• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.2°C / 17.4°C
    1 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    16°C 11.9°C / 17.1°C
    2 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.0°C / 18.0°C
    3 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.9°C / 9.7°C
    0 BF
    71%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.2°C
    0 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.0°C / 16.5°C
    2 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.4°C / 10.1°C
    1 BF
    49%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.6°C / 17.6°C
    2 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 19.8°C
    5 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.9°C / 19.6°C
    5 BF
    48%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    1 BF
    41%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    1 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.7°C / 15.1°C
    1 BF
    62%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.8°C / 21.6°C
    3 BF
    38%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.3°C / 17.6°C
    1 BF
    63%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    16°C 11.5°C / 16.0°C
    0 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.7°C / 17.2°C
    2 BF
    54%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    47%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Να επιβιώσουν, έστω με λίγους θεατές, έστω με ελάχιστα έσοδα

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αυστηρές και απόλυτες οι προτάσεις των επιδημιολόγων: «Η Αττική είναι φοβερά επιβαρυμένη, η κατάσταση είναι επικίνδυνη, πρέπει να κλείσουν θέατρα, σινεμά και χώροι ανοικτών συναυλιών, όπου συγκεντρώνονται πολλοί άνθρωποι». Αλλά, η τελική απόφαση ήταν πιο μαλακή. Του πρωθυπουργού -φυσικά- επιλογή ήταν, με την «πίεση» του υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, συνομιλητή του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ετσι, σινεμά, θέατρο και συναυλίες, σε ανοιχτούς χώρους, σώθηκαν -οι κλειστοί χώροι, ούτε λόγος, φυσικά, να συνεχίσουν. Με πιο αυστηρά, βέβαια, πρωτόκολλα, λιγότερες θέσεις και -το κυριότερο- παντού και συνεχώς μάσκες. Και τέρμα οι όρθιοι, τα ποτά και τα τσιγάρα.

Επειδή οι καλλιτέχνες πρέπει να ζήσουν, επειδή έχουμε μπροστά μας έναν σκληρό χειμώνα, για τον οποίο ήδη άρχισαν προετοιμασίες σε θέατρα και φεστιβάλ και προγραμματισμούς ταινιών από τους διανομείς στις αίθουσες, ο χώρος δέχτηκε μάλλον με ηρεμία (τουλάχιστον για την ώρα) και μια κάποια ανακούφιση τα νέα μέτρα. Θα εφαρμοστούν στην εντέλεια; Θα παίξει ρόλο, εκτός από τον επαγγελματισμό στον καλλιτεχνικό κόσμο, και η στάση των θεατών. Η ατομική ευθύνη, που λέμε. Διότι τι είναι μια μασκούλα μπροστά στην καλλιτεχνική απόλαυση;

Να λήξει κι αυτή η δύσκολη περίοδος

Μάλλον ανακουφισμένοι (δεδομένων των τραγικών συνθηκών για τον κλάδο τους) πρέπει να νιώθουν οι διοργανωτές συναυλιών καθώς οι αρχικές διαρροές για καθολική διακοπή κάθε είδους δραστηριότητας για τις επόμενες 15 μέρες δεν επιβεβαιώθηκαν από τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης. «Δεδομένων των δύσκολων συνθηκών και της αποφυγής της εξάπλωσης των κρουσμάτων, βρισκόμαστε αρωγοί των αποφάσεων της υγειονομικής επιτροπής, δεδομένου ότι χρειαζόμαστε τη λειτουργία των χώρων πολιτισμού ακόμα και με μειωμένη χωρητικότητα προκειμένου να επιβιώσει ο κλάδος έστω και με αυτά τα λίγα έσοδα».

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και η Ενωση Θεατρικών Παραγωγών σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν πως «τα νέα μέτρα της κυβέρνησης έρχονται μέσα στις δυσκολότερες συνθήκες που πέρασε ποτέ ο κλάδος. Μετά από γόνιμο διάλογο του με το υπουργείο Πολιτισμού, διαμορφώθηκε ποσοστό 50% πληρότητας για τις συναυλίες και 60% πληρότητας για τα θέατρα και τους κινηματογράφους. Γεγονός αναγκαίο για την προστασία της δημόσιας υγείας, το οποίο θα σεβαστούμε, παρ’ όλο που συρρικνώνεται ακόμα περισσότερο κάθε βιοποριστικό έσοδο εργαζομένων και επιχειρήσεων».

Εχοντας ως πρώτη μέριμνα την προστασία της δημόσιας υγείας θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ασφαλείας που χρειάζονται για να λήξει ομαλά αυτή η δύσκολη περίοδος και -όπως λένε- δεν θα επιτρέψουν «την παραμονή στον χώρο των συναυλιών και των θεατρικών παραστάσεων σε οποιονδήποτε δεν φοράει μάσκα κατά την είσοδο και κατά τη διάρκειά τους. Υποχρεωτική επίσης η χρήση μάσκας και κατά την αποχώρηση των θεατών».

Στην ίδια ανακοίνωση υπήρξε και αναφορά σε ρεπορτάζ που στοχοποιούν τον κλάδο αναπαράγοντας ειδήσεις για συναυλίες που δεν τηρούν το υγειονομικό πρωτόκολλο. «Παρακαλούμε θερμά όσους τα αναπαράγουν να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί στα δημοσιεύματα και στα ρεπορτάζ και να μη διασπείρουν στοχοποιημένες και παραπλανητικές πληροφορίες, όπως έγινε στην περίπτωση των συναυλιών του Μάριου Φραγκούλη και της Νατάσας Θεοδωρίδου, χωρίς να έχουν όλα τα στοιχεία στα χέρια τους».

Το Ηρώδειο εφάρμοζε τα μέτρα, πριν τα μέτρα

Συναυλία-αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο τον περασμένο Ιούλιο

Κανένα πρόβλημα δεν βάζουν στο Ηρώδειο τα νέα μέτρα για τα ανοιχτά θέατρα, δηλαδή η μείωση των θέσεων από το 75% στο 60% των αρχικών. Μας το διαβεβαιώνει ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος, ο θεατρικός επιχειρηματίας που μας φέρνει τη Μόνικα Μπελούτσι με την ήδη πολυσυζητημένη παράσταση «Μαρία Κάλλας: επιστολές και αναμνήσεις». Η μετάκληση από την εταιρεία «Λυκόφως», μιας παραγωγής που ήδη είχε ανεβεί με επιτυχία στο Παρίσι, προκάλεσε τεράστιο ενδιαφέρον. Το γρήγορο σολντ άουτ υποχρέωσε, μάλιστα, και σε τρίτη βραδιά (28, 29, 30 Σεπτεμβρίου). Μήπως, όμως, με τα νέα, πιο αυστηρά πρωτόκολλα, αναγκαστούν οι οργανωτές να κόψουν θέσεις, να επιστρέψουν εισιτήρια στους φανατικούς της ωραίας Ιταλίδας;

«Ηδη το Ηρώδειο διαθέτει μόνο το 48% των θέσεων του», λέει ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος. «Είμαστε, δηλαδή, ακόμα...πιο αυστηροί από τα νέα μέτρα και απόλυτα ασφαλείς για το κοινό. Η παράσταση δεν επηρεάζεται καθόλου. Προχωράμε κανονικά. Με πολλή προσοχή, αποστάσεις, έγκαιρη προσέλευση (από τις 7.30 θα αρχίζει), αυστηρή και διπλάσια ταξιθεσία, μόνο αριθμημένες θέσεις, ακόμα και στο επάνω διάζωμα. Και, βέβαια, μάσκες σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Και πρέπει να το επισημάνω κι εγώ, ότι χρωστάμε την καλή και ασφαλή οργάνωση του Ηρωδείου, που μας βρίσκει τώρα ένα βήμα μπροστά από τα νέα μέτρα, στην καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών, Κατερίνα Ευαγγελάτου. Αυτή όρισε στις 2.000 τις θέσεις που θα δίνονταν, αφού πρώτα έκανε ειδική έρευνα-μελέτη για τον αριθμό των θεατών που θα μπορούσε να φιλοξενήσει το θέατρο ώστε να γίνεται με ασφάλεια και μέσα σε λογικό χρονικό διάστημα η είσοδος και έξοδός τους».

Ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος μπορεί να έχει το μυαλό του ήσυχο για τη Μόνικα Μπελούτσι, αλλά περιμένει με αγωνία τα μέτρα που θα ισχύσουν για τις κλειστές, χειμωνιάτικες αίθουσες. Ηδη οι δικές του παραγωγές (Λιβαθινός, Καταλειφός κ.ά.) έχουν αρχίσει πρόβες.

Και στα θερινά σινεμά με μάσκες

Τα θερινά σινεμά, μάλλον δικαίως, θεωρήθηκαν από τα πιο ασφαλή μέρη ψυχαγωγίας και καλλιτεχνικής ανάτασης. Να, όμως, που κι αυτά, με τα νέα μέτρα, κλήθηκαν από χθες να περιορίσουν τις θέσεις τους από το 75% των αρχικών στο 60%. Και, το κυριότερο, οι θεατές είναι πια υποχρεωμένοι να φοράνε μάσκες, μπαίνοντας, βγαίνοντας και σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Είναι μια μεγάλη ανατροπή στον βωμό της δημόσιας υγείας, αφού, πολλοί θα πουν, ότι θερινό σινεμά χωρίς ποπκόρν, μπίρα και τσιγάρο δεν είναι θερινό σινεμά. Και είναι αλήθεια ότι τα νέα μέτρα δεν έγιναν δεκτά με τον ίδιο τρόπο από όλους τους διαχειριστές θερινών κινηματογράφων.

Η Μαρία Κομνηνού, πρόεδρος του Δ.Σ. της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ψυχή της «Λαΐδας», του ωραίου και απολύτως σινεφίλ θερινού σινεμά στον Κεραμεικό, είναι ευχαριστημένη και δεν έχει καμιά διάθεση για γκρίνια -ακόμα κι αν τα μέτρα ήταν αυστηρότερα, όπως περίμενε ή, ίσως, και να ήθελε. «Η “Λαΐς” από μόνη της είχε ήδη περιορίσει τις θέσεις στο ζητούμενο σήμερα 60%, δηλαδή στις 180 θέσεις, άρα τίποτα δεν έχουμε να αλλάξουμε», λέει. «Συνεχίζουμε κανονικά. Με απολυμάνσεις και αποστάσεις». Οσο για τους σινεφίλ και αν θα αποδειχτούν εύκολοι στις μάσκες, η Μαρία Κομνηνού το πιστεύει. «Γιατί όχι; Ολη η Ευρώπη μάσκες φοράει. Αλλά και στην Αθήνα ήδη είχαν αρχίσει και επιβάλλονται. Την Τρίτη το βράδυ παρακολούθησα την καταπληκτική προβολή των “Απάχηδων των Αθηνών” στον προαύλιο χώρο του Βυζαντινού Μουσείου και όλοι οι θεατές φορούσαν μάσκα».

Σε λίγο διαφορετικό κλίμα οι απαντήσεις της Πέγκυ Ρίγγα, έμπειρης επιχειρηματία ιστορικών και κεντρικών θερινών κινηματογράφου (Ριβιέρα, Βοξ, Αθηναία). Οχι ότι θα αναγκαστεί να αποσύρει από την κυκλοφορία θέσεις, αφού, όπως υποστηρίζει, ήδη οι αίθουσές της, λόγω περιορισμένων οικοπέδων και αδυναμίας απλώματος των τραπεζοκαθισμάτων, δεν διέθεταν ποτέ εισιτήρια πάνω από το 60%. Η κ. Ρίγγα έχει μια μικρή αγωνία για τις επιπτώσεις της μάσκας στη διάθεση των σινεφίλ και, γενικά, για την εφαρμογή όλων των μέτρων (αποστάσεις, καθισμένοι ανά δύο κ.λπ.). Η πείρα της όλο το καλοκαίρι στο ταμείο και την είσοδο της «Ριβιέρας» την κάνει καχύποπτη.

«Πάρα πολλοί θεατές έκοβαν εισιτήριο όταν τους διαβεβαίωνα ότι η μάσκα δεν είναι υποχρεωτική», λέει. «Επίσης, έρχονται οικογένειες των τεσσάρων ατόμων και απαιτούν να καθίσουν όλοι μαζί, αρνούνται να τους χωρίζει μια κενή θέση. Εχω κουραστεί να κάνω... περιπολίες για να μη μετακινούν ή ενώνουν καθίσματα. Νιώθω ότι γίνομαι αντιπαθητική. Γιατί εγώ έχω την ευθύνη, σε μένα θα κόψουν πρόστιμο αν κάτι συμβεί -ήδη στις αρχές πλήρωσα ένα, σε έλεγχο στην “Αθηναία”».

Η «Ριβιέρα» ετοιμάζεται να υποδεχθεί μέρος των προβολών του 26ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας (23 Σεπτεμβρίου-4 Οκτωβρίου).

Πληρότητα 44% στην Τεχνόπολη

Η τοποθεσία αλλά και οι εγκαταστάσεις της Τεχνόπολης ήταν ένας από τους λόγους που μετά τις έγκαιρες παρεμβάσεις και τη νέα χωροταξία, την ανέδειξαν φέτος το καλοκαίρι σε έναν από τους πιο φιλικούς και ασφαλείς συναυλιακούς χώρους. Ετσι, από τις προχθεσινές κυβερνητικές ανακοινώσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας, φαίνεται ότι ελάχιστα θίγονται οι συναυλίες που απομένουν να γίνουν εκεί (Αλκίνοος Ιωαννίδης απόψε, Βιμ Μέρτενς 19/9, Ελεωνόρα Ζουγανέλη 20/9, Βασίλης Παπακωνσταντίνου 23/9, Μίλτος Πασχαλίδης 26/9) καθώς η χωρητικότητα της Τεχνόπολης είναι ήδη εντός των επιτρεπτών ορίων.

Με ανάρτησή του μάλιστα ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης τόνισε πως τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια όλων διοργάνωσαν 35 συναυλίες που στήριξαν τους καλλιτέχνες και τους εργαζόμενους στον πολιτισμό σε μία πολύ δύσκολη περίοδο.

«Με πληρότητα 44%, ενσυνείδητα χαμηλότερη ακόμη και από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες (75% μέχρι χθες, 50% από σήμερα), με υποχρεωτική χρήση μάσκας κατά την είσοδο και την έξοδο, με ταξιθεσία, με αποστάσεις, με καθήμενους μόνο. Με την ίδια υπευθυνότητα προσαρμοζόμαστε και στα νέα μέτρα, από σήμερα και οι καθήμενοι πρέπει να φοράνε μάσκες. Προφανώς θα συνεχίσω κι εγώ αλλά και όλοι όσοι αγαπούν τον πολιτισμό να συμμετέχουμε στις υποδειγματικές εκδηλώσεις της Τεχνόπολης. Και επειδή όσοι έρχονται δίνουν τα εύσημα στην ομάδα της Τεχνόπολης, εκείνοι που μας αμφισβητούν, ας έρθουν σε μια από τις επόμενες συναυλίες για να το διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια. Θα περάσουν καλά και με απόλυτη ασφάλεια. Σας περιμένουμε».

Πρόβλημα με τους κλειστούς χώρους

Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν οι χώροι εστίασης που διοργάνωναν συναυλίες. Οπως το Gazarte που φιλοξενούσε καθημερινά στην ταράτσα του διάφορα live. «Μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας σχετικά με τα νέα μέτρα που αφορούν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως αναστέλλονται όλες οι μουσικές παραστάσεις του Gazarte έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει ανακοίνωση με τις νέες ημερομηνίες εκδηλώσεων» αναφέρει στην ανακοίνωσή του. Επαιζαν εκεί σε εβδομαδιαία βάση ο Παύλος Παυλίδης και ο Φώτης Σιώτας, η Ρένα Μόρφη, οι Gadjo Dilo, οι The Swinging Cats κ.ά.

Αλλά και το «Κύτταρο» ακυρώνει όλες τις εκδηλώσεις του που ήταν προγραμματισμένες να αρχίσουν στις 3 Οκτωβρίου με Λάκη Παπαδόπουλο, Νίκο Ζιώγαλα, Γιάννη Μηλιώκα και Γιάννη Γιοκαρίνη. «Μετά την ανακοίνωση των νέων μέτρων και την υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας των κλειστών συναυλιακών χώρων έως τέλος του μήνα, ακυρώνουμε όλες τις εκδηλώσεις μας έως τις 23 Οκτωβρίου, για λόγους αξιοπιστίας και έλλειψης χρόνου προώθησης αυτών» σημειώνεται στη δική του ανακοίνωση.

Ενώ επηρεάστηκαν και κάποιες συναυλίες που γίνονταν σε ανοιχτούς χώρους αλλά με συνθήκες μαγαζιών. «Είμαστε αναγκασμένοι να αναβάλουμε τη σημερινή συναυλία της Ελευθερίας Αρβανιτάκη και του Γιάννη Κότσιρα προκειμένου να εναρμονιστεί ο χώρος του OAKA Open Air σύμφωνα με τις νέες διατάξεις» ανακοίνωσε η εταιρεία παραγωγής χθες το πρωί και μεταθέτοντας τη συναυλία για τις 3 Οκτωβρίου.

Το «Αλσος» πάντως με την «Ταράτσα του Φοίβου» θα λειτουργήσει κανονικά τις Πέμπτες.

ART - ΝΕΑ
Παρασκευή και 13 για τις τέχνες
Κλείνουν για 15 μέρες θέατρα, σινεμά και χώροι εκδηλώσεων ● Στην ήδη πληγείσα οικονομικά θεατρική πραγματικότητα η έξαρση του κορονοϊού ήρθε απλώς να εκτοξεύσει την ανασφάλεια και την ανησυχία ηθοποιών,...
Παρασκευή και 13 για τις τέχνες
ART - ΝΕΑ
Κίνδυνος να χαθεί ακόμα ένα καλοκαίρι...
Αίτημα για αύξηση της χωρητικότητας των θεάτρων και μουσικών σκηνών από 50% σε 75%, όπως και στα θερινά σινεμά ζητούν καλλιτέχνες, εργαζόμενοι και παραγωγοί του χώρου.
Κίνδυνος να χαθεί ακόμα ένα καλοκαίρι...
ART - ΝΕΑ
Ανοίγει (σταδιακά) και ο πολιτισμός
Συνεδριάζει σήμερα η επιτροπή των λοιμοξιολόγων για τις αποφάσεις σχετικά με το άνοιγμα των εκδηλώσεων του πολιτισμού.
Ανοίγει (σταδιακά) και ο πολιτισμός
ART - ΝΕΑ
Διαδικτυακή συναυλία στις 21.00: Να νικήσει η ζωή!
Διαδικτυακή συναυλία διοργανώνεται σήμερα στις 21.00 το βράδυ με πολλού γνωστούς Έλληνες καλλιτέχνες και σχήματα από την πρωτοβουλία Covid19: Κανένας Μόνος / Καμία Μόνη
Διαδικτυακή συναυλία στις 21.00: Να νικήσει η ζωή!
ART - ΝΕΑ
Πέθανε ο θεατρικός συγγραφέας Τέρενς ΜακΝάλι
Ο σπουδαίος Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Τέρενς ΜακΝάλι έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών. Κατέληξε σε νοσοκομείο της Σαρασότα στη Φλόριντα όπου νοσηλευόταν με επιπλοκές του Covid-19.
Πέθανε ο θεατρικός συγγραφέας Τέρενς ΜακΝάλι
ART - ΝΕΑ
Ο κορονοϊός νίκησε το «Λιοντάρι του Καμερούν»
Ο Μανού Ντιμπάνγκο, δημιουργός, στα χέρια του οποίου απογειώθηκαν ο αφρομπίτ και ο αφροφάνκ ήχος, πέθανε στο Παρίσι, μετά την εισαγωγή του στο νοσοκομείο, χτυπημένος από τον κορονοϊό.
Ο κορονοϊός νίκησε το «Λιοντάρι του Καμερούν»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας