Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπό έξωση η Αννα Κοκκίνου από το θέατρο Σφενδόνη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Υπό έξωση η Αννα Κοκκίνου από το θέατρο Σφενδόνη

  • A-
  • A+

Ξανά στο προσκήνιο έρχεται η περιπέτεια της Αννας Κοκκίνου και του Θεάτρου Σφενδόνη. Τώρα είναι υποχρεωμένη, κατόπιν δικαστικής απόφασης, να εγκαταλείψει την θεατρική στέγη που έφτιαξε πριν από 27 χρόνια επειδή οφείλει ενοίκια. Με μια συγκινητική επιστολή η σκηνοθέτρια αποχαιρετά τον χώρο που στέγασε τα όνειρά της κι ένα σπουδαίο καλλιτεχνικό έργο για σχεδόν τρεις δεκαετίες. Οπως σημειώνει:

«Μας παίρνουν τους τοίχους, αλλά όχι τα όνειρα που στέγασαν τούτοι οι τοίχοι». Στην ίδια επιστολή αναφέρει: «Τα νέα μου είναι σαρωτικά. Πρέπει άμεσα, με δικαστική απόφαση, να εγκαταλείψω το θέατρο της οδού Μακρή 4. Μου παίρνουν τη Σφενδόνη! Εξωση! Εδώ και τώρα! Σε σημείο που εύχομαι να μου δώσουν ένα αξιοπρεπές χρονικό περιθώριο, ώστε να περισώσω το αρχείο, να φύγω σαν άνθρωπος, κι όχι σαν κυνηγημένο ζώο. Η ιστορία είναι γνωστή. Ηταν μια γκρεμισμένη αποθήκη χωρίς στέγη. Ενα ερείπιο που ανήκε στο Ιδρυμα Κουτλίδη –ένα χωράφι με τσουκνίδες... Πούλησα τότε το μοναδικό μου σπίτι και κινητοποίησα όλη την πνευματική Αθήνα. Συστάθηκε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία. Συγκεντρώθηκε το ποσό που χρειαζόταν. Φτιάχτηκε η Σφενδόνη».

Η ίδια παραδέχεται πως οφείλει ενοίκια αλλά έχει καταβάλει και πολλά. «Τα πρώτα 20 χρόνια, όλα τα ενοίκια με μεγάλες προσαυξήσεις ανά διετία και τα τελευταία 10 χρόνια, κατά τη διάρκεια της κρίσης, τα ποσά που κατέβαλα θα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος του χρέους, αν είχαν γίνει όλες οι νόμιμες ενέργειες για μείωση του μισθώματος. Δεν υπάρχει όμως προστασία για τον οφειλέτη, αντίθετα παγερή αδιαφορία όσο κι αν αυτός προσφέρει έργο που τιμά τον πολιτισμό τούτου του τόπου, όσο κι αν ο καλλιτέχνης άλλοις υπηρετών αναλίσκεται. Ιδού τι επιφυλάσσει η τωρινή εποχή μας, ιδού τι στάση κρατά απέναντι στην καλλιτεχνική προσφορά ένα εύρωστο πολιτιστικό ίδρυμα, όπως το Ιδρυμα Ευριπίδη Κουτλίδη. Αρωγός έπρεπε να είναι, διώκτης εμφανίζεται». Και καταλήγει: «Κανείς δεν μπορεί να μας πάρει τον θησαυρό μας! Ο,τι ζήσαμε και αναπαραστήσαμε μέσα στους πέτρινους τοίχους της θα παραμείνει ζωντανό και δικό μας».
 

ART - ΝΕΑ
Η τέχνη μάς στηρίζει, ας στηρίξουμε τους ανθρώπους της
Λιγότερες εκδηλώσεις αλλά ενίσχυση των νέων ή και λιγότερο προβεβλημένων καλλιτεχνών επέλεξε για τη φετινή διοργάνωση η Διεύθυνση Πολιτισμού του Δήμου Χαλανδρίου
Η τέχνη μάς στηρίζει, ας στηρίξουμε τους ανθρώπους της
ART - ΝΕΑ
Πιο μικρή η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού»
Ο χαρισματικός Βρετανός ηθοποιός Ιαν Χολμ άφησε τη σφραγίδα του στις ταινίες «Alien» (1979), «Οι δρόμοι της φωτιάς» (1981), που του έφερε και βραβείο Βafta, «Το Πέμπτο Στοιχείο» (1997), «From Hell» (2001),...
Πιο μικρή η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού»
ART - ΝΕΑ
Αντίο Τραμπάκουλα!
Χάρρυ Κλυνν (1940-2018): σπάνια κωμική φλέβα, αιχμηρός και ευφυής, ανανέωσε την πολιτική σάτιρα, δημιούργησε εμβληματικούς χαρακτήρες όπως ο Τραμπάκουλας, άφησε αξέχαστες ατάκες... Πολυτάλαντος, δεν ξεχώρισε...
Αντίο Τραμπάκουλα!
ART - ΝΕΑ
«Θα ήθελα οι θεατές να φύγουν ερωτευμένοι ξανά»
Η Ελένη Κοκκίδου με τη Μάρθα Φριντζήλα αποφάσισαν να κάνουν την παράσταση «Σου φυλάξαμε μια θέση» όπου η καλή ηθοποιός παίζει και τραγουδά αγαπημένα κομμάτια που μιλούν για την αγάπη, τον πόθο, την προσμονή,...
«Θα ήθελα οι θεατές να φύγουν ερωτευμένοι ξανά»
ART - ΝΕΑ
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
Ο Σωτήρης Χατζάκης πατάει ξανά στο σανίδι μετά από 17 χρόνια. Τώρα σκηνοθετεί και ερμηνεύει το «Ημερολόγιο ενός τρελού» του Γκόγκολ, αργότερα το έργο του Ζουανό «Σονάτα Allegria 147» στο Μέγαρο Μουσικής, ενώ...
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
ART - ΝΕΑ
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
Θαυμάσαμε τη δουλειά του στα κοστούμια των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στην περίφημη «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη με τη Λυδία Κονιόρδου, στις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Θεσσαλικού,...
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας