Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εγκαίνια (ξανά μανά) τον Φεβρουάριο του 2020
EUROKINISSI/ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εγκαίνια (ξανά μανά) τον Φεβρουάριο του 2020

  • A-
  • A+
Ελλειψη συντονισμού, η βασική αιτία των καθυστερήσεων. Αναλαμβάνει ενεργό ρόλο ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης. Αγνωστο αν θα γίνει διαγωνισμός για τη διευθυντική θέση.

Για τον Φεβρουάριο του 2020 ορίστηκαν τα εγκαίνια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού. Χθες, η υπουργός Λίνα Μενδώνη πραγματοποίησε αυτοψία στον χώρο συνοδευόμενη από τον γενικό γραμματέα σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη, στον οποίο ανέθεσε τον συντονισμό του εγχειρήματος προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες των εγκαινίων του πολύπαθου Μουσείου που μετράει είκοσι χρόνια... κλειστό.

Το δελτίο Τύπου του ΥΠΠΟΑ αναφέρει: «Η μεταβατική διοίκηση του ΕΜΣΤ, κ. Δημήτρης Αντωνακάκης και κ. Συραγώ Τσιάρα, παρουσίασε στην υπουργό τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει, εστιάζοντας στην παντελή έλλειψη συντονισμού ως βασική αιτία των καθυστερήσεων».

Λίγο πιο κάτω, όμως, η ίδια ανακοίνωση σημειώνει ότι «αυτή τη στιγμή έχει προχωρήσει, σε μεγάλο βαθμό, η εφαρμογή της μουσειολογικής μελέτης. Ενα μέρος της συλλογής έχει ήδη εγκατασταθεί, ενώ εκκρεμούν οι εργασίες φωτισμού και της οργάνωσης των χώρων υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, οι χώροι εστίασης, το πωλητήριο, αλλά και μια σειρά από διοικητικά και οργανωτικά ζητήματα».

Αυτοψία της Λίνας Μενδώνη στο ΕΜΣΤ

Ας αποφασίσει το ΥΠΠΟΑ, όμως, έχει προχωρήσει ή όχι η εφαρμογή της μουσειολογικής μελέτης - εκείνη που εκπόνησε η τέως διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά - από τη μεταβατική διοίκηση που τοποθέτησε η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΠΟΑ;

Η ανακοίνωση θυμίζει ότι μέχρι σήμερα το υπουργείο Πολιτισμού έχει διαθέσει 40 εκατομμύρια ευρώ για την ανακατασκευή του κτιρίου, ενώ τρία εκατομμύρια πρόσφερε ως δωρεά το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, για τον εξοπλισμό του Μουσείου και την εφαρμογή των εγκεκριμένων μελετών.

Απ’ ό,τι φαίνεται το ΕΜΣΤ θα αποκτήσει διευθυντή μετά τα εγκαίνια. Το ερώτημα που προκύπτει είναι: θα τοποθετηθεί με διορισμό της υπουργού ή θα προκύψει από την προκήρυξη διαγωνισμού; Γιατί η κ. Μενδώνη έχει δηλώσει ότι δεν είναι αντίθετη στις προκηρύξεις και στη συγκεκριμένη φάση φαίνεται να έχει τον χρόνο για να υλοποιήσει τις προθέσεις της.

Θυμίζουμε ότι οι προκηρύξεις διαγωνισμών για την πλήρωση των θέσεων των καλλιτεχνικών διευθυντών στους μεγάλους πολιτιστικούς οργανισμούς, ήταν πολιτική βούληση της τέως υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά. Εδωσε αγώνα ώστε να αποκοπεί ο ομφάλιος λώρος των διευθυντών με το υπουργικό γραφείο. Προσπάθησε, δηλαδή, μετά τα πρώτα είκοσι χρόνια του 21ου αιώνα, να κάνει η χώρα μας ένα βήμα προς τον εκδημοκρατισμό, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία. Τελικά, το βήμα έμεινε μετέωρο. Μετά από πόσα χρόνια άραγε θα πραγματοποιηθεί;

ART - ΝΕΑ
«Το υπουργείο βλέπει “παιδιά που ζωγραφίζουν” ενώ άλλοι θησαυρίζουν»
Η Coca-Cola εκμεταλλεύτηκε για τη διαφήμισή της τον Παρθενώνα, τον Λευκό Πύργο και άλλα μνημεία, χωρίς να μπει δεκάρα στα κρατικά ταμεία. Γιατί οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού επί ΣΥΡΙΖΑ...
«Το υπουργείο βλέπει “παιδιά που ζωγραφίζουν” ενώ άλλοι θησαυρίζουν»
ART - ΝΕΑ
«Μπαλάκι» ευθυνών μεταξύ μουσείου και ΤΑΠ
Ποιος είναι υποχρεωμένος να επιλύσει ένα τεχνικό ζήτημα που προκύπτει σε κάποιο πωλητήριο μουσείου; Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων που διαχειρίζεται τα πωλητήρια ή η διεύθυνση του μουσείου που στεγάζει στις...
«Μπαλάκι» ευθυνών μεταξύ μουσείου και ΤΑΠ
ART - ΝΕΑ
Νέα εποχή για δύο ιστορικά κτίρια
Η υπόγεια επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, που θα συμβάλει στην εξ ολοκλήρου αναμόρφωσή του, είναι παλιό αίτημα καθώς οι εξαιρετικές μόνιμες συλλογές του ασφυκτιούν στους περιορισμένους χώρους.
Νέα εποχή για δύο ιστορικά κτίρια
ART - ΝΕΑ
Φιάσκο ο διαγωνισμός για τη θέση διευθυντή
Μοιάζει βέβαιο πλέον ότι το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης δεν θα ανοίξει ούτε το 2019, αφού ο ανοιχτός διαγωνισμός για την επιλογή του διευθυντή του οδηγήθηκε σε «ναυάγιο». Το υπουργείο Πολιτισμού ενημέρωσε...
Φιάσκο ο διαγωνισμός για τη θέση διευθυντή
ART - ΝΕΑ
O Σπύρος Λούης, ο σκύφος-έπαθλο και ο ναζί συλλέκτης
Η απίστευτη περιπέτεια του πολύτιμου αρχαίου αγγείου, που δόθηκε στον νικητή του Μαραθωνίου του 1896, αλλά στη συνέχεια εξήχθη παράνομα στη Γερμανία, είχε αίσιο τέλος. Εντοπίστηκε στη συλλογή του Πανεπιστημίου...
O Σπύρος Λούης, ο σκύφος-έπαθλο και ο ναζί συλλέκτης
ART - ΝΕΑ
Η Μεγάλη Στέπα στην Αθήνα
Μια ξεχωριστή έκθεση για την ιστορία και τον πολιτισμό των νομάδων του Καζακστάν, από την προϊστορική περίοδο ώς τις μέρες μας παρουσιάζεται με καινοτόμα μουσειολογική αντίληψη στο Επιγραφικό Μουσείο.
Η Μεγάλη Στέπα στην Αθήνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας