Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δομές συναισθημάτων» με τη δύση του ηλίου
© akriviadis.gr
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Δομές συναισθημάτων» με τη δύση του ηλίου

  • A-
  • A+

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΙΒΑΣ - ΚΗΠΟΣ ΜΕΓΑΡΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Πάντα στην πρώτη γραμμή του πειραματικού φιλμ, με πολλές συμμετοχές σε εικαστικές εκθέσεις αλλά και σε κινηματογραφικά φεστιβάλ, ο Γιώργος Δρίβας είναι ο διεθνής δημιουργός που εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε Εικαστικών της Βενετίας το 2017 με την οπτικοακουστική αφηγηματική εγκατάσταση «Εργαστήριο διλημμάτων». Επανέρχεται τώρα με τις «Δομές συναισθημάτων», τρεις βιντεοεγκαταστάσεις στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, τρεις νέες παραγωγές του annexM, που διευθύνει η Αννα Καφέτση.

Η έκθεση μόλις εγκαινιάστηκε και θα μείνει ανοιχτή μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου, ενώ μπορείτε να την επισκεφτείτε καθημερινά, με ελεύθερη είσοδο μετά τη δύση του ηλίου και μέχρι τα μεσάνυχτα. Ετσι, με δροσιά, αλλά και χωρίς το φως του ηλίου που θαμπώνει τις προβολές, μπορείτε να δείτε τις βιντεοεγκαταστάσεις «Empirical Data 2.0» [2019], Aeonium [2020] και Kaizo [2020]), ο καλλιτέχνης ξεδιπλώνει διαφορετικές εκβάσεις της ίδιας ιστορίας και «δοκιμάζει» υποθετικές εκδοχές ενός ακαθόριστου «σεναρίου».

Γιώργος Δρίβας

Photo by Efi Gousi

Το νέο έργο του διακεκριμένου εικαστικού, επίκαιρο όσο και προφητικό, παρήχθη και παρουσιάζεται εν μέσω μιας μεταβατικής εποχής, τη σημασία της οποίας μόλις αρχίζουμε να νιώθουμε. Οπως γράφει η επιμελήτρια της έκθεσης Αννα-Μαρία Κάντα: «Με τις “Δομές συναισθημάτων” ο Δρίβας θέλει να δώσει σχήμα και έκφραση στο συνονθύλευμα εμπειριών, αυθόρμητων τάσεων και συγκινήσεων που χαρακτηρίζουν την “ιδιαίτερη ποιότητα” της εποχής μας. Στην αναζήτηση αυτών των μεταβλητών φαινομένων ο Δρίβας μεταχειρίζεται διαφορετικές αφηγηματικές φόρμες – από τον χώρο της λογοτεχνίας και του θεάτρου έως και αυτόν του βιντεοπαιχνιδιού. Επιστρέφει, παράλληλα, στα επίμονα ζητήματα του συνολικού του έργου: την εισβολή “ξένων”, απειλητικών στοιχείων σε φαινομενικά σταθερά κοινωνικά, τεχνολογικά ή βιολογικά συστήματα, την τεταμένη ισορροπία ανάμεσα στο στατιστικά προβλέψιμο και το απρόβλεπτο, τη σχέση ημών με τον “Aλλο”. Στα ζητήματα αυτά δεν επιβάλλει απαντήσεις. Αντίθετα, το έργο του επικεντρώνεται στον ίδιο τον λόγο, στη γλώσσα ως μέσο μορφοποίησης της εμπειρίας και μετασχηματισμού των συναισθημάτων».

Στις τρεις βιντεοεγκαταστάσεις ο καλλιτέχνης φέρνει αντιμέτωπους τους θεατές με ένα ιδιότυπο ρεπερτόριο χαρακτήρων που μας παρουσιάζονται άλλοτε ως αγγελιοφόροι κακών μαντάτων και άλλοτε ως φορείς ακατέργαστων συναισθημάτων. Τους βάζει να βιώνουν απρόσμενα συμβάντα, να επιστρέφουν επίμονα σε προηγούμενες εμπειρίες, να επαναλαμβάνουν λόγια και σκέψεις που έχουν ήδη ειπωθεί. Θέλει έτσι τελικά να ψηλαφίσει τη σύγχρονη αίσθηση του ψυχικού και ιστορικού χρόνου, αλλά και να χαρτογραφήσει τα όρια της ανθρώπινης δράσης.

Στις «Δομές συναισθημάτων» συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Ρένα Κυπριώτη, Χρήστος Μαλάκης, Δαβίδ Μαλτέζε, Αντώνης Μυριαγκός, Μαρία Σκουλά, Θεοδώρα Τζήμου.

 


 

ART - ΝΕΑ
Ο Μπόρις Τζόνσον ξεπέρασε και τη Μέρκελ
Ο Μπόρις Τζόνσον ανακοίνωσε κονδύλι, 1,5 δισεκατομμυρίων λιρών για τη στήριξη μουσείων, γκαλερί, θεάτρων και συναυλιακών χώρων, μέχρι να ξανανοίξουν και χαρακτήρισε τις τέχνες ψυχή του έθνους.
Ο Μπόρις Τζόνσον ξεπέρασε και τη Μέρκελ
ART - ΝΕΑ
Το ανάκτορο του Αγαμέμνονα στην Καρλσρούη
Ενας χώρος 1.000 τ.μ. έχει διαμορφωθεί κατάλληλα, ώστε να παραπέμπει στο ανάκτορο και ταυτόχρονα να αναδεικνύει τις 400 αρχαιότητες στην εντυπωσιακή έκθεση «Μυκήνες: Ο μυθικός κόσμος του Αγαμέμνονα», που...
Το ανάκτορο του Αγαμέμνονα στην Καρλσρούη
ART - ΝΕΑ
Μια «μάχιμη», αντιπολεμική έκθεση
Με αρχειακό υλικό σημαντικών εγχώριων και διεθνών φορέων, το αφιέρωμα αποκαλύπτει το ιστορικο-πολιτικό πλαίσιο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, την αγροτική ζωή αλλά και τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στην περιοχή του...
Μια «μάχιμη», αντιπολεμική έκθεση
ART - ΝΕΑ
Σύγχρονη τέχνη με ρίζες στο εργατικό κίνημα
Δύο χρόνια συμπληρώνονται στις 11 Νοεμβρίου από την ανακήρυξη της Ελευσίνας ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021. Και μπορεί τα έργα υποδομών να έχουνε μείνει πίσω (δεν έχουν προχωρήσει οι...
Σύγχρονη τέχνη με ρίζες στο εργατικό κίνημα
ART - ΝΕΑ
Οι κατοικίες του μέλλοντός μας
Συνολικά 139 ομάδες νέων αρχιτεκτόνων, έως 45 ετών, πολλοί με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους και βραβεία, ανταποκρίθηκαν στον θεσμό, αποδεικνύοντας ότι η έμπνευση δεν πτοείται από την πτώση της...
Οι κατοικίες του μέλλοντός μας
ART - ΝΕΑ
Από την «Απαγορευμένη Πόλη» στο μουσείο της Ακρόπολης
Μοναδικά αντικείμενα απ' τα ιδιωτικά διαμερίσματα του αυτοκράτορα Qianlong βγαίνουν για πρώτη φορά απ' την Απαγορευμένη Πόλη και κάνουν «απόβαση» στο μουσείο της Ακρόπολης. Η έκθεση ανοίγει για το κοινό το...
Από την «Απαγορευμένη Πόλη» στο μουσείο της Ακρόπολης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας