Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Περί διορισμών και προκηρύξεων

Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης

MOTIONTEAM/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Περί διορισμών και προκηρύξεων

  • A-
  • A+

Συνεχίζεται ο διάλογος με αφορμή το ρεπορτάζ του Δημήτρη Κανελλόπουλου με τίτλο «Νέο κεφάλαιο στην κόντρα Ζορμπά - Λαζαρίδη». Τη σκυτάλη παίρνει τώρα η τέως υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, απαντώντας στον Γιώργο - Εµµανουήλ Λαζαρίδη, διευθυντή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης:

Θέλουμε να πορευόμαστε στις σκιές διορισμένων καλλιτεχνικών διευθυντών ή στον ανοιχτό ορίζοντα προκηρύξεων; Αυτό είναι το ουσιαστικό διακύβευμα για τους δημόσιους καλλιτεχνικούς οργανισμούς της χώρας. Οσες προφάσεις εν αμαρτίαις και βροχή διαστρεβλώσεων κι αν εκτοξεύονται με προκάλυμμα ένα αντιφατικό προσωπικό αφήγημα επιλεκτικής μνήμης του κ. Λαζαρίδη, δεν μπορούν να κρύψουν το ερώτημα.

Οι κανόνες που πρέπει να τηρούνται στον χώρο των δημόσιων πολιτιστικών οργανισμών όσον αφορά τη διαφάνεια και την αξιοκρατία, οδηγούν στην πολιτική επιλογή των προκηρύξεων την οποία εγκαινίασα και συνεχίζω να υπερασπίζομαι, παρά τις επιθέσεις και τις συκοφαντίες που έχω δεχθεί.

Οι διορισμοί δεν έχουν μέλλον και έχουν χρεοκοπήσει τόσο στη συνείδηση του καλλιτεχνικού κόσμου, που παίρνει αποστάσεις από κυκλώματα, όσο και στην ευρύτερη κοινή γνώμη. Γι’ αυτό άλλωστε, ακόμη κι όσοι τους επιδιώκουν πάση θυσία, αποφεύγουν τεχνηέντως να τους υπερασπιστούν ή καταφεύγουν σε ένα είδος σωτηριολογικής αποστολής ως άλλοθι.

Αλλά δεν μας χρειάζονται σωτήρες ούτε άλλοθι. Ο δρόμος των προκηρύξεων έχει ανοίξει παρά τα εμπόδια, τις προφάσεις, την υποκρισία και τη χρόνια ιδιοτέλεια που έχει καταστήσει κανόνα τους διορισμούς. Κι άνοιξε γιατί έχει γίνει αντιληπτό πως αποτελεί ένα πρώτο από τα σημαντικά βήματα που πρέπει να γίνουν για την κρίσιμη και αναγκαία αξιοκρατία.

Ενα βήμα που μέσα από ανοιχτές διαδικασίες θα φέρει σε θέσεις ευθύνης νέους ανθρώπους, κόβοντας τα νήματα με εξαρτήσεις αλληλοεξυπηρετήσεων, υπόγειες πολιτικές σκοπιμότητες και μπάρμπα στην Κορώνη, και με μοναδικά κριτήρια τις σπουδές, την εμπειρία και τις ικανότητες για να διεκδικήσουν τις θέσεις.

Κι έχει ανοίξει επίσης γιατί οι ίδιοι οι οργανισμοί έχουν απόλυτη ανάγκη να ανανεωθούν, να αποκτήσουν μεγαλύτερη εμβέλεια, ανεξαρτησία, πρόγραμμα και σχέδιο ηγεσίας και εξωστρέφειας, ώστε να λειτουργούν παραγωγικά από καλλιτεχνική άποψη για την οικοδόμηση και τη διεύρυνση του κοινού τους, με στόχους εκπαιδευτικούς και κοινωνικοπολιτισμικούς επίσης.

Είμαι σίγουρη πως δεν θα λείψουν οι ευκαιρίες να συζητήσουμε για όλα αυτά τα πολύ σημαντικά σε πολιτικό πλαίσιο, με επιχειρήματα, χωρίς προκαταλήψεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις, γιατί πραγματικά αφορούν το μέλλον των πολιτιστικών οργανισμών και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Οσοι τουλάχιστον ενδιαφερόμαστε πραγματικά γι’ αυτά.

ART - ΝΕΑ
Νέο κεφάλαιο στην κόντρα Ζορμπά - Λαζαρίδη
Ζητήσαμε από την τέως υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά να μας σχολιάσει τον διορισμό του Γιώργου Λαζαρίδη. «Ο επί δεκαετία διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Γ. Λαζαρίδης, που θεώρησε υποτιμητική την προκήρυξη...
Νέο κεφάλαιο στην κόντρα Ζορμπά - Λαζαρίδη
MEDIA
«Δεν “ματαίωσα” συναδέλφους»
Στο ρεπορτάζ μας με τίτλο «Νέο κεφάλαιο στην κόντρα Ζορμπά - Λαζαρίδη» απαντά με επιστολή του στην «Εφ.Συν.» ο Γιώργος - Εµµανουήλ Λαζαρίδης, διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
«Δεν “ματαίωσα” συναδέλφους»
ART - ΝΕΑ
Η απάντηση του διευθυντή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης στην Μ. Ζορμπά
Στο ρεπορτάζ με τίτλο «Νέο κεφάλαιο στην κόντρα Ζορμπά - Λαζαρίδη», όπου η τέως υπουργός Πολιτισμού σχολίαζε τον διορισμό του, απαντά με επιστολή του στην «Εφ.Συν.» ο Γιώργος - Εµµανουήλ Λαζαρίδης, διευθυντής...
Η απάντηση του διευθυντή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης στην Μ. Ζορμπά
ART - ΝΕΑ
Η επιστροφή του Γιώργου Εμμανουήλ Λαζαρίδη
Απολύτως ταυτισμένος με τα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης, ο Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης ορίστηκε με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
Η επιστροφή του Γιώργου Εμμανουήλ Λαζαρίδη
ART - ΝΕΑ
Για λόγους ευθιξίας...
Καλοί και άγιοι οι προηγούμενοι καλλιτεχνικοί διευθυντές των Φεστιβάλ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, οι Γιώργος Λούκος και Δημήτρης Εϊπίδης αντίστοιχα, αλλά ένα θεματάκι με τα οικονομικά το είχαν.
Για λόγους ευθιξίας...
ART - ΝΕΑ
Μετά τις διακοπές η συζήτηση στο ΚΑΣ
«Κάρβουνο που καίει» είναι για τους βυζαντινολόγους σε ολόκληρη την υφήλιο η απόσπαση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου Θεσσαλονίκης. Συντάσσουν τις δυνάμεις τους με τους Ελληνες συναδέλφους τους, τους...
Μετά τις διακοπές η συζήτηση στο ΚΑΣ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας