Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο κορονοϊός βλάπτει και τον πολιτισμό

Η κεντρική σκηνή της ΕΛΣ

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο κορονοϊός βλάπτει και τον πολιτισμό

  • A-
  • A+

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου αναβλήθηκαν μέχρι νεωτέρας, η Εθνική Λυρική Σκηνή ακύρωσε μέσα στο Σαββατοκύριακο δύο παραστάσεις της. Οι κορονοϊός άρχισε να «χτυπά» και στη χώρα μας τις τέχνες. Τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι αντιφατικά. Ενώ οι κινηματογραφικές αίθουσες έχουν πτώση 43%, στην προβολή της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη έδιωχναν κόσμο.

Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο δεν παρατηρούν μείωση επισκεπτών, αλλά στο Μουσείο Ακρόπολης η πτώση αγγίζει το 30%. Στο Εθνικό Θέατρο, πάλι, δεν υπάρχουν ακυρώσεις εισιτηρίων, όμως σε άλλα, μη κρατικά θέατρα, καλές παραστάσεις δίνονται σε μισοάδειες αίθουσες και οι συντελεστές αγωνιούν πώς θα βγει η σεζόν και πώς θα πληρωθούν.

Οπως φαίνεται, η νέα επιδημία φοβίζει περισσότερο το μεγαλύτερο σε ηλικία κοινό, σε αντίθεση με τους νέους, που δεν βάζουν νερό στην ψυχαγωγία τους. Πάντως, οι οργανισμοί που σέβονται τον κόσμο και τους εργαζομένους έχουν λάβει τα απαραίτητα υγιειονομικά μέτρα, με απολυμάνσεις και αντισηπτικά, καθώς με ψυχραιμία και ετοιμότητα αναμένουν τις αποφάσεις της πολιτείας.

Nicolas mastoras

Προληπτικά μέτρα και ακυρώσεις με μέτρο

Οι ταξιθέτες μάς οδηγούσαν στις θέσεις φορώντας όλοι μάσκες. Αντισηπτικά χεριών υπήρχαν σε διάφορα σημεία στον χώρο, στο μπάνιο ειδική σήμανση υπενθύμιζε ότι το σαπούνι έχει αντισηπτική σύνθεση, ενώ οι κενές θέσεις στην πλατεία της κεντρικής σκηνής μαρτυρούσαν πως πολλοί από την παλιά φρουρά τραγουδιστών και μελών του θεάτρου που είχαν κληθεί να συμμετάσχουν στην εορταστική βραδιά δίστασαν να παραβρεθούν σε μια τόσο πολυπληθή εκδήλωση.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή γιόρτασε την περασμένη εβδομάδα τα 80ά της γενέθλια με μια παράσταση της «Νυχτερίδας» υπό πρωτοφανείς για όλους συνθήκες. Ηταν φανερό ότι η διοίκηση του οργανισμού από μέρες έψαχνε τρόπο να αντιμετωπίσει την ανασφάλεια του κοινού απέναντι στον κορονοϊό. Και να που προχθές, με μια ξεκάθαρη ανακοίνωση, έγινε ο πρώτος καλλιτεχνικός οργανισμός της χώρας που έλαβε έκτακτα μέτρα στη μάχη για την εξάπλωση του ιού.

«Στο πλαίσιο προληπτικών μέτρων για την εξάπλωση του κορονοϊού η Εθνική Λυρική Σκηνή ανακοινώνει την αναστολή των παραστάσεών της για το διήμερο 7 και 8 Μαρτίου 2020. Συγκεκριμένα, αναστέλλονται: στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος η «Πάπισσα Ιωάννα» της 8ης Μαρτίου και στην Εναλλακτική Σκηνή το «Europeras» της 7ης Μαρτίου», ανέφερε η ανακοίνωση, ενώ σήμερα οι επικεφαλής του οργανισμού θα αξιολογήσουν εκ νέου την κατάσταση και θα προβούν σε νέες ανακοινώσεις.

Αμεση ήταν η αντίδραση του σκηνοθέτη της «Πάπισσας» Δημήτρη Καρατζά που είδε την «αναμέτρηση» με το λυρικό θέατρο να ακυρώνεται. «Ο κορονοϊός, σαν τσουνάμι, παρασύρει τα δημόσια θεάματα. Ο κινηματογράφος μπορεί να επιζήσει ιδιωτικά. Θέατρο, όμως, δεν γίνεται χωρίς γεμάτη, ζωντανή πλατεία. Ας ευχηθούμε να αλλάξουν τα πράγματα το καλοκαίρι. Είναι δύσκολο να φανταστούμε τις ζωές μας, ιδιωτικές και φοβισμένες…», έγραψε στον λογαριασμό του στο facebook.

Αν κάποιος αξιολογήσει τα δεδομένα, η πρωτοβουλία ήταν απολύτως επιβεβλημένη. Η αίθουσα Σταύρος Νιάρχος είναι 1.400 ατόμων (το μέγεθος προφανώς πολλαπλασιάζει τους κινδύνους), ενώ το κοινό της ΕΛΣ αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από ξένους αλλά και συχνούς ταξιδιώτες. Είναι χαρακτηριστικό πως, αφού αποφάσισαν την αναστολή των παραστάσεων, επικοινώνησαν τηλεφωνικά με όλους τους κατόχους εισιτηρίων και στη συντριπτική πλειονότητά τους έδειχναν ανακουφισμένοι από τις ακυρώσεις.

■ Σε ό,τι αφορά τον έτερο σημαντικό πολιτιστικό οργανισμό, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, και εκεί κρατούν στάση αναμονής, καθώς όπως επισημαίνει ο Χρήστος Καρράς, εκτελεστικός διευθυντής της, «παρακολουθούμε προσεκτικά την εξέλιξη της κατάστασης. Θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες του υπουργείου Υγείας. Θα λάβουμε περαιτέρω μέτρα, όταν και εφόσον υπάρξουν συγκεκριμένες επίσημες οδηγίες».

Τα μέτρα προστασίας που έχουν ώς τώρα ληφθεί στους χώρους της Στέγης είναι αρκετά: «Εχουμε ενισχύσει τους καθαρισμούς των χώρων, έχουμε τοποθετήσει αντισηπτικά χεριών σε σημεία όπου εισέρχεται και συγκεντρώνεται το κοινό και φροντίζουμε για τον καλύτερο δυνατόν εξαερισμό των χώρων πριν και μετά τις εκδηλώσεις μας. Εχουν γίνει ανακοινώσεις ενημέρωσης στους εργαζομένους και έχουν δοθεί οδηγίες να είναι ιδιαίτερα επιμελείς με τον καθαρισμό. Πέραν αυτών, στη Στέγη λειτουργεί μικρό ιατρείο για τους εργαζομένους, τους συνεργαζόμενους καλλιτέχνες και το κοινό, με μόνιμο νοσηλευτή. Επίσης να αναφέρουμε ότι ο γιατρός της εταιρείας μας είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμος για το προσωπικό. Τέλος, ελέγχουμε -στο μέτρο του εφικτού- αν προσκεκλημένοι μας ταξιδεύουν από περιοχές υψηλού κινδύνου στο εξωτερικό, κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει».

Μείωση, άραγε, στις προπωλήσεις εισιτηρίων των επερχόμενων παραστάσεων έχουν παρατηρήσει; «Μέχρι τώρα όχι, αλλά συμπτωματικά δεν είχαμε παραστάσεις με μεγάλη χωρητικότητα κοινού το τελευταίο διάστημα. Στο συνέδριο του έργου Interfaces που διοργανώσαμε την Πέμπτη και την Παρασκευή, η προσέλευση ήταν η αναμενόμενη. Το ίδιο και στην παράσταση Cultural Exchange Rate της Tania El Khoury».

Η Στέγη, άλλωστε, παραδοσιακά έλκει μικρότερο ηλικιακά κοινό. Θα πληγεί άρα λιγότερο σε σχέση με άλλους οργανισμούς; «Νομίζω πως ναι», επισημαίνει ο Χρ. Καρράς. «Φαίνεται ότι οι νεότερες ηλικίες κινδυνεύουν λιγότερο στην περίπτωση που προσβληθούν από τον ιό. Αυτό δεν σημαίνει ωστόσο πως δεν πρέπει να προσέχουν εξίσου. Παρακολουθούμε όλες τις επίσημες επιστημονικές ανακοινώσεις και παίρνουμε τα απαραίτητα μέτρα για όλες τις ηλικιακές ομάδες πληθυσμού».

■ Τέλος, και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα: «Σε πλήρη εναρμόνιση με την πολιτική του υπουργείου Υγείας σχετικά με τον κορονοϊό, έχουμε λάβει σειρά προληπτικών μέτρων για τη θωράκιση των εργαζομένων και των επισκεπτών του: έχει γίνει τοποθέτηση αντισηπτικής γέλης για την απολύμανση των χεριών και αντικατάσταση των συμβατικών καθαριστικών με αντισηπτικά σκευάσματα σε όλους τους χώρους του Μεγάρου. Παράλληλα έχει δοθεί ειδική οδηγία για αποχή από τον εργασιακό χώρο των υπαλλήλων που τυχόν μετακινήθηκαν το τελευταίο δεκαπενθήμερο από και προς χώρες στις οποίες εμφανίστηκε σημαντικός αριθμός κρουσμάτων».

«Οι παραστάσεις συνεχίζονται κανονικά», επιμένουν, ωστόσο και εκεί είχαμε ήδη δύο ακυρώσεις. Η συναυλία «Ανατροπές και πρωτοπόροι IV - Μπετόβεν: 250 χρόνια» με Ιταλό αρχιμουσικό, τον Τζιανκάρλο Αντρέτα, δεν έγινε ποτέ καθώς, όπως ανακοίνωσε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, «συμμερίζεται το γενικότερο κλίμα ανησυχίας». Ενώ ακυρώθηκε και η συναυλία «Berlioz και Wagner: για τον έρωτα…», με τους Μουσικούς της Καμεράτας.

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ

Οι νέοι δεν πτοούνται

Αν θα θέλαμε με μια φράση να συνοψίσουμε την κατάσταση, όπως διαμορφώνεται στον χώρο των συναυλιών και των παραστάσεων στις μουσικές σκηνές, θα λέγαμε το εξής: όταν αυτές απευθύνονται σε μεγαλύτερης ηλικίας κοινό, αντιμετωπίζουν πρόβλημα (λιγότερο ή περισσότερο), όταν όμως απευθύνονται σε πιτσιρικάδες, δεν καταλαβαίνουν τίποτε. Αναμενόμενο, θα λέγαμε.

Ετσι οι Papa Roach που έπαιζαν στο Piraeus Academy γέμισαν τον χώρο, ενώ οι Les Nègresses Vertes στο Gagarin, που ενδιέφεραν πιο μεσόκοπους θεατές, «πάγωσαν». Βέβαια, ο κορονοϊός αποτελεί το πρώτο θέμα συζήτησης σε όλα τα νυχτερινά μαγαζιά. Υπάρχει ήδη μείωση στα εισιτήρια, ενώ και Παρασκευή και Σάββατο ακυρώθηκαν ουκ ολίγες κρατήσεις. Ανησυχία υφίσταται και φόβος στη βιομηχανία της συναυλίας στη χώρα μας, σίγουρα, πανικός προς το παρόν όχι. Περιμένουν, βέβαια, να δουν και τις επόμενες ημέρες πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Το τεράστιο άγχος τους είναι μην αποφασιστεί κλείσιμο χώρων και απαγόρευση συναυλιών. Στην περίπτωση αυτή, θα μιλούσαμε για αληθινή καταστροφή.

Πτώση 43% στα εισιτήρια

«Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη είχε τρία συνεχή sold out

ΣΙΝΕΜΑ

Στην Ιταλία, πριν κλείσουν όλες οι κινηματογραφικές αίθουσες, είχαν βρει τον τρόπο τους: ένας θεατής ανά τρεις θέσεις, μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά. Ετσι, τα σινεμά δούλευαν στο 30% των δυνατοτήτων τους.

Στην Ελλάδα διερευνούμε ακόμα τις περιπτώσεις και τις προοπτικές. Οι κινηματογραφικές αίθουσες υπολειτουργούν: από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, στην πρώτη του Μαρτίου, η πτώση στα εισιτήρια του σινεμά στη χώρα έφτασε το 43%, «ενισχυμένη» ωστόσο και από το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Τις μέρες αυτές, η μοναδική ταινία που πραγματικά πηγαίνει καλά είναι, στην πρώτη της εβδομάδα προβολών, «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, αποκλειστικά σε μία αίθουσα του κέντρου. Το κοινό του Οικονομίδη, ίσως και νεαρότερων ηλικιών, ρισκάρει με κέφι.

Ετσι, η ταινία είχε τρία συνεχή sold out στις βραδινές προβολές Πέμπτης, Παρασκευής και Σαββάτου, ενώ έδιωχναν κόσμο. Εκοψε το πρώτο τριήμερο 1.560 εισιτήρια σε μια αίθουσα 330 θέσεων.

Καθώς οι ταινίες που είχαν προγραμματιστεί να βγουν στις αίθουσες τις επόμενες εβδομάδες αποσύρονται διακριτικά, προσδοκώντας μια ημερομηνία με μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας στο box office, πολλοί κινηματογραφικοί οργανισμοί βάζουν άνω τελεία στις διοργανώσεις τους. Την αρχή, λόγω timing, έκανε το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αναβλήθηκε για πιο ηλιόλουστες μέρες. Μπόρεσε, ωστόσο, να πρωτοπορήσει, πραγματοποιώντας το μεγάλο και ανταγωνιστικό τμήμα της Αγοράς που διεξάγεται αυτές τις μέρες, αποκλειστικά διαδικτυακά. Λίγες μέρες αργότερα ανακοινώθηκε ότι και το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας.

Αλλά και στο εξωτερικό οι κινήσεις είναι ανάλογες κι από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Στη Γαλλία, το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι επεκτείνει χρονικά την απαγόρευση συνάθροισης άνω των 5.000 ατόμων ώς και το τέλος Μαΐου. Πώς θα επηρεάσει αυτό το Φεστιβάλ Κανών; Καθοριστικά, μάλλον. Μπορεί η διοργάνωση να προχωρά κανονικά στις ανακοινώσεις της για τις κριτικές επιτροπές και το επίσημο πρόγραμμα, αλλά η δική τους Αγορά, το παντοδύναμο Marché du Film, συγκεντρώνει πάνω από 12.000 άτομα απ’ όλο τον κόσμο στον ίδιο, κλειστό, χώρο, σκόπελο που το Φεστιβάλ Κανών δύσκολα θα υπερβεί.

Παράλληλα, το γιγαντιαίο κινηματογραφικό και μουσικό Φεστιβάλ SXSW, στο Οστιν του Τέξας, ακυρώθηκε ύστερα από πίεση της Πολιτείας και φροντίζοντας, επίμονα, να επικαλεστεί ανωτέρα βία, για να μην πανικοβάλει τους συμμετέχοντες αλλά και, ίσως, να μη χάσει τα καθόλου ευκαταφρόνητα ασφάλιστρά του.

Σε μια κινηματογραφική σεζόν που μοιάζει ότι θα ολοκληρωθεί με πρωτοφανή κάμψη, δεν έχουμε παρά να προσβλέπουμε στην... υγιή άνοιξη!

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ

«Μακβέθ»

Παράτολμο να κλείσουμε χωρίς επίσημη οδηγία από την πολιτεία

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης παραμένει ψύχραιμος, αν και αρρωστοφοβικός ο ίδιος, όπως λέει.

«Αν χρειάζεται ένα αίσθημα ευθύνης για να συνεχίσεις τη λειτουργία των Σκηνών του Εθνικού Θεάτρου, το ίδιο αίσθημα ευθύνης χρειάζεται και για να διακόψεις τη λειτουργία τους. Είμαι έτοιμος να κάνω ό,τι απαιτείται για τη μη εξάπλωση του ιού, αλλά και και ό,τι απαιτείται για να μην ενδώσουμε στον πανικό -το λέω εγώ που είμαι ένας αρρωστοφοβικός διευθυντής... Θεωρώ παράτολμο να προχωρήσουμε σε κάποια κίνηση κλεισίματος αν δεν έχει προηγηθεί επίσημη οδηγία από την πολιτεία. Κι αν υποθέσουμε ότι το κάνουμε, ποιος θα μας πει για πόσες μέρες αναστέλλουμε τις παραστάσεις; Για τρεις, για πέντε, για δέκα μέρες, αλλά την ενδέκατη θα γνωρίζουμε πως είμαστε ασφαλείς; Κι αυτό τι θα σημαίνει; Θα πρόκειται για πράξη πρόληψης ή ιχνηλάτησης του ιού; Σε κάθε περίπτωση χρειάζονται ψυχραιμία και συντεταγμένες κινήσεις σε συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές.

Ωστόσο έχουμε συμμορφωθεί με τις οδηγίες που ισχύουν ώς τώρα, παίρνουμε όλα τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας. Γίνεται συστηματικά απολύμανση των χώρων του Εθνικού Θεάτρου, έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία αντισηπτικά χεριών, βρισκόμαστε σε επαφή με τις αρμόδιες αρχές και τους φορείς για παν ενδεχόμενο».

Ο φόβος για την εξάπλωση του ιού δεν έπληξε ιδιαίτερα τα ταμεία του Εθνικού Θεάτρου, λέει ο Δημήτρης Λιγνάδης.

«Τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Δεν είχαμε ακύρωση εισιτηρίων, πέραν κάποιων σχολείων για παραστάσεις που θα παρακολουθούσαν στην Παιδική Σκηνή, μειώθηκε ελαφρώς η προπώληση στις άλλες Σκηνές. Γενικά θα έλεγα ότι το Εθνικό Θέατρο υπέστη έναν ελαφρύ τραυματισμό, αλλά η ζημιά είναι σχεδόν μηδενική, της τάξης του 4%».

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ

Απολυμάνσεις και αντισηπτικά

Επισκέψεις σχολείων δέχεται το ΕΑΜ

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας

Με ψυχραιμία αλλά και έκτακτα μέτρα προφύλαξης για τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες λειτουργούν δύο από τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας στην προσπάθεια να μην εξαπλωθεί ο κορονοϊός στη χώρα μας. Στην καρδιά της Αθήνας το Εθνικό Αρχαιολογικό και το Μουσείο της Ακρόπολης δέχονται καθημερινά εκατοντάδες επισκέπτες ακόμα και σχολεία από την Ιταλία, όπως μας λέει η Μαρία Λαγογιάννη, διευθύντρια του πρώτου. Με δική της πρωτοβουλία εξάλλου έκλεισαν δύο αίθουσες που δεν αερίζονται επαρκώς. Η κ. Λαγογιάννη δεν παρατηρεί μείωση προσέλευσης του κοινού.

Αντίθετα, ο Δημήτρης Παντερμαλής μάς είπε ότι η μείωση των επισκεπτών στο Μουσείο Ακρόπολης είναι αισθητή την τελευταία εβδομάδα. «Θεωρώ ότι αγγίζει το 30%. Φυσιολογικό δεν είναι;», αναρωτιέται ο ίδιος και μας ενημερώνει: «Ακολουθούμε τις οδηγίες που δίνουν οι υγειονομικές αρχές. Εχουμε τοποθετήσει σε κάθε χώρο εργασίας απολυμαντικό διάλυμα, έχουμε αυξήσει τα μέτρα καθαριότητας και απολύμανσης ιδιαίτερα στους χώρους υγιεινής, στο εστιατόριο, έχουμε συστήσει στους εργαζόμενους να προσέχουν γιατί υπάρχει και η προσωπική ευθύνη του καθενός. Ακολουθούμε βήμα βήμα τα μέτρα που ανακοινώνονται επισήμως. Για κάθε ενδεχόμενο ύποπτο κρούσμα έχουμε το τηλέφωνο του γιατρού του Μουσείου. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις. Δεν χρειάζεται ούτε πανικός ούτε εφησυχασμός», καταλήγει ο κ. Παντερμαλής.

Μουσείο Ακρόπολης

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις της Μαρίας Λαγογιάννη. «Εχουμε εντατικοποιήσει την καθαριότητα και τις απολυμάνσεις, έχουμε εφοδιάσει το προσωπικό μας με αντισηπτικά και μάσκες για όποιον θέλει να φοράει και με δική μου πρωτοβουλία, κλείσαμε τις αίθουσες του Αδριανού και της περιοδικής έκθεσης επειδή δεν αερίζονται επαρκώς. Και αυτό γιατί η οδηγία του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας είναι να αποφεύγονται χώροι που δεν αερίζονται. Δεν θέλω να διακινδυνεύσω την υγεία των εργαζομένων».

Σχετικά με την προσέλευση η κ. Λαγογιάννη επισημαίνει: «Χωρίς να έχω μετρήσιμα στοιχεία δεν βλέπω μείωση επισκεπτών. Ερχονται σχολεία ακόμα και μαθητές από την Ιταλία, ενώ την πρώτη Κυριακή του Μαρτίου, που η είσοδος ήταν ελεύθερη, είχαμε πολύ μεγάλη προσέλευση, υπερβήκαμε τον μέσο όρο μας. Προσπαθούμε να τηρούμε τα μέτρα που εξαγγέλλονται για να προστατευόμαστε και εμείς και οι επισκέπτες μας. Παρακολουθούμε τις ανακοινώσεις και εφαρμόζουμε τα μέτρα. Πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι και να έχουμε το βάρος της προσωπικής ευθύνης. Προστατεύοντας τον εαυτό μας, προστατεύουμε και τους άλλους γύρω μας».

Μουσείο Ακρόπολης

ART - ΝΕΑ
Η Annie, ο λύκος, η Φρικαντέλα και τ' άλλα τα παιδιά
Φώτα, δέντρα, στολίδια, η μεγαλύτερη γιορτή του χρόνου άρχισε και οι καλλιτέχνες σε ρόλο Αϊ-Βασίλη ετοίμασαν δώρα τέχνης για τα βλαστάρια σας: θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις, συναυλίες, ταινίες,...
Η Annie, ο λύκος, η Φρικαντέλα και τ' άλλα τα παιδιά
ART - ΝΕΑ
Μένουμε ασφαλείς στους αρχαιολογικούς χώρους
Αντίθετα με τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι ανά την επικράτεια υποδέχονται ξανά το κοινό. Το άνοιγμά τους αποτελεί το πρώτο βήμα για τη σταδιακή επαναλειτουργία των πολιτιστικών υποδομών της χώρας.
Μένουμε ασφαλείς στους αρχαιολογικούς χώρους
ART - ΝΕΑ
Ανοίγουν τη Δευτέρα οι αρχαιολογικοί χώροι
Το ελληνικό κοινό αποκτά πρόσβαση σε περισσότερους από 200 οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους που ανοίγουν τις πόρτες τους, με διευρυμένο ωράριο, δύο μήνες μετά τα έκτακτα μέτρα που εφαρμόστηκαν τον Μάρτιο...
Ανοίγουν τη Δευτέρα οι αρχαιολογικοί χώροι
ART - ΝΕΑ
Δεν θα λειτουργήσει η Πειραιώς 260
Προβλήματα δημιουργεί η πρόταση της καλλιτεχνικής διευθύντριας Κ. Ευαγγελάτου να εισπράξουν οι συμμετέχοντες στα έργα το 30% της αμοιβής τους ως προκαταβολή και το υπόλοιπο το ερχόμενο καλοκαίρι.
Δεν θα λειτουργήσει η Πειραιώς 260
ART - ΝΕΑ
Ποια μέτρα στήριξης θα πάρετε για τους καλλιτέχνες;
Καθώς τα έκτακτα μέτρα έχουν επιφέρει μεγάλο πλήγμα στους ανθρώπους του πολιτισμού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού δεν έχει καταθέσει ούτε σχέδιο στήριξης, ούτε πλάνο για την μέλλον.
Ποια μέτρα στήριξης θα πάρετε για τους καλλιτέχνες;
ART - ΝΕΑ
Συνεδριάσεις με τηλεδιασκέψεις...
Η απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού να αναστείλει έστω και με χρονοκαθυστέρηση τη λειτουργία των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων ανακούφισε πρωτίστως τους εργαζομένους. Ακολούθησαν ακόμα δύο ανακοινώσεις...
Συνεδριάσεις με τηλεδιασκέψεις...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας