Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν είμαι κλέφτης, ήθελαν αίμα»

Στο δικαστήριο 26 Ιουνίου

AP Photo / Pavel Golovkin
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Δεν είμαι κλέφτης, ήθελαν αίμα»

  • A-
  • A+

ΓΙΑ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΚΕ Ο ΡΩΣΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΡΙΛ ΣΕΡΕΜΠΡΕΝΙΚΟΦ

Ο διάσημος Ρώσος σκηνοθέτης του θεάτρου και του σινεμά Κίριλ Σερεμπρένικοφ, που παρά τη διεθνή κατακραυγή για δικαστική δίωξη και κατ’ οίκον περιορισμό, πρόσφατα καταδικάστηκε για κατάχρηση δημοσίου χρήματος, σπάει τη σιωπή του και δηλώνει στο Hollywood Reporter: «Δεν είμαι κλέφτης. Σε όλη μου την καριέρα προσπάθησα να είμαι όσο το δυνατόν πιο μακριά από τα γαμημένα τα χρήματα».

Η πολύκροτη δίκη του βραβευμένου δημιουργού έληξε στις 26 Ιουνίου στη Μόσχα, έπειτα από μαραθώνιες έρευνες τριών ετών, που κατέληξαν στην καταδίκη του ίδιου και των στενών συνεργατών του για κατάχρηση κρατικών κονδυλίων ύψους 129 εκατ. ρουβλίων (1,64 εκατ. ευρώ) όταν ήταν διευθυντής του Κέντρου Γκόγκολ και στην επιβολή τριετούς ποινής φυλάκισης με αναστολή και χρηματική αποζημίωση 800.000 ρουβλίων (10.200 ευρώ).

Ο Σερεμπρένικοφ δήλωσε ασφαλώς ότι δεν είναι ικανοποιημένος με την απόφαση του δικαστηρίου και πως θα ασκήσει έφεση, ενώ η Ανακριτική Επιτροπή της Ρωσίας ανακοίνωσε ότι άρχισε η κατάσχεση των περιουσιακών του στοιχείων. Ανάμεσα στα κατασχεθέντα είναι το διαμέρισμά του στη Γερμανία, αξίας 300.000 ευρώ (ο ίδιος βεβαίως συνεργαζόταν με τη γερμανική Σαουμπίνε και τον Τόμας Οστερμάιερ για 15 χρόνια), αυτοκίνητα, κοσμήματα και άλλα περιουσιακά στοιχεία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάει την καλλιτεχνική του δραστηριότητα, καθώς αναμένεται να αρχίσει γυρίσματα για τη ζωή του μεγάλου σκηνοθέτη Αντρέι Ταρκόφσκι. Η τελευταία του δουλειά, η ταινία «Λέτο», παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ των Κανών το 2018, χωρίς εκείνος να μπορέσει να ταξιδέψει γιατί ήταν σε κατ’ οίκον περιορισμό. Χωρίς τη φυσική του παρουσία ανέβηκε και το έργο «Νουρέγιεφ» στο Θέατρο Μπολσόι, αλλά κατέβηκε άρον άρον γιατί κρίθηκε ως «ανολοκλήρωτο», παρ’ ότι ήταν σολντ άουτ. Χιλιάδες υποστηρικτές του από την καλλιτεχνική κοινότητα της Ρωσίας αλλά και από όλο τον κόσμο στάθηκαν τότε στο πλευρό του υποστηρίζοντας ότι διώκεται για την κριτική που ασκεί στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, τόσο για πολιτικά θέματα όπως η προσάρτηση της Κριμαίας, όσο και για κοινωνικά, όπως οι ομοφοβικοί νόμοι που περνά.

Από το εξοχικό του σπίτι στη Μόσχα, την οποία αρνείται να εγκαταλείψει, ο Σερεμπρένικοφ δηλώνει στο Ηollywood Reporter πως δεν θέλει να μιλήσει για τη δίκη: «Είναι κάτι το τρομερό και ασφαλώς δεν συμφωνώ. Δεν είμαι κλέφτης, δεν είμαι απατεώνας. Είμαι βέβαιος ότι κάποια μέρα, όταν αλλάξουν οι συνθήκες, θα αθωωθώ. Αλλά είναι θέμα χρόνου». Τονίζει πως ήταν έτοιμος για όλα γιατί «ήξερα ότι ήθελαν αίμα. Ηθελαν να με ενοχοποιήσουν για κάθε γαμημένο πράγμα. Δεν είχαν αποδεικτικά στοιχεία. Η υπόθεση είναι γελοία. Τα λεφτά είναι το τελευταίο πράγμα που με ενδιαφέρει. Ηταν τρία χρόνια από ψέματα, τρία χρόνια περιπέτειες και τρία χρόνια νέων εμπειριών και βεβαίως νέων φίλων. Είμαι ευχαριστημένος που πολλοί άνθρωποι με τους οποίους δούλεψα, μου είπαν ότι είναι μαζί μου και με υποστηρίζουν». Ανάμεσά τους η Κέιτ Μπλάνσετ και ο Λαρς φον Τρίερ που είχαν υπογράψει ανοιχτή επιστολή ζητώντας την απαλλαγή του από τις κατηγορίες. Οι φίλοι του, πάντως, καλλιτέχνες και μη, από παντού έχουν αρχίσει να συγκεντρώνουν χρήματα για την εξαγορά της ποινής του.

ART - ΝΕΑ
Μπλάνσετ, Οστερμάιερ υπέρ Σερεμπρένικοφ
Η κατακραυγή για τη δικαστική δίωξη του κορυφαίου Ρώσου σκηνοθέτη και διευθυντή του θεάτρου «Γκόγκολ» της Μόσχας, Κίριλ Σερεμπρένικοφ, για κατάχρηση δημοσίου χρήματος πήρε παγκόσμιες διαστάσεις, ξέφυγε από την...
Μπλάνσετ, Οστερμάιερ υπέρ Σερεμπρένικοφ
ART - ΝΕΑ
Είναι πολλά τα λεφτά, Κιρίλ...
Κατηγορείται ότι καταχράστηκε 68 εκατ. ρούβλια για μια καλλιτεχνική παραγωγή την οποία δεν ανέβασε ποτέ στο Κέντρο Γκόγκολ της Μόσχας, όπου είναι καλλιτεχνικός διευθυντής. Ο ίδιος το αρνείται και επιμένει ότι...
Είναι πολλά τα λεφτά, Κιρίλ...
ART - ΝΕΑ
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
Θαυμάσαμε τη δουλειά του στα κοστούμια των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στην περίφημη «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη με τη Λυδία Κονιόρδου, στις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Θεσσαλικού,...
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
ART - ΝΕΑ
Η πολιτιστική ατζέντα της ημέρας - 11.01.2017
Δύο θεατρικές παραστάσεις, το «Ανκόρ» του Θόδωρου Τερζόπουλου και το «Relax... my Notis» του Βασίλη Παπαβασιλείου, μια εκδήλωση-αφιέρωμα στον Ρώσο σκηνοθέτη Αντρέι Ταρκόφσκι και μια ομαδική εικαστική έκθεση...
Η πολιτιστική ατζέντα της ημέρας - 11.01.2017
ART - ΝΕΑ
Πέθανε η σκηνοθέτις και μεγάλη δασκάλα Ευγενία Χατζίκου
Ήταν η αγαπημένη δασκάλα για πολλούς ανθρώπους του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης. Ίδρυσε το «Σπουδαστήριο Τέχνης» (μετέπειτα Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης), καθώς και τη Σχολή Κινηματογράφου...
Πέθανε η σκηνοθέτις και μεγάλη δασκάλα Ευγενία Χατζίκου
ART - ΝΕΑ
Πέθανε η Αφροδίτη Γρηγοριάδου
Την τελευταία της πνοή άφησε χθες βράδυ η ηθοποιός Αφροδίτη Γρηγοριάδου μετά από μακροχρόνια ασθένεια. Επί 50 χρόνια υπήρξε πρωταγωνίστρια στο θέατρο, τον κινηματογράφο, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.
Πέθανε η Αφροδίτη Γρηγοριάδου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας