• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.8°C / 27.9°C
    4 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.6°C / 26.6°C
    2 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.2°C / 30.5°C
    2 BF
    41%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    56%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    60%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.0°C / 23.7°C
    1 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 20.1°C
    3 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    1 BF
    33%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 27.1°C
    4 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.1°C
    4 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    5 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 26.7°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    64%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.9°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 23.5°C / 27.7°C
    0 BF
    45%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.8°C
    2 BF
    70%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.0°C / 27.7°C
    4 BF
    47%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 21.3°C / 26.0°C
    0 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 25.1°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    84%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Υπέρ του Εθνικού Αποθετηρίου Οπτικοακουστικών Αρχείων

  • A-
  • A+

Ανακοίνωση «με αφορμή την προ ημερών μεταφορά πρωτογενών και άλλων υλικών ελληνικών ταινιών σε φιλμ στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) από το ιστορικό κτίριο της Χίου 53, το οποίο μέχρι το 2014 στέγαζε διαδοχικά κινηματογραφικά εργαστήρια εικόνας και ήχου», έστειλε χθες και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Σε αυτήν κάνει κατ’ αρχάς μια ιστορική αναδρομή –από την πλευρά της– της υπόθεσης των εργαστηρίων της οδού Χίου. Και μετά, τοποθετείται σαφώς ως προς την τύχη που θα μπορούσαν να έχουν τα υλικά, ζητώντας «με ευθύνη της Πολιτείας να μεταφερθούν και τα υπόλοιπα υλικά από τα παρακείμενα δυο κτίρια, όλα τα υλικά να καταγραφούν άμεσα και οι δικαιούχοι τους να κληθούν να τα παραλάβουν εντός συγκεκριμένου διαστήματος, ενώ στην περίπτωση που δεν παρουσιαστούν, τα υλικά να κατατεθούν προς φύλαξη, συντήρηση και ψηφιοποίηση στο Εθνικό Αποθετήριο Οπτικοακουστικών Αρχείων που βάσει του νόμου έχει την υποχρέωση να δημιουργήσει υποδομές με τις κατάλληλες προδιαγραφές, ή σε άλλον φορέα που έχει αυτές τις υποδομές. Αυτή η αυτονόητη διεκδίκηση θα έχει πλήρως πραγματοποιηθεί όταν όλος ο πλούτος του Ελληνικού Σινεμά, μέσω της ψηφιοποίησης και αποκατάστασής του, γίνει δυνητικά προσβάσιμος στο κοινό».

Προέχει όμως το ιστορικό που αναφέρει η Ελληνική Ακαδημία: «Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία οι Ελληνες κινηματογραφιστές προσπάθησαν να αφυπνίσουν την Πολιτεία προκειμένου να πράξει το καθήκον της και να βρει μια λύση σχετικά με τα υλικά, τα οποία μετά το κλείσιμο και του τελευταίου εργαστηρίου που στεγαζόταν στην οδό Χίου, παρέμειναν εγκλωβισμένα στο εν λόγω κτίριο και σε άλλα δυο παρακείμενα κτίρια. Η Πολιτεία δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε, και έτσι, οι κινηματογραφιστές, ελπίζοντας κάποια στιγμή να παραλάβουν τα αρνητικά εικόνας και ήχου και τις κόπιες τους σώες, αναγκάστηκαν να εμπλακούν σε γραφειοκρατικές δικαστικές διαμάχες με κάποιους από τους ιδιοκτήτες των κλειστών πια εργαστηρίων. Κάποιοι ελάχιστοι κατάφεραν να τα παραλάβουν, οι περισσότεροι όμως δεν το κατάφεραν ή δεν το προσπάθησαν και τα υλικά τους παρέμειναν εγκλωβισμένα. Παράλληλα, κάποιοι από τους ιδιοκτήτες των κτιρίων εύλογα ήθελαν να εκμεταλλευτούν τα ακίνητά τους και ζητούσαν, και αυτοί, τα υλικά να μεταφερθούν».

Η ανακοίνωση συνεχίζει με αναφορά στο περιστατικό της 24ης Ιουλίου, στην οδό Χίου, έχει όμως σημασία ότι δεν γίνεται καμία αναφορά σε «διαρροή» ή μη «χημικών», αλλά γίνεται απευθείας αναφορά σε «παρέμβαση» του ΥΠΠΟ, την οποία προφανώς η Ακαδημία θεωρεί και καθόλα νόμιμη, στο όνομα μάλιστα «των Ελλήνων κινηματογραφιστών», αφού αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Το Σάββατο 24 Ιουλίου, ύστερα από παρέμβαση του ΥΠΠΟΑ, τα εν λόγω υλικά του Ελληνικού Σινεμά μεταφέρθηκαν από την οδό Χίου στο ΕΚΚ, με βάση το αρ. 81 του Ν. 4674/2020, όπως αυτό τροποποίησε την παρ. 5(β), αρ. 45 του Ν.4339/2015. Εγινε δηλαδή μερικώς πράξη η αυτονόητη διεκδίκηση των Ελλήνων κινηματογραφιστών».

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου «δεσμεύεται», τέλος, «ότι θα συνεχίσει να πιέζει προς πάσα κατεύθυνση και με κάθε δυνατό τρόπο, ώστε ο διάλογος και κυρίως η πράξη διάσωσης και προσβασιμότητας του Ελληνικού Σινεμά και της μέχρι σήμερα ιστορίας του να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν». Την ανακοίνωση υπογράφει σύσσωμο το Δ.Σ. της Ακαδημίας, δηλαδή ο σκηνοθέτης και παραγωγός Γιώργος Τσεμπερόπουλος, η σκηνοθέτις και παραγωγός Ελίνα Ψύκου, ο παραγωγός Γιώργος Τσούργιαννης, ο σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας, η παραγωγός Ελένη Κοσσυφίδου, ο διευθυντής φωτογραφίας Σίμος Σαρκετζής και ο σκηνοθέτης και μοντέρ Νίκος Πάστρας.

Ενδιαφέρον πάντως έχει το γεγονός ότι, ενώ η υπόθεση της οδού Χίου έχει αναστατώσει τόσο τον κινηματογραφικό χώρο ώστε να δημοσιοποιούνται καθημερινά οι θέσεις των διαφόρων φορέων, δεν έχει τοποθετηθεί δημοσίως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που εξακολουθεί να φιλοξενεί το υλικό σε αμφιλεγόμενες συνθήκες, χωρίς να διευκρινίζει καν την «ταυτότητά» του.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Το ΕΚΟΜΕ «αρμόδιος φορέας» για το κινηματογραφικό υλικό της οδού Χίου
Τι απαντά το γραφείο του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη για την επιχείρηση, «διάσωσης» κατά τον ίδιο και το ΕΚΚ, «φιάσκο» κατά πολλούς κινηματογραφιστές, στα παλιά εργαστήρια της Φίνος...
Το ΕΚΟΜΕ «αρμόδιος φορέας» για το κινηματογραφικό υλικό της οδού Χίου
ART - ΝΕΑ
Υπό εκκρεμότητα, «αγνώστου πατρός» κι εκτεθειμένο παραμένει το υλικό που «διασώθηκε»
Δυο 24ωρα μετά τη δημοσίευση στην «Εφ. Συν.» του εκτεταμένου ρεπορτάζ με τίτλο «Φιάσκο η επιχείρηση “διάσωσης” ταινιών από τα υπόγεια της “Φίνος Φιλμ”», ουδεμία αντίδραση είχε καταγραφεί από τον κ....
Υπό εκκρεμότητα, «αγνώστου πατρός» κι εκτεθειμένο παραμένει το υλικό που «διασώθηκε»
ART - ΝΕΑ
Φιάσκο η επιχείρηση «διάσωσης» ταινιών από τα υπόγεια της Φίνος Φιλμ
Η πρόσφατη επιχείρηση του ΥΠΠΟ και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο ιστορικό κτίριο της Φίνος Φιλμ φαίνεται πως ήταν ένα κακοστημένο σενάριο, που κατέληξε στην μεταφορά ακαταλογο­γράφητου υλικού στις...
Φιάσκο η επιχείρηση «διάσωσης» ταινιών από τα υπόγεια της Φίνος Φιλμ
ART - ΝΕΑ
Το χρονικό μιας... σχεδόν προαναγγελθείσας απόλυσης
Tην απόλυση (καταγγελία σχέσης και σύμβασης εργασίας) της διευθύντριας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Δήμητρας Κωτίδου, αποφάσισε το Δ.Σ. του Κέντρου, έπειτα από...
Το χρονικό μιας... σχεδόν προαναγγελθείσας απόλυσης
ART - ΝΕΑ
Ο άνθρωπος που μας έμαθε τι θα πει cult πριν εφευρεθεί ο όρος
Στα 92 χρόνια πέθανε ο Κώστας Γκουσγκούνης που ήταν κεντρικό πρόσωπο στην πρώτη άτεχνη απόπειρα του ελληνικού σινεμά να υπηρετήσει την -ακόμα αμφισβητούμενη- «τέχνη» της ερωτικής ταινίας.
Ο άνθρωπος που μας έμαθε τι θα πει cult πριν εφευρεθεί ο όρος
ΣΙΝΕΜΑ
«Νόμιμη η εμπλοκή του ΕΚΚ στη διάσωση και μεταφορά των υλικών σε ασφαλέστερο χώρο»
Ανακοίνωση στήριξης από την Ενωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου προς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μετά τη διαρροή των χημικών στους χώρους αποθήκευσης που έθεσαν σε κίνδυνο το υλικό...
«Νόμιμη η εμπλοκή του ΕΚΚ στη διάσωση και μεταφορά των υλικών σε ασφαλέστερο χώρο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας