• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 28.5°C
    1 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.5°C / 28.6°C
    1 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 27.7°C
    2 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    83%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    41%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    1 BF
    44%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    58%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 26.1°C
    3 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.9°C
    1 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.4°C / 26.8°C
    0 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 27.9°C
    1 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 25.1°C
    0 BF
    64%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.5°C / 26.6°C
    1 BF
    52%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 26.8°C
    3 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.5°C / 28.8°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 24.4°C
    2 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 25.6°C
    2 BF
    78%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    1 BF
    75%

Σύγχρονη τέχνη, προφορική ιστορία και ταυτότητα τόπου στα «Πριμαρόλια»

  • A-
  • A+

Αυλαία ρίχνει αύριο το φετινό φεστιβάλ «Πριμαρόλια» στον κήπο Χαρτοποιίας Αιγίου, που διοργανώνεται για τρίτη χρονιά και συνδυάζει την σύγχρονη τέχνη, την προφορική ιστορία και την ταυτότητα τόπου.

Το φεστιβάλ του οργανισμού «Πριμαρόλια» συν-διοργανώνεται από τον Δήμο Αιγιαλείας, την ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ενώ έχει την Αιγίδα και Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με ακαδημαϊκές αιγίδες από το Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το ΠΜΣ Δημόσια Ιστορία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Η έναρξης δόθηκε το περασμένο Σάββατο, οπότε εγκαινιάστηκε η έκθεση με τίτλο «Μια βελονιά στην ώρα της», σε επιμέλεια των εικαστικών Νάνσυ Χαριτωνίδου και Βασίλη Ψαρρά, και προσκεκλημένους καλλιτέχνες τους Μαρία Βαρελά, Μυρτώ Ξανθοπούλου, Γιάννη Παππά.

Ενθαρρυντική ήταν η προσέλευση του κοινού σε μέρος επιφορτισμένο με ιδιαίτερη μνήμη, καθώς είχε ανοίξει ως χώρος υποδοχής διευθυντικών στελεχών και εκδηλώσεων το 1927. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα νέα πρωτότυπα έργα τέχνης των τριών καλλιτεχνών τα οποία ενσωματώθηκαν στα κιόσκια του κήπου, να περιπλανηθούν και να ακούσουν τις διάσπαρτες ηχητικές ιστορίες, μια in situ ηχητική παρέμβαση του οργανισμού, με πληροφορίες και υλικό από το εν εξελίξει project, και 

Στο έργο ‘Συναδέλφισσες’ της Μαρία Βαρελά, οι επισκέπτες είδαν μια χαρτοϋφαντική εγκατάσταση (υφαντό από χαρτί) δημιουργημένη από φωτογραφίες, κείμενα και αρχειακό υλικό από την έρευνά της Βαρελά στα ΓΑΚ Αιγίου τους προηγούμενες μήνες, σχετικά με το σωματείο σταφιδεργατριών Αιγίου ‘Η Αλληλοβοήθεια’. Η Μυρτώ Ξανθοπούλου στο έργο της ‘Γράμμα στον φοίνικα’ παρουσίασε ένα έργο που η ίδια αναφέρει πως «έρχεται να προστεθεί στην φυσική και αρχιτεκτονική χλωρίδα του κήπου».

Μια διευρυμένη εγκατάσταση γλυπτικών αρχιτεκτονημάτων-πλεγμάτων που αναδεικνύουν μια in situ ποιητική γραφή από καλάμια, σπάγκους και γύψο. Στο ενδιάμεσο κιόσκι, ο Γιάννης Παππάς παρουσίασε το έργο-εγκατάσταση ‘Relics’ με ευρεθείσες σημαίες-αντικείμενα «που φέρουν ελάχιστες πληροφορίες» διασώζοντας μικρές ενδείξεις κλωστών από σημαίες και «κατασκευάζοντας σε μια νέα επιφάνεια το ελάχιστο πραγματικό». Το έργο του με αναφορές στα κειμήλια και το δυνητικό των σημαιών ως επαναστάσεις ή περιθωριοποιημένα περιβάλλοντα, ενεργοποίησε ακόμα έναν χώρο του κήπου.  

Η βραδιά συνοδεύτηκε από μια σειρά χαιρετισμών και σύντομων ομιλιών, που συντόνισε η δημοσιογράφος Κυριακή Μπεϊόγλου.

Ο Σωτήρης Μπόλης αναφέρθηκε στους στόχους του οργανισμού Πριμαρόλια ως πλατφόρμα πολιτιστικής στρατηγικής ενημερώνοντας το κοινό για τα projects όπου ο οργανισμός συνεργάστηκε μέσα στο 2020/2021 κατόπιν πρόσκλησης από Ιδρύματα και φορείς πολιτισμού. Υπογράμμισε δε την διάθεση του οργανισμού για περαιτέρω συνεργασίες εντός και εκτός συνόρων με αναπτυξιακούς οργανισμούς υπενθυμίζοντας πως ο οργανισμός “δικτυώνει και δικτυώνεται”. 

Στην συνέχεια, ο Βασίλης Ψαρράς, μίλησε για την δυναμική σχέση σύγχρονης τέχνης, ιστορίας και ταυτότητας τόπου του οργανισμού σκιαγραφώντας την σχέση καλλιτεχνικής πράξης και εκθέσεων τέχνης Πριμαρόλια με την τοπική ιστορία και τα διεθνή εικαστικά και ακαδημαϊκά δίκτυα. Ο ίδιος περιέγραψε την δικτύωση ως μεταφορά, “τα ταξίδια, οι ιστορίες, οι αφηγήσεις, οι άνθρωποι και οι επαναστάσεις συνδέονται και συνδέουν”, παρουσιάζοντας στο κοινό το Πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ με όλες τις δράσεις καλλιτεχνικού και ιστορικού ενδιαφέροντος δίνοντας μια εικόνα και για τα μελλοντικά βήματα του οργανισμού. 

Στο επιμελητικό κομμάτι της έκθεσης σύγχρονης τέχνης ‘Μια βελονιά στην ώρα της’, η Νάνσυ Χαριτωνίδου. Όπως ανέφερε και η ίδια, “η αποφασιστικότητα και η αμεσότητα της φράσης “μια βελονιά στην ώρα της” συνδέεται και με το εορταστικό έτος 2021 για τα 200 χρόνια, σηματοδοτώντας μια απόφαση στην ώρα της για πρόοδο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας”. 

Ο Γιάννης Παπαγιαννόπουλος αναφέρθηκε στο εξελισσόμενο project της Προφορικής Ιστορίας, τις συνεργασίες της ομάδας Πριμαρόλια με ερευνητές της δημόσιας ιστορίας από το ΕΑΠ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τα πρώτα αποτελέσματα που πήραν ζωή μέσα από τις ηχητικές ιστορίες στον κήπο.

Τις ομιλίες των διοργανωτών έκλεισε ο προσκεκλημένος Ηλίας Χατζηχριστοδούλου κάνοντας λόγο για την φετινή δικτύωση και συνεργασία του οργανισμού Πριμαρόλια με το Athens Digital Arts Festival αλλά και για επερχόμενες συνεργασίες στις συγκλίσεις ψηφιακής τέχνης, σύγχρονου πολιτισμού και τεχνολογίας.

► Ακολουθεί όλο το  πρόγραμμα του φεστιβάλ ΕΔΩ

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Ένας αποχαιρετισμός στον Κυριάκο Κατζουράκη μέσα από δικά του λόγια
Μεγάλη θλίψη στον χώρο του Πολιτισμού και όχι μόνο για το θάνατο του Κυριάκο Κατζουράκη, ενός από τους σπουδαιότερους Έλληνες καλλιτέχνες, ενός σπάνιου ανθρώπου και δασκάλου
Ένας αποχαιρετισμός στον Κυριάκο Κατζουράκη μέσα από δικά του λόγια
ART - ΝΕΑ
Η απελευθέρωση του Αουσβιτς από τον Κόκκινο Στρατό
Διαδικτυακή προβολή του σοβιετικής παραγωγής ντοκιμαντέρ «H απελευθέρωση του Αουσβιτς» από την Εταιρεία Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων 1940-1974 ΚΔ Μακεδονίας.
Η απελευθέρωση του Αουσβιτς από τον Κόκκινο Στρατό
ART - ΝΕΑ
Τα Playmobil του ’21...
Με μία ιδιαίτερη έκθεση γίνεται αναφορά στα γεγονότα του 1821 στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού, στη Σπάρτη όπου τα playmobil αναβιώνουν την Ελληνική Επανάσταση.
Τα Playmobil του ’21...
ART - ΝΕΑ
«Δεν είμαι ένας άνθρωπος, αλλά πολλοί»
Εκθεση αφιερωμένη στη ζωή του Ιωνα Δραγούμη από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών με αφορμή τα 100 χρόνια από τη δολοφονία του.
«Δεν είμαι ένας άνθρωπος, αλλά πολλοί»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας