• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.6°C / 24.6°C
    3 BF
    31%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.6°C / 24.7°C
    2 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.0°C / 25.4°C
    0 BF
    45%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 21.4°C
    1 BF
    59%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 23.0°C
    0 BF
    59%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.6°C / 22.0°C
    1 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.0°C / 18.4°C
    1 BF
    42%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    29%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 22.7°C
    4 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 21.2°C
    2 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    4 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 22.3°C
    0 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    0 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 20.1°C
    0 BF
    52%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.6°C / 22.7°C
    1 BF
    38%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.8°C
    2 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 24.8°C
    2 BF
    30%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.3°C / 22.1°C
    2 BF
    50%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.7°C / 21.7°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    0 BF
    48%

Ο Astrit Ismaili ως «Μις Κόσοβο» στη συνέντευξη Τύπου με αφορμή το άνοιγμα της 7ης Μπιενάλε της Αθήνας

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα εγκαίνια μιας «Εκλειψης» που ονειρεύεται το φως

  • A-
  • A+
Με ουρές υπομονετικών φιλότεχνων και χαιρετισμούς από τους εκπροσώπους της πόλης, της διοργάνωσης και των χορηγών, άνοιξαν τις πόρτες τους τα τρία εμβληματικά κτίρια που φιλοξενούν εκθέσεις.

Ουρές σχηματίστηκαν χθες το μεσημέρι στις εισόδους της Στοάς Αρσάκη, καθώς άνθρωποι κάθε φυλής και ηλικίας, με τις προσκλήσεις και τα πιστοποιητικά εμβολιασμού στο χέρι ή στο κινητό, περίμεναν υπομονετικά για να εισέλθουν στον χώρο και να ξανασμίξουν με την Μπιενάλε της Αθήνας στην έβδομη διοργάνωσή της, covid free αυτή τη φορά, όπως απαιτούν οι καιροί.

Το εναρκτήριο λάκτισμα τα είχε όλα. Ομιλίες από τα επίσημα χείλη του υφυπουργού Πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη, και του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, αλλά και μουσική περφόρμανς από τον ντυμένο στα λαμέ Astrit Ismaili ως περσόνα «Μις Κόσοβο».

Εισηγήσεις από τον καλλιτεχνικό διευθυντή Poka-Yio, τους επιμελητές, την Αφροδίτη Παναγιωτάκου της χορηγού Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, αλλά και ξεναγήσεις στα τρία εμβληματικά κτίρια, το Μέγαρο Σλήμαν-Μελά, τα πρώην Δικαστήρια Σανταρόζα και το πρώην πολυκατάστημα Fokas. Κτίρια-φαντάσματα που ζωντάνεψαν με τα πρωτοποριακά έργα 80 καλλιτεχνών με έδρα την Αφρική, τη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Καραϊβική και την Ευρώπη, τα οποία αναδεικνύουν θέματα επαναδιαπραγμάτευσης της Ιστορίας, ταυτότητας, κοινωνικών και πολιτικών διεκδικήσεων.

Η Μπιενάλε της Αθήνας «είναι το μεγαλύτερο πολιτιστικό γεγονός στην πρωτεύουσα» όπως τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων. Εικαστικό γεγονός με διεθνές εκτόπισμα, γι' αυτό έχουν συρρεύσει καλλιτέχνες, επιμελητές τέχνης, δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο κι αναμένουμε τις εντυπώσεις τους. Κεντρίζει με τη θεματική της γύρω από την έννοια της «Εκλειψης» που συμβολίζει κάτι σκοτεινό -τον φόβο, το άγχος, τις προλήψεις-, ενώ ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία σε φωνές του περιθωρίου να αναδυθούν. «Σε μια εποχή που η Ευρώπη σαν μουσείο ζει με τις αξίες και τις αρχές του παρελθόντος. Αντίθετα δηλαδή με ό,τι συμβαίνει με την εισροή προσφύγων και μεταναστών που φέρνουν τον δικό τους πολιτισμό, αλλά εμείς δεν τους αποδεχτήκαμε ακόμα» όπως τόνισε ο Poka-Yio. Για μια Μπιενάλε «συνομιλία πολιτισμών» μίλησε η Αφρ. Παναγιωτάκου, εξηγώντας ότι η διοργάνωση προβάλλει «την εικόνα της Αθήνας δημοκρατική, ανοιχτή, να δέχεται και να αναγνωρίζει ανθρώπους που είναι αόρατοι».

Περφόρμανς του Έλληνα καλλιτέχνη Νεκτέριου Παππά

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Ασφαλώς τίποτα δεν είναι τυχαίο, παρότι γεγονότα και συγκυρίες εμπλούτισαν το σκεπτικό της 7ης Μπιενάλε σαν μια προφητεία που εκπληρώνεται: η αβεβαιότητα μετά την οικονομική κρίση, οι τρομερές αλλαγές που έφερε η πανδημία, ο φόνος του Τζορτζ Φλόιντ και το κίνημα Black Lives Mater, η ελληνική υπεροχή και η πτώση της Χρυσής Αυγής, ο μάτσο ανδρισμός και ο φόνος του Ζακ Κωστόπουλου, ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός και η έλλειψη ανεκτικότητας...

Ετσι η «Εκλειψη» εξετάζει «το παρελθόν και το παρόν για να γεννήσει ριζοσπαστικές νέες ιδέες για το μέλλον στην πορεία προς την κοινωνική αλλαγή», όπως επισημαίνει ο συνεπιμελητής Larry Ossei-Mensah, με έργα δισδιάστατα, με βίντεο, οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, γλυπτική, παιχνίδια ρόλων, επαυξημένη πραγματικότητα. Μια πρόταση που αφυπνίζει, «εμπλέκει όλες τις αισθήσεις». Και με ελπίδα ότι θα βγούμε από το σκοτάδι στο φως.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Και ψηφιακή και «παραδοσιακή»
Διπλή επιστροφή κάνει η Art Athina, η δημοφιλής φουάρ των γκαλερί, υβριδική φέτος και προσαρμοσμένη στην εποχή Covid καθώς συνδυάζει τον ψηφιακό κόσμο με την πραγματικότητα.
Και ψηφιακή και «παραδοσιακή»
ART - ΝΕΑ
Μπήκαμε πρώτοι και να τι είδαμε...
«Εκλειψη» είναι ο τίτλος για την 7η Μπιενάλε της Αθήνας που ξεκινάει στις 24 Σεπτεμβρίου μετατρέποντας σε λειτουργικούς εκθεσιακούς χώρους κτίρια του κέντρου που θυμίζουν εργοτάξιο.
Μπήκαμε πρώτοι και να τι είδαμε...
ART - ΝΕΑ
Κρεσέντο αντιδράσεων για το άγαλμα της Κάλλας
Το αστραφτερό γλυπτό από ορείχαλκο που φιλοτέχνησε η Αφροδίτη Λίτη έγινε στόχος ειρωνικών σχολίων και σοβαρών ενστάσεων, ξαναφέρνοντας στο προσκήνιο το θέμα της τέχνης στον δημόσιο χώρο.
Κρεσέντο αντιδράσεων για το άγαλμα της Κάλλας
ART - ΝΕΑ
Το «θαύμα» μέσα στο ανθρώπινο σώμα
Η συναρπαστική έκθεση «Body Worlds» που πρωτοεμφανίστηκε στο Τόκιο το 1995 έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από 140 πόλεις σε Αμερική, Αφρική, Ασία, Ευρώπη.
Το «θαύμα» μέσα στο ανθρώπινο σώμα
ART - ΝΕΑ
Μια διαφορετική «ανασκαφή» στην Ελευσίνα
Η εγκατάσταση «Πίσω από το θέατρο» που παρουσιάζει ο Ανδρέας Λόλης υποδέχεται το κοινό στην Ελευσίνα για μία διαφορετική περιήγηση σε ανοιχτό χώρο.
Μια διαφορετική «ανασκαφή» στην Ελευσίνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας