• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 19.3°C / 22.4°C
    2 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 19.9°C
    1 BF
    75%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.5°C / 22.0°C
    1 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.5°C / 17.9°C
    2 BF
    63%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    3 BF
    42%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 16.0°C / 20.0°C
    2 BF
    66%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 17.2°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.2°C / 21.6°C
    2 BF
    66%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 23.2°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 22.4°C
    4 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.2°C / 19.7°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.9°C / 21.9°C
    2 BF
    64%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 19.5°C / 21.9°C
    2 BF
    53%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    18°C 17.8°C / 20.0°C
    2 BF
    67%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    3 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 18.1°C / 23.6°C
    0 BF
    53%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.5°C / 18.3°C
    0 BF
    80%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.1°C / 20.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    61%
Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η πρώτη αντίδραση του χώρου του Πολιτισμού

  • A-
  • A+
Λίγο μετά τη νέα εξαγγελία του υπουργού Υγείας, μιλήσαμε με εκπροσώπους φορέων των θεατρικών ή συναυλιακών χώρων ή των εργαζομένων στους χώρους αυτούς, καθώς και με ιδιοκτήτες κινηματογραφικών αιθουσών, και όλοι μοιράζονται την αγωνία τους.

Αντίθετα με ό,τι άφηνε να διαφανεί η -οριζοντίως και καθέτως- αυστηρή αντιμετώπιση του χώρου του Πολιτισμού από την Επιτροπή των επιδημιολόγων και ό,τι ένα μεγάλο μέρος αυτού του χώρου εισέπραττε επί μήνες ως αδιαφορία εκ μέρους του υπουργείου Πολιτισμού, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις έγιναν ώς εδώ με υποδειγματική συμμόρφωση στα μέτρα.

Από πέρυσι, πολλοί καλλιτέχνες επικαλούνται τις σχετικές επιστημονικές μελέτες, επιμένοντας ότι κανένα κρούσμα δεν έχει συνδεθεί ευθέως με κινηματογραφικές ή θεατρικές αίθουσες και συναυλιακούς χώρους.

Ηταν (και είναι), άλλωστε, ακριβώς από τους χώρους όπου η εφαρμογή (αποστάσεις, μάσκες κ.λπ.) ήταν (και είναι) πιο εύκολα εφαρμόσιμη και πιο εύκολα ελεγχόμενη απ’ ό,τι π.χ. στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι λίγοι οι εργαζόμενοι στον χώρο του Πολιτισμού που θεωρούν ότι η αυστηρότητα της κυβέρνησης ή της επιτροπής ήταν υπέρ το δέον ευδιάκριτη στον δικό τους τομέα, έναντι άλλων.

Αυτή είναι η κριτική που άσκησαν. Τι λένε τώρα, εν όψει των νέων μέτρων; Ας δούμε κατ’ αρχάς τι ακριβώς από όσα ανακοινώθηκαν από τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, αφορούν τον χώρο του Πολιτισμού. Από τις 13 Σεπτεμβρίου, λοιπόν, σε κλειστούς χώρους θεάτρων, κινηματογράφων και σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους θα μπορούν να μπαίνουν μόνο εμβολιασμένοι και νοσήσαντες έως 6 μήνες από τη διάγνωση ή ανεμβολίαστοι με rapid test αντιγόνου που έχει διενεργηθεί (ιδίοις εξόδοις) έως και 48 ώρες νωρίτερα.

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, θα διενεργείται έλεγχος βεβαίωσης εμβολιασμού, νόσησης, αρνητικού τεστ και έλεγχος ταυτοπροσωπίας στην είσοδο της επιχείρησης με την εφαρμογή covid free app. Οι παραπάνω χώροι θα μπορούν να επιλέγουν να λειτουργούν μόνο ως αμιγείς χώροι με εμβολιασμένους και νοσήσαντες, με πληρότητα 100%.

Οι μουσικές σκηνές και οι συναυλιακοί χώροι, καθώς υπάγονται στα κέντρα ψυχαγωγίας, θα λειτουργούν μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες (έως 6 μήνες από τη διάγνωση). Η πληρότητα σ’ αυτή την περίπτωση δεν έχει διευκρινιστεί.

Ως προς τις πρώτες αντιδράσεις φορέων και καλλιτεχνών, να ξεκαθαρίσουμε -διότι ο διάβολος και η ακούσια ή εκούσια παραπληροφόρηση έχει πολλά ποδάρια- ότι, απ’ όσους μιλήσαμε ακόμα και off the record, ουδείς ήταν εναντίον του εμβολίου. Αντιθέτως.

Η κριτική, όμως, ήταν σε δύο άξονες. Εναν πρακτικό και οικονομικό που συνοψίζεται στη διαπίστωση ότι μία 4μελής οικογένεια ανεμβολίαστων, για να παρακολουθήσει οποιοδήποτε θέαμα, πρέπει να υπολογίζει, εκτός από το εισιτήριο, 40 ευρώ επιπλέον, το κόστος δηλαδή των rapid tests αντιγόνου, πράγμα που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά. Και έναν ιδεολογικό, που λέει ότι στους χώρους πολιτισμού και δη στην ύψιστη έκφραση δημοκρατίας που είναι το θέατρο είναι ανεπίτρεπτοι οι αποκλεισμοί- πολλώ δε μάλλον όταν οι διοργανωτές και φορείς των θεαμάτων έχουν περιφρουρήσει μέχρι εδώ την εφαρμογή των μέτρων υποδειγματικά.

Εμείς θελήσαμε να κάνουμε μια πρώτη «σφυγμομέτρηση», απευθυνόμενοι κατ’ αρχάς κυρίως σε εκπροσώπους φορέων. Και να πώς τοποθετούνται «δειγματοληπτικά».

Θέατρο

Dreamstime.com

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ), ο Κώστας Κεχαγιόγλου ξεκαθαρίζει κι αυτός εξαρχής τη θέση του υπέρ του εμβολιασμού, παραθέτει όμως κάποιες εύλογες ενστάσεις:

«Κατ’ αρχάς, να τονίσουμε πως είμαστε υπέρ του εμβολιασμού, θεωρούμε πως είναι μια υπεύθυνη πράξη κοινωνικής αλληλεγγύης.

● Ωστόσο, εναντιωνόμαστε στο γεγονός ότι πρέπει o ανεμβολίαστος θεατής να πληρώσει το rapid test, γιατί έτσι αυξάνεται υπέρογκα το κόστος για να παρακολουθήσει κάποιος μια παράσταση ή μια συναυλία -φανταστείτε ότι για μια τετραμελή οικογένεια αυτό σημαίνει πάρα πολλά χρήματα, κόστος δηλαδή σχεδόν διπλάσιο του εισιτηρίου.

● Επίσης, φορτώνεται και στους εργαζόμενους το κόστος των rapid tests, ενώ δεν αξιοποιείται καθόλου το self test και το κράτος αποσύρεται πλήρως από την υποχρέωση που έχει να διενεργεί ελέγχους στον πληθυσμό.

● Με τα νέα μέτρα, διαχωρίζεται η κοινωνία σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους κι αυτό θα το βρούμε μπροστά μας. Επίσης, διαχωρίζονται οι κλάδοι σε αυστηρότητα εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή, για παράδειγμα, στο μετρό, στα τρόλεϊ δεν εφαρμόζεται κανένα μέτρο, ενώ στο θέατρο ασκούνται ασφυκτικές πιέσεις για να ελέγχονται υγειονομικά ποιοι εισέρχονται και ποιοι δεν εισέρχονται.

● Ακόμα, δεν διευκρινίζεται τι θα γίνει με τους χώρους μουσικής, που απ’ ό,τι φαίνεται μέχρι στιγμής είναι μόνο για εμβολιασμένους, αλλά δεν γνωρίζουμε αν θα λειτουργούν μόνο με καθήμενους ή αν θα επιτρέπονται και όρθιοι θεατές.

Το σίγουρο είναι πως όλα αυτά θα πρέπει να συνοδευτούν με μέτρα στήριξης για τους ανθρώπους του πολιτισμού, καθώς είμαστε ο πιο πληττόμενος κλάδος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η πτώση του κύκλου των εργασιών φτάνει στο 90%, οι εργαζόμενοι στον πολιτισμό βιώνουν μια πρωτόγνωρη ανεργία για περισσότερο από ενάμιση χρόνο, ενώ η κυβέρνηση δεν υλοποιεί τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντί τους.

Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα στην εφαρμογή της επιδότησης των κενών θέσεων σε χώρους θεαμάτων, έχουμε ζητήσει μείωση του ενοικίου στα μέτρα στήριξης - ελάφρυνσης, όπως είναι για όλους τους εργαζόμενους, και επίσης δεν αποτυπώνονται σε ένσημα οι ημέρες αναστολής εργασίας, για να μπορεί κάποιος να διεκδικήσει ταμείο ανεργίας. Επίσης, όσοι έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας μετά τις 10 Ιανουαρίου 2021, δεν έγιναν αποδεκτοί. Δηλαδή όσοι έμειναν άνεργοι έπειτα από αυτή την ημερομηνία δεν μπαίνουν σε κανένα μέτρο στήριξης.

Είναι τρομερό αυτό που συμβαίνει στον κλάδο μας. Κι όλα αυτά μάς οδηγούν στο να αντιδράσουμε με τον τρόπο που έχουμε μάθει, δηλαδή να κοινοποιήσουμε τις θέσεις μας, να γίνουν κινητοποιήσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, ακτιβιστικές δράσεις. Με την πανδημία έχουμε αναπτύξει πολλούς τρόπους να επικοινωνούμε τα ζητήματά μας και το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε τι θα κάνουμε.

Ο χώροι πολιτισμού στοχοποιούνται για μια ακόμη φορά ως χώροι υπερμετάδοσης του ιού, ενώ δεν είναι έτσι. Οι χώροι πολιτισμού τηρούν τα μέτρα, οι θεατές είναι καθήμενοι -γνωρίζουμε ποιος κάθεται πού και μπορεί να γίνει ιχνηλάτηση- και φορούν μάσκα καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Δεν συμβαίνει αυτό σε άλλους χώρους και σε άλλες δραστηριότητες της κοινωνικής ζωής. Αυτό το καλοκαίρι, πάρα πολλά καλλιτεχνικά σχήματα δίστασαν να βγουν σε περιοδεία, λόγω της μη φιλόξενης πολιτικής του υπουργείου Πολιτισμού, ωστόσο τα λίγα που κατάφεραν να περιοδεύσουν με θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, γνώρισαν τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού. Γι’ αυτό καλούμε τον κόσμο να εμπιστευτεί τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, να μη φοβάται, να έρχεται να παρακολουθεί θέατρο, συναυλίες, χορό, ζωντανές παραστάσεις».

Πρόεδρος της Ενωσης Θεατρικών Παραγωγών (ΕΝΘΕΠΑ), ο Διονύσης Παναγιωτάκης είναι πιο διαλλακτικός:

«Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν μας αιφνιδίασαν, ήταν κάτι που εμείς, ως Ενωση Θεατρικών Παραγωγών, περιμέναμε. Αναγκαστικά, τα θέατρα δεν θα έχουν πληρότητα. Απ’ ό,τι υπολογίζουμε, οι κλειστές αίθουσες μπορούν να γεμίσουν κατά 60% από θεατές που έχουν εμβολιαστεί. Ακόμα και 100% πληρότητα να επιτραπεί, οι αίθουσες δεν θα γεμίσουν, γιατί ο κόσμος φοβάται μήπως εκτεθεί στον ιό. Από την άλλη, η διαδικασία για όσους επιλέξουν το rapid test δεν είναι εύκολη και ούτε αυτό εξασφαλίζει μια σιγουριά σε οποιονδήποτε χώρο.

Ουσιαστικά, αυτό που εμείς θέλουμε -γιατί δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε διαφορετικά- είναι να συνεχίσει να μας στηρίζει η κυβέρνηση με το δικαίωμα της αναστολής εργασίας, με την επιδότηση ενοικίου, με την επιδότηση των κενών θέσεων στην αίθουσα, ώστε να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε και αυτή τη χρονιά. Φανταστείτε, οι κλειστοί θεατρικοί χώροι από τον Μάρτιο του 2020 δεν έχουν δουλέψει πάνω από 15 μέρες. Καταλαβαίνετε πως είναι δύσκολο να συντηρηθεί ένας τέτοιος χώρος με τον εξοπλισμό του, ενώ παραμένει κλειστός. Γι’ αυτό πρέπει να συνεχιστούν τα μέτρα στήριξης, για να αντέξουμε.

Τώρα, κάθε μέλος της ένωσης θα έχει να διαλέξει αν θα είναι αμιγώς για εμβολιασμένους ή μικτή η αίθουσα. Εμείς, στα αθηναϊκά θέατρα αποφασίσαμε να έχουμε μόνο εμβολιασμένους θεατές. Και, από εκεί και πέρα, ελπίζουμε... Πάντως, το καλοκαίρι δεν πήγαν άσχημα τα πράγματα. Ο κόσμος έχει επιθυμία για το θέατρο. Οι ανοιχτοί χώροι, βέβαια, σου εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ασφάλεια στο θέμα της μετάδοσης του ιού, αλλά αυτό που θέλουμε και θα επιδιώξουμε είναι τα θέατρα, τον χειμώνα, να μείνουν ανοιχτά. Δεν θέλουμε το θέατρο να πεθάνει και να ξεχαστεί. Είναι ένας ολόκληρος οργανισμός με πολλούς εργαζόμενους, αλλά και μια ανάγκη ψυχαγωγίας και τροφοδοσίας της ψυχολογίας των θεατών».

Σινεμά

Συνομιλήσαμε με υπευθύνους γνωστών και ιστορικών κινηματογραφικών αιθουσών της Αθήνας, θέλοντας να δούμε πώς κρίνουν τα νέα αυτά μέτρα.

Ο Ανδρέας Σωτηρακόπουλος, του κινηματογράφου «Μικρόκοσμος», ήταν απολύτως σαφής: «Κατ’ αρχάς, σε ένα υποτιθέμενο κράτος ελεύθερης οικονομίας, όπως αυτό που επαγγέλλονται οι κυβερνώντες, όταν αυτό σου στερεί το 50% των εν δυνάμει πελατών σου, πρέπει να σε αποζημιώνουν. Ούτε καθεστώτα Μεταξά και Παπαδόπουλου δεν το κάνουν αυτό: να σου λέει πως οι μισοί από τους εν δυνάμει πελάτες σου απαγορεύεται να έρθουν και παρ’ όλα αυτά δεν σε αποζημιώνω! Και δεν ξέρω αν κάτι δεν σκέφτομαι σωστά, αλλά, αν βρεθεί και ένας να μου πει ότι είμαι παράλογος, να το ξανασκεφτώ. Από εκεί και πέρα, έχουμε και άλλα: σε μια παρέα που ο ένας είναι ανεμβολίαστος, το πιθανότερο είναι να μην έρθει κανείς. Αρα, δεν μας στερεί μόνο το 50%, αλλά πολύ παραπάνω. Δεν συζητάω καν τι θα κάνει μια οικογένεια που πρέπει να πληρώσει τέσσερα τεστ, δηλαδή 40 ευρώ από την τσέπη της και επιπλέον τα εισιτήρια του σινεμά! Πέρα από αυτά, ακόμη, έχει ήδη καλλιεργηθεί ένας παράλογος φόβος για τις κλειστές αίθουσες θεαμάτων (και είναι παράλογος, γιατί έχουμε πάρει όλα τα μέτρα προστασίας) και ο κόσμος δεν θέλει να βγει. Αυτό έχει καλλιεργηθεί ήδη από την πρώτη καραντίνα -και όσα μέτρα έρχονται, δρουν προσθετικά. Και δεν σταματάει ούτε εδώ το κακό: οι εταιρείες διανομής δεν βγάζουν ταινίες που ξέρουν ότι θα κόψουν εισιτήρια, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Δηλαδή ταινίες μεγάλης εμπορικής προσδοκίας δεν πρόκειται να βγουν σύντομα στους κινηματογράφους. Και εμείς καλούμαστε, πάνω και μέσα σε όλο αυτό, να γίνουμε και ελεγκτές του κόσμου: να κοιτάμε ποιος είναι τι και τι χαρτί έχει. Με αποτέλεσμα και να υπάρξει συνωστισμός στη σειρά έως ότου να ελέγξεις αλλά και να χρειαστούμε επιπλέον άνθρωπο γι’ αυτή τη δουλειά. Ποιος θα τα πληρώσει όλα αυτά; Η επιστρεπτέα προκαταβολή που πήραμε, κατ’ αρχάς, μόνο κατά το ήμισυ είναι τέτοια και η «ενίσχυση» από το Κέντρο Κινηματογράφου δεν είναι ενίσχυση, αλλά λογίζεται ως έσοδο, αφού, αν παίξεις ελληνική ταινία, φορολογείσαι. Και πρέπει να πληρώσεις ΦΠΑ μετρητά τον επόμενο μήνα, ενώ αυτή η «ενίσχυση» μπαίνει κατευθείαν στις Ρυθμίσεις του κράτους, με αποτέλεσμα πάλι να μη συμφέρει. Γι’ αυτό και προσωπικά δεν το πήρα. Και ούτε μας έχουν δώσει τίποτα για ενίσχυση θέσεων και είμαστε και πάνω από έναν χρόνο κλειστοί. Με άλλα λόγια, μας οδηγούν μαθηματικά και νομοτελειακά σε πτώχευση. Δεν μπορούμε να πληρώνουμε ούτε τη ΔΕΗ ούτε τα νοίκια ούτε το προσωπικό... Γενικά και ειδικά, αυτοί οι άνθρωποι που κυβερνούν -υποτίθεται- με το δόγμα laissez faire-laissez passer, στην πράξη εφαρμόζουν το obligez faire-interdit passer».

Με τη σειρά του, ο Δημήτρης Στεργιάκης του ιστορικού επίσης κινηματογράφου «Αστυ», μας λέει: «Ολα αυτά τα μέτρα είναι απολύτως διαχωριστικά και, με την ανέχεια και τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που υπάρχει, δημιουργούν ένα πολύ περίεργο σκηνικό. Και δεν ξέρω τελικά αν θα είναι και αποδοτικά. Μας έχουν βάλει και έχουμε πάρει όλα τα δυνατά μέτρα προστασίας, δεν γίνεται διάλειμμα, οπότε δεν δουλεύει το μπαρ του σινεμά όπως δούλευε και την ίδια στιγμή μας αναγκάζουν να προσαρμοστούμε και σε νέα μέτρα: καθόλου ευχάριστο δεν είναι να κάνεις τον χωροφύλακα. Ειδικά όταν έχεις έναν ιστορικό κινηματογράφο Τέχνης και όχι ένα πολυσινεμά. Αλλά και εκεί ακόμα δεν ξέρω κατά πόσον θα γίνεται έλεγχος και σωστά. Επίσης, υπάρχουν κινηματογράφοι (όπως το «Αελλώ») που είναι οικογενειακοί -εκεί τι θα γίνει; Πόσο θα πρέπει να πληρώσει μια οικογένεια για να πάει ένα σινεμά; Εμείς, για παράδειγμα, στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινάμε ένα επταήμερο φεστιβαλάκι με εισιτήριο 5 και 7 ευρώ και για τις τρεις ταινίες... Μας έβαλαν να βάλουμε πλέξι γκλας, να πάρουμε μέτρα και μετά μας έκλεισαν. Τώρα, πάλι μέτρα και ποιος μας λέει ότι δεν θα μας ξανακλείσουν; Και ακόμη περιμένουμε την επιδότηση για τις κενές θέσεις και μη μιλήσω καν για την επιστρεπτέα προκαταβολή. Και από την πλευρά της διανομής περιμένουν οκτώ ταινίες από πέρυσι για να βγουν! Πουθενά στην Ευρώπη δεν γίνεται αυτό που γίνεται εδώ!»

Μουσική

Dreamstime.com

Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, η Κατερίνα Σταματάκη εκπροσωπεί εν προκειμένω τον χώρο των μουσικών εκδηλώσεων, που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα, μιας που «εμείς διαφοροποιηθήκαμε ως προς την εξαίρεση του rapid test. Δεν προβλέπεται, γιατί οι μουσικοί και συναυλιακοί χώροι (με εξαίρεση το Μέγαρο Μουσικής, το Παλλάς, το Κέντρο Νιάρχος και 2-3 άλλες περιπτώσεις) θεωρούνται «κέντρα ψυχαγωγίας». Διεκδικούμε, λοιπόν, από το υπουργείο Ανάπτυξης, στο οποίο υπαγόμαστε, να προστεθεί το rapid test και για έναν επιπλέον λόγο: το 50% των εμβολιασμένων αφορά σε μεγαλύτερες ηλικίες, ενώ το ακροατήριο μιας ροκ ή χιπ χοπ συναυλίας είναι κυρίως πολύ νέοι. Αναρωτιόμαστε, όμως, και τι υποδοχή θα έχει για τη μέση ελληνική οικογένεια η επιπλέον επιβάρυνση στον ακροατή: εάν και εφόσον εγκριθεί και για τους μουσικούς χώρους η είσοδος με rapid test, αυτό θα γίνεται με δαπάνες του ιδίου. Επίσης, πρέπει να διευκρινιστεί εάν στους μουσικούς χώρους θα ισχύσει η 100% πληρότητα ή όχι και εάν θα επιτραπούν όρθιοι. Εάν δεν επιτραπούν, αυτομάτως ακυρώνεται η δυνατότητα μετάκλησης από το εξωτερικό ξένων καλλιτεχνών και συγκροτημάτων, όπως και η δυνατότητα λειτουργίας συναυλιακών χώρων όπως το Fuzz ή το Gagarin».

Η κ. Σταματάκη, επισημαίνοντας και επιπλέον διεκδικήσεις (επιδότηση ενοικίου, επίσημες δανειοδοτήσεις εταιρειών πολιτισμού κ.ά.), παραμένει, πάντως, απαισιόδοξη. Και επισημαίνει ότι, δεδομένων των συνθηκών και των μέτρων, θεωρεί σχεδόν αδύνατον να γίνουν συναυλίες με ξένους καλλιτέχνες (που θέλουν booking και προγραμματισμό πολλών μηνών) πριν από την άνοιξη του 2023 και ότι και η εγχώρια μουσική σκηνή, εάν δεν υπάρξει άμεση κυβερνητική ανταπόκριση, θα υπολειτουργεί τουλάχιστον έως τον Δεκέμβριο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Μικρές απώλειες;
Με νέα αυστηρά μέτρα θα πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Μικρές απώλειες;
ART - ΝΕΑ
«Ο κλάδος μας είναι ο πιο βαριά πληττόμενος»
Επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κοινοποίησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος ζητώντας την μέριμνα σχετικά με τον κλάδο των τεχνών.
«Ο κλάδος μας είναι ο πιο βαριά πληττόμενος»
ART - ΝΕΑ
Ανοίγοντας πανοράματα στην πόλη και την τέχνη
Η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης από το 1992, μας «ξεναγεί» στο νέο, υπερσύγχρονο μουσείο, που εντυπωσιάζει με την αρχιτεκτονική του, αλλά και με τη λιτή πολυτέλεια στους άνετους,...
Ανοίγοντας πανοράματα στην πόλη και την τέχνη
ART - ΝΕΑ
Συναυλίες και παραστάσεις, το «εύκολο θύμα»
Ο καλλιτεχνικός χώρος και όσοι εργάζονται σ’ αυτόν είναι ως γνωστόν τα κατ’ εξοχήν θύματα της πανδημίας. Οι εκδηλώσεις του καλοκαιριού έγιναν κουτσά-στραβά και η χειμερινή σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει την ίδια...
Συναυλίες και παραστάσεις, το «εύκολο θύμα»
ART - ΝΕΑ
To Velvet Bus «σταθμεύει» στην Ιο
Το φεστιβάλ Velvet Bus κλείνει αισίως τα 12 χρόνια διαρκούς «μετακίνησης» και φέτος θα βρίσκεται στην Ιο.
To Velvet Bus «σταθμεύει» στην Ιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας