Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Τα Γλυπτά εκλάπησαν»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Τα Γλυπτά εκλάπησαν»

  • A-
  • A+
«Δεν υπάρχει άνθρωπος, κυρίως ξένες προσωπικότητες που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην επιστροφή των Μαρμάρων, που δεν θεωρεί ότι η συνεχής πίεση ή η κατά καιρούς αναθέρμανση του θέματος προσφέρει μεγάλες υπηρεσίες στην υπόθεση», ανέφερε η υπ. Πολιτισμού. «Το μέγεθος του ατοπήματος έχει γίνει αντιληπτό απ' όλους», τονίζει η Μυρσίνη Ζορμπά.

«Η εξωτερική πολιτική αφορά τον πρωθυπουργό. Το υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με το Εξωτερικών έχει μόνο την ευθύνη να προετοιμάσει συστηματικά την πρόταση για δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα, εάν και εφόσον αυτή τεθεί προς τη βρετανική πλευρά. Ενα τέτοιο αίτημα καθόλου δεν σημαίνει ότι παραδεχόμαστε την κυριότητα του Βρετανικού Μουσείου επί των Μαρμάρων. Τα Γλυπτά εκλάπησαν».

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, στη χθεσινή εφ' όλης της ύλης συνάντησή της με τον Τύπο, επανέφερε, μετά τις αλλεπάλληλες ερωτήσεις των συντακτών, το θέμα που η αντιπολίτευση ανέβασε τόσο ψηλά. Η κυρία Μενδώνη, αντίθετα, χαμήλωσε τους τόνους. Αυτό που κυρίως τόνισε είναι το γεγονός ότι «δεν υπάρχει άνθρωπος, κυρίως ξένες προσωπικότητες που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην επιστροφή των Μαρμάρων, που δεν θεωρεί ότι η συνεχής πίεση ή η κατά καιρούς αναθέρμανση του θέματος προσφέρει μεγάλες υπηρεσίες στην υπόθεση». Και ανέφερε τον καθηγητή Λουί Γκοντάρ, τον Πολ Κάρτλετζ, αντιπρόεδρο της Βρετανικής Επιτροπής για την επιστροφή των Μαρμάρων, την Τζάνετ Σούζμαν, αλλά και την κ. Τίτγκατ, πρόεδρο της Διεθνούς Ενωσης.

Η Λίνα Μενδώνη για τον θόρυβο από την πρόταση δανεισμού των αρχαίων μνημείων 

Επιπλέον, εξήγησε ότι ουσιαστικά έχει να γίνει κάτι δυναμικό προς αυτή την κατεύθυνση από το 2014, τότε που επί υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τασούλα, είχε ανατεθεί στο νομικό γραφείο Robertson, Palmer, Alamuddin (σ.σ. η σύζυγος του Τζορτζ Κλούνεϊ, Αμάλ Αλαμουντίν) μια σχετική έκθεση για το νομικό κομμάτι της διεκδίκησης.

Η κ. Μενδώνη είπε ότι η μελέτη, που είχε πληρωθεί (250 χιλιάδες ευρώ) από τον αείμνηστο Αλέκο Γουλανδρή, δεν παρελήφθη ποτέ επισήμως από το ΥΠΠΟ, αλλά κατατέθηκε στην πρεσβεία μας στο Λονδίνο (η ίδια την αναζήτησε και την πήρε από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών).

Στο μεταξύ η τέως υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά σε ανακοίνωσή της με τίτλο «Μάρμαρα και λάσπη» επιμένει: «Το μέγεθος του ατοπήματος στο οποίο έχει υποπέσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, συμβουλεύοντας και τελικά εκθέτοντας τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, ο οποίος πρότεινε στον Βρετανό πρωθυπουργό (που ήταν αναρμόδιος) τον προσωρινό δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα, έχει ήδη γίνει αντιληπτό από όλους και έχει ήδη λάβει την απάντηση από τους αρμόδιους του Βρετανικού Μουσείου.

Το αίτημα δανεισμού αποτελεί πλέον τετελεσμένο, μετά και την απάντηση του Βρετανικού Μουσείου, συνεπώς μια πολιτική εκκρεμότητα που πρέπει ο πρωθυπουργός να βρει τον τρόπο να αποσύρει. Τέλος, το υπουργείο Πολιτισμού θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί και να μη λερώνει τα Μάρμαρα με λάσπη». Η Μυρσίνη Ζορμπά αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που δημοσιεύτηκε στις 2 Σεπτεμβρίου στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου.

Τέλος, και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, κατά τη χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, υποστήριξε ότι «η πρωτοβουλία του πρωθυπουργού τάραξε τα λιμνάζοντα νερά στο κορυφαίο αυτό θέμα, με αφορμή, μάλιστα, μια άλλη κορυφαία στιγμή του Ελληνισμού», εννοώντας τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.

ART - ΝΕΑ
Το 2018... θα τα δούμε όλα!
Η τελευταία χρονιά των μνημονίων -σύμφωνα με τις υποσχέσεις- θα είναι όπως φαίνεται μια καλή χρονιά για τις τέχνες, που ταλαιπωρήθηκαν κι αυτές από την κρίση. Το νέο Μουσείο Γουλανδρή μπαίνει στον χάρτη, η...
Το 2018... θα τα δούμε όλα!
ART - ΝΕΑ
Ρέντζο Πιάνο στη Σπάρτη και κλακέτα για το σινεμά
Το υπουργείο Πολιτισμού δεν υπάρχει μέρα που να μην παράγει ειδήσεις. Σε κάθε τομέα, από το Ελληνικό -βεβαίως βεβαίως- μέχρι το Φεστιβάλ Αθηνών και το Εθνικό Θέατρο. Ακόμα και σε τομείς όπου οι προηγούμενοι...
Ρέντζο Πιάνο στη Σπάρτη και κλακέτα για το σινεμά
ART - ΝΕΑ
Ηχηρά ονόματα για Σύγχρονο Πολιτισμό και ΤΑΠ
Δύο γνωστά και επιτυχημένα πρόσωπα στον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού, ειδικευμένα σε θέματα στρατηγικής, διοίκησης και επικοινωνίας, απρόβλεπτες αλλά σε τελική ανάλυση ταιριαστές επιλογές στο προφίλ του...
Ηχηρά ονόματα για Σύγχρονο Πολιτισμό και ΤΑΠ
ART - ΝΕΑ
Πρώτα η απαλλοτρίωση και αμέσως η ανάδειξη
Μισό αιώνα μετά, μία από τις πιο μακροχρόνιες υποθέσεις του ΚΑΣ φαίνεται να οδεύει προς επίλυση. Αρκεί να δοθούν τα 2,2 εκατ. ευρώ στους ιδιοκτήτες ώστε το οικόπεδο να απαλλοτριωθεί και άμεσα να αναδειχθεί ο...
Πρώτα η απαλλοτρίωση και αμέσως η ανάδειξη
ART - ΝΕΑ
Φυλακίσεις καλλιτεχνών στην Κούβα
Διεθνής ανησυχία και κατακραυγή ακολούθησε την είδηση ότι η διάσημη Κουβανή εικαστικός Τάνια Μπρουγκουέρα μαζί με άλλους δύο συναδέλφους της συνελήφθησαν στην Αβάνα επειδή διαμαρτύρονται για έναν νόμο που...
Φυλακίσεις καλλιτεχνών στην Κούβα
ART - ΝΕΑ
Ραντεβού το φθινόπωρο του 2019
Αμεσα ξεκινά το έργο αποκατάστασης και επαναλειτουργίας του εμβληματικού θεάτρου, που παραμένει κλειστό εδώ και μία δεκαετία, ενώ η αλάνα του θα διαμορφωθεί με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Το χρονοδιάγραμμα...
Ραντεβού το φθινόπωρο του 2019

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας