Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Περαιάς: Έκθεση με τα αρχαιολογικά ευρήματα στα έργα για το μετρό

Από την έκθεση στην Ξυλαποθήκη

ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

Περαιάς: Έκθεση με τα αρχαιολογικά ευρήματα στα έργα για το μετρό

  • A-
  • A+

Τις σημαντικές αρχαιολογικές ανακαλύψεις που έφερε στο φως η εκτεταμένη και σε βάθος ανασκαφή που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των έργων για την επέκταση του μετρό στο Πειραιά περιλαμβάνει η περιοδική έκθεση «Στην Επιφάνεια», στο κτίριο της Ξυλαποθήκης.

Η περιοδική έκθεση εγκαινιάστηκε το 2016 και αφορά την παράλληλη εξέλιξη της αρχαιολογικής διερεύνησης και του κατασκευαστικού έργου στην πόλη του Πειραιά, με τις εργασίες συντήρησης των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στις ανασκαφές. Μέρος των συντηρημένων αντικειμένων θα πλαισιώσουν τη μόνιμη έκθεση με θέμα το νερό που θα στηθεί στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό «Δημοτικό Θέατρο», που αναμένεται να δοθεί σύντομα στο επιβατικό κοινό.

Από την ανασκαφή στη διάρκεια των έργων για την κατασκευή της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Θα περιλαμβάνει, εκτός από αρχαία αντικείμενα, αναπαραστάσεις δεξαμενών και πηγαδιών, ένα τμήμα υδραγωγείου σε αντίγραφο, καθώς κι ένα αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο από δωμάτιο σπιτιού της κλασικής/ελληνιστικής εποχής που εντοπίστηκε κατά τις ανασκαφές.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιώργος Πέππας, συντονιστής της επιστημονικής ομάδας στο έργο της Επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, τονίζει ότι πρόκειται για «μοναδικό παράδειγμα στην Ελλάδα μιας έκθεσης που δουλεύει παράλληλα με ένα ανοικτό εργαστήριο συντήρησης. Ο επισκέπτης μπορεί καθημερινά τις ώρες που εργαζόμαστε να παρακολουθήσει από τα πατάρια τις εργασίες. Η Ξυλαποθήκη είναι ανοικτή και τα Σαββατοκύριακα και γενικά συνυπάρχει με το εργαστήριο».

Όσον αφορά την αξία των ευρημάτων, μεταξύ άλλων τονίζει ότι «εκτός από την επιβεβαίωση, πολεοδομικά πια, τμημάτων της πόλης του Πειραιά που μέχρι τώρα δεν είχαν διερευνηθεί, είδαμε τι ακριβώς υπήρχε εκεί από την αρχαία πόλη διαχρονικά». 

Χαρακτήρισε σημαντική την ταύτιση του υδραγωγείου. 

«Μπορέσαμε να φτιάξουμε ένα timeline της λειτουργίας του, δηλαδή από την κατασκευή του, που πρέπει να έγινε στα χρόνια του Αδριανού, ως την εγκατάλειψή του στα χρόνια των εισβολών των Γότθων. Πιστεύουμε ότι το νερό ερχόταν από την Αθήνα μέσω των Μακρών Τειχών και συγκεκριμένα από τον λόφο του Αρδηττού, συμπέρασμα που προσπαθούμε να εξειδικεύσουμε ακόμα περισσότερο», προσθέτει ο Γιώργος Πέππας.

Από την έκθεση στην Ξυλαποθήκη: το εκθετήριο και παράλληλα το εργαστήριο των αρχαιολόγων

ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

Από την πλευρά του, ο Ευάγγελος Κολοβός από την Αττικό Μετρό, διευθυντής του έργου της επέκτασης της Γραμμής 3, σημειώνει ότι αποδείχθηκε πως «το τεχνικό έργο κατασκευής του Μετρό μπορεί να συνδυαστεί αρμονικά και να αποδώσει εντυπωσιακά αποτελέσματα ταυτόχρονα με την αρχαιολογική ανασκαφή. Δηλαδή, ότι μπορούν να γίνουν και τα δυο μαζί και όχι κάτι σε βάρος του άλλου».

Πρόσθεσε σε ότι συνολικά μέχρι τώρα έχουν δαπανηθεί περίπου 3 εκατ. ευρώ για την αρχαιολογική έρευνα, ποσό που ούτως ή άλλως προβλεπόταν στη σύμβαση.

Ο Ευάγγελος Κολοβός εξήγησε ότι το ποσό που προβλέπεται είναι πολλαπλάσιο. «Θα συνεχίσουμε γιατί θεωρούμε ότι η ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων είναι πολύ σημαντική».

ART - ΝΕΑ
Το Ελληνικό στην πρώτη συνεδρίαση του ΚΑΣ
Προπαραμονές του Δεκαπενταύγουστου δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (13/8/19 Αρ. Φύλλου 558) οι συνθέσεις με τα νέα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και του Συμβουλίου Νεωτέρων...
Το Ελληνικό στην πρώτη συνεδρίαση του ΚΑΣ
ART - ΝΕΑ
Η σύγχρονη τέχνη συναντά την αρχαία
Με το κομψό ορειχάλκινο γλυπτό «Λουλούδι» (1950-1960) του Τάκι εντυπωσιάζονται οι επισκέπτες του μικρού αλλά με εξαιρετικά εκθέματα Αρχαιολογικού Μουσείου Κιμώλου.
Η σύγχρονη τέχνη συναντά την αρχαία
ART - ΝΕΑ
Ο Καββαδίας του Πειραιά
Μια εικαστική έκθεση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ζωγράφοι, γλύπτες, φωτογράφοι και ψηφιδογράφοι θα παρουσιάσουν έργα τους εμπνευσμένα από στίχους του ποιητή της θάλασσας Νίκου Καββαδία, εγκαινιάζεται απόψε...
Ο Καββαδίας του Πειραιά
ART - ΝΕΑ
Μεγάλες πόλεις, μικρές ανθρώπινες ιστορίες
Μέσα από 500 αρχαιότητες, πολλές από τις οποίες βγαίνουν πρώτη φορά στο φως, η έκθεση «Κρήτη. Αναδυόμενες Πόλεις: Απτερα - Ελεύθερνα - Κνωσός. Τρεις αρχαίες πόλεις ζωντανεύουν» αποκαλύπτει πτυχές της Ιστορίας...
Μεγάλες πόλεις, μικρές ανθρώπινες ιστορίες
ART - ΝΕΑ
Το ανάκτορο του Αγαμέμνονα στην Καρλσρούη
Ενας χώρος 1.000 τ.μ. έχει διαμορφωθεί κατάλληλα, ώστε να παραπέμπει στο ανάκτορο και ταυτόχρονα να αναδεικνύει τις 400 αρχαιότητες στην εντυπωσιακή έκθεση «Μυκήνες: Ο μυθικός κόσμος του Αγαμέμνονα», που...
Το ανάκτορο του Αγαμέμνονα στην Καρλσρούη
ART - ΝΕΑ
«Τρεις αρχαίες πόλεις ζωντανεύουν»
Τρεις πόλεις-σταθμοί της αρχαίας Κρήτης- Απτερα-Ελεύθερνα-Κνωσός- ζωντανεύουν μέσα από 500 σπάνια εκθέματα που συνθέτουν την εικόνα της καθημερινής ζωής, τις λατρευτικές συνήθειες, τις αξίες και τον πολιτισμό...
«Τρεις αρχαίες πόλεις ζωντανεύουν»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας