• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 22.2°C / 25.6°C
    1 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.7°C / 24.4°C
    2 BF
    23%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 16.7°C / 21.7°C
    2 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.3°C / 18.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    2 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 22.2°C
    2 BF
    66%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    1 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 13.9°C / 21.7°C
    1 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.0°C / 22.8°C
    1 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    1 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    2 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    3 BF
    85%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.0°C / 22.2°C
    1 BF
    77%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 22.2°C / 25.0°C
    1 BF
    62%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 24.0°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 23.3°C
    1 BF
    68%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.3°C / 20.6°C
    1 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 22.2°C
    1 BF
    80%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    1 BF
    94%
«Η Ακρόπολη, τσιμενταρισμένη και παραμορφωμένη ομορφιά»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η Ακρόπολη, τσιμενταρισμένη και παραμορφωμένη ομορφιά»

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

«Τώρα, η κορυφή του λόφου μοιάζει περισσότερο με ποδηλατόδρομο ή πίστα για σκέιτμπορντ παρά με έναν ιστορικό χώρο, όπου θαυμάζει κανείς τα ερείπια της αρχαιότητας», επισημαίνει ο ανταποκριτής

Στην εφημερίδα «Libération» δημοσιεύεται ανταπόκριση του Fabien Perrier, με τίτλο: «Η Ακρόπολη, τσιμενταρισμένη και παραμορφωμένη ομορφιά» και υπότιτλο: «Στο πιο επισκέψιμο μνημείο στην Ελλάδα γίνονται έργα που, με το πρόσχημα της αποκατάστασης και της βελτιωμένης προσβασιμότητας του χώρου, απειλούν να μεταμορφώσουν για πάντα τον λόφο στην καρδιά της Αθήνας».

Η ανταπόκριση αρχίζει με τη φράση «Ενα έγκλημα κατά της Ακρόπολης!». «Ετσι περιγράφει η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα, τα έργα που πραγματοποιήθηκαν στην κορυφή του ιερού λόφου, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Μια λέξη θα μπορούσε να τα συνοψίσει: “τσιμεντοποίηση”. Πράγματι, έχει χαραχθεί μια μεγάλη διαδρομή για περπάτημα γύρω από τα διάφορα μνημεία του χώρου: τον Παρθενώνα, το Ερεχθείο, τα Προπύλαια ή τον ναό της Αθηνάς Νίκης», αναφέρει ο ανταποκριτής. «Τώρα, η κορυφή του λόφου, 157 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, μοιάζει περισσότερο με ποδηλατόδρομο ή πίστα για σκέιτμπορντ παρά με έναν ιστορικό χώρο, όπου θαυμάζει κανείς τα ερείπια της αρχαιότητας».

Η εφημερίδα φιλοξενεί και την άποψη του αρχιτέκτονα Τάσου Τανούλα, επί σαράντα χρόνια επικεφαλής αποκατάστασης του μνημείου.

«Οι πρώην συνάδελφοί μου μου είπαν να έρθω να δω τι συνέβαινε στην Ακρόπολη. Επαθα πραγματικό σοκ», αναφέρει στη «Libération» ο Τάσος Τανούλας. «Οταν διεύθυνα τις εργασίες, τις κάναμε με το χέρι». Τώρα «χρησιμοποίησαν βαριά μηχανήματα που προκάλεσαν ζημιές στο χώρο». Ο ίδιος ανησυχεί: «Η Ακρόπολη περιέχει διάφορες απτές αποδείξεις του παρελθόντος μας. Δεν είναι μόνο τα κτίρια που αποτελούν αυτό το παρελθόν. Οι πέτρες καλύφθηκαν ξανά. Επομένως, καλύφθηκε και μέρος της κατανόησης του παρελθόντος μας. Κανονικά, όταν αποκαθιστούμε ένα μνημείο, δεν διαγράφουμε τα στοιχεία. Είναι μια σφαγή να καλύψουμε ξανά αυτό το μνημείο, αυτές τις πέτρες...»

Ο ανταποκριτής αναφέρεται και στο ΥΠΠΟΑ: «Προφανώς, από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού της Ελλάδας και του αρχιτέκτονα Μανόλη Κορρέ, που διηύθυνε το έργο, η άποψη για τις εργασίες είναι εντελώς διαφορετική. Πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία του Ιδρύματος Ωνάση και του υπουργείου, υποτίθεται ότι βελτιώνουν την προσβασιμότητα του χώρου ειδικά για άτομα με αναπηρία. Ενας νέος ανελκυστήρας τοποθετήθηκε στη βόρεια πλευρά του βράχου που οδηγεί στον χώρο περιπάτου. Αλλά αυτή η διαδρομή αποτελεί πρόβλημα. Πράγματι, η πλάκα από σκυρόδεμα είναι υψηλή και επικίνδυνη, βρίσκεται πάνω από μισό μέτρο από τον αρχικό βράχο. Επιπλέον, η κλίση άνω του 14% σε ορισμένα σημεία καθιστά το σημείο απρόσιτο για άτομα με αναπηρικά αμαξίδια. Στην πραγματικότητα, ένα ατύχημα συνέβη ήδη στις 18 Απριλίου. Ενας άντρας έπεσε από την αναπηρική καρέκλα του. Ο τραυματισμός τού προκάλεσε οκτώ ράμματα. Για την αντιπολίτευση, αυτό είναι απόδειξη ενός μη συστηματικού σχεδιασμού. Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη μιλά για πολιτική χρήση του ατυχήματος».

Πάντως, «ο Μανόλης Κορρές, πρόεδρος της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακρόπολης, επίσης αρχιτέκτονας που σχεδίασε και συντόνισε το έργο, παραμένει σταθερός στην άποψή του. “Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα”, είπε σε συνέντευξη τύπου στις αρχές Απριλίου. Ζητά από όλους να διαμορφώσουν γνώμη όταν τελειώσουν οι εργασίες» επισημαίνει ο ανταποκριτής της «Libération» και συνεχίζει:

«Εκατοντάδες ιστορικοί υπέγραψαν μια αναφορά ζητώντας τη διακοπή των εργασιών. Βασικά, όλοι υποπτεύονται ότι αυτό το κάπως μεγαλομανές έργο έχει μόνο έναν σκοπό: την αύξηση του ποσοστού επισκέψεων και, συνεπώς, τον αριθμό των εισόδων στον χώρο [...] αψηφώντας την Ιστορία, ακόμη και τους κανόνες της UNESCO. Πράγματι, ο οργανισμός του ΟΗΕ που είναι υπεύθυνος για την πολιτιστική κληρονομιά έπρεπε να είχε ειδοποιηθεί πριν από την εκτέλεση των εργασιών. Ερωτηθείσα από τη “Libération”, η διευθύντρια της UNESCO, Mechtild Rössler, επιβεβαιώνει ότι “έλαβε πληροφορίες από τρίτους σχετικά με τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν σε αυτό το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς”.

Συνεπώς, σχετικά με τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν, ακόμη και η UNESCO φαίνεται να ήρθε αντιμέτωπη με τετελεσμένα γεγονότα. Με τον κίνδυνο να καταστραφεί για πάντα η Ακρόπολη», καταλήγει το δημοσίευμα.

ART - ΝΕΑ
Η Ακρόπολη ανάμεσα στα μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο
Η Αναφορά 2021 του Παρατηρητηρίου Παρακολούθησης Παγκόσμιας Κληρονομιάς περιλαμβάνει την Ακρόπολη ανάμεσα στα 49 μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο σε όλο τον κόσμο, ποσοστό αυξημένο κατά 20% από πέρυσι.
Η Ακρόπολη ανάμεσα στα μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο
ART - ΝΕΑ
Guardian: Οργισμένοι οι Έλληνες για το τσιμέντωμα της Ακρόπολης
Μετά τη γαλλική Liberation και ο βρετανικός Guardian ασχολείται με τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει στη χώρα μας η κατασκευή των τσιμεντένιων διαδρόμων στον ιερό βράχο της Ακρόπολης.
Guardian: Οργισμένοι οι Έλληνες για το τσιμέντωμα της Ακρόπολης
ART - ΝΕΑ
Ντόρος για τις 274 χιλιάδες ευρώ του Dior
Το συνολικό κόστος της παραγωγής μαζί με τα τέλη του οπτικοακουστικού υλικού είναι 274.620 ευρώ, αφού ο οίκος μόδας καλείται να καταβάλει απλώς τα τέλη χρήσης.
Ντόρος για τις 274 χιλιάδες ευρώ του Dior
ART - ΝΕΑ
Κρύφτηκε πίσω από το ΚΑΣ για την επίδειξη Dior στην Ακρόπολη
Στην ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου παρέπεμψε η υπουργός Πολιτισμού κληθείσα να δώσει απαντήσεις σχετικά με την επίδειξη και φωτογράφηση του οίκου Dior τόσο στην Ακρόπολη όσο και σε...
Κρύφτηκε πίσω από το ΚΑΣ για την επίδειξη Dior στην Ακρόπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας