Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γέμισε με αρχαιοελληνική ομορφιά τις πασαρέλες

Η σχεδιάστρια σε επίδειξη μόδας

AP Photo/Michel Euler
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γέμισε με αρχαιοελληνική ομορφιά τις πασαρέλες

  • A-
  • A+

Εμπνεύστηκε από τον μινωικό πολιτισμό. Εβαλε όλη της τη δεξιοτεχνία για να δείξει στον κόσμο την κομψότητα των πτυχώσεων. Εμαθε τις γυναίκες στο Χόλιγουντ (από την Πενέλοπε Κρουζ και την Τίλντα Σουίντον ώς την Γκουίνεθ Πάλτροου και την Τζένιφερ Λόπες) τι σημαίνει αρχαιοελληνικό ένδυμα σε σύγχρονη εκδοχή.

Αγάπησε με πάθος τον κόσμο της μόδας και διατήρησε ώς το τέλος μια σχέση πολυτέλειας, καθώς ποτέ δεν συμβιβάστηκε με τις πολλές παθογένειες της υψηλής ραπτικής. Αφοσιώθηκε τα τελευταία χρόνια στον σχεδιασμό κοσμημάτων παρουσιάζοντας συλλογές γεμάτες -για άλλη μια φορά- καλαίσθητες αναφορές στην αρχαία Ελλάδα. Η Σοφία Κοκοσαλάκη υπήρξε η πλέον αναγνωρίσιμη «φωνή» της χώρας σε έναν κόσμο που πάντα γοητευόταν από την ελληνική αρχαιότητα, αλλά ελάχιστες φορές τη μετουσίωσε σε σύγχρονες δημιουργίες χωρίς να υποκύψει στο κιτς.

Δημιουργίες της στην πασαρέλα

AP Photo/Jacques Brinon

Η Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας έφυγε χθες από τη ζωή, στα 47 της χρόνια, σκορπώντας απέραντη θλίψη στους οικείους της κι όχι μόνο. Το τελευταίο διάστημα πάλευε με τον καρκίνο. «Είναι εξαιρετικά λυπηρό όταν φεύγει από τη ζωή ένας νέος άνθρωπος, ένα δημιουργικό πνεύμα, μια γυναίκα δυναμική, αυτοδημιούργητη, που για μια εικοσαετία πρωταγωνίστησε στον σκληρό και ανταγωνιστικό χώρο της διεθνούς μόδας», δήλωσε για την απώλεια της σχεδιάστριας η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη. «Η Σοφία Κοκοσαλάκη εμπνεύστηκε από την Κρήτη που λάτρευε, από τον ενδυματολογικό θησαυρό της αρχαιοελληνικής και λαϊκής παράδοσης. Μετουσίωσε αυτές τις επιρροές σε σύγχρονες δημιουργίες, ρούχα με πτυχώσεις και κοσμήματα, ως γλυπτά που δανείστηκαν στοιχεία της αρχαίας μικρογλυπτικής».

Η σχεδιάστρια μόδας, Σοφία Κοκοσαλάκη, έφυγε από τη ζωή στα 47 της χρόνια

Η Σοφία Κοκοσαλάκη γεννήθηκε το 1972 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ντροπαλή καθώς ήταν δεν τολμούσε -όπως παραδεχόταν χρόνια αργότερα- να ξεστομίσει ότι θέλει να ασχοληθεί με το σχέδιο μόδας κι έτσι αρχικά σπούδασε φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αργότερα έγινε δεκτή στο Κεντρικό Κολέγιο Τεχνών και Διακόσμησης Αγίου Μαρτίνου (Central Saint Martins College of Art and Design) του Λονδίνου από όπου αποφοίτησε το 1998. Εκεί μια καθηγήτρια την παρότρυνε να αναζητήσει στην ψυχή της τις αναφορές που αργότερα θα έβαζε στα σχέδιά της. Και πράγματι. Ενα χρόνο μετά παρουσίασε την πρώτη της συλλογή για άντρες και γυναίκες και το 2002 αρχίζουν οι βραβεύσεις (από το περιοδικό ELLE, το Art Foundation Award for Fashion και το New Generation Designer που ήρθε το 2003).

Η Μπιορκ στους Ολυμπιακούς της Αθήνας το 2004

AP Photo/Mark Baker

Το 2002 τής ανατέθηκε ο σχεδιασμός των κοστουμιών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και τη βραδιά της Τελετής Εναρξης όλοι είδαν το γαλάζιο φόρεμα που εμπνεύστηκε για την Μπιορκ να πλημμυρίζει το Ολυμπιακό Στάδιο. Παράλληλα με τις κολεξιόν για τον δικό της οίκο η Σοφία Κοκοσαλάκη συνδέθηκε σε διάφορες περιόδους με απαιτητικά project, όπως τα κοστούμια για την τραγωδία «Αντιγόνη» του Ευριπίδη που ανέβασε το 2005 η Ειρήνη Παπά στο αρχαίο θέατρο των Συρακουσών, η αναβίωση του ιστορικού γαλλικού οίκου Vionnet, που της ανετέθη το 2006, αλλά και η συνεργασία με το Topshop και το Assos, με την ιταλική Diesel Black Gold, με την ιστορική μάρκα γυαλιών Linda Farrow. Μέχρι που πριν από περίπου επτά χρόνια δέχτηκε πρόταση από τη Natalie Massenet, αφεντικό του σάιτ netaporter.com, για να αναλάβει να σχεδιάζει νυφικά φορέματα του κολοσσού.

Τα τελευταία χρόνια έδειχνε να απολαμβάνει περισσότερο τις συλλογές κοσμημάτων που σχεδίαζε, καθώς και την ανατροφή της κόρης της, Στέλλας, στην οποία είχε αφοσιωθεί. «Η επιτομή της ευτυχίας είναι να είσαι περιτριγυρισμένος από την οικογένειά σου», έλεγε με κάθε ευκαιρία...

ART - ΝΕΑ
Ο πρώτος που έκανε την ελληνική μόδα διεθνή
Υπέροχος άνθρωπος, σπουδαίος καλλιτέχνης, ο Γιάννης Τσεκλένης, δημιούργησε μια «γέφυρα» ανάμεσα στην παράδοση και στον σύγχρονο τρόπο ζωής που επέβαλε νέα οπτική.
Ο πρώτος που έκανε την ελληνική μόδα διεθνή
ART - ΝΕΑ
Μόδα... αφύσικη
Η φετινή φιλανθρωπική βραδιά στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης είχε τίτλο «Camp: Notes on Fashion». Καλλιτέχνες, διασημότητες, σχεδιαστές και μοντέλα ανέβηκαν τα σκαλιά φορώντας ό,τι πιο ακραίο βρήκαν.
Μόδα... αφύσικη
ART - ΝΕΑ
Επανάσταση με σούπερ μίνι
Πρωταγωνίστρια στο Λονδίνο της δεκαετίας του '60, πρωτοπόρα στο κίνημα της μόδας που τρέλαινε εκείνη την εποχή την ανέμελη νεολαία, εφευρέτρια του μίνι φορέματος, σχεδιάστρια που καθιέρωσε και αποθέωσε τα...
Επανάσταση με σούπερ μίνι
Καρλ Λάγκερφελντ (1933- 2019)
ART - ΝΕΑ
Η μόδα αποχαιρετά τον Κάιζερ
Ο μέγας Κάιζερ της μόδας (προσωνύμιο που χρωστά στη γερμανική του καταγωγή), που πέθανε τη Δευτέρα το βράδυ στο Αμερικανικό Νοσοκομείο του Παρισιού σε ηλικία 83 (ή 85 κατά άλλους) ετών
Η μόδα αποχαιρετά τον Κάιζερ
ART - ΝΕΑ
Dior: ο χρυσός θεός της μόδας
To Λονδίνο υποκλίνεται στον Γάλλο σχεδιαστή, που μετά την εξαθλίωση του Β΄ Παγκ. Πολέμου ξανάκανε τις γυναίκες να ονειρεύονται. Ανέδειξε τη θηλυκότητα με περίτεχνες τουαλέτες, τόνους τούλια, φανταστικά...
Dior: ο χρυσός θεός της μόδας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας