Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα Playmobil του ’21...

Η έξοδος του Μεσολογγίου. Διόραμα του Άγγελου Γιακουμάτου. Βασισμένο στην ελαιογραφία του Θ. Βρυζάκη (1855)

© ΕΙΜ, Λ. Παπανικολάτος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα Playmobil του ’21...

  • A-
  • A+
Ξεχωριστή θέση κατέχει η αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Ελγιν.

Πολλές εκατοντάδες μικρόσωμες πολύχρωμες φιγούρες αναβιώνουν την Ελληνική Επανάσταση, τους ήρωες, τις μάχες και τις ναυμαχίες, σημαντικά γεγονότα από τους προεπαναστατικούς χρόνους μέχρι και την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους όπως «Ο Ορκος των Φιλικών», «Η Αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Ελγιν», αναπαριστούν την καθημερινότητα της εποχής στην έκθεση «Το ’21 αλλιώς: Η Ελληνική Επανάσταση με φιγούρες και διοράματα PLAYMOBIL» που παρουσιάζεται στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού, στη Σπάρτη.

Η έκθεση παρουσιάστηκε στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο (ΕΙΜ) και αποτελεί καρπό συνεργασίας ανάμεσα στο Πολιτιστικό Iδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και στο ΕΙΜ στο πλαίσιο των Επετειακών Δράσεων της Τράπεζας Πειραιώς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Στη συνέχεια θα περιοδεύσει στα Μουσεία του ΠΙΟΠ Πλινθοκεραμοποιίας Ν.& Σ. Τσαλαπάτα στον Βόλο και Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου.

«Ο Ορκος των Φιλικών», «Η Aλωση της Τριπολιτσάς», «Η Εξοδος του Μεσολογγίου», «Η Φυγή των Παργινών» είναι κάποια από τα διοράματα που δεσπόζουν στην έκθεση. Πρωταγωνιστές της Επανάστασης, Ελληνες, Φιλέλληνες και Οθωμανοί, άντρες και γυναίκες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων, παρουσιάζονται σε φιγούρες PLAYMOBIL, συνοδευόμενοι από σύντομο βιογραφικό τους.

Ξεχωριστή θέση κατέχει η αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Ελγιν, έτσι όπως την κατέγραψε ο σπουδαίος Ιρλανδός περιηγητής, ζωγράφος και συγγραφέας Edward Dodwell, το 1806.

Για το περιστατικό γράφει: «Κατά τη διάρκεια της πρώτης μου επίσκεψης στην Ελλάδα, έζησα την ανείπωτη φρίκη να είμαι παρών, όταν αφαιρούνταν τα πιο κομψά γλυπτά του Παρθενώνα και κάποια από τα αρχιτεκτονικά του μέλη ρίχνονταν στο έδαφος. Είδα να κατεβάζουν τις μετόπες στο νοτιοανατολικό άκρο του ναού. Ηταν στερεωμένες ανάμεσα στα τρίγλυφα, σαν σε εγκοπή, και, προκειμένου να τις σηκώσει κανείς, έπρεπε να γκρεμίσει στο έδαφος το υπέροχο γείσο με το οποίο ήταν καλυμμένες. Η νοτιοανατολική γωνία του αετώματος είχε την ίδια μοίρα και, αντί της γραφικής ομορφιάς και της καλής συντήρησης που έχαιρε την πρώτη φορά που την είδα, τώρα ήταν σε κατάσταση διάλυσης και καταστροφής».

🔴 INFO: Σχεδιασμός υλοποίηση διοραμάτων Γιώργος Αγγελίδης, Ντένης Βαγγόπουλος, Αγγελος Γιακουμάτος, Βασιλική Φάτη. Σχεδιασμός-υλοποίηση φιγούρων Στέλιος Μυλωνάς. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 17 Ιανουαρίου 2021 στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού (Οθωνος & Αμαλίας Σπάρτη, τηλ.: 27310-89315).

ART - ΝΕΑ
«Να ανοίξει το ΕΜΣΤ περισσότερο τις πόρτες του στους Ελληνες καλλιτέχνες»
Η γενική γραμματέας της AICA Hellas, ιστορικός Τέχνης και επιμελήτρια εκθέσεων, Μπία Παπαδοπούλου, μας ξεναγεί στην ομαδική έκθεση «Θεωρήματα 2. Περί ιστορίας» του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.
«Να ανοίξει το ΕΜΣΤ περισσότερο τις πόρτες του στους Ελληνες καλλιτέχνες»
ART - ΝΕΑ
Το πορτρέτο της Αθήνας που διαρκώς αλλάζει
Καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές και εθνικότητες που ζουν στην πρωτεύουσα αποτυπώνουν με διαφορετικά μέσα την ασίγαστη ενέργεια και τις μεταμορφώσεις της.
Το πορτρέτο της Αθήνας που διαρκώς αλλάζει
«1821 πριν και μετά»
ART - ΝΕΑ
Το 1821 όπως δεν το έχουμε ξαναδεί
Την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 θα την τιμήσουμε δεόντως με τη μεγάλη έκθεση «1821 πριν και μετά» που ετοιμάζει το Μουσείο Μπενάκη.
Το 1821 όπως δεν το έχουμε ξαναδεί
ART - ΝΕΑ
Άρωμα γυναίκας, κλεφτή ματιά στην ελληνική κοινωνία
Ο επισκέπτης της έκθεσης «Άρωμα Γυναίκας στη Ελληνική Ζωγραφική» στο ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη βρίσκεται μπροστά σε μια πανδαισία έργων εξαιρετικής ομορφιάς, δύναμης και εκφραστικότητας. Αλλά και έργων που πάνε...
Άρωμα γυναίκας, κλεφτή ματιά στην ελληνική κοινωνία
ART - ΝΕΑ
Μια Μπιενάλε που τη λένε «Ομόνοια»
Οι Ξένια Καλπακτσόγλου και Poka Yio, τέσσερις μήνες πριν από τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης, «κατέλαβαν» το ιστορικό ξενοδοχείο «Μπάγκειον» τοποθέτησαν μια εγκατάσταση του Κεσσανλή και μας προετοιμάζουν για...
Μια Μπιενάλε που τη λένε «Ομόνοια»
ART - ΝΕΑ
Μάχες, ναυμαχίες και «Οι Μεγάλες Νίκες» των αρχαίων Ελλήνων
Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με τίτλο «Οι Μεγάλες Νίκες. Στα Ορια του Μύθου και της Ιστορίας» εγκαινιάστηκε χθες.
Μάχες, ναυμαχίες και «Οι Μεγάλες Νίκες» των αρχαίων Ελλήνων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας