• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.3°C / 18.6°C
    2 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.8°C / 17.6°C
    2 BF
    68%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.2°C / 18.0°C
    3 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 10.3°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.3°C
    5 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 17.0°C
    1 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 9.6°C
    0 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 17.6°C
    4 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    16°C 14.3°C / 18.1°C
    5 BF
    86%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 19.9°C
    5 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.1°C / 18.9°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 17.6°C
    5 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 14.9°C / 16.9°C
    4 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 17.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 17.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.8°C
    2 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 18.8°C
    4 BF
    58%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.3°C / 16.0°C
    1 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 12.7°C / 17.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    2 BF
    93%
EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες»

  • A-
  • A+
«Το Μουσείο της Ακρόπολης κατέρριψε προ πολλού το επιχείρημα των Βρετανών» επισήμανε η υπουργός Πολιτισμού, σχολιάζοντας την αμήχανη εξήγηση που επιχείρησε να δώσει η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου για τη σημερινή κακή κατάσταση των αιθουσών όπου εκτίθενται τα Μάρμαρα.

«Για δεκαετίες το βασικό επιχείρημα των Βρετανών για την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο ήταν ότι στο Βρετανικό Μουσείο τα συγκεκριμένα αριστουργήματα εκτίθενται σε καταλληλότερες συνθήκες από εκείνες που μπορούσε να προσφέρει η Ελλάδα. (…) Το επιχείρημα των Βρετανών έχει προ πολλού καταρριφθεί».

Αυτό απάντησε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σχολιάζοντας την αρκετά αμήχανη εξήγηση που επιχείρησε να δώσει η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου μετά τη δημοσίευση από την εφημερίδα Τέχνης «The Art Newspaper» ρεπορτάζ και φωτογραφιών για την κακή κατάσταση των αιθουσών όπου εκτίθενται ελληνικά έργα τέχνης, συμπεριλαμβανομένων και των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Κατά το ρεπορτάζ, οι έντονες βροχοπτώσεις στο Λονδίνο στις 25 Ιουλίου προκάλεσαν διαρροή νερού από την οροφή σε μία από τις ελληνικές γκαλερί του μουσείου. Την πληροφορία επιβεβαίωσε στην εφημερίδα εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου λέγοντας ότι «υπήρχε κάποια εισροή νερού σε μία από τις [ελληνικές] γκαλερί» τον Ιούλιο». Αυτός φαίνεται ότι είναι και ο λόγος που οι εφτά γκαλερί ελληνικής τέχνης, συμπεριλαμβανομένης της αίθουσας με την έκθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο Βρετανικό Μουσείο δεν άνοιξαν ακόμα για το κοινό, ενώ ήταν προγραμματισμένο να ανοίξουν ξανά στα τέλη Ιουλίου μετά από εφτά μήνες που το μουσείο ήταν κλειστό εξαιτίας του κορονοϊού.

Την πανδημία επικαλέστηκε πάντως και η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου στη μάλλον αμήχανη και πάντως όχι πειστική εξήγηση που έδωσε για την κατάσταση των αιθουσών. Απαντώντας σε ρεπορτάζ της ΕΡΤ η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου ανέφερε πως «οι αίθουσες 13 έως 18 στο ισόγειο του Βρετανικού Μουσείου έχουν εξαιρεθεί προσωρινά από τη δημόσια πρόσβαση. Το Μουσείο έχει προγραμματίσει εργασίες και σε αυτές τις γκαλερί, αλλά η έναρξη τους καθυστέρησε λόγω πανδημίας. Επιπλέον εργασίες και μελέτες πραγματοποιήθηκαν φέτος το καλοκαίρι και αυτές οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και η συλλογή. Οι βασικές εργασίες που εκτελούνται αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης. (...) Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό masterplan για να μεταμορφώσουμε το Μουσείο στο μέλλον. Θα περιλαμβάνει την ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας κ.ά. (…) Η φροντίδα της συλλογής και η ασφάλεια των επισκεπτών και του προσωπικού μας αποτελούν ύψιστη προτεραιότητά μας».

Αυτές τις δηλώσεις σχολίασε η υπουργός Πολιτισμού «υπενθυμίζοντας» και ότι «εδώ και 12 χρόνια η Αθήνα διαθέτει το Μουσείο της Ακρόπολης, ένα από τα καλύτερα μουσεία του κόσμου, στο οποίο εκτίθενται κατά άριστο τρόπο τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αναμένοντας την οριστική επανένωσή τους με τα παρανόμως διαρπαγέντα από τον Ελγιν τμήματά τους. Το επιχείρημα των Βρετανών έχει προ πολλού καταρριφθεί.

Σήμερα, οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες. Τα Γλυπτά δεν μπορούν να περιμένουν φυλακισμένα την ολοκλήρωση του «masterplan» του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο δεν πληροί κατ’ ουδένα τρόπο τις ικανές και ασφαλείς συνθήκες έκθεσής τους.

Το διαρκές και δίκαιο αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα είναι αδιαπραγμάτευτο και σήμερα απολύτως επίκαιρο»

Δύο ημέρες νωρίτερα άλλωστε, σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, η κ. Μενδώνη υπογράμμιζε επίσης ότι «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών. (…) Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως» κατέληγε η υπουργός Πολιτισμού.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Επισήμως «νεότερο μνημείο» η συλλογή της ΑΕΠΙ
Η ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας και η εξέλιξή της ελληνικής μουσικής τον 20ο αιώνα ήταν τα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό της ΑΕΠΙ ως νεότερο μνημείο.
Επισήμως «νεότερο μνημείο» η συλλογή της ΑΕΠΙ
ART - ΝΕΑ
Η «πάντα άξια» υπουργός Πολιτισμού
Η κ. Μενδώνη μαζί με την επικοινωνιακή σύμβουλό της Αννα Παναγιωταρέα παραβρέθηκαν στη βάφτιση του γιου του κατηγορουμένου για επτά κακουργήματα, πρώην προέδρου του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων ΥΠΠΟ,...
Η «πάντα άξια» υπουργός Πολιτισμού
ART - ΝΕΑ
Αμετακίνητη στο ΥΠΠΟ η Λίνα Μενδώνη
Δεν πρόκειται απλά για επιβράβευση της πολιτικής της, αλλά για πρόσωπο που εφαρμόζει πιστά μια πολιτική για τον πολιτισμό που δεν αποφασίζεται στο κτίριο του ΥΠΠΟ στην οδό Μπουμπουλίνας, αλλά στο Μαξίμου.
Αμετακίνητη στο ΥΠΠΟ η Λίνα Μενδώνη
ART - ΝΕΑ
Από το ατόπημα Μητσοτάκη στην αιχμαλωσία του Βρετανικού Μουσείου
Η πρόταση του πρωθυπουργού για δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα για τους εορτασμούς του 1821 δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί ως ατόπημα από τα μέλη της κυβέρνησης, ενώ το Βρετανικό Μουσείο συνεχίζει τη χρήση...
Από το ατόπημα Μητσοτάκη στην αιχμαλωσία του Βρετανικού Μουσείου
ART - ΝΕΑ
Στις Μυκήνες ήταν το «πούσι», στο Τατόι στέγες, κουφώματα και μπίρες
Η κ. Μενδώνη παραδέχτηκε χθες ότι έγιναν ζημιές σε 7 κτίρια κι ότι κάηκαν κάποια αντικείμενα «ήσσονος σημασίας», αλλά σε ερώτηση για την ανάληψη πολιτικής ευθύνης απάντησε ότι «πραγματικές ζημιές δεν έγιναν».
Στις Μυκήνες ήταν το «πούσι», στο Τατόι στέγες, κουφώματα και μπίρες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας