Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο πρώτος που έκανε την ελληνική μόδα διεθνή

Από την αναδρομική του έκθεση στο «Φουγάρο» του Ναυπλίου, 2018

ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο πρώτος που έκανε την ελληνική μόδα διεθνή

  • A-
  • A+
Ο Γιάννης Τσεκλένης, πέθανε σε ηλικία 82 ετών.

Υπέροχος άνθρωπος, σπουδαίος καλλιτέχνης που προσάρμοσε τον ελληνικό πολιτισμό στον σύγχρονο κόσμο, ευγενική ψυχή ταυτισμένη με την ελληνικότητα, την εξέλιξη της ελληνικής μόδας και πρόσωπο κομβικό για την εισαγωγή της ελληνικής μόδας στον σύγχρονο διεθνή κόσμο. Κομψός, πολυτάλαντος, ευφυής και πολυπράγμων, ο Γιάννης Τσεκλένης, ο πρωτοπόρος Ελληνας σχεδιαστής κι ένας από τους κορυφαίους του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα, πέθανε προχθές σε ηλικία 82 ετών.

Ο Γιάννης Τσεκλένης δημιούργησε μια «γέφυρα» ανάμεσα στην παράδοση και στον σύγχρονο τρόπο ζωής που επέβαλε νέα οπτική. Οι δημιουργίες του από το 1965 έως το 1991 πωλήθηκαν παγκοσμίως από τα κορυφαία καταστήματα, σε περισσότερες από 30 χώρες, ενώ ήδη από την εικοσαετία 1960-1980 πηγή έμπνευσής του υπήρξαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία, τα βυζαντινά χειρόγραφα, τα ελληνικά παραδοσιακά ξυλόγλυπτα και έργα ζωγραφικής, τα ταπισερί και οι πίνακες κυρίως των ζωγράφων Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και Γιάννη Γαΐτη.

Ο Γιάννης Τσεκλένης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 6 Νοεμβρίου 1937. Αρχικά φοίτησε στο Κολλέγιο Αθηνών και στη συνέχεια στη Σχολή Μωραΐτη, αλλά ήδη από την ηλικία των 15 άρχισε να εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση εμπορίας υφασμάτων και να εκφράζει το ταλέντο του στη ζωγραφική και στο σχέδιο.

Ωστόσο, το πρώτο του επαγγελματικό πεδίο ήταν η διαφήμιση (στα 25 του χρόνια υπέγραφε τις διαφημιστικές εκστρατείες πολυεθνικών, όπως οι Metaxa, General Motors κ.ά.). Επειτα πέρασε στον σχεδιασμό και στη διακόσμηση εσωτερικών χώρων και το 1965 ανέλαβε τη διεύθυνση της οικογενειακής επιχείρησης σχεδιάζοντας τα υφάσματα για τις δημιουργίες του σχεδιαστή μόδας Ντίμη Κρίτσα. Η παρουσίαση της συλλογής είχε τεράστια επιτυχία σε Αθήνα και Νέα Υόρκη και τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους.

Ο ίδιος είχε δωρίσει τις συλλογές του στο Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ιδρυμα «Β. Παπαντωνίου» και έργα του έλαβαν μέρος σε πολλές αναδρομικές εκθέσεις. Μάλιστα στο τέλος του χρόνου ετοίμαζε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση η οποία και θα γίνει τελικά προς τιμήν του από τους φορείς που την είχαν αναλάβει. Ηταν παντρεμένος με την Εφη Μελά και είχε έναν γιο, τον Κωνσταντίνο, γνωστό εννοιολογικό καλλιτέχνη και κινηματογραφιστή.

Καρλ Λάγκερφελντ (1933- 2019)
ART - ΝΕΑ
Η μόδα αποχαιρετά τον Κάιζερ
Ο μέγας Κάιζερ της μόδας (προσωνύμιο που χρωστά στη γερμανική του καταγωγή), που πέθανε τη Δευτέρα το βράδυ στο Αμερικανικό Νοσοκομείο του Παρισιού σε ηλικία 83 (ή 85 κατά άλλους) ετών
Η μόδα αποχαιρετά τον Κάιζερ
ART - ΝΕΑ
Πέθανε ο σχεδιαστής Γιάννης Τσεκλένης
Σε ηλικία 82 ετών έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης Τσεκλένης, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες σχεδιαστές μόδας, που σημάδεψε με το έργο το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, καθώς έκανε γνωστή στον κόσμο την...
Πέθανε ο σχεδιαστής Γιάννης Τσεκλένης
ART - ΝΕΑ
Γέμισε με αρχαιοελληνική ομορφιά τις πασαρέλες
Η Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας έφυγε χθες από τη ζωή, στα 47 της χρόνια, σκορπώντας απέραντη θλίψη στους οικείους της κι όχι μόνο. Το τελευταίο διάστημα πάλευε με τον καρκίνο.
Γέμισε με αρχαιοελληνική ομορφιά τις πασαρέλες
ART - ΝΕΑ
Το μάτι της αμερικανικής ιστορίας
Ο εμβληματικός φωτογράφος και avant-garde κινηματογραφιστής, Ρόμπερτ Φρανκ, που περιπλανήθηκε στη χαώδη χώρα και με μια Leica στα χέρια κατέγραψε τους Αμερικανούς, πέθανε σε ηλικία 93 ετών.
Το μάτι της αμερικανικής ιστορίας
ART - ΝΕΑ
Μόδα... αφύσικη
Η φετινή φιλανθρωπική βραδιά στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης είχε τίτλο «Camp: Notes on Fashion». Καλλιτέχνες, διασημότητες, σχεδιαστές και μοντέλα ανέβηκαν τα σκαλιά φορώντας ό,τι πιο ακραίο βρήκαν.
Μόδα... αφύσικη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας