• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.4°C / 36.4°C
    4 BF
    29%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.6°C / 37.1°C
    3 BF
    35%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.7°C / 38.2°C
    0 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    2 BF
    33%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.9°C / 36.3°C
    4 BF
    42%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.8°C / 37.7°C
    2 BF
    37%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 30.4°C / 30.6°C
    0 BF
    22%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    36°C 36.3°C / 36.3°C
    1 BF
    18%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.8°C / 34.3°C
    4 BF
    49%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.7°C / 33.9°C
    4 BF
    31%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.8°C / 34.4°C
    4 BF
    36%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.3°C / 32.7°C
    3 BF
    38%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    1 BF
    66%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.0°C / 34.9°C
    0 BF
    28%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    36°C 33.9°C / 37.2°C
    3 BF
    26%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 31.8°C
    2 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.8°C / 36.0°C
    3 BF
    23%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 33.3°C / 34.9°C
    2 BF
    38%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.7°C / 35.0°C
    3 BF
    43%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    1 BF
    41%

Ο Χρήστος Αντωναρόπουλος με την ιδιοκτήτρια του Εικαστικού Κύκλου Βασιλική Σιάντη και τη «Φυλακισμένη Καρυάτιδα»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη

  • A-
  • A+

Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη

Η Art Athina, η καθιερωμένη έκθεση σύγχρονης τέχνης του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης, ολοκληρώνεται σήμερα με επιτυχία στο Ζάππειο Μέγαρο, έχοντας προσελκύσει το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών, όλων των ηλικιών. Στα εγκαίνια, όμως, της φουάρ, τον τόνο έδωσαν τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Πρώτος απ’ όλους, στην ομιλία του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος τάχθηκε υπέρ της άμεσης επιστροφής των Γλυπτών στο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο, όπως τόνισε, έχει ανεγερθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, ενώ αιχμηρός ήταν ως προς την άκαμπτη στάση του Βρετανικού Μουσείου, που προκαλεί παγκόσμια κατακραυγή.

«Η ως άνω εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ισοδυναμεί με στήριξη της πολιτισμικής τυμβωρυχίας και της κλοπής του Ελγιν. Και, σίγουρα, δεν τιμά τον λαό της Μεγάλης Βρετανίας, με την ιστορία που του αναλογεί, το να συμπεριφέρεται η κορωνίδα του πολιτισμού του, το Βρετανικό Μουσείο, ως κοινός κλεπταποδόχος και υπεξαιρέτης μοναδικών αγαθών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς», είπε.

Λίγο αργότερα, ο δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης, στην περιήγησή του στα περίπτερα της 24ης Art Athina, φαίνεται πως ενθουσιάστηκε με ένα γλυπτό που έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο «Φυλακισμένη Καρυάτιδα» (τυχαίο;). Εργο του Χρήστου Αντωναρόπουλου από μέταλλο και μπλε νέον, με εύγλωττους συμβολισμούς.

Οπως δηλώνει ο καλλιτέχνης στην «Εφ.Συν.», ο κ. Μπακογιάννης -τον οποίο δεν γνωρίζει προσωπικά- «εκδήλωσε το ενδιαφέρον να τοποθετηθεί το γλυπτό σε δημόσιο χώρο, πιθανότατα έξω από το δημαρχείο και ρώτησε εάν μπορεί να γίνει σε μεγαλύτερες διαστάσεις και πιο στιβαρό». Επίσης, εξέφρασε την πρόθεσή του να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία, προκειμένου ο δήμος Αθηναίων να αποκτήσει το έργο.

Ασφαλώς ο νέος δήμαρχος γνωρίζει και υποστηρίζει τη σύγχρονη τέχνη και έχει σχέδιο για τη γλυπτική στον δημόσιο χώρο της Αθήνας, που ενεργοποιεί και ενισχύει την ταυτότητα μιας σύγχρονης πρωτεύουσας. Ωστόσο, είναι αρκετά άκομψο, κατά τη γνώμη μας, να κλείνονται συμφωνίες, κατ’ ιδίαν, στο πόδι, σε μια εμπορική έκθεση. Σίγουρα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τι ακριβώς προγραμματίζει για τη δημόσια τέχνη ο Κ. Μπακογιάννης. Θα γίνουν εκθέσεις, διαγωνισμοί, θα υπάρξουν επιτροπές, θα προχωρήσουν απευθείας αναθέσεις; Και, ασφαλώς, τι θα γίνουν όλα αυτά τα διάσπαρτα γλυπτά της Αθήνας που είναι ασυντήρητα, παραμελημένα, ακόμα και βανδαλισμένα..

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
Σχεδόν πενήντα χρόνια δημιουργίας καλύπτει η αναδρομική έκθεση για την Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, που θα παρουσιαστεί σαν μια ενιαία εικαστική εγκατάσταση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Χώρα της Ανδρου, από 3...
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
ART - ΝΕΑ
Το Παλαιό Χρηματιστήριο επιστρέφει στον χάρτη της πόλης
Η έκθεση του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης αποκαλύπτει μια αίθουσα-κόσμημα στην καρδιά της Αθήνας, εκεί που η καρδιά του Χρηματιστηρίου χτυπούσε από το 1891 μέχρι το 1934.
Το Παλαιό Χρηματιστήριο επιστρέφει στον χάρτη της πόλης
ART - ΝΕΑ
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
Στην έκθεση δίνεται έμφαση σε θέματα που ο Χαλεπάς επέλεξε να δουλέψει σε όλη του τη ζωή: παρουσιάζονται μαζί και οι Μήδειες, δέκα από τους 12 Σάτυρους και Ερωτα και το Παραμύθι της Πεντάμορφης.
Να γιατί τον λέμε «Ελληνα Ροντέν»
ART - ΝΕΑ
Μια έκθεση με ενοποιητική λογική και αισιόδοξη προοπτική
«1821 ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ»:Η σημαντικότερη έκθεση που έχει διοργανώσει το Μουσείο Μπενάκη και η μεγαλύτερη έκθεση για τον νεότερο Ελληνισμό που έχει παρουσιαστεί ποτέ είναι έτοιμη
Μια έκθεση με ενοποιητική λογική και αισιόδοξη προοπτική

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας