• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.8°C / 26.9°C
    1 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 24.4°C
    2 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.0°C / 25.4°C
    1 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.6°C / 19.9°C
    3 BF
    60%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 22.0°C
    1 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    0 BF
    68%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    1 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 23.8°C / 28.8°C
    3 BF
    26%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.1°C
    0 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    1 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    87%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    86%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.4°C
    1 BF
    69%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 19.5°C / 24.5°C
    0 BF
    55%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    1 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 27.1°C
    3 BF
    53%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.3°C / 22.7°C
    2 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 23.4°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    1 BF
    91%

Η Μαρία Ξανθοπουλίδου σκηνοθετεί τέσσερα πρόσωπα σε ένα παρηκμασμένο μπαρ, ενώ ο ηθοποιός Αλέξανδρος Μυλωνάς «σχολιάζει» τις σκηνές, παίζοντας πιάνο

Η ζωή είναι παιχνίδι

  • A-
  • A+

«Μπλε Μαρέν» του Ανδρέα Φλουράκη, ένα έργο που γράφτηκε το 2001, παίχτηκε στην Αγγλία και την Αμερική και την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάστηκε απόσπασμά του στη Γαλλία. Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε πριν από χρόνια υπό μορφή αναλογίου στο θέατρο «Αμόρε» και τώρα η Μαρία Ξανθοπουλίδου το σκηνοθετεί στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα».

Το έργο εξελίσσεται σε ένα θλιβερό μπαρ με αισθητική που θυμίζει πίνακα του Χόπερ. Εκεί έχουν ξεμείνει ο ιδιοκτήτης και μια έξυπνη μπαργούμαν, που σαν ερασιτέχνες μικροαπατεώνες βάζουν αγγελία στην εφημερίδα για να προσλάβουν διακινητή να τους βοηθήσει να πουλήσουν μια ποσότητα ναρκωτικών. Την ίδια στιγμή ένα νεαρό αγόρι ψάχνει δουλειά για να πάει με το κορίτσι του διακοπές.

Τέσσερις άνθρωποι με διαφορετικές ανάγκες συνδέονται ανάμεσα σε μαργαρίτες, σκρουντράιβερ και stuff. Η πραγματική ιστορία ωστόσο κρύβεται πίσω από τη δράση και αποκαλύπτει τη σχέση πεπρωμένου, τύχης, σύμπτωσης και θανάτου που ορίζουν τις ζωές μας.

«Ολοι οι άνθρωποι βλέπουμε τα χρώματα διαφορετικά», λέει η σκηνοθέτις. «Αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα μέσα από το δικό μας μοναδικό πρίσμα. Επέλεξα το έργο, αλλά κυρίως με επέλεξε. Υπάρχει κάτι που θέλεις να πεις, κάτι που θέλεις να δώσεις και, όπως στις ανθρώπινες σχέσεις, προκύπτει. Ετσι συνέβη και με το "Μπλε Μαρέν". Αλλωστε εδώ και καιρό στριφογυρίζουν στον νου μου τα έργα του Ανδρέα Φλουράκη».

Το έργο έχει διαγράψει μια ενδιαφέρουσα καριέρα. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο Διήμερο Νέων Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων το 2001 στο «Αμόρε» σε σκηνοθεσία Βίκυς Γεωργιάδου. Κέρδισε το 2ο Βραβείο στον διαγωνισμό Συγγραφής Μονόπρακτου θεατρικού έργου, που οργάνωσε το Διεθνές Κέντρο Λογοτεχνών και Μεταφραστών Ρόδου σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ. Το 2009 παρουσιάστηκε υπό μορφή αναλογίου στο Murphy Hall του Κάνσας σε σκηνοθεσία Αντζελας Χρυσοστόμου και στο Tristan Bates στο Λονδίνο σε σκηνοθεσία Νταν Μπέρναρντ. Φέτος παρουσιάστηκε απόσπασμα από το έργο στο Maison d' Europe et d' Orient στο Παρίσι υπό τη σκηνοθετική επίβλεψη της Ελένης Μιτσάκου.

«Ενώ μοιάζει ρεαλιστικό, αφού εκτυλίσσεται μέσα σ' ένα παρηκμασμένο μπαρ, στην ουσία του το έργο είναι βαθιά φιλοσοφικό. Εκφράζει τον προβληματισμό για τη ζωή και τον θάνατο, τι από αυτά που ζούμε είναι αληθινό και τι όχι. Οσο καλά και αν νομίζεις πως ξέρεις το τέλος, όσο καλά κι αν "προβλέπεις το μέλλον", όπως το κορίτσι του έργου, οι άνθρωποι παραμένουν πάντοτε απρόβλεπτοι. Μια από τις πρώτες σκέψεις στις πρόβες ήταν να χρησιμοποιηθεί η μόνη γλώσσα την οποία αναγνωρίζουν όλα τα πλάσματα: η μουσική, που ενοποιεί ολόκληρη την παρτιτούρα του έργου. Αλλωστε σε όλο το έργο υπάρχει ζωντανή μουσική. Από κει κι έπειτα, το "Μπλε Μαρέν" είναι ένα παιχνίδι».

Η Μαρία Ξανθοπουλίδου έχει σκηνοθετήσει τρεις ταινίες μικρού μήκους και κάμποσες θεατρικές παραστάσεις, όπως «Ράφτης Κυριών» του Φεϊντό, «Χρονικό Διάστημα», παράσταση βασισμένη σε ποίηση της Κικής Δημουλά, το δικό της έργο «Pet City», το «Medea Redux» του Νιλ Λαμπιούτ, «Χελώνα του Δαρβίνου» του Χουάν Μαγιόρκα. Τελευταία της δουλειά ήταν «Ζητείται Κλόουν Ηλικιωμένος» του Ματέι Βίσνιεκ στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας.

«Το θέατρο σε βοηθάει να φτιάξεις έναν κόσμο απ' την αρχή, καλύτερο απ’ αυτόν που είναι εκεί έξω. "Θέλω το μέλλον μου να είναι απρόβλεπτο, όπως και στους άλλους ανθρώπους” λέει το Κορίτσι στο "Μπλε Μαρέν". Στο μέλλον σχεδιάζω να ασχοληθώ με τον Μ. Μέτερλινκ φτιάχνοντας μια σύνθεση από έργα του».

Στη διάρκεια της παράστασης ο Αλέξανδρος Μυλωνάς «σχολιάζει» μουσικά τις σκηνές παίζοντας πιάνο. Επίσης, η κόρη του, Ζωή Μυλωνά, τραγουδάει, όπως και η Αλεξάνδρα Παυλίδου.

Info:

Θέατρο «Αγγέλων Βήμα» (Σατωβριάνδου 36 Ομόνοια, τηλ.: 210 5242211). Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Γιάννης Λεάκος, Ζωή Μυλωνά, Αλεξάνδρα Παυλίδου. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 20.00, έως 28 Απριλίου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
Ο Σωτήρης Χατζάκης πατάει ξανά στο σανίδι μετά από 17 χρόνια. Τώρα σκηνοθετεί και ερμηνεύει το «Ημερολόγιο ενός τρελού» του Γκόγκολ, αργότερα το έργο του Ζουανό «Σονάτα Allegria 147» στο Μέγαρο Μουσικής, ενώ...
«Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όμως όχι χωρίς πνευματικότητα»
ART - ΝΕΑ
«Το δίκιο του εξηντάρη να υποχωρεί στο άδικο του τριαντάρη»
Ο εικαστικός, τραγουδιστής και ηθοποιός, Αγγελος Παπαδημητρίου μετακινείται από τον έναν χώρο στον άλλον ελαφρύς αλλά και ουσιαστικός, με τη λαχτάρα του παιδιού να μάθει περισσότερα, αλλά και την αγωνία του...
«Το δίκιο του εξηντάρη να υποχωρεί στο άδικο του τριαντάρη»
ART - ΝΕΑ
Ο καουμπόι που ανανέωσε το αμερικανικό θέατρο
Ο πρωτοποριακός, βραβευμένος με Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας και ταλαντούχος ηθοποιός νικήθηκε από την πλάγια μυατροφική σκλήρυνση στα 73 του. Γοητευτικός, σαν τους παράξενους, λιγομίλητους ήρωες των έργων...
Ο καουμπόι που ανανέωσε το αμερικανικό θέατρο
ART - ΝΕΑ
Σέξπιρ... επιτραπέζιος
Μια απρόβλεπτη παράσταση στην Πειραιώς 260: «Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σ' ένα τραπέζι»! Οι ερμηνευτές της βρετανικής θεατρικής ομάδας Forced Entertainment δημιουργούν συμπυκνωμένες εκδοχές των 36 έργων του βάρδου,...
Σέξπιρ... επιτραπέζιος
ART - ΝΕΑ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού απαντά στους εργαζόμενους
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός και ο πρόεδρος του Δ.Σ Θανάσης Παπαγεωργίου συνυπογράφουν ένα κείμενο-απάντηση στο Σωματείο Εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου το οποίο έχει...
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού απαντά στους εργαζόμενους
ART - ΝΕΑ
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
Θαυμάσαμε τη δουλειά του στα κοστούμια των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στην περίφημη «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη με τη Λυδία Κονιόρδου, στις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Θεσσαλικού,...
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας