Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Άνοιξε τις πύλες του το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
EUROKINISSI

Άνοιξε τις πύλες του το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

  • A-
  • A+

Με μότο «Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης είναι Ανοιχτό» και πρώτους επισκέπτες αποκλειστικά μαθητές στο εναρκτήριο τριήμερο της λειτουργίας του, το εμβληματικό κτίριο του Τάκη Ζενέτου άνοιξε επιτέλους τις πόρτες του για τη νέα περίοδο ζωής του.

Τα έργα της μόνιμης συλλογής εκτίθενται με βάση τη μουσειολογική μελέτη της τέως καλλιτεχνικής διευθύντριας Κατερίνας Κοσκινά. Το «δίδυμο» της μεταβατικής διεύθυνσης που έτρεξε  την υλοποίησή της από τον Μάρτιο του 2019 - μετά από απόφαση της τέως υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά- μέχρι σήμερα, ο   διευθυντής Δημήτρης Αντωνακάκης και η αναπληρώτρια  Συραγώ Τσιάρα, κατάφεραν μαζί με τους εργαζόμενους και την συμπαράσταση του υπουργείου Πολιτισμού, να ολοκληρώσουν το εγχείρημα.

«Η προσωρινή ανάληψη της ευθύνης από μέρους μας για το άνοιγμα του ΕΜΣΤ συνίστατο κυρίως στην εγκατάσταση μέρους της μόνιμης συλλογής του που είχε συγκροτηθεί εκ του μηδενός κυρίως από την κυρία Καφέτση στα χρόνια που διηύθυνε το ΕΜΣΤ με διαπολιτισμική προσέγγιση, μια πολυεπίπεδη διαπραγμάτευση πολιτικών, κοινωνικών και οικολογικών ζητημάτων, ένα εργαστήριο κριτικού στοχασμού πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση.

»Και δεύτερον, στην εφαρμογή της συγκεκριμένης μουσειολογικής μελέτης της κυρίας Κοσκινά, τελευταίας διευθύντριας του Μουσείου στους χώρους του κτιρίου που προοριζόταν για αυτό το σκοπό. Εφαρμόσαμε πιστά τη μουσειολογική μελέτη που παραλάβαμε, προβαίνοντας μόνο στις εντελώς απαραίτητες, διορθωτικές ή εφαρμοστικές ενέργειες», είπαν οι δύο τους χθες.

του Γιάννη Ψυχοπαίδη

Κατερίνα Παρασκευά

Ωστόσο το παράδοξο να ανοίγει  ένα καινούργιο μουσείο χωρίς καλλιτεχνικό διευθυντή και χωρίς εκθεσιακό πρόγραμμα, παραμένει. Η περίοδος λειτουργίας του επόμενου μήνα είναι δοκιμαστική (με δωρεάν είσοδο),  μέχρι τα εγκαίνια που δεν έχουν οριστεί αλλά τοποθετούνται πριν το Πάσχα, σύμφωνα με την κ. Μενδώνη.

 Αυτό που μάθαμε από την υπουργό Πολιτισμού, κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε το πρωί (24/2/20) είναι ότι ο διευθυντής/τρια θα τοποθετηθεί μετά τα εγκαίνια και η θητεία του θα είναι διετής. Η θέση για τον επόμενο διευθυντή θα προκηρυχθεί με διεθνή διαγωνισμό εντός του 2020, ενώ άμεσα θα δημιουργηθεί θέση διοικητικού και οικονομικού προϊσταμένου.

του Γιώργου Λάππα

Κατερίνα Παρασκευά

Δεσμεύτηκε ότι το ΥΠΠΟΑ θα αυξήσει τον προϋπολογισμό του Μουσείου για τα λειτουργικά έξοδα και τις προσλήψεις προσωπικού που δρομολογούνται, αφού ως γνωστό  το Σωματείο Εργαζομένων στο ΕΜΣΤ έχει προχωρήσει σε καταγγελίες σχετικά με ελλείψεις προσωπικού και δυσλειτουργίες σε διάφορα επίπεδα. Αν και η υπουργός  δεν έδωσε κανέναν οικονομικό στοιχείο, ανέφερε ότι το ΥΠΠΟΑ «θα φροντίσει, ήδη από το 2020, να εξασφαλίσει ένα ποσό που θα επιτρέψει στο διευθυντή να σκεφτεί τη διοργάνωση των περιοδικών εκθέσεων ακόμη και την αγορά έργων τέχνης».

Ilya Kabakov

Κατερίνα Παρασκευά

Θύμισε ότι η δωρεά των 3 εκατομμυρίων ευρώ του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ήταν σημαντική για την ολοκλήρωση του κτιρίου ενώ ευχαρίστησε όλους τους προκατόχους της στο υπουργείο Πολιτισμού (μαζί με τη δική της, 15 πολιτικές ηγεσίες ασχολήθηκαν με το άνοιγμα) και τις δύο καλλιτεχνικές διευθύντριες.

Κάτω από τις ψηλοτάβανες αίθουσες του πρώην εργοστασίου ΦΙΞ εκτίθενται 173 έργα, 78 ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με τρεις κατευθύνσεις: Αναφορές μνήμης- Διεκδικήσεις- Πολιτικές Αφηγήσεις/ Ορια και διελεύσεις/ Ετεροτοπίες-Μυθολογίες του οικείου- Νέες προοπτικές.

του Γιάννη Κουνέλη

Eva Liapi

Η μόνιμη συλλογή  αριθμεί περισσότερα από 800 έργα που εν καιρώ θα δει το ελληνικό και το διεθνές κοινό. Παρά τις ελλείψεις αξίζει να οργανώστε άμεσα την επίσκεψή σας. Μην χάσετε την ευκαιρία να ανεβείτε στο εντυπωσιακό «Καράβι της ζωής μου» του Ιλία Καμπακόφ. Είναι σε φυσικό μέγεθος και φέρει επάνω του εικοσιπέντε χάρτινα κουτιά, μια «οπτική-υλική» αυτοβιογραφία  του Ρώσου εννοιολογικού καλλιτέχνη. Θαυμάσετε το εντυπωσιακό «Hebraic Embrance» όπου ο Λουκάς Σαμαράς επαναχρησιμοποιεί τον καθρέφτη και φυσικά το τη μνημειακή εγκατάσταση του Γιάννη Κουνέλλη «Χωρίς τίτλο» (2004), που αποτελείται από πολλούς διαγώνιους σιδηροδοκούς σε σχήμα σταυρού οι οποίο είναι γερμένοι στο έδαφος. Ακόμα τα εντυπωσιακά «Ιστία» της Μπία Ντάβου, το «Mappemonde» του Γιώργου Λάππα τα εξαιρετικά έργα των: Νίκου Κεσσανλή, Στήβεν Αντωνάκος, Γιάννη Ψυχοπαίδη, Δημοσθένη Κοκκινίδη, Χρύσας, Σιρίν Νεσάτ, Βλάση Κανιάρη, κ.α.

Μέχρι τα εγκαίνια το ΕΣΜΤ θα λειτουργεί καθημερινά 11.00-19.00, την Πέμπτη έως τις 10.00 και τη Δευτέρα θα είναι κλειστά.

ART - ΝΕΑ
Συνεδριάσεις με τηλεδιασκέψεις...
Η απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού να αναστείλει έστω και με χρονοκαθυστέρηση τη λειτουργία των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων ανακούφισε πρωτίστως τους εργαζομένους. Ακολούθησαν ακόμα δύο ανακοινώσεις...
Συνεδριάσεις με τηλεδιασκέψεις...
ART - ΝΕΑ
Το υπουργείο Πολιτισμού αδιαφορεί για τον κορονοϊό
Ούτε σύσκεψη έχει συγκληθεί, ούτε έκτακτα μέτρα έχουν τεθεί σε εφαρμογή, μέχρι στιγμής, για τα μουσεία μας, τα οποία δέχονται επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
Το υπουργείο Πολιτισμού αδιαφορεί για τον κορονοϊό
ART - ΝΕΑ
Εργα για την ανάδειξη του αρχαίου Γυμνασίου
Ο αρχαιολογικός χώρος της Ολυμπίας και τα δύο μουσεία, Αρχαιολογικό και Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, «είναι απολύτως έτοιμα να υποδεχτούν τους επισκέπτες», είπε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, που...
Εργα για την ανάδειξη του αρχαίου Γυμνασίου
ART - ΝΕΑ
Ελευθέρας για ΑμεΑ στα μουσεία, αλλά χωρίς συνοδό
Μόνο όσοι έχουν αναπηρία άνω του 80% δικαιούνται και την ελεύθερη είσοδο του συνοδού τους σε μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, σύμφωνα με την τροποποιημένη ΚΥΑ. Ωστόσο ΑμεΑ, σύλλογοι και γονείς...
Ελευθέρας για ΑμεΑ στα μουσεία, αλλά χωρίς συνοδό
ART - ΝΕΑ
Εργαζόμενοι ΕΜΣΤ: Πρόχειρες και επισφαλείς λύσεις προωθεί το υπουργείο
Την αστερόσκονη που επιχειρεί να σκορπίσει το υπουργείο Πολιτισμού, διαλύει η ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στο ΕΜΣΤ που κάνει λόγο για «πρόχειρες και επισφαλείς λύσεις», τις οποίες προωθεί το υπουργείο...
Εργαζόμενοι ΕΜΣΤ: Πρόχειρες και επισφαλείς λύσεις προωθεί το υπουργείο
ART - ΝΕΑ
O Σπύρος Λούης, ο σκύφος-έπαθλο και ο ναζί συλλέκτης
Η απίστευτη περιπέτεια του πολύτιμου αρχαίου αγγείου, που δόθηκε στον νικητή του Μαραθωνίου του 1896, αλλά στη συνέχεια εξήχθη παράνομα στη Γερμανία, είχε αίσιο τέλος. Εντοπίστηκε στη συλλογή του Πανεπιστημίου...
O Σπύρος Λούης, ο σκύφος-έπαθλο και ο ναζί συλλέκτης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας