Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η σύγχρονη τέχνη πάει παντού

Ο Βλάσης Κανιάρης εμπνέει πέντε σύγχρονους Ελληνες καλλιτέχνες

Η σύγχρονη τέχνη πάει παντού

  • A-
  • A+

Δίνει βήμα σε νέους Ελληνες δημιουργούς και παράλληλα φέρνει «πρωτοκλασάτους» ξένους εικαστικούς.

Ενδυναμώνει την επαφή του κόσμου με την τέχνη σε δημόσιους χώρους.

Υποστηρίζει καθιερωμένους θεσμούς αλλά και πρωτοποριακές δράσεις. Προωθεί την αποκέντρωση.

Σε αυτούς τους άξονες κινείται το πρόγραμμα του Οργανισμού ΝΕΟΝ του συλλέκτη Δημήτρη Δασκαλόπουλου για το 2015, που εκτείνεται από την Αθήνα ώς το Ρέθυμνο και τη Θεσσαλονίκη με άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις.

Οπως έκθεση σύγχρονης τέχνης στους κήπους της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής, αφιέρωμα στον Βλάση Κανιάρη στο Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσίαση έργων του μύθου της άρτε πόβερα Μάριο Μερτς στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Το ΝΕΟΝ δεσμεύεται, επίσης, να στηρίξει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης όταν μετακομίσει στο Φιξ με ανάθεση έργου για τη στέγη του μουσείου και οργάνωση-χρηματοδότηση εμβληματικών εγκαταστάσεων από διεθνή μουσεία και τη Συλλογή Δ. Δασκαλόπουλου στους εσωτερικούς χώρους του.

  • Η πρώτη μεγάλη έκθεση για φέτος του δραστήριου οργανισμού εγκαινιάζεται στις 26 Μαΐου στους κήπους της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής, σε συνεργασία με τη Whitechapel Gallery. Περιλαμβάνει έργα 15 ξένων καλλιτεχνών και πέντε νέες παραγωγές από τους Αθανάσιο Αργιανά, Ελένη Καμμά, Διονύση Καβαλλιεράτο, Αλίκη Παλάσκα, Κώστα Σαχπάζη.
  • Δύο σταθμούς, στο Ρέθυμνο, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης (Μάιος), και στη Θεσσαλονίκη, στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Νοέμβριος), έχει η έκθεση «Η Υπέρβαση της Αβυσσος», με έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που αντλούν έμπνευση από τον Νίκο Καζαντζάκη και ιδιαίτερα από την «Ασκητική» του.
  • Η συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260 (Ιούνιος) αυτή τη χρονιά επικεντρώνεται σε νέες παραγωγές πέντε σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, με αφετηρία εμβληματική εγκατάσταση του Βλάση Κανιάρη του 1974 με θέμα τη μετανάστευση. Συμμετέχουν οι: Δήμητρα Βάμιαλη, Κώστας Ιωαννίδης, Μάρω Μιχαλακάκου, Σάββας Χριστοδουλίδης, Αλέξανδρος Ψυχούλης.
  • Τα «Community Projects» έχουν στόχο να αναδείξουν, μέσω της εικαστικής δημιουργίας, θέματα που απασχολούν τοπικές κοινωνίες. Φέτος, οι δράσεις «Αστικές λεπτομέρειες, τρέχουσες σκέψεις επί της Πατησίων» θα αναπτυχθούν σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, ομάδες πολιτών, σχολεία της περιοχής. Ακόμα, η δράση «Αιγάλεω Σίτι» θα εξελιχθεί σε μια αφήγηση για την περιοχή με ταινία μικρού μήκους, φωτογραφίες και προφορικές ιστορίες.
  • Στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης θα έρθουν τον Οκτώβριο έργα του σπουδαίου Ιταλού εκπροσώπου της άρτε πόβερα Μάριο Μερτς, που έχουν σχέση με τη μαθηματική Ακολουθία Φιμπονάτσι. Σε συνεργασία με το Ιδρυμα Μερτς, την γκαλερί Bernier-Eliades, σε επιμέλεια Πάολο Κολόμπο.
  • Σε αρχαιολογικό χώρο της Αθήνας (θα ανακοινωθεί όταν οι αρχαιολόγοι δώσουν την τελική έγκριση) θα στηθεί in situ εφήμερη εγκατάσταση της πολυβραβευμένης Κύπριας εικαστικού Μαρίας Λοϊζίδου.
ART - ΝΕΑ
Ενσταντανέ μιας χαμένης πραγματικότητας
Απλή και εύληπτη η έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, που γιορτάζει τα 30 χρόνια του, δίνει ίχνη της ζωής στις Κυκλάδες αιώνες πριν. Οταν οι νησιώτες κυνηγούσαν, ακόνιζαν εργαλεία, έπαιζαν άρπα, πίστευαν σε...
Ενσταντανέ μιας χαμένης πραγματικότητας
ART - ΝΕΑ
«Δεν χάθηκε ούτε ένα ευρώ»
Τα δύο πορίσματα του ΥΠΠΟ δείχνουν ότι «δεν έγινε ούτε κλοπή ούτε φοροδιαφυγή», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η πρόεδρος του ΤΑΠ, Ασπασία Λούβη, αλλά ακόμα εκκρεμεί το πόρισμα του υπουργείου Οικονομικών, που...
«Δεν χάθηκε ούτε ένα ευρώ»
ART - ΝΕΑ
Μακεδονικό μνημείο προπαγάνδας
Οι αρχαιολόγοι Ματθαίος Μπέσιος και Αθηνά Αθανασιάδου θεωρούν ότι το μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα βάθρο, διακοσμημένο με σκηνές κυνηγιού και μάχες, αποδεικνύει ότι μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου οι...
Μακεδονικό μνημείο προπαγάνδας
ART - ΝΕΑ
«Λίφτινγκ» στον Τουταγχαμών
Εκατοντάδες χρόνια μετά τον θάνατό του ο Τουταγχαμών, τυλιγμένος με την αύρα της αιώνιας νεότητας και με μπόλικο χρυσάφι, εξακολουθεί να συναρπάζει με τα αινίγματα και τα μυστήρια που τον περιβάλλουν.
«Λίφτινγκ» στον Τουταγχαμών
ART - ΝΕΑ
Στον αέρα οι διαγωνισμοί για τις διευθυντικές θέσεις
Δεν φτάνει που άρον άρον προκήρυξε το υπουργείο Πολιτισμού διαγωνισμούς για την πλήρωση των θέσεων καλλιτεχνικού διευθυντή στο Ελληνικό Φεστιβάλ, στο Εθνικό Θέατρο και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, τώρα...
Στον αέρα οι διαγωνισμοί για τις διευθυντικές θέσεις
ART - ΝΕΑ
Ξεκινά το διευρυμένο ωράριο σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία
Σε ισχύ τίθεται από αύριο, Παρασκευή, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μνημεία και τα μουσεία της Αθήνας, μετά και την ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης του εποχικού...
Ξεκινά το διευρυμένο ωράριο σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας