• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.6°C / 19.5°C
    1 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.5°C / 15.5°C
    0 BF
    80%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.0°C / 19.4°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 14.2°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.1°C / 15.9°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.1°C / 14.8°C
    2 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.5°C / 10.4°C
    2 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.3°C / 19.0°C
    0 BF
    81%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 18.7°C
    2 BF
    86%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 8.9°C / 12.9°C
    1 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.1°C / 18.8°C
    2 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    66%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    3 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.5°C / 12.9°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.5°C / 17.2°C
    2 BF
    72%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 17.8°C
    2 BF
    71%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.8°C / 19.8°C
    2 BF
    74%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.1°C / 15.5°C
    2 BF
    86%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.2°C / 15.6°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    75%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αμετακίνητη στο ΥΠΠΟ η Λίνα Μενδώνη

  • A-
  • A+
Ο ανασχηματισμός δεν αφορά την πολιτική ηγεσία του χώρου του πολιτισμού, παρότι η έως τώρα πορεία της υπουργού αλλά και του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού δεν χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση «επιτυχής» ή έστω πειστική ακόμα και για ένα κομμάτι του κυβερνώντος κόμματος.

Η παραμονή ενός υπουργού και ενός υφυπουργού στο υπουργείο τους μετά τη διενέργεια ενός ανασχηματισμού ένα πράγμα σημαίνει ασφαλώς: την επιβράβευση της πολιτικής τους. Κι όταν αυτή έχει κριθεί δημοσκοπικά, μέχρι εδώ, απολύτως ατυχής; Κι όταν αυτή έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις διαφορετικών προσώπων και φορέων πολιτισμού όχι μόνο εντός Ελλάδας, αλλά και εκτός; Προφανώς, ειδικά τότε, είναι ακόμα ισχυρότερη και σαφέστερη επιβράβευση.

Η Λίνα Μενδώνη μπορεί, λοιπόν, δημοσκοπικά να βρίσκεται εδώ και πολλούς μήνες σταθερά στις πρώτες θέσεις από το τέλος ως προς την κατάταξη που επεφύλαξαν οι πολίτες στους υπουργούς για την πολιτική που άσκησαν. Μπορεί τον τελευταίο καιρό να δέχτηκε και τα πυρά χώρων «φίλιων» στη Ν.Δ. κυρίως για τον χειρισμό της στο Τατόι, για τον οποίο «αδειάστηκε» κομψά αλλά ευδιάκριτα και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό (στο Τατόι «δεν έγιναν πραγματικές ζημίες» κατά την υπουργό, «δεν τα καταφέραμε όπως θα θέλαμε στο Τατόι» κατά τον Κ. Μητσοτάκη). Μπορεί να ακούγεται όλο και συχνότερα ότι με τους κατά καιρούς χειρισμούς της σε διάφορα θέματα έχει δυσαρεστήσει ένα κομμάτι βουλευτών και ψηφοφόρων του ίδιου του κυβερνώντος κόμματος. Μπορεί να έχει δεχτεί σφοδρά πυρά ακόμα κι από ένα μέρος εκείνου του Τύπου που κατά τα άλλα στηρίζει την παρούσα κυβέρνηση.

Μπορεί να έχει δυσαρεστήσει και εντός αλλά και εκτός Ελλάδας, από αρχαιολόγους, επιστήμονες, εργαζόμενους στον Πολιτισμό μέχρι τον τεχνικό «βραχίονα» της UNESCO, το περίφημο ICOMOS και μάλιστα δις (για την Ακρόπολη και τη Θεσσαλονίκη που έχουν βρεθεί και οι δυο πρώτες-πρώτες στα «heritage alerts» του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών - ICOMOS), αλλά και σύμφωνα με το πρόσφατο ρεπορτάζ του αμερικανικού δικτύου PBS και την ίδια την UNESCO. Παρέμεινε όμως στη θέση της κατά τον χθεσινό ανασχηματισμό. Κι αυτό παρότι είναι εξωκοινοβουλευτική επιλογή, μη εκλεγμένη και πρόσωπο που, όπως αποδεικνύουν οι δημοσκοπήσεις, επιφέρει πολιτικό κόστος για το κυβερνών κόμμα.

Δικαιούμαστε λοιπόν να σκεφτούμε ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν πρόκειται απλά για επιβράβευση της πολιτικής της, αλλά για πρόσωπο που εφαρμόζει πιστά μια πολιτική για τον πολιτισμό που δεν αποφασίζεται στο κτίριο του ΥΠΠΟ στην οδό Μπουμπουλίνας, αλλά στο Μαξίμου.

Αναρωτιόμαστε, τελικά, αν ουσιαστικά χθες δεν επιβεβαιώθηκε ακόμα μία –ευρέως διαδεδομένη– φήμη που αφορά τη συγκεκριμένη υπουργό: ότι για την πολιτιστική πολιτική και δη για τα μεγάλα ζητήματα που έχουν απασχολήσει τον χώρο από την έναρξη της θητείας της μέχρι σήμερα (αρχαία Θεσσαλονίκης, Ακρόπολη, πυρκαγιές στο Τατόι, αντιμετώπιση των εργαζομένων στον πολιτισμό μέσα στην πανδημία, υπόθεση Λιγνάδη) οι αποφάσεις λαμβάνονται από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και το στενό του περιβάλλον.

Ο ίδιος προβληματισμός αφορά και τον υφυπουργό Νικόλα Γιατρομανωλάκη, που επίσης παραμένει στη θέση του, χωρίς να έχει καταγράψει αξιοσημείωτη πορεία και μάλιστα στον πιο πληττόμενο από την πανδημία χώρο, τον Σύγχρονο Πολιτισμό. Ως προς τον κ. Γιατρομανωλάκη, να θυμίσουμε ότι η τελευταία μεγάλη «επιτυχία» του ήταν η θριαμβευτικά ανακοινωμένη «διάσωση σημαντικού μέρους του ελληνικού σινεμά» από το ιστορικό κτίριο της Φίνος Φιλμ. Εναν μήνα μετά, δεν γνωρίζουμε ακόμα ποιο «πολύτιμο» υλικό διασώθηκε τότε, ενώ ο κ. Γιατρομανωλάκης καλείται να διαχειριστεί, μεταξύ άλλων, ακόμα μία κρίση στο Κέντρο Κινηματογράφου, αυτήν που φέρνει η παραίτηση του γενικού διευθυντή Παντελή Μητρόπουλου (ρεπορτάζ σε άλλες σελίδες). Και φυσικά καλείται άμεσα να ανταποκριθεί στην έναρξη ακόμα μιας χειμερινής καλλιτεχνικής σεζόν σε συνθήκες πανδημίας και υπό τους νέους υγειονομικούς όρους.

Το ίδιο ισχύει και για την υπουργό Πολιτισμού, όσο έχει να ανταποκριθεί και στα άλλα μεγάλα θέματα που παραμένουν «αιχμηρά» για την ίδια: η έναρξη των έργων για την απόσπαση των αρχαιοτήτων στη Θεσσαλονίκη, η συνέχιση των παρεμβάσεων στην Ακρόπολη, η αποκατάσταση του Τατοΐου κ.ά.

Κοντά σε αυτά να θυμίσουμε ότι λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της χειμερινής θεατρικής περιόδου εκκρεμεί άμεσα η ανακοίνωση του ονόματος του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και να διευκρινιστεί εάν η τελική επιλογή της Επιτροπής Αξιολόγησης των υποψηφίων υπό τον καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Νίκο Αλιβιζάτο θα ταυτιστεί με τη δική της επιθυμία.

Ανακοίνωση για την παραμονή της κ. Μενδώνη στο υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου. Αναφέρει:

«Μετά την τεράστια επιτυχία της τόσο στον σύγχρονο πολιτισμό όσο και στη διαχείριση της πολιτιστική μας κληρονομιάς, η κ. Μενδώνη παραμένει αμετακίνητη στη θέση της. Δυστυχώς, όμως, αμετακίνητη παραμένει και η έλλειψη ενδιαφέροντος του πρωθυπουργού για τον πολιτισμό και τους ανθρώπους που τον υπηρετούν. Η συνεχής εργαλειοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, η απουσία οποιουδήποτε οράματος αλλά και συναισθήματος για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος πολιτισμός, είναι τα κριτήρια με τα οποία η κ. Μενδώνη κρίνεται αμετακίνητη στην κεφαλή του ΥΠΠΟΑ, που φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια του.

Για τον κ. Μητσοτάκη αλλά και την κ. υπουργό Πολιτισμού, μόνο τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου μετακινούνται, τα κειμήλια και οι αρχαιολογικοί χώροι καταστρέφονται λόγω ανεπαρκών μέτρων στις πυρκαγιές (Τατόι, Μυκήνες) ή ακόμα χειρότερα αλλοιώνεται η φυσιογνωμία τους (Ακρόπολη). Μόνο ο σύγχρονος πολιτισμός αφήνεται στη μοίρα του, μόνο κορυφαίοι θεσμοί του, όπως το Εθνικό Θέατρο, ταπεινώνονται (Λιγνάδης).

Η κ. Μενδώνη, η χειρότερη υπουργός Πολιτισμού της Μεταπολίτευσης, ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΗ.

Αμετακίνητη η κ. Μενδώνη, αμετακίνητη και η αδιαφορία του πρωθυπουργού και της κυβέρνησής του για τον Πολιτισμό αυτής της χώρας. Αμετακίνητοι όμως και εμείς στη θέση μας, σε ένα όραμα για τον Πολιτισμό, δημοκρατικό, συμπεριληπτικό, με σεβασμό στους θεσμούς και τους ανθρώπους που υπηρετούν την πολιτιστική κληρονομιά και τον σύγχρονο πολιτισμό».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Η «πάντα άξια» υπουργός Πολιτισμού
Η κ. Μενδώνη μαζί με την επικοινωνιακή σύμβουλό της Αννα Παναγιωταρέα παραβρέθηκαν στη βάφτιση του γιου του κατηγορουμένου για επτά κακουργήματα, πρώην προέδρου του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων ΥΠΠΟ,...
Η «πάντα άξια» υπουργός Πολιτισμού
ART - ΝΕΑ
Ο Διαματάρης επανέρχεται δριμύτερος
Τους δικούς της ανθρώπους τοποθετεί σε σημαντικές θέσεις η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ακόμα κι εκείνους που αναγκάστηκε να αποβάλει, όπως τον πρώην υπ. Εξωτερικών με το ανύπαρκτο μεταπτυχιακό από το Πανεπιστήμιο...
Ο Διαματάρης επανέρχεται δριμύτερος
ART - ΝΕΑ
«Οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες»
Σε αμήχανη θέση βρέθηκε η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου όταν κλήθηκε να απαντήσει σχετικά με ρεπορτάζ για την κακή κατάσταση των αιθουσών όπου εκτίθενται ελληνικά έργα τέχνης.
«Οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες»
ART - ΝΕΑ
Στις Μυκήνες ήταν το «πούσι», στο Τατόι στέγες, κουφώματα και μπίρες
Η κ. Μενδώνη παραδέχτηκε χθες ότι έγιναν ζημιές σε 7 κτίρια κι ότι κάηκαν κάποια αντικείμενα «ήσσονος σημασίας», αλλά σε ερώτηση για την ανάληψη πολιτικής ευθύνης απάντησε ότι «πραγματικές ζημιές δεν έγιναν».
Στις Μυκήνες ήταν το «πούσι», στο Τατόι στέγες, κουφώματα και μπίρες
ART - ΝΕΑ
Το χρονικό της αγωνίας
Η, πάση θυσία, αποφυγή της τραγικής επανάληψης του 2007 στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας οδήγησε σε συστράτευση πυροσβεστικών και πολιτικών δυνάμεων και ο κίνδυνος απομακρύνθηκε.
Το χρονικό της αγωνίας
ART - ΝΕΑ
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών
Η υπουργός Πολιτισμού εξακολουθεί να αποδίδει τις διεθνείς αντιδράσεις για τα έργα στην Ακρόπολη σε «ψεύδη και κατασκευασμένες “ειδήσεις’’» της αντιπολίτευσης. Για πόσο όμως θα αντιμετωπίζει το θέμα με...
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας