των οποίων οι 12 είναι σχεδόν έτοιμοι! Πραγματικά απορώ όταν θα ρθει το 2023 και δεν θα χουν μετρό, τι θα λένε "οι φορείς". Τι θα λέει, ας πούμε ο Ζέρβας στους ψηφοφόρους του;

Θα ήταν πολύ αστεία όλα αυτά, θα νόμιζα ότι παίζω σε ταινία του Γούντι Άλεν, αν δεν επρόκειτο για:

1. Την τύχη του σημαντικού βυζαντινού αρχαιολογικού χώρου του Σταθμού Βενιζέλου, της καρδιάς της βυζαντινής πόλης, που σήμερα τεμαχίζεται με μια Μελέτη που κάθε άλλο παρά επαρκής είναι για το μέγεθος, τον όγκο, την πολυπλοκότητα και στη σημασία του, μια Μελέτη "πάρτα στα γρήγορα και μετά βλέπουμε" που δεν εξασφαλίζει την επανατοποθέτηση τους (είναι γνωστό βέβαια ότι "μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...),

2. Για δημόσιο χρήμα αρχαιολογικών εργασιών, χρήμα όλων μας, που τώρα βλέπω ότι με διάφορους τρόπους κάνει αδιαφανείς διαδρομές με απευθείας αναθέσεις (εκτός των άλλων στον Δ. Κορρέ που, αν θυμάστε, μας είχε διαβεβαιώσει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό ότι δεν είχε καμία σχέση με το έργο, πήγε στο ΚΑΣ ως απλός "εμπειρογνώμονας". Και δεν είχαν καν την τσίπα να κάνουν έναν κανονικό διαγωνισμό για να μην διαψευστούν σε αυτό που λέγαμε, ότι ο "εμπειρογνώμονας" ήταν ο ανάδοχος της απόσπασης από πριν καν αποφασιστεί η απόσπαση!).

3. Για την ταλαιπωρία της Θεσσαλονίκης που θα συνεχιστεί επ' άπειρον, όχι γιατί καταφέραμε να τους σταματήσουμε ως τώρα (δεν το καταφέραμε), αλλά γιατί τελικά ο λόγος που δεν τελειώνει το Μετρό δεν είναι οι αρχαιότητες. Ο λόγος που δεν τελειώνει αυτό το έργο -μπορώ πια με βεβαιότητα να το πω μετά από την ενασχόλησή μου πλέον και με το οικονομικό και τεχνικό κομμάτι του έργου- γιατί κάποιοι βγάζουν περισσότερα λεφτά από το να μην τελειώνει... 

Το ότι το φορτώνουν αυτό στις αρχαιότητες δεν είναι τόσο πρωτότυπο -το κάνουν πολύ συχνά, είναι γνωστό κόλπο: στην αρχή υποκοστολογούν το αρχαιολογικό έργο επίτηδες (15 εκ. είχαν υπολογίσει το αρχαιολογικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, λες και δεν ήξεραν τι θα βρίσκαμε!), το αναλαμβάνει ο εργολάβος, μετά βρίσκονται οι αρχαιότητες που ήξεραν από πριν ότι θα βρεθούν αλλά δεν το συνυπολόγισαν, και τότε αρχίζουν οι υπερκοστολογήσεις, οι αποζημιώσεις για καθυστερήσεις, το "φταίνε οι αρχαιολόγοι" και πάει λέγοντας.

Το ότι είναι τόσο καταστροφικοί ώστε όλο αυτό θέλουν να το κάνουν διαλύοντας στην κυριολεξία με "βλέποντας και κάνοντας" έναν τόσο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο επειδή είναι βυζαντινός κι επειδή βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη (κι αυτό μπορώ πια να το πω με βεβαιότητα, μετά από χρόνια ενασχόληση με το θέμα), αυτό ναι, είναι το νέο στην υπόθεση. Δεν θα είναι όμως το μόνο αντίστοιχο από δω και πέρα.

Δεν ξέρω τι θα πουν οι δικαστές του ΣτΕ, θυμίζω ότι το πράσινο φως για την καταστροφή δόθηκε με το 13-12 της προηγουμενης Ολομέλειας. Μπορώ όμως να πω με περηφάνεια ότι δεν καθόμασταν και τους κοιτάγαμε να καταστρέφουν αρχαιότητες, να σπαταλάνε δημόσιο χρήμα χωρίς έλεγχο, να ταλαιπωρούν ένα τεχνικό έργο. Τους αντιπαλέψαμε με όσα μέσα είχαμε και έχουμε και συνεχίζουμε να το αντιπαλεύουμε. Συνεχίζουμε να τους τα βγάζουμε όλα (όσα πέφτουν στην αντίληψή μας) στη φόρα. Και θα συνεχίσουμε μέχρι τέλους. Είμαστε με τη σωστή πλευρά της ιστορίας

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Ψηφίσματα, αποφάσεις και τεχνικές εκθέσεις στο ΣτΕ
Κοινή ανακοίνωση από τέσσερα σωματεία προκειμένου να γνωστοποιήσουν τα επιπλέον στοιχεία που έθεσαν υπ’ όψιν των μελών του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου.
Ψηφίσματα, αποφάσεις και τεχνικές εκθέσεις στο ΣτΕ
ART - ΝΕΑ
Τεμαχίζουν, ξηλώνουν, συνεχίζουν ακάθεκτοι
Η καταστροφική επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου φέρει βαρύ πλήγμα στο σύνολο του αρχαιολογικού χώρου και μαζί τεράστιες καθυστερήσεις...
Τεμαχίζουν, ξηλώνουν, συνεχίζουν ακάθεκτοι
ART - ΝΕΑ
24ωρη απεργία αρχαιολόγων και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων απέστειλε υπόμνημα - ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό και τα κόμματα της Βουλής, στο οποίο εκτίθενται αναλυτικά οι επιπτώσεις της καταστροφικής επιλογής της απόσπασης των...
24ωρη απεργία αρχαιολόγων και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη
ART - ΝΕΑ
Απεργία - αποχή από αρχαιολόγους και συντηρητές
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και η Πανελλήνια Ενωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων προκηρύσσουν απεργία - αποχή των μελών τους από κάθε εργασία που σχετίζεται με την απόσπαση των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου.
Απεργία - αποχή από αρχαιολόγους και συντηρητές
ART - ΝΕΑ
Η Μενδώνη θριαμβολογεί με την οριακή απόφαση του ΣτΕ για το σταθμό Βενιζέλου
Η υπουργός Πολιτισμού μιλάει για δικαίωση του ΥΠΠΟΑ, υποστηρίζοντας ότι «οι αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου θα αναδειχθούν με βάση τις αρχές της επιστήμης και της δεοντολογίας και θα αποδοθούν στους...
Η Μενδώνη θριαμβολογεί με την οριακή απόφαση του ΣτΕ για το σταθμό Βενιζέλου
ART - ΝΕΑ
Αφόρητο πλήγμα για τον ελληνικό πολιτισμό και διεθνής διασυρμός της χώρας
Κραυγή αγωνίας για τις αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης μετά την απόφαση του ΣτΕ και από την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού που απευθύνει έκκληση σε πρωθυπουργό και...
Αφόρητο πλήγμα για τον ελληνικό πολιτισμό και διεθνής διασυρμός της χώρας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας