Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από τον καναπέ... στη Στέγη

«Ρομπ/ Rob» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

© Andreas Simopoulos
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από τον καναπέ... στη Στέγη

  • A-
  • A+
Το Ιδρυμα ανεβάζει και μοιράζεται στο κανάλι του στο YouTube παραστάσεις, συναυλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα, virtual κινηματογραφικές πρεμιέρες, διαλέξεις που φιλοξενήθηκαν τα τελευταία χρόνια τόσο στην Αθήνα όσο και στη Νέα Υόρκη. Νέο υλικό προστίθεται κάθε Παρασκευή και θα παραμένει διαθέσιμο χωρίς αντίτιμο ή χρονικό περιορισμό.

Μένουμε σπίτι αλλά «βγαίνουμε» έξω για να παρακολουθήσουμε συναυλίες, παραστάσεις, podcasts, εκπαιδευτικά προγράμματα, virtual κινηματογραφικές πρεμιέρες, online μαθήματα, μέχρι και να περιηγηθούμε στις διαλέξεις του αρχείου Καβάφη.

Είμαστε σε καραντίνα αλλά παρακολουθούμε ό,τι ξεχωρίσαμε τα τελευταία χρόνια και πιθανότατα δεν καταφέραμε να απολαύσουμε. Υπακούμε στις συστάσεις των ειδικών αλλά ταξιδεύουμε στον πλανήτη της τέχνης. Πιάνουμε θέση στον καναπέ και συντονιζόμαστε στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση (https://www.youtube.com/user/sgtathens).

Από χθες, η πραγματικότητα του Ιδρύματος Ωνάση έγινε ψηφιακή και η Στέγη μπήκε σε κάθε σπίτι για να διασκεδάζει, να επιμορφώνει, να ενώνει, να προκαλεί συζητήσεις. Ανεβάζει και μοιράζεται στο κανάλι του στο YouTube στιγμές, εικόνες, συζητήσεις, ήχους, συναισθήματα από τις παραγωγές που φιλοξενήθηκαν τα τελευταία χρόνια τόσο στην Αθήνα όσο και στη Νέα Υόρκη (περισσότερες πληροφορίες στο www.onassis.org). Νέο υλικό θα προστίθεται κάθε Παρασκευή και θα παραμένει διαθέσιμο χωρίς αντίτιμο ή χρονικό περιορισμό.

Η playlist του ψηφιακού καναλιού του Ιδρύματος νάση είναι η εξής:

● Το «On Stage» με το οποίο το Ιδρυμα ανεβάζει (ξανά) στη σκηνή θρυλικές παραστάσεις θεάτρου και χορού, καθώς και συναυλίες που έχουν μείνει αξέχαστες, που ήταν sold-out ή που δεν προλάβατε να δείτε. Πρόκειται για παραγωγές από τα δέκα χρόνια λειτουργίας της Στέγης, αλλά και υλικό από το Onassis USA στη Νέα Υόρκη που δεν έχει δει το ελληνικό κοινό.

«Κοκκινοσκουφίτσα, Το πρώτο αίμα» σε κείμενο και σκηνοθεσία Λένας Κιτσοπούλου

©Vassilis Makris

● Από τις 3 Απριλίου είναι διαθέσιμες οι θεατρικές παραστάσεις «Κοκκινοσκουφίτσα, Το πρώτο αίμα» σε κείμενο και σκηνοθεσία Λένας Κιτσοπούλου (2014), «Βάκχες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Αρη Μπινιάρη (2018), Onassis Youth Festival (2019), η παράσταση χορού «Kireru» των RootlessRoot (2012).

● Ενώ από τις 10 Απριλίου μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα αφιέρωμα στον Ευθύμη Φιλίππου με τις δύο παραστάσεις της Στέγης σε κείμενά του: «Aίματα» σε σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη και των Vasistas (2014) και «Ρομπ/Rob» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά (2018). Επίσης αναμένεται το «Antigone in Ferguson» που παρουσιάστηκε στο Onassis USA στη Νέα Υόρκη με διάσημους Αμερικανούς ηθοποιούς και συνοδεία χορωδίας (2016) και η παράσταση χορού «Cementary» από την Πατρίσια Απέργη και την Ομάδα Χορού Αερίτες (2017).

Βέρνερ Χέρτσογκ

© Andreas Simopoulos

● Πλούσιο το πρόγραμμα και για τους μουσικόφιλους καθώς μπορείτε να λικνιστείτε στο σαλόνι σας υπό τους ήχους του Blaine Reininger που έδωσε ένα secret concert στη Μικρή Σκηνή της Στέγης το 2018, να μαγευτείτε με το «Tuned City» που πραγματοποιήθηκε στην Αρχαία Μεσσήνη (2018), ενώ την επόμενη βδομάδα μπορεί να σας συνεπάρει το Klangforum Wien με το «Happiness Machine» (2019) και η Λένα Κιτσοπούλου που θα τραγουδάει «Rebetika: The Blues of Greece» από το Joe’s Pub στο Μανχάταν (2019).

Guerilla Girls

© pavlosfysakis

● Επίσης, μην ξεχνάμε τις συζητήσεις με κορυφαίους καλεσμένους της Στέγης όλα αυτά τα χρόνια. Στο κανάλι στο YouTube πρόκειται να ανέβουν οι βραδιές με τις ανατρεπτικές Guerilla Girls (2017), τον Δημήτρη Νανόπουλο (2016), τον περίφημο καρατερίστα Πολ Τζιαμάτι και τη Βανέσα Γρηγοριάδη (2015), ενώ από την επόμενη εβδομάδα (10/4) θα θυμηθούμε την κουβέντα με τον Βέρνερ Χέρτζογκ (2019), τη μαθηματικό Χριστίνα Καραφυλλιά (2020) και θα ακούσουμε podcast του διεθνούς φήμης Αμερικανού συγγραφέα και κριτικού Ντάνιελ Μέντελσον (2015).

● Κατά τα άλλα, στο ψηφιακό μενού υπάρχει επίσης η επιλογή Onassis Encounters, ένα ραντεβού (μέσω βίντεο) με καλλιτέχνες, συγγραφείς, επιστήμονες, ανθρώπους που αλλάζουν τον τρόπο σκέψης μας, μέσα από τη δουλειά τους, τη ζωή τους. Το Future in Common είναι ένα πρόγραμμα που δημιουργήθηκε για όσα μας απασχολούν από σήμερα μέχρι όσο μακριά φτάνει το αύριο. Ενα σημείο όπου η τέχνη συναντά την κρίση του περιβάλλοντος και η μόδα συναντά σκέψεις, ιδέες και έναν κόσμο τρισδιάστατα φτιαγμένο με ψηφία.

● Ειδική κατηγορία για το Onassis Cinema, όπου περιλαμβάνονται επιλεγμένες ταινίες δημιουργών που τολμούν, πειραματίζονται και επαναπροσδιορίζουν την έννοια του κινηματογράφου: υβριδικά ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους, δυνατές ιστορίες, ανάμεσά τους και νέες ταινίες που συστήνονται για πρώτη φορά στο κοινό, κάνοντας virtual πρεμιέρα στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση.

ART - ΝΕΑ
Σε τροχιά... ανάκαμψης
Με μια δόση αισιοδοξίας διαβάσαμε χθες το πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για τη σεζόν 2018- 2019. Μετά από αρκετό καιρό σε θολό τοπίο, χωρίς καθαρό στίγμα, ανήμπορο να δείξει ανταγωνιστικό και με τα...
Σε τροχιά... ανάκαμψης
ART - ΝΕΑ
H documenta με τα μάτια των Γάλλων
Οι εφημερίδες «Λιμπερασιόν» και «Μοντ», μετά τους «Νιου Γιορκ Τάιμς», αποθεώνουν τη συνεργασία Κάσελ-Αθήνας και ξεναγούν τους αναγνώστες τους στη διεθνή διοργάνωση και στους εκθεσιακούς χώρους της, ΕΜΣΤ, Ωδείο...
H documenta με τα μάτια των Γάλλων
ART - ΝΕΑ
Το ψηφιακό Live Aid του αιώνα
Η Lady Gaga μαζί με την οργάνωση Global Citizen δίνουν το σύνθημα κι ένας ολόκληρος κόσμος από τραγουδιστές, συνθέτες, σολίστες, ηθοποιούς, αθλητές, σταρ της τηλεόρασης ενώνει τις δυνάμεις του, στέλνοντας από...
Το ψηφιακό Live Aid του αιώνα
ART - ΝΕΑ
Ο κορονοϊός νίκησε το «Λιοντάρι του Καμερούν»
Ο Μανού Ντιμπάνγκο, δημιουργός, στα χέρια του οποίου απογειώθηκαν ο αφρομπίτ και ο αφροφάνκ ήχος, πέθανε στο Παρίσι, μετά την εισαγωγή του στο νοσοκομείο, χτυπημένος από τον κορονοϊό.
Ο κορονοϊός νίκησε το «Λιοντάρι του Καμερούν»
ART - ΝΕΑ
Η μουσική κάντρι έχασε τη φωνή της
Η καριέρα του υπήρξε μυθική και διήρκεσε περίπου 60 χρόνια. Τα βραβεία που κέρδισε αμέτρητα (μεταξύ αυτών και τρία Γκράμι), οι επιτυχίες του (κυρίως στις δεκαετίες του 1970 και 1980) γίνονταν ανάρπαστες.
Η μουσική κάντρι έχασε τη φωνή της

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας