Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μεταξύ θεάτρου και θεσμών
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μεταξύ θεάτρου και θεσμών

  • A-
  • A+

Μια ευγενική, σοβαρή και αγαπητή προσωπικότητα του ελληνικού θεάτρου και του πολιτισμού γενικότερα, ο σκηνοθέτης Γιάννης Καραχισαρίδης, πέθανε ξαφνικά το βράδυ του Σαββάτου, στα 65 του χρόνια.

Τη λύπη της εξέφρασε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και οι θεσμοί που στήριξε και υπηρέτησε, όπως το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, του οποίου υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής από το 2001 έως το 2006.

«Οι παλαιότεροι εργαζόμενοι θα θυμόμαστε πάντα την αγάπη του για το Φεστιβάλ, αλλά και τον Πολιτισμό εν γένει», τονίζεται σε ανακοίνωση του Φεστιβάλ. «Θα θυμόμαστε το πάθος του για δουλειά, τις διοικητικές του ικανότητες, την ευρηματικότητά του στην επιλογή των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων. Θα θυμόμαστε, τέλος, τις θερμές, προσωπικές σχέσεις που διατηρούσε με όλους τους εργαζόμενους».

Με την ίδια συγκίνηση τον αποχαιρέτησε και το ΔΗΠΕΘΕ της γενέτειράς του Κοζάνης, το οποίο επίσης διηύθυνε επί πολλά χρόνια (2007-14), όπως και το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας (1993-2002). Γιατί ο Γιάννης Καραχισαρίδης είχε ειδικευθεί στο πολιτιστικό μάνατζμεντ – το 2010 ήταν εκτελεστικός διευθυντής των Παγκόσμιων Αγώνων Special Olymprics. Το θέατρο ήταν, όμως, η μεγάλη του αγάπη.

Γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1955. Αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών και σπούδασε στο Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Σχολής Αθηνών, αλλά και θέατρο στις σχολές του Πέλου Κατσέλη και του Λεωνίδα Τριβιζά.

Από το 1976 και μετά σκηνοθέτησε πολλές παραστάσεις σε Εθνικό Θέατρο, Λυρική Σκηνή, Μέγαρο, ΔΗΠΕΘΕ και θιάσους του ελευθέρου θεάτρου (Σέξπιρ, Αριστοφάνη, Μολιέρο, Γκολντόνι, Ξενόπουλο, Κορρέ, Κορομηλά κ.ά.). Το 1977 είχε ανεβάσει στην Επίδαυρο τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη με την Αννα Συνοδινού.

Σκηνοθέτησε σειρές και ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση. Βαθιά πολιτικοποιημένος άνθρωπος, εκτός από την αρθρογραφία του για θέματα τέχνης, τα τελευταία χρόνια συμμετείχε στον «Κύκλο Ιδεών» του Βαγγέλη Βενιζέλου και δημοσίευε άρθρα κοινωνικού και πολιτικού σχολιασμού.

ART - ΝΕΑ
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
Ο Σωτήρης Χατζάκης πατάει ξανά στο σανίδι μετά από 17 χρόνια. Τώρα σκηνοθετεί και ερμηνεύει το «Ημερολόγιο ενός τρελού» του Γκόγκολ, αργότερα το έργο του Ζουανό «Σονάτα Allegria 147» στο Μέγαρο Μουσικής, ενώ...
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
ART - ΝΕΑ
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
Θαυμάσαμε τη δουλειά του στα κοστούμια των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στην περίφημη «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη με τη Λυδία Κονιόρδου, στις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Θεσσαλικού,...
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
ART - ΝΕΑ
Η περφόρμανς συναντά την αρχαιολογία
Mε μια περφόρμανς που συνδυάζει το θέατρο με την αρχαιολογία συμμετέχει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στον θεσμό «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του υπουργείου Πολιτισμού
Η περφόρμανς συναντά την αρχαιολογία
ART - ΝΕΑ
Υπό έξωση η Αννα Κοκκίνου από το θέατρο Σφενδόνη
Ξανά στο προσκήνιο έρχεται η περιπέτεια της Αννας Κοκκίνου και του Θεάτρου Σφενδόνη. Τώρα είναι υποχρεωμένη, κατόπιν δικαστικής απόφασης, να εγκαταλείψει την θεατρική στέγη που έφτιαξε πριν από 27 χρόνια...
Υπό έξωση η Αννα Κοκκίνου από το θέατρο Σφενδόνη
ART - ΝΕΑ
Η τέχνη μάς στηρίζει, ας στηρίξουμε τους ανθρώπους της
Λιγότερες εκδηλώσεις αλλά ενίσχυση των νέων ή και λιγότερο προβεβλημένων καλλιτεχνών επέλεξε για τη φετινή διοργάνωση η Διεύθυνση Πολιτισμού του Δήμου Χαλανδρίου
Η τέχνη μάς στηρίζει, ας στηρίξουμε τους ανθρώπους της
ART - ΝΕΑ
«Δεν είμαι κλέφτης, ήθελαν αίμα»
Ο διάσημος Ρώσος σκηνοθέτης του θεάτρου και του σινεμά Κίριλ Σερεμπρένικοφ, που πρόσφατα καταδικάστηκε για κατάχρηση δημοσίου χρήματος, σπάει τη σιωπή του και κάνει δηλώσεις.
«Δεν είμαι κλέφτης, ήθελαν αίμα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας