Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη

Ο Χρήστος Αντωναρόπουλος με την ιδιοκτήτρια του Εικαστικού Κύκλου Βασιλική Σιάντη και τη «Φυλακισμένη Καρυάτιδα»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη

  • A-
  • A+

Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη

Η Art Athina, η καθιερωμένη έκθεση σύγχρονης τέχνης του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης, ολοκληρώνεται σήμερα με επιτυχία στο Ζάππειο Μέγαρο, έχοντας προσελκύσει το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών, όλων των ηλικιών. Στα εγκαίνια, όμως, της φουάρ, τον τόνο έδωσαν τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Πρώτος απ’ όλους, στην ομιλία του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος τάχθηκε υπέρ της άμεσης επιστροφής των Γλυπτών στο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο, όπως τόνισε, έχει ανεγερθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, ενώ αιχμηρός ήταν ως προς την άκαμπτη στάση του Βρετανικού Μουσείου, που προκαλεί παγκόσμια κατακραυγή.

«Η ως άνω εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ισοδυναμεί με στήριξη της πολιτισμικής τυμβωρυχίας και της κλοπής του Ελγιν. Και, σίγουρα, δεν τιμά τον λαό της Μεγάλης Βρετανίας, με την ιστορία που του αναλογεί, το να συμπεριφέρεται η κορωνίδα του πολιτισμού του, το Βρετανικό Μουσείο, ως κοινός κλεπταποδόχος και υπεξαιρέτης μοναδικών αγαθών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς», είπε.

Λίγο αργότερα, ο δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης, στην περιήγησή του στα περίπτερα της 24ης Art Athina, φαίνεται πως ενθουσιάστηκε με ένα γλυπτό που έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο «Φυλακισμένη Καρυάτιδα» (τυχαίο;). Εργο του Χρήστου Αντωναρόπουλου από μέταλλο και μπλε νέον, με εύγλωττους συμβολισμούς.

Οπως δηλώνει ο καλλιτέχνης στην «Εφ.Συν.», ο κ. Μπακογιάννης -τον οποίο δεν γνωρίζει προσωπικά- «εκδήλωσε το ενδιαφέρον να τοποθετηθεί το γλυπτό σε δημόσιο χώρο, πιθανότατα έξω από το δημαρχείο και ρώτησε εάν μπορεί να γίνει σε μεγαλύτερες διαστάσεις και πιο στιβαρό». Επίσης, εξέφρασε την πρόθεσή του να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία, προκειμένου ο δήμος Αθηναίων να αποκτήσει το έργο.

Ασφαλώς ο νέος δήμαρχος γνωρίζει και υποστηρίζει τη σύγχρονη τέχνη και έχει σχέδιο για τη γλυπτική στον δημόσιο χώρο της Αθήνας, που ενεργοποιεί και ενισχύει την ταυτότητα μιας σύγχρονης πρωτεύουσας. Ωστόσο, είναι αρκετά άκομψο, κατά τη γνώμη μας, να κλείνονται συμφωνίες, κατ’ ιδίαν, στο πόδι, σε μια εμπορική έκθεση. Σίγουρα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τι ακριβώς προγραμματίζει για τη δημόσια τέχνη ο Κ. Μπακογιάννης. Θα γίνουν εκθέσεις, διαγωνισμοί, θα υπάρξουν επιτροπές, θα προχωρήσουν απευθείας αναθέσεις; Και, ασφαλώς, τι θα γίνουν όλα αυτά τα διάσπαρτα γλυπτά της Αθήνας που είναι ασυντήρητα, παραμελημένα, ακόμα και βανδαλισμένα..

ART - ΝΕΑ
Οι Κυκλάδες της Προϊστορίας και της Μυκηναϊκής Εποχής
Για πρώτη φορά το κοινό θα δει τα ευρήματα από τον μυκηναϊκό θολωτό τάφο στην Αγία Θέκλα, στην έκθεση «Από τον κόσμο του Ομήρου», στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας στον Πύργο Τήνου. Από την Αρχαιολογική Συλλογή...
Οι Κυκλάδες της Προϊστορίας και της Μυκηναϊκής Εποχής
ART - ΝΕΑ
RestArt για το Μουσείο Αλεξ Μυλωνά
Η πρώτη επίσημη έκθεση του MOMuS γίνεται στην Αθήνα, με 120 έργα της δυναμικής Αλεξ Μυλωνά, στο μουσείο που η ίδια ίδρυσε το 2004 και εξελίσσεται σε τόπο συνάντησης και στήριξης των νέων καλλιτεχνών.
RestArt για το Μουσείο Αλεξ Μυλωνά
ART - ΝΕΑ
Το Μουσείο Γκετί να επιστρέψει τώρα το γλυπτό του Λύσιππου
Αλλη μια νίκη για τους Ιταλούς στη μάχη εναντίον της αρχαιοκαπηλίας. Το ανώτατο δικαστήριο της Ιταλίας αποφάσισε οτι το περίφημο αρχαίο ελληνικό xάλκινο γλυπτό με τον πανέμορφο νέο που αποδίδεται στον Λύσιππο...
Το Μουσείο Γκετί να επιστρέψει τώρα το γλυπτό του Λύσιππου
ART - ΝΕΑ
Η documenta... απογειώνεται στην Αθήνα
Η documenta 14 ζει ανάμεσά μας. Σήμερα το μεσημέρι, ιππείς με τα άλογά τους θα ξεκινήσουν από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου τη «Διαδρομή Αθήνα - Κάσελ: η μετάβαση του Ερμή», ένα έφιππο ταξίδι περίπου 3.000...
Η documenta... απογειώνεται στην Αθήνα
ART - ΝΕΑ
Εξω από τον κήπο του Εθνικού Αρχαιολογικού
Με επιστολή του προς τον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά διαμαρτύρεται το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος για την τοποθέτηση της γλυπτικής εγκατάστασης της Βένιας Δημητρακοπούλου «Προμαχώνες» στον...
Εξω από τον κήπο του Εθνικού Αρχαιολογικού
ART - ΝΕΑ
Κομψοτεχνήματα από τις δυναστείες της Κίνας
Για πρώτη φορά, ύστερα από 35 χρόνια, το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει στο κοινό, στο κεντρικό κτίριό του, μια επιλογή αριστοτεχνημάτων από τη μοναδική συλλογή του κινεζικής κεραμικής, με εξαιρετικά και σπάνια...
Κομψοτεχνήματα από τις δυναστείες της Κίνας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας