Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετάλλιο με υπογραφή Φασιανού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μετάλλιο με υπογραφή Φασιανού

  • A-
  • A+

Ενα νέο μετάλλιο που συνδέει την Ιστορία με τη σύγχρονη τέχνη θα κρεμάσουν στο στήθος τους οι δρομείς που θα τερματίσουν στον Αυθεντικό Μαραθώνιο και τους αγώνες που τον πλαισιώνουν, το Σάββατο 9 και την Κυριακή 10 Νοεμβρίου.

Το νέο μετάλλιο που παρουσίασαν χθες ο ΣΕΓΑΣ και η Ο.Ε. του 37ου Αυθεντικού Μαραθωνίου είναι το πρώτο μιας σειράς που ξεκινά φέτος και θα ολοκληρωθεί το 2026, στην επέτειο των 130 χρόνων του Μαραθωνίου. Στη μια του όψη απεικονίζεται σταθερά το Καλλιμάρμαρο Στάδιο και αναγράφεται ο αγώνας στον οποίο συμμετέχει ο κάθε δρομέας. Στην άλλη όψη του θα φιλοξενηθούν γεγονότα-ορόσημα της γέννησης και εξέλιξης του Μαραθωνίου.

Η απόδοση των θεμάτων θα φέρει την υπογραφή καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων εικαστικών, οι οποίοι και προσφέρουν το έργο τους αφιλοκερδώς για να στηρίξουν την προβολή της πολύτιμης κληρονομιάς του Μαραθωνίου και τον τεράστιο κοινωνικό του ρόλο παγκοσμίως.

Το νήμα της νέας πρωτοβουλίας του ΣΕΓΑΣ, που έχει ως στόχο να αναδείξει τις ελληνικές ρίζες του Μαραθωνίου, αλλά και τον πολυδιάστατο και διεθνή χαρακτήρα που έχει αποκτήσει, κόβει πρώτος ο Αλέκος Φασιανός. Ο αναγνωρισμένος τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό εικαστικός δημιούργησε ειδικά για το μετάλλιο του 2019 ένα έργο με θέμα τη Μάχη του Μαραθώνα.

Το 2020 θα ακολουθήσει ο Ημεροδρόμος, ο οποίος μετέφερε το μήνυμα της νίκης από το πεδίο της μάχης στην Αθήνα, με την υπογραφή του Κώστα Βαρώτσου. H γέννηση του αθλήματος του Μαραθωνίου στο πλαίσιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα είναι το θέμα για το οποίο θα δημιουργήσει τη δική του εικαστική σύνθεση για το 2021 ο Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Κάθε χρόνο, θα χαράσσεται πάνω στο μετάλλιο και ένα διαφορετικό από τα οκτώ γράμματα της λέξης «MARATHON», ώστε το 2026 να έχει δημιουργηθεί ολόκληρη η λέξη και ταυτόχρονα μια μοναδική συλλογή για τους δρομείς και τους συλλέκτες.

ART - ΝΕΑ
«Να ξεπλύνει τα αιματοβαμμένα χέρια του και να επιστρέψει τους θησαυρούς που έκλεψε ο Ελγιν»
«Το Βρετανικό Μουσείο είναι ο μεγαλύτερος κλεπταποδόχος πολιτιστικών αγαθών στον κόσμο και τα περισσότερα από τα λεηλατημένα έργα που κατέχει δεν βρίσκονται σε δημόσια θέα», λέει ο δικηγόρος Τζέφρι Ρόμπερτσον.
«Να ξεπλύνει τα αιματοβαμμένα χέρια του και να επιστρέψει τους θησαυρούς που έκλεψε ο Ελγιν»
ART - ΝΕΑ
Στο φως αρχαία λουτρά και χώροι λατρείας
Mέρος του κεντρικού ιστού της πόλης, με δημόσια κτίρια συνολικής έκτασης 600 τ.μ., έφεραν στο φως οι ανασκαφικές έρευνες στο Χιλιομόδι Κορινθίας, στο...
Στο φως αρχαία λουτρά και χώροι λατρείας
ART - ΝΕΑ
Ο κριτικός που θεοποίησε τον Σέξπιρ
Ο κορυφαίος Αμερικανός κριτικός λογοτεχνίας, ο επιδραστικός Χάρολντ Μπλουμ, που το έργο του θαυμάστηκε αλλά και επικρίθηκε έντονα, άφησε την τελευταία του πνοή τη Δευτέρα, σε νοσοκομείο στο Νew Haven. Hταν 89...
Ο κριτικός που θεοποίησε τον Σέξπιρ
ART - ΝΕΑ
Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη
Η Art Athina, η καθιερωμένη έκθεση σύγχρονης τέχνης του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης, ολοκληρώνεται σήμερα με επιτυχία στο Ζάππειο Μέγαρο, έχοντας προσελκύσει το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών
Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη
ART - ΝΕΑ
Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει...
Θλίψη και οργή προκαλεί η διαμάχη ανάμεσα στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) και στο ΕΚΑΒ σχετικά για το ασθενοφόρο και το πόσο άμεσα ανταποκρίθηκε στην κλήση για τον Λαυρέντη...
Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει...
ART - ΝΕΑ
Περιμένοντας το... 1821
Για την πρώτη του επίσκεψη σε έργο πολιτισμού ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης επέλεξε χθες το εργοτάξιο της Εθνικής Πινακοθήκης. Κι αυτό γιατί το σημαντικό έργο της επέκτασης και ανακαίνισης της...
Περιμένοντας το... 1821

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας