Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος ενδυματολόγος του Βισκόντι
Ο Πιέρο Τόζι Ap photo/Marco Ravagi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Έφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος ενδυματολόγος του Βισκόντι

  • A-
  • A+

Ο κορυφαίος Ιταλός ενδυματολόγος Πιέρο Τόζι, υποψήφιος πέντε φορές για Οσκαρ για τις ταινίες «Ο γατόπαρδος», «Θάνατος στη Βενετία», «Το λυκόφως των θεών» του Λουκίνο Βισκόντι, «La Cage aux Folles» του Εντουάρ Μολινάρο, «Tραβιάτα» του Φράνκο Τζεφιρέλι, έφυγε από τη ζωή το Σάββατο, στη Ρώμη, σε ηλικία 92 ετών.

Βραβευμένος με Οσκαρ το 2013 για το σύνολο του έργου του, ο Τόζι, που γεννήθηκε στη Φλωρεντία, ήταν μια μεγάλη ανακάλυψη του Βισκόντι. Συνεργάστηκαν αρχικά στις ταινίες «Bellissima» (1951), «Senso» (1954), ανοίγοντάς του τον δρόμο για την αφρόκρεμα του ιταλικού σινεμά (Φερέρι, Ρίζι, Μπολονίνι, Φελίνι, Καβάνι) και μια διεθνή καριέρα.

Στον «Θάνατο στη Βενετία» σχεδίασε το λευκό λινό καλοκαιρινό φόρεμα της Σιλβάνα Μαγκάνο, εμπνευσμένο από το στιλ της μητέρας του, στον «Γατόπαρδο» βρήκε υφάσματα του 1860 για τα περίτεχνα κρινολίνα της Καρντινάλε. Τόσο σφιχτά στη μέση, που όπως έχει πει η διάσημη ηθοποιός, ήταν αδύνατον να κινηθεί με ευκολία στα γυρίσματα.

Αλέν Ντελόν, Κλαούντια Καρντινάλε, «Ο γατόπαρδος» (1963), με κοστούμια του Τόζι (αριστερά)

Ο Πιέρο Τόζι θα κηδευτεί στη Φλωρεντία, στον οικογενειακό τάφο του Τζεφιρέλι, με τον οποίο τον συνέδεε μακρόχρονη φιλία. «Ξαναζωντάνευε την ιστορία, σε κάθε σκηνή», έχει πει ο Τζεφιρέλι. « Η δουλειά του ήταν μια ένωση διαφορετικών στοιχείων που περιέβαλλαν τον κάθε χαρακτήρα».

Σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του στο Variety ο Τόζι έκανε έναν απολογισμό της μακρόχρονης καριέρας του: «Οι χολιγουντιανές ταινίες είχαν μια ιδιαίτερη ταυτότητα στο παρελθόν. Οι μεγαλοπρεπείς, κομψές σκηνές των μιούζικαλ του Μπάσμπι Μπέρκλεϊ που έβλεπα παιδί με έκαναν να ονειρεύομαι, ξεχνώντας για λίγο τον πόλεμο και τη δυστυχία που πέρασε η Ιταλία», είπε. «Είμαι ευχαριστημένος με όσα έκανα και ποτέ δεν ένιωσα σκλάβος γιατί πάντα πίστευα ότι η καλύτερη ανταμοιβή ήταν η ικανοποίηση που μου έδινε η δουλειά μου».

ART - ΝΕΑ
Πλήρης ημερών έφυγε η Ιταλίδα ηθοποιός Βαλεντίνα Κορτέζε
Ευτύχησε να παίξει δίπλα σε διάσημους ηθοποιούς, όπως ήταν οι Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Άβα Γκάρντνερ, Όρσον Ουέλς, Όντρεϊ Χέπμπορν, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι κ.ά.
Πλήρης ημερών έφυγε η Ιταλίδα ηθοποιός Βαλεντίνα Κορτέζε
ART - ΝΕΑ
Πέθανε ο κινηματογραφικός παραγωγός Αρτούρ Μπράουνερ
Ο Αρτούρ Μπράουνερ, Γερμανός παραγωγός κινηματογραφικών ταινιών που είχε αφιερώσει το έργο του στο Ολοκαύτωμα, πέθανε την Κυριακή στο Βερολίνο, σε ηλικία 100 ετών.
Πέθανε ο κινηματογραφικός παραγωγός Αρτούρ Μπράουνερ
ART - ΝΕΑ
Πέθανε η ηθοποιός Φλωρέττα Ζάννα
Σε ηλικία 83 ετών έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός Φλωρέττα Ζάννα, που είχε συμμετάσχει σε πολλές και γνωστές ταινίες της δεκαετίας του 1960. Είχε συμμετάσχει επίσης σε πολλές παραστάσεις-σταθμούς του ελληνικού...
Πέθανε η ηθοποιός Φλωρέττα Ζάννα
ART - ΝΕΑ
Πέθανε ο ηθοποιός Γιάννης Τότσικας
Σε ηλικία 82 ετών έφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Γιάννης Τότσικας, καλλιτέχνης με πλούσια πορεία στο Εθνικό Θέατρο, στον κινηματογράφο και σε τηλεοπτικές σειρές. Μεταξύ των ταινιών που είχε παίξει ήταν το «Νησί...
Πέθανε ο ηθοποιός Γιάννης Τότσικας
ART - ΝΕΑ
Ενα Οσκαρ φωτογραφίας που ρίζωσε στην Κρήτη
Είχε συνεργαστεί με την αριστοκρατία του βρετανικού σινεμά σε ιστορικές, πια, ταινίες ο Γουόλτερ Λάσαλι, αλλά η Ελλάδα ήταν η χώρα που είχε διαλέξει για να ζήσει αυτός ο «Περιπλανώμενος διευθυντής...
Ενα Οσκαρ φωτογραφίας που ρίζωσε στην Κρήτη
ART - ΝΕΑ
Η πιο ωραία μοιραία του ελληνικού σινεμά
Γεννημένη σταρ, sex symbol της δεκαετίας του '60, πρωτα­γωνίστρια σε πολλές δραματικές ταινίες και κωμωδίες στη χρυσή εποχή του ελληνικού κινη­ματο­γράφου πριν στραφεί στο θέατρο. Μια γυναίκα χορτάτη, χωρίς...
Η πιο ωραία μοιραία του ελληνικού σινεμά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας