• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 17.9°C / 22.9°C
    1 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.9°C / 19.6°C
    1 BF
    65%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 19.8°C
    2 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.3°C / 15.9°C
    1 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    4 BF
    63%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.2°C / 18.3°C
    0 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 14.4°C
    3 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 19.6°C
    2 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.6°C / 23.7°C
    4 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.9°C / 19.9°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 19.4°C / 21.8°C
    2 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.8°C / 18.7°C
    4 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.9°C
    2 BF
    64%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 16.9°C / 17.5°C
    0 BF
    63%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.2°C / 17.8°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.8°C
    1 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.1°C / 23.1°C
    0 BF
    70%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 18.8°C
    0 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 19.3°C
    2 BF
    65%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    1 BF
    69%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια επιδότηση τουλάχιστον... σουρεάλ!

  • A-
  • A+
Το ΥΠΠΟ επιδοτεί έκθεση που διοργανώνει το Ιδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου, τα ετήσια έσοδα του οποίου από τα τάματα και τις προσφορές στην Παναγία κυμαίνονται μεταξύ 3,5 και 5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η απόφαση ανέβηκε στη Διαύγεια και -εκ πρώτης όψεως- μοιάζει με όλες τις υπόλοιπες αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού για επιχορηγήσεις σε διάφορους φορείς και ομάδες, αποφάσεις που, μεσούσης της πανδημίας, έχουν πολλαπλασιαστεί. «Αποφασίζουμε», αναφέρει το επίσημο έγγραφο φέροντας την υπογραφή της υπουργού Πολιτισμού, «την επιχορήγηση του πολιτιστικού φορέα με την επωνυμία «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΙΕΡΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΤΗΝΟΥ» με το ποσό των είκοσι χιλιάδων Ευρώ για την υλοποίηση της πρότασης “Αναζητώντας την Εικόνα. Επαναδιατυπώσεις: H Tηνιακή μαρμαροτεχνία τον 21ο αιώνα”».

Τα 20.000 ευρώ φαίνονται ενδεχομένως «μικροποσό» μπροστά στις επιδοτήσεις που υπογράφουν άλλα υπουργεία, αλλά για το ΥΠΠΟ τού ανέκαθεν περιορισμένου προϋπολογισμού δεν είναι. Σε σύγκριση με τα χρήματα που παίρνουν άλλοι (εξαιρουμένων των μεγάλων κρατικών πολιτιστικών φορέων) θα λέγαμε ότι στην κλίμακα του συγκεκριμένου υπουργείου πρόκειται μάλλον για ποσό μεσαίας τάξης. Αλλά πού κατευθύνεται; Στο Ιδρυμα της Ευαγγελιστρίας Τήνου. Κι αυτό μοιάζει ανέκδοτο.

Το «Ιερό Ιδρυμα έχει τη μορφή του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου και δεν επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό ούτε από κανένα φορέα ή ειδικό λογαριασμό» αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Παναγίας Τήνου με την οποία συνδέεται οργανικά. Οσο για την οικονομική «ρώμη» του Ιδρύματος είναι γνωστή. Τα έσοδα από τα τάματα και τις προσφορές των πιστών στην Παναγία φτάνουν ετησίως από 3,5 έως και 5 εκατομμύρια ευρώ. Μπροστά τους τα 20.000 ευρώ μοιάζουν... peanuts κατά τη γνωστή έκφραση.

Πέρα από το παράδοξο της επιδότησης ενός οικονομικού κολοσσού από ένα υπουργείο το οποίο ειδικά αυτό τον καιρό έχει να διαχειριστεί την κυριολεκτική πενία του καλλιτεχνικού κόσμου, μοιράζοντας μικροποσά αλλά και χρωστώντας ακόμα χρήματα σε πολλούς για εξαγγελθέντα εδώ και μήνες μέτρα στήριξης, υπάρχει κι άλλο παράδοξο. Οτι τα χρήματα δίνονται στο Ιδρυμα για μια έκθεση τηνιακής μαρμαροτεχνίας.

Η Τήνος είναι άλλωστε ξακουστή για τους τεχνίτες που βγάζει η Σχολή του Πύργου, έχοντας τροφοδοτήσει με αριστουργηματικούς μάστορες τις εργασίες σε κορυφαία μνημεία όπως π.χ. στην Ακρόπολη. Η Σχολή αυτή, που υπάγεται στο ΥΠΠΟ ως «Προπαρασκευαστικό και Επαγγελματικό Σχολείο Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου», από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου στο ρεπορτάζ αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα σε βαθμό μόνιμου κινδύνου επιβίωσης.

Δύο τα παράδοξα λοιπόν. Αλλά αναζητώντας απάντηση από το ΥΠΠΟ μας είπαν ατύπως ότι τις «αποφάσεις για τις επιδοτήσεις τις λαμβάνουν οι αρμόδιες επιτροπές» και ότι «την ευθύνη εν προκειμένω έχει ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης». Ας μας εξηγήσει λοιπόν ο υφυπουργός γιατί το ΥΠΠΟ επιδοτεί έναν κολοσσό για μια έκθεση την οποία θα αρκούσε να θέσει υπό την αιγίδα του, αν ήθελε οπωσδήποτε να συνδεθεί με μία δράση του Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας. Οσο για τα 20.000, αν περίσσευαν (εδώ γελάμε πικρά) ας δίνονταν στη Σχολή. Τότε τουλάχιστον κάποιοι θα ευλογούσαν τη χάρη του υπουργείου πραγματικά.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Η «πάντα άξια» υπουργός Πολιτισμού
Η κ. Μενδώνη μαζί με την επικοινωνιακή σύμβουλό της Αννα Παναγιωταρέα παραβρέθηκαν στη βάφτιση του γιου του κατηγορουμένου για επτά κακουργήματα, πρώην προέδρου του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων ΥΠΠΟ,...
Η «πάντα άξια» υπουργός Πολιτισμού
ART - ΝΕΑ
Αμετακίνητη στο ΥΠΠΟ η Λίνα Μενδώνη
Δεν πρόκειται απλά για επιβράβευση της πολιτικής της, αλλά για πρόσωπο που εφαρμόζει πιστά μια πολιτική για τον πολιτισμό που δεν αποφασίζεται στο κτίριο του ΥΠΠΟ στην οδό Μπουμπουλίνας, αλλά στο Μαξίμου.
Αμετακίνητη στο ΥΠΠΟ η Λίνα Μενδώνη
ART - ΝΕΑ
«Οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες»
Σε αμήχανη θέση βρέθηκε η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου όταν κλήθηκε να απαντήσει σχετικά με ρεπορτάζ για την κακή κατάσταση των αιθουσών όπου εκτίθενται ελληνικά έργα τέχνης.
«Οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες»
ART - ΝΕΑ
Στις Μυκήνες ήταν το «πούσι», στο Τατόι στέγες, κουφώματα και μπίρες
Η κ. Μενδώνη παραδέχτηκε χθες ότι έγιναν ζημιές σε 7 κτίρια κι ότι κάηκαν κάποια αντικείμενα «ήσσονος σημασίας», αλλά σε ερώτηση για την ανάληψη πολιτικής ευθύνης απάντησε ότι «πραγματικές ζημιές δεν έγιναν».
Στις Μυκήνες ήταν το «πούσι», στο Τατόι στέγες, κουφώματα και μπίρες
ART - ΝΕΑ
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών
Η υπουργός Πολιτισμού εξακολουθεί να αποδίδει τις διεθνείς αντιδράσεις για τα έργα στην Ακρόπολη σε «ψεύδη και κατασκευασμένες “ειδήσεις’’» της αντιπολίτευσης. Για πόσο όμως θα αντιμετωπίζει το θέμα με...
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών
ART - ΝΕΑ
«Το ICOMOS ανησυχεί βαθιά» για τις διαστρώσεις στην Ακρόπολη
«Το ICOMOS εκφράζει τη βαθιά του ανησυχία για τις παρεμβάσεις στην Ακρόπολη». Ανακοίνωση μ’ αυτόν τον τίτλο αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών, μια πολύ...
«Το ICOMOS ανησυχεί βαθιά» για τις διαστρώσεις στην Ακρόπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας