Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οσα κινηματογραφικά δεν περιμέναμε από το 2020
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οσα κινηματογραφικά δεν περιμέναμε από το 2020

  • A-
  • A+
Μια μοναδική προσφορά με την «Εφ.Συν.» αυτό το Σαββατοκύριακο: Ενα πέρασμα, μήνα μήνα, σε πρόσωπα και γεγονότα από τον χώρο του σινεμά, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που καθόρισαν τη χρονιά της πανδημίας. Αλλά και ποιες ταινίες αναμένουμε να μας δώσουν ανάσες αισιοδοξίας μέσα στο 2021.

Το περσινό μας ένθετο Cinemart ήταν φιλόδοξο και επιτυχημένο: μια λεπτομερής, εκτεταμένη αναδρομή στον κινηματογράφο της δεκαετίας που έκλεινε: ελληνικό και ξένο, καλλιτεχνικό κι εμπορικό, πρόσωπα, γεγονότα, η μεγάλη αλλαγή από το φιλμ στο ψηφιακό μέσο, η έλευση της πλατφόρμας streaming. Κοσμογονικά κι ωραία. Μια καταγραφή για να κλείσουν τα '10s και να μπούμε αισιόδοξα και με ανυπομονησία στο 2020. Αλλά τα πράγματα σπάνια εκτυλίσσονται έτσι όπως τα προβλέπουμε, τόσο στο σινεμά όσο και στη ζωή – το ξέρουμε όλοι, το 2020 δεν ήταν... αυτό που ελπίζαμε.

Ηταν, όμως, η χρονιά που ζήσαμε, της οποίας επιβιώσαμε, η χρονιά που μόλις τελείωσε και δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Και, μέσα στις ταραχές, τις εκπλήξεις και τη σκοτεινιά της, είχε και σινεμά κι αυτό προσπαθεί να αποτυπώσει το φετινό ένθετο της «Εφ.Συν.», ένα οδοιπορικό σε ό,τι κινηματογραφικό του 2020.

Στο ένθετο αυτό θα βρείτε: Πώς ξεκινήσαμε με μια χρονιά που έφερνε τους καλύτερους οιωνούς. Πώς το Φεστιβάλ Βερολίνου ήταν η τελευταία μεγάλη διεθνής διοργάνωση που έγινε σε κανονικές συνθήκες και πώς το Φεστιβάλ Βενετίας γέμισε, για λίγο, τον κόσμο με αισιοδοξία.

Πώς μάθαμε να λέμε κορονοϊός και να γράφουμε #menoumespiti, πώς έκλεισαν οι αίθουσες και πώς οι πλατφόρμες streaming, αμφιλεγόμενες ενδεχομένως, έδωσαν όμως στον κόσμο την κινηματογραφική διέξοδο που είχε ανάγκη. Ποια ήταν τα πρόσωπα που καθόρισαν τη χρονιά, πώς το ελληνικό σινεμά κέρδισε ξανά τη φήμη του και διεκδίκησε, ξανά, την υποστήριξη της πολιτείας.

Γιατί να κάνουμε την καταγραφή του κινηματογραφικού 2020; Για να γεμίσουμε αναμνήσεις της πανδημίας και της καταστροφής που έφερε στο σινεμά και τους ανθρώπους του; Για να γράφουμε τι δεν είδαμε και τι δεν έγινε;

Και όμως, το 2020 ήταν μια χρονιά... κινηματογραφική η ίδια, μια ταινία μετα-αποκαλυπτική, ένα ψυχολογικό δράμα, ένα θρίλερ φαντασίας. Αλλά ήταν και μια χρονιά που μας έφερε νέες και ωραίες ταινίες, που ανέβασε το ελληνικό σινεμά όλο και πιο ψηλά, που μας έδωσε αφορμές για αγάπη, οργή, αντίδραση, δημιουργικότητα. Γιατί, παρά τις πρωτοφανείς αντιξοότητες, ο κινηματογράφος εφηύρε μέσα και τρόπους για να επιβιώσει.

Ενα πέρασμα, μήνα μήνα, από το σινεμά της χρονιάς είναι αυτό το τεύχος, ακόμα κι αν το είδαμε σε μικρότερες οθόνες ή σε τοίχους, ένας ένας: από το σινεμά που μένει ζωντανό, για να ζούμε εμείς καλύτερα.

ART - ΝΕΑ
Ανοιχτή εκδήλωση της «Εφ.Συν.» για τον Μάη του '68
Η «Εφ.Συν.» διοργάνωσε μία μεγάλη, ανοιχτή εκδήλωση στην Ταινιοθήκη με αφορμή τα 50 χρόνια από τον Μάη του '68 και την κυκλοφορία του ειδικού αφιερώματος με τίτλο «50 χρόνια Μάης - Μαρτυρίες απ' το μέλλον»....
Ανοιχτή εκδήλωση της «Εφ.Συν.» για τον Μάη του '68
ART - ΝΕΑ
Glam, τέχνη και πολιτική συνείδηση
Από τις 15 ώς τις 24 Φεβρουαρίου, το 68ο Φεστιβάλ Βερολίνου συγκεντρώνει στο Μίτε κάποιους από τους σημαντικότερους σταρ του παγκόσμιου σινεμά, μερικές από τις ταινίες που θα συζητηθούν περισσότερο μέσα στη...
Glam, τέχνη και πολιτική συνείδηση
ART - ΝΕΑ
Δεν δίνω άφεση αμαρτιών στο Ολοκαύτωμα
Ο 38χρονος Ούγγρος σκηνοθέτης έγινε σταρ με την πρώτη κιόλας ταινία του. Ο «Γιος του Σαούλ» είναι ένας Εβραίος του Αουσβιτς, που οδηγεί τους άλλους στον τόπο εκτέλεσής τους και εξαφανίζει τα πτώματα. Σκληρό...
Δεν δίνω άφεση αμαρτιών στο Ολοκαύτωμα
ART - ΝΕΑ
Οι κατάσκοποι που αγαπήσαμε
Το «Κωδικό Ονομα: U.N.C.L.E.», η τόσο δημοφιλής τηλεοπτική σειρά του 1960, μετακομίζει στο σινεμά, με σκηνοθέτη τον Γκάι Ρίτσι, σε σενάριο που έγραψε με τον Λάιονελ Γουίγκραμ, συνεργάτη του στα δύο...
Οι κατάσκοποι που αγαπήσαμε
ART - ΝΕΑ
Η τύχη του «Αστακού» στα χέρια των Κοέν
Η αρχή και το τέλος του 68ου Φεστιβάλ Κανών συγκέντρωσαν τις καλύτερες ταινίες της διοργάνωσης: με μια άχρωμη καμπή στη μέση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Τιερί Φρεμό φρόντισε να προσφέρει ένα πυροτέχνημα για...
Η τύχη του «Αστακού» στα χέρια των Κοέν
ART - ΝΕΑ
Ελληνικό αεράκι στην Κρουαζέτ
68ο Φεστιβάλ Κανών,13 -24 Μαΐου. Η νέα ταινία του Λάνθιμου στο Διαγωνιστικό. Ο Πάνος Χ. Κούτρας στην κριτική επιτροπή τού «Ενα Κάποιο Βλέμμα». Και ο Κώστας Γαβράς τιμώμενο πρόσωπο της διοργάνωσης. Υπάρχουν,...
Ελληνικό αεράκι στην Κρουαζέτ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας