• Αθήνα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.5°C / 16.4°C
    1 BF
    83%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 16.4°C
    1 BF
    64%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 13.0°C / 15.9°C
    2 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 12.0°C
    2 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 15.2°C
    3 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.3°C / 14.8°C
    1 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.4°C / 11.2°C
    0 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 14.6°C
    1 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 19.8°C
    4 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 14.9°C
    4 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 16.6°C
    3 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 15.6°C
    3 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 14.9°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    9°C 8.5°C / 8.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.5°C / 13.3°C
    2 BF
    61%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 18.8°C
    2 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.7°C / 16.6°C
    1 BF
    67%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.2°C / 14.4°C
    1 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.1°C / 16.5°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    0 BF
    69%
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού/STR
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο θεσμός που «ζωντάνεψε» τους αρχαιολογικούς χώρους

  • A-
  • A+
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Λυρικής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασαν χθες τα απολογιστικά στοιχεία, ανακοίνωσαν τον θεματολογικό άξονα για το 2022 (η Μικρασιατική Καταστροφή) και ξεκαθάρισαν ότι η διοργάνωση ήρθε για να μείνει, με βασικό συντονιστή την ΕΛΣ και χρηματοδότηση του ΥΠΠΟ

Ο θεσμός «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» ήρθε για να μείνει. Την εκτέλεση της παραγωγής και τον γενικό συντονισμό του προγράμματος έχει αναλάβει η Εθνική Λυρική Σκηνή με χρηματοδότηση του υπουργείου Πολιτισμού. Ξεκίνησε δειλά - δειλά το καλοκαίρι της πανδημίας σαν μια προσπάθεια ενίσχυσης του ματωμένου καλλιτεχνικού κόσμου, έκανε πιο σταθερά βήματα το καλοκαίρι του ’21 και άμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός του προγράμματος για το 2022 που θα έχει μονοθεματικό άξονα τη Μικρασιατική Καταστροφή, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922.

Αυτό ανακοίνωσε χθες η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που έδωσε μαζί με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ Γιώργο Κουμεντάκη, προκειμένου να παρουσιάσουν τα απολογιστικά στοιχεία για το 2021. Ολες οι εκδηλώσεις παρουσιάστηκαν αποκλειστικά σε αρχαιολογικούς χώρους, κάστρα και μνημεία και είχαν ελεύθερη είσοδο για το κοινό, εκτός από τις περιπτώσεις που απαιτούνταν αντίτιμο για την είσοδο στον χώρο. Εγιναν πραγματικότητα δε με τη βοήθεια μια στρατιάς ανθρώπων που εργάστηκαν στα παρασκήνια.

Ανάμεσά τους οι εργαζόμενοι της ΕΛΣ, στις Εφορείες Αρχαιοτήτων, αλλά και οι αρχαιοφύλακες που εργάστηκαν εκτός ωραρίου και φανταζόμαστε ότι πληρώθηκαν τις υπερωρίες τους αφού, όπως αναφέρθηκε, όλοι οι συνεργάτες έχουν αποπληρωθεί. Τα χρήματα δόθηκαν από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠΠΟΑ και το ποσόν θα είναι αντίστοιχο για την επόμενη χρονιά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού/STR

«Η σύγχρονη δημιουργία μέσα σε έναν αρχαιολογικό χώρο επιτρέπει μία νέα ανάγνωση και του ίδιου του μνημείου και πολλές φορές συμβάλλει σε μία καλύτερη κατανόηση, καθώς οι σύγχρονοι δημιουργοί, οι καλλιτέχνες, εμπνέονται από τον χώρο και η έμπνευσή τους, τις περισσότερες φορές, είναι συνδεδεμένη με αυτήν την ίδια την ποιότητα και τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου ή του μνημείου, όταν αυτό ήταν ζωντανό» είπε η υπουργός Πολιτισμού. Ανέφερε δε ότι οι εκδηλώσεις λειτούργησαν ως αναπτυξιακός πόρος για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς «...οι αρχαιολογικοί χώροι που ζωντανεύουν προσδίδουν αξία στην ίδια την περιοχή και συγχρόνως την καθιστούν ως έναν τόπο προορισμού...»...

Από την πλευρά του ο Γιώργος Κουμεντάκης ανέφερε ότι το «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» είναι «σημαντικός θεσμός και θα συνεχίσει ν’ αναπτύσσεται, γιατί απαντά σε ένα διαχρονικό αίτημα των ανθρώπων του Πολιτισμού, αλλά και των τοπικών κοινωνιών, την δημιουργική αξιοποίηση των μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς με την φιλοξενία παραστάσεων Σύγχρονου Πολιτισμού».

Στο φετινό πρόγραμμα, άνοιξαν για πρώτη φορά οι 11 αρχαιολογικοί χώροι (Κάτω Ζάκρου στο Λασίθι, Λατώ στο Λασίθι, η περιοχή ταφικών μνημείων Απτέρα στα Χανιά, το Ασκληπιείο στην Κω, η Νικόπολη στην Ηπειρο κ.ά.), ενώ η επιλογή των 70 παραγωγών έγινε από την ειδική επιτροπή αξιολόγησης με πρόεδρο τον Γιώργο Κουμεντάκη στην οποία συμμετείχαν οι: Κατερίνα Ευαγγελάτου, Δάφνις Κόκκινος, Κορνήλιος Σελαμσής, Συραγώ Τσιάρα, Παναγιώτης Τσιρίδης, Νίκος Σταμπολίδης.

Πάντως η υπουργός Πολιτισμού δεν παρευρέθηκε σε καμία εκδήλωση παρά το γεγονός ότι το καλοκαίρι περιόδευσε σε πολλές περιοχές που διοργανώθηκαν παραστάσεις. Οπως είπε απαντώντας στη σχετική ερώτηση της «Εφ.Συν.», «Δεν έτυχε να βρεθώ σε παράσταση. Δεν συνέπεσα. Ομως, εισέπραξα τον απόηχο σε τουλάχιστον τρεις περιοχές που είχαν γίνει οι παραστάσεις και υπήρξε μία απόλυτη ικανοποίηση για το επίπεδο, για τη διοργάνωση και ένας ενθουσιασμός θα έλεγα από τις τοπικές αρχές, ότι θα ήθελαν αντίστοιχες εκδηλώσεις στο πλαίσιο του προγράμματος να καθιερωθούν και για τα επόμενα χρόνια».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού/STR

Σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή και αν είναι επαρκής για το 2022, μας απάντησε ότι «καλύπτεται από τη διοργάνωση και από όλη την εμπειρία που έχει η Λυρική Σκηνή. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπορούμε να έχουμε δική μας υλικοτεχνική υποδομή σε κάθε μας υπηρεσία το ’22, αλλά ο στόχος μας είναι σε αρχαιολογικούς χώρους, στους οποίους καθιερώνονται πλέον εκδηλώσεις σύγχρονης δημιουργίας, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και ενός εκ των προγραμμάτων στα οποία έχουν ήδη ενταχθεί, να εξασφαλίσουμε τέτοιου είδους υποδομές στις περιφερειακές μας υπηρεσίες, δηλαδή στους αρχαιολογικούς χώρους, ώστε να μπορούν πιο εύκολα και εν τέλει με λιγότερο κόστος μακροπρόθεσμα, μεσομακροπρόθεσμα, να φιλοξενούν τέτοιου είδους εκδηλώσεις».

Από την πλευρά του ο Γιώργος Κουμεντάκης πρόσθεσε ότι υπήρξε υποστήριξη από δήμους, την Περιφέρεια, φεστιβάλ, συλλόγους, ενώ αρκετές ομάδες «είχαν προϋπολογίσει μέσα στον προϋπολογισμό τους για τεχνική υποδομή, το οποίο τους μένει, ενώ πολλές φορές χρειάστηκε η ίδια η Λυρική Σκηνή να στηρίξει με υλικό δικό της διάφορες παραγωγές που δεν είχαν τη δυνατότητα».

Οι αριθμοί

  • Από 15 Ιουλίου μέχρι 27 Σεπτεμβρίου:
  • 70 καινούργιες παραγωγές (27 θεάτρου, 15 μουσικής, 8 χορού, 8 μουσικού θεάτρου, 6 παιδικού θεάτρου και 6 εικαστικές εκθέσεις)
  • 68 αρχαιολογικοί χώροι
  • 133 εκδηλώσεις
  • χρηματοδότηση 2.284.000 ευρώ (θέατρο 855.600 ευρώ, μουσική 483.600 ευρώ, χορός 279.000 ευρώ, μουσικό θέατρο 279.000 ευρώ, παιδικό θέατρο 167.400 ευρώ, εικαστικά, 167.400 ευρώ).
  • 1.400 εργαζόμενοι (750 καλλιτέχνες, μουσικοί, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, συνθέτες, χορογράφοι, χορευτές, εικαστικοί, ενδυματολόγοι, σχεδιαστές φωτισμών, sound designers, 300 τεχνικοί, 350 άτομα από τις τοπικές κοινωνίες).
  • 11.100 θεατές
  • 12 διοικητικές περιφέρειες, με εξαίρεση την Αττική
Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Αμετακίνητο το υπουργείο στο εισιτήριο των 50 ευρώ
Χωρίς οικονομοτεχνική μελέτη που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος, αποφασίστηκε από το ΥΠΠΟΑ το αντίτιμο των 50 ευρώ για τον Επισκέψιμο Ενάλιο Αρχαιολογικό Χώρο του ναυαγίου της Περιστέρας.
Αμετακίνητο το υπουργείο στο εισιτήριο των 50 ευρώ
ART - ΝΕΑ
Στον πρόεδρο της Βουλής το θέμα του Κώδικα της Μενδώνη
Επιστολή προς τον πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα από τις Ολγα Γεροβασίλη και Σία Αναγνωστοπούλου για τον «Κώδικα Νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων».
Στον πρόεδρο της Βουλής το θέμα του Κώδικα της Μενδώνη
ART - ΝΕΑ
«Η κ. Μενδώνη είναι εκτελεστικό όργανο πολιτικής για την οποία την ευθύνη έχει ο πρωθυπουργός»
Ο καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών του Πανεπιστημίου Πρίνστον Άγγελος Χανιώτης μιλά στην «Εφ.Συν.» για τα αρχαία στη Θεσσαλονίκη και τη διαχείριση των μνημείων.
«Η κ. Μενδώνη είναι εκτελεστικό όργανο πολιτικής για την οποία την ευθύνη έχει ο πρωθυπουργός»
ART - ΝΕΑ
«Ταξικό» εισιτήριο-ταφόπλακα για τον καταδυτικό - αρχαιολογικό τουρισμό
Στα 50 ευρώ ορίστηκε το αντίτιμο για την επίσκεψη-κατάδυση στο ενάλιο αρχαιολογικό πάρκο Αλόννησου, όταν η τιμή σε αντίστοιχους προορισμούς του εξωτερικού είναι 5 έως 10 ευρώ. Για «ανήκουστη απόφαση» μιλάει η...
«Ταξικό» εισιτήριο-ταφόπλακα για τον καταδυτικό - αρχαιολογικό τουρισμό
ART - ΝΕΑ
Το ΥΠ.ΠΟ. και πάλι σιωπά (βολικά)
Το υπουργείο Πολιτισμού οφείλει να ενημερώσει τους πολίτες τι συμβαίνει με την παραίτηση του Σταύρου Κωνσταντινίδη από τη θέση του προέδρου του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων.
Το ΥΠ.ΠΟ. και πάλι σιωπά (βολικά)
ART - ΝΕΑ
Εσπευσε με υπουργική απόφαση για τα έργα στην Ακρόπολη
Ερωτήματα προκαλεί η απόφαση της υπουργού Πολιτισμού να εγκρίνει πρόταση της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης για την αποκατάσταση της δυτικής προσπέλασης στο μνημείο, πριν τα μέλη του ΚΑΣ κληθούν να...
Εσπευσε με υπουργική απόφαση για τα έργα στην Ακρόπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας