• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    9°C 5.8°C / 11.1°C
    1 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 1.4°C / 5.6°C
    1 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.0°C / 10.7°C
    2 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.1°C / -2.1°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    0 BF
    75%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    3°C 0.8°C / 5.3°C
    2 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -2°C -1.6°C / 1.7°C
    1 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 9.6°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.2°C / 15.3°C
    6 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    3 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.4°C / 14.1°C
    4 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.4°C / 10.4°C
    3 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    5 BF
    55%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 5.9°C
    2 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.8°C / 4.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 9.8°C / 14.8°C
    3 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.0°C / 11.0°C
    1 BF
    69%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.8°C / 4.9°C
    1 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.0°C / 6.2°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    -1°C -1.2°C / -1.2°C
    2 BF
    83%

«I shall never get you put together entirely»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αίνιγμα πολλαπλών αφηγήσεων

  • A-
  • A+
Αξονες της έκθεσης αποτελούν η γραφή και τα σπαράγματα από εργόχειρα και χειροποίητες δημιουργίες με επίκεντρο τη γυναίκα.

Ενα πολυεπίπεδο αφήγημα αποτελεί η ατομική έκθεση της Ρίας Δάμα «I’m a riddle in nine syllables» - «Αίνιγμα σε εννέα συλλαβές».

Με επίκεντρο τη γυναίκα και τις συνθήκες που βιώνει, τον έναν άξονα αποτελεί η γραφή: απομόνωση των φράσεων που αφορούσαν γυναίκες από όλα τα διηγήματα του Παπαδιαμάντη, ομαδοποίησή τους και παραγωγή μικρών γυναικείων πορτρέτων σε έναν έμμεσο διάλογο με στίχους ή τίτλους ποιημάτων από τη Σίλβια Πλαθ που περιγράφουν διφορούμενα τη γυναικεία ψυχολογία.

Στον άλλο βρίσκονται σπαράγματα από εργόχειρα, χειροποίητες δημιουργίες λαϊκής τέχνης που συνόδευαν την καθημερινότητα, τις χαρές και τις λύπες των γυναικών, αποτελούσαν συνάμα τρόπο επικοινωνίας μα και κοινωνικοποίησης.

Ρία Δάμα

ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΜΥΡΙΛΛΑΣ

«Με συγκίνησε ιδιαίτερα ότι ένας άντρας μπορούσε να περιγράψει την ψυχολογική κατάσταση μιας γυναίκας με τόσο βάθος», μας εκμυστηρεύεται η καλλιτέχνις που αποπειράται να αποτίσει φόρο τιμής στον μόχθο της χειρωνακτικής εργασίας, συνταιριάζοντας τις ιστορίες που συνθέτει με διάφορες τεχνικές και μέσα χειροποίητα για να αποδώσει εικαστικά αποσπάσματα μοτίβων από κεντήματα μέχρι λέξεις. Λεπτομέρειες από φορεσιές και σεντόνια των Σποράδων σαν μικρές σημειώσεις όπως τα στίγματα της γραφομηχανής στο λευκό χαρτί, αναφορά στον σιωπηλό γυναικείο κόπο, αφαιρετική απεικόνιση των χειροτεχνημάτων ως υπαινιγμός στη δημιουργικότητά τους. Η χρήση διαφορετικών τεχνοτροπιών με κοινή συνισταμένη το χειροποίητο και το παραδοσιακό, ακόμη και όταν χρησιμοποιούνται νέα μέσα, όπως τα «φωτεινά κουτιά».

Η θεματολογία για τον κύκλο ζωής μιας γυναίκας, τη σχέση της λόγου χάρη με το ένδυμα, την κατασκευή και προσαρμογή ενός νυφικού καθώς περνούσε από γενιά σε γενιά, τη σύμβαση του γάμου, την καταπίεση, τη σιωπηλή θυσία μιας ζωής μέσα στα όριά τους. Η έκφραση και η ανησυχία, είτε εκδηλώνονται είτε εσωτερικεύονται, καταγράφονται ανεξίτηλα στα κεντήματα, ως στοιχεία μιας αφαιρετικής αφήγησης που συμπυκνώνουν τον κόπο και τον χρόνο της δημιουργίας όπου κάθε βελονιά έχει την ακριβή της θέση.

Η αφοσίωση που απαιτείται για τη δημιουργία ενός μοναδικού κάθε φορά εργόχειρου είναι αυτό που μάγεψε την καλλιτέχνιδα όταν χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ολοκληρώσει μια παρόμοια προσπάθεια. Μεταξοτυπίες, τυπογραφικά, πορσελάνινα πλακίδια, τυπωμένα μοτίβα εν είδει ταμάτων, διαφορετικοί τρόποι έκφρασης του ίδιου πράγματος για το πολυσύνθετο του γυναικείου χαρακτήρα και έργου. Του αινίγματος...

Παράλληλες αφηγήσεις που δεν θα μπορούσαν να έχουν βρει καλύτερο τόπο φιλοξενίας από το αρχοντικό της γυναίκας που αφιέρωσε τη ζωή της στην έρευνα της λαϊκής τέχνης, στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», Αγγελικής Χατζημιχάλη 6, Πλάκα.

Διάρκεια: έως 18 Ιουλίου.Τρίτη-Παρασκευή 11.00-19.00, Σάββατο-Κυριακή 10.00-15.00. Είσοδος ελεύθερη.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η Ινγκα, η Τεόνα, η Αννα, η Μανάνα, η Τσίουρι ζουν μόνο τις Κυριακές
Η έκθεση της φωτογράφου Τατιάνας Μαυρομάτη και της σκηνοθέτριας-εικαστικού Λώρας Μαραγκουδάκη βασίζεται σε φωτογραφίες και στις ιστορίες πέντε γυναικών που εργάζονται στην Ελλάδα φροντίζοντας ηλικιωμένους και...
Η Ινγκα, η Τεόνα, η Αννα, η Μανάνα, η Τσίουρι ζουν μόνο τις Κυριακές
ART - ΝΕΑ
Περιβάλλον, διαφορετικότητα και νέα μέσα
Η διεθνής έκθεση Platforms Project για ένατη συνεχόμενη χρονιά δίνει το στίγμα της με πρωτοποριακά έργα και πλαισιώνεται από παράλληλες εκδηλώσεις, δίνοντας χρόνο και τόπο παρουσίασης σε μία εναλλακτική τέχνη.
Περιβάλλον, διαφορετικότητα και νέα μέσα
ART - ΝΕΑ
Ο Μίκης στην Αιωνιότητα- παράταση έκθεσης και διαδικτυακή παρουσίασή της
Μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τον άνθρωπο πίσω από τις μελωδίες-ορόσημα της μουσικής και της ιστορίας του τόπου μας σε μια έκθεση που διαρθρώνεται σε 16 θεματικές.
Ο Μίκης στην Αιωνιότητα- παράταση έκθεσης και διαδικτυακή παρουσίασή της
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο «Γαλαξίας» του Μίκη με τα ντοκουμέντα του αρχείου του
Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα συνεχιστεί η έκθεση - αφιέρωμα του Μεγάρου Μουσικής για τον μεγάλο μουσικοσυνθέτη με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και προσωπικά αντικείμενα.
Ο «Γαλαξίας» του Μίκη με τα ντοκουμέντα του αρχείου του
ART - ΝΕΑ
«“Η πρώτη αγκαλιά” είναι φόρος τιμής στο ανθρώπινο γένος»
Ο Μαντς Νίσεν βραβεύτηκε για τη Φωτογραφία της Χρονιάς με τη λήψη του «Πρώτη αγκαλιά» στη Βραζιλία κατά τη διάρκεια της θανατηφόρας πανδημίας.
«“Η πρώτη αγκαλιά” είναι φόρος τιμής στο ανθρώπινο γένος»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας